Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:00

Destination schreef:
imaudy schreef:
Hoe doe je dat dan zonder wc-papier? De kat?

Wij mogen geen huisdieren :)) Voor nu hebben we nog, maar als ik de komende weken wat zie ik de supermarkten neem ik nog wat meer mee. De situatie is nu al een paar weken drama en het gaat volgens mij nog wel even duren. Wil straks niet zonder zitten, is ook zo vervelend.

Als de nood heel hoog wordt dan wil ik je wel wat opsturen haha.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:02

PSvanLot schreef:
Hoe beter het weer wordt, en hoe lager het gaat duren, hoe soepeler mensen met de regels omgaan.

Het opletten in de winkels, niet samenscholen op openbare plekken, daar zal het niet aan gaan liggen. Zolang de horeca gesloten blijft ook niet.
Maar mensen zullen elkaar toch meer op gaan zoeken en dan eventueel thuis.

Denk ook omdat mensen denken, ach die ene keer... Nu is het nog vers maar als het dadelijk in het systeem zit gaan mensen toch buiten de lijnen kleuren. Als het virus dan al een stuk ingedamd is, zou mooi zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:04

Astorga schreef:
@Janine1990:
Ik zie mezelf al een aubergine 'lezen' in de supermarkt. ;)
Werk overigens ook met risicogroep en COVID-positieve mensen.

:')

Misschien staat er heel af en toe iets in braille op? :D

De sfeer is hier overigens nog niet gespannen geweest bij supermarkten waar ik was. M'n moeder kwam wel een of andere aso tegen die tegen het meisje van de winkelwagens tekeer ging dat ze haar chef maar moest halen en ze geen karretje wilde.

Zelf heb ik een wat oudere man gezien die vrij bekakt vroeg of dat winkelwagentje echt moest. Dat valt hier op, iedere oudere spreekt hier namelijk dialect of met een accent.

Vind ik altijd sneu voor het personeel dat de hele dag die wagentjes staat schoon te maken. Doe er wel extra mijn best op het bedanken en fijne dag wensen van die mensen. Anders voel ik me ook zo'n hond. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:06

Cookies schreef:
Tja ik krijg het boodschappenbriefje mee van de buurvrouw. Daar staan echt hele andere dingen op die ik zelf koop, dus moet wel eens zoeken of wat langer kijken of ik wel het juiste merk heb. En dan de boodschappen voor mezelf, 2 handscanners. Dus ja soms duurt het iets langer. Misschien kan er een beetje begrip getoond worden.

Mocht dit nog op mijn bericht gericht zijn:
Zie mijn reactie op Astorga ;)

Het is niet zo zeer onbegrip hoor, ik verontschuldigde me vooral naar degene achter me. Uit fatsoen.
Het was meer om te duiden dat er meer mensen opvalt dat men losser omgaat met de maatregelen.

Je doet er nu sowieso niet goed aan om onder tijdsdruk te gaan winkelen. Zoals je wellicht al hebt gelezen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:08

Janine1990 schreef:
Astorga schreef:
@Janine1990:
Ik zie mezelf al een aubergine 'lezen' in de supermarkt. ;)
Werk overigens ook met risicogroep en COVID-positieve mensen.

:')

Misschien staat er heel af en toe iets in braille op? :D

De sfeer is hier overigens nog niet gespannen geweest bij supermarkten waar ik was. M'n moeder kwam wel een of andere aso tegen die tegen het meisje van de winkelwagens tekeer ging dat ze haar chef maar moest halen en ze geen karretje wilde.

Zelf heb ik een wat oudere man gezien die vrij bekakt vroeg of dat winkelwagentje echt moest. Dat valt hier op, iedere oudere spreekt hier namelijk dialect of met een accent.

Vind ik altijd sneu voor het personeel dat de hele dag die wagentjes staat schoon te maken. Doe er wel extra mijn best op het bedanken en fijne dag wensen van die mensen. Anders voel ik me ook zo'n hond. :')

Iedereen moet hier een winkelwagentje, als mensen bij elkaar horen moeten ze toch allemaal een eigen wagentje.Ik doe liever boodschappen met een mandje, maar ja, wil niet moeilijk doen.

Janine1990

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:12

Hier ook inderdaad imaudy. Ik vind het een goede zaak. Erger me er alleen aan als ik weinig moet. Dan voel ik me een doelloze ofzo.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:25

Ik moest laatst een pakketje ophalen bij het post.nl punt in, jawel, de supermarkt. Compleet met karretje. Dat voelt best stom, maar goed, wat moet dat moet.

Hier wordt door alle mensen keurig op de afstand gelet, zo voelt het, maar er zit wel verschil in supermarkten. Laatst kwam ik een gezin van mama met 2 kinderen tegen, waar oma ook bij was. Dat vind ik dan wel jammer. Dan had dat makkelijk even alleen gekund, als je toch met 2 volwassenen bent.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:43

Hier zie ik ook verschil tussen jumbo en plusmarkt. Bij de plus lijkt het allemaal net wat gedisciplineerder te gaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:09

Dat iemand even wil kijken naar het juiste product, daar heb ik alle begrip voor.
Maar als iemand zich het bewust is dat degene constant het gehele winkelpad blokkeert en iedere 2 stappen alles gaan bekijken (met het winkelwagentje midden in het pad) ja dan krijg ik ook wat ergernis om eerlijk te zijn. Kijk dat je wat wilt bekijken, oke. Maar het weigeren om je karretje voor of achter je te houden irriteert mij dan. Kijk ik zou er niets van zeggen (wat andere wel deden) en draai me om en kies een andere route.

Of de mensen die zo irritant zijn als jij op iemand staat te wachten zodat degene op gepaste afstand kan passeren zich er zonder karretje (die laten ze gewoon ergens staan) zich ertussen te wurmen omdat ze als eerste daar willen wezen.

Zo klaag modus weer uit haha.
Verder doen ze het hier netjes hoor. Karretje verplicht, welke na iedere klant schoon worden gemaakt. Vakken eigenlijk wel weer redelijk gevuld.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:10

10 over 8. Ik sta al in de rij bij de plus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:13

rien10 schreef:
10 over 8. Ik sta al in de rij bij de plus.

Ooh ja paasweekend...

Hier speciaal alle dagen tot 22 uur alles open om te spreiden. Ipv verplicht 19 uur sluiten vanuit gemeente.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:21

Ik heb woensdag boodschappen gedaan voor 1 week vooruit. Nog niet misschien dat ik met de paasdagen die winkel in ga.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:23

Ik heb het grote spul al wel binnen. Maar ik denk dat ik morgen nog wel ff voor details moet. En misschien nog een paasbrood.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:23

Mijn planning was gisteravond laaat nog eveb boodschappen te doen ivm paasdrukte... Maar dat is mislukt helaas....

Heb nog wel eten. Maar wilde eigenlijk wat 'speciaals' halen voor de dagen. Nu ik ze alleen moet doorbrengen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:25

Tancreda4 schreef:
Mijn planning was gisteravond laaat nog eveb boodschappen te doen ivm paasdrukte... Maar dat is mislukt helaas....

Heb nog wel eten. Maar wilde eigenlijk wat 'speciaals' halen voor de dagen. Nu ik ze alleen moet doorbrengen..

Ik moet wel. Ik had hele drukke dagen met werk :') ik red het nog wel tot zondag maar dan wordt het maandag patat uit de vriezer en is de vriezer leeg dus ik ga zo toch maar.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 10-04-20 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:26

wat ik me afvraag, is die grote vakantie van scholen nou zo verplicht? Reizen is voorlopig toch uitgesloten, laat de kinderen dan de afgelopen weken inhalen ipv zich druk te maken dat ze zoveel achterstand oplopen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:27

Mijn vader vorige week moest ook verplicht een mandje. Ik natuurlijk ook.

Op een gegeven moment zie ik een lonely mandje in de winkel staan, met jawel de door pap uitgekozen producten.

We moeten er nog even aan wennen dat mandjes continu meegenomen moeten worden.

Vandaag ga ik een rondje boeren winkels doen. Wil even naar de zuivelboerderij en kijken voor wat locale eieren enz.

Mijn ouders komen dit weekend hier Pasen vieren, zusje en vriend blijven thuis. Toch wat onwerkelijk om niet met zn 5en Pasen te kunnen vieren.

2 jaar geleden zaten we met Pasen in Duinerell en vorig jaar in Landal Twenhaarsveld.... Dit jaar dus Tuinasie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:30

Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:31

Ah nee.. gecondoleerd Y;(

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:31

speurneusc schreef:
wat ik me afvraag, is die grote vakantie van scholen nou zo verplicht? Reizen is voorlopig toch uitgesloten, laat de kinderen dan de afgelopen weken inhalen ipv zich druk te maken dat ze zoveel achterstand oplopen.

En degene die onderwijs geven dan? Moeten die maar door blijven werken?

Gecondoleerd en heel veel sterkte babootje.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:32

Babootje schreef:
Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.

heel veel sterkte.... dit wordt een onwezenlijke tijd voor je,, daarom wens ik je veel kracht om dit door te komen

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:32

gecondoleerd en veel sterkte

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:33

speurneusc schreef:

Ik ga heel eerlijk zijn en ik spreek wel voor vo maar ik denk dat er collega’s zijn die dan omvallen. Ik heb al 2 directe collega’s bij wie dat is gebeurd. Die konden de ict niet aan.Vergeet niet dat wij nu ook gewoon werken en we geen vrij kunnen opnemen hè.
Mijn dagen zijn nog steeds lang. Ik word echt boos van mensen die zeggen dat als je thuis bent dat dat vakantie is. Dat is het niet.
Iedere dag heb ik contact met mijn leerlingen (uur in de week minder dan normaal per klas) maar verder heb je werk wat nagekeken moet maar je moet ook je materiaal aanpassen. Verder ben ik als mentor de hele dag bezig met planningen maken en kinderen en ouders die het extra zwaar hebben te begeleiden. Zonder dat ik hier steun kan vragen van collega’s want dat is heel anders dan gewoon samen op school.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 10-04-20 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:33

Babootje wat erg. |(
Gecondoleerd en heel veel sterkte :(:)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:34

Ik vond het gister stuk drukker in de supermarkt dan vorige 2 weken. Beetje vervelend, 1,5 meter was niet overal haalbaar. En veel op s avonds, dus moet morgen nog een keer want zonder brood kunnen we niet helaas..