Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:00

DubbelFun schreef:
Zeg dat je het dan wel even 'passend' moet maken voor verzending ;)

Reactie gisteren: ik betaal dan wel meer verzendkosten.

Heel lief, maar idd voor een longeerzweep mag je dan aardig bijtikken

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:27

Even passend maken, ik lig dubbel _O-

Wat kunnen jullie ervaren verkopers mij adviseren? :D
Ik verkoop voor mijn vriend zo'n 100 bomen via Marktplaats. Geïnteresseerden willen graag zelf een exemplaar uitzoeken wat heel logisch is en helemaal prima. Tot nu toe vraagt zo'n 90% of ze gelijk langs kunnen komen. Ik ben veel thuis dus dat kan, ik stuur dat + mijn adres en telefoonnummer. En dan blijft het lang stil (gemiddeld meer dan een uur) en soms krijg ik alleen een ok als antwoord. Als ik dan vraag hoe laat ze langskomen weer hetzelfde verhaal.

Is dat dan een afspraak of niet? Tot nu toe is dit al 10 keer zo gegaan, niemand langsgekomen en dan krijg je enkele uren later een berichtje dat ze het zijn vergeten, een ander smoesje of geen bericht. Hoe kan ik dit beter aanpakken? Naar de avond verplaatsen gaat nog even niet ivm licht buiten.

miramii

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:31

Ik vraag altijd hoe laat ze exact willen komen, bevestig de afspraak en stuur daarna pas het adres.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:37

Thanks, ga ik dat eens proberen :)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:36

miramii schreef:
Ik vraag altijd hoe laat ze exact willen komen, bevestig de afspraak en stuur daarna pas het adres.

Dit doe ik ook. Zelfs als ik de hele dag thuis ben, want ik heb geen zin om de hele dag in wachtstand te zitten. Zul je altijd net zien dat ze komen als je naar de buurvrouw loopt of dat ze pas heel laat komen.

Blijkbaar vinden sommigen het heel normaal om pas om half 10 's avonds langs te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:19

Even een vraagje: Begin december wat verkocht aan iemand. Er was wat gezeik aan vooraf gegaan. Opeens wou ze dat ik haar tegemoet reed (20 minuten enkel) voor een bedrag van €10. Uiteindelijk is ze toch hier geweest en wou ze nog wat kopen (ook €10) maar het paste niet in haar auto. Ze heeft de helft betaald (€5). Enige tijd later kwam de vraag of wij het niet wouden brengen (3 kwartier rijden) Nee, voor €10 gaan wij geen 3 kwartier enkel rijden. Even later kwam de vraag opnieuw want ja, de aanhanger lag vol en ze kon er echt niet achter. Dus gezegd: Je hebt tot eind maart en anders is het klaar voor mij.
Nu dus bericht dat ze er vanmiddag wil achter komen maar nu met de vraag erbij of ze hem gratis mag met zo 2 emoticons erachter die bidden.
Ik ben er helemaal klaar mee en ik wil nu gewoon sturen: Ik stort de €5 terug en voor mij is het klaar.
Zou dit erg raar zijn of nogal begrijpelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:21

Het is zeker niet raar en nog aardig dat je €5 terug wilt storten...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:23

Ik zou die 5 euro niet eens terug storten.
Zij wil wat kopen, kiest er voor verder weg wat te kopen.
Heeft dus wel een aanhanger (te leen) maar doet daar ook geen moeite voor. Behalve als het gratis is kan die moeite ineens wel?
Nee gewoon 5 euro, betalen voordat het geladen is, want anders kun je er nog naar fluiten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:49

Einde van de maand en anders kan ze fluiten naar der 5 euro. Nee daar ging ik niet mee akkoord vind nog ft je veel speling geeft van ruim 3/4maanden

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:52

Die 5 euro is huur voor opslag van het product. :+

3 maanden later vragen of ze het gratis mag ophalen, gekkenwerk. :roll:

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:56

Wat een lef en onfatsoen. Die kon echt de boom in en die 5 euro is huur en irritatie vergoeding.

Vandaag heb ik m'n 251 items opgehaald en die heeft ze 5 dagen voor mij vast gehouden.
Hartstikke lief en ik heb haar een kleinigheidje gegeven.

Uiteraard moest ik het gelijk uitproberen O:)

Het is nog niet zoals ik het wil maar moest ff gauw en het is een uitprobeersel.

https://youtube.com/shorts/bcg3cKW5LrY?feature=share

Wat vinden jullie ervan? :o

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:06

Ik zou idd die 5 euro direct terugstorten. Anders krijg je daar ook weer gezeur over.
En dan alle communicatie erover verder direct afkappen en desnoods blokkeren. Want gezeur ga je toch krijgen.
Knap dat je dat al zo lang door de vingers hebt kunnen zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:18

@daan: ze heeft er niet veel van... ik dacht dat het alleen ballen zouden zijn, zonder water :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:44

Dees schreef:
Ik zou idd die 5 euro direct terugstorten. Anders krijg je daar ook weer gezeur over.
En dan alle communicatie erover verder direct afkappen en desnoods blokkeren. Want gezeur ga je toch krijgen.
Knap dat je dat al zo lang door de vingers hebt kunnen zien.

Ik heb het inderdaad terug gestort. Haar uitleg was dat ze niet meer wist wat was afgesproken. Dan vraag je toch wat de afspraak was en niet of je het gratis mag. Heb inderdaad ook haar direct geblokkeerd op 2dehands.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:50

DubbelFun schreef:
@daan: ze heeft er niet veel van... ik dacht dat het alleen ballen zouden zijn, zonder water :)

Kan ook maar ik vind met water leuker :D

Niet dat ze daar wat om geeft trouwens :')

Maar het is zo ontzettend leuk om bezig te zijn. Dit zijn trouwens nog niet alle ballen....

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:03

Geboden op een artikel maar de verkoper vond het te weinig.

Dat kan maar meer wil ik er niet aan uitgeven want dan koop ik liever rechtstreeks bij de leverancier -krijg je er ook nog eens een presentje bij- :o

Verkoper vond het niet leuk want ik was toch wel € 1,95 goedkoper uit bij haar. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:24

Voor dat verschil zou ik sowieso niet iets 2e hands willen hebben. Bij de leverancier heb je ook nog eens betere garantie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:33

Idd voor 2 euro verschil had ik niet eens geboden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:54

Ligt er een beetje aan wat het is. Als het een speelgoedautootje van 3 euro is (ipv 4.95) en je kan het vlakbij afhalen, dan is het prima.

Maar als het een groot item is dat nog verzonden moet worden en waar je garantie op wilt, dan zou ik ook verder kijken :-)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:25

DuoPenotti schreef:
Idd voor 2 euro verschil had ik niet eens geboden.

Het verschil was met mijn bod wat groter maar dat bod vond de verkoper te laag en haar tegenbod,dat bedrag scheelt gewoon te weinig met de webwinkel. ;)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:01

Ik wordt echt langzaam gek hier!

Ik verkoop iets in 2 kleuren. Het is mogelijk te mixen of in één van de twee kleuren te kopen.

Iemand heeft interesse en zegt alleen "25 stuks" en ik vraag "wilt u een mix van beide kleuren of wilt u 25 van iedere kleur?" Krijg ik vervolgens terug "ja! een mix van 25 van iedere kleur" ... dus wil ze er nu 25 in beide kleuren of 25 van iedere? :o?

Dus ik vraag nog een keer: "Dus, 25 van iedere kleur?" "Ja klopt!". Ik stuur een betaalverzoek voor 2x 25 stuks en krijg een boze reactie. "Nee ik bedoelde 25 in totaal" _-:(

Is mijn communicatie nu zo onduidelijk geweest?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:09

Nee je bent niet onduidelijk. Maar ik vermoed dat degene met wie je communiceert misschien niet vloeiend Nederlands spreekt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:12

Nee, dat is zeker niet onduidelijk van jou uit.

Wij hadden net ook wat. Onze geiten staan te koop. Aparte zoekertjes per geit en prijs verschilt ook naar gelang leeftijd en geslacht. Belt er iemand voor de geiten. Wordt hij kwaad want wij zeggen de prijs voor de geiten en dat klopt niet. Wij vragen maar zoveel voor de geiten. Nee, zegt mijn man. Dat is voor de bok. Niet voor de geiten. Heeft die man uit alle zoekertjes de laagste prijs genomen en is hij kwaad omdat wij ze niet verkopen aan die prijs en moeten wij ons zoekertje maar eens nalezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:30

Nee je bent niet onduidelijk. Vraag gewoon: hoeveel wilt u er van kleur 1 en hoeveel van kleur 2?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:31

Moestuin schreef:
Nee, dat is zeker niet onduidelijk van jou uit.

Wij hadden net ook wat. Onze geiten staan te koop. Aparte zoekertjes per geit en prijs verschilt ook naar gelang leeftijd en geslacht. Belt er iemand voor de geiten. Wordt hij kwaad want wij zeggen de prijs voor de geiten en dat klopt niet. Wij vragen maar zoveel voor de geiten. Nee, zegt mijn man. Dat is voor de bok. Niet voor de geiten. Heeft die man uit alle zoekertjes de laagste prijs genomen en is hij kwaad omdat wij ze niet verkopen aan die prijs en moeten wij ons zoekertje maar eens nalezen.

Zucht.