Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:17

Poeh sorry, bij gebrek aan Frans kan ik niet helpen.

Joh, net maar iemand geblokkeerd. Ik heb oa (dier)geneeskunde boeken te koop staan, die zijn nieuw al vaak enkele honderden euro's. O.a. een boek die nieuw over de 300 euro is, heb ik voor 100 euro te koop staan - nieuw staat. Dat vond ik een hele nette prijs en gezien hij nu binnen een dag verkocht is, ben ik daar wel verzekerd van.

Maar de reacties van anderen joh... Biedt iemand 25 euro. Boos dat ik daarmee niet akkoord ga, prima reageerde ik verder niet meer op. Reageert iemand anders met ik wil hem maar ik heb geen budget voor 100 euro (waarom reageer je überhaupt als je dat budget niet hebt) en vervolgens is hij nog boos ook dat ik niet mee ga in zijn pogingen om te zakken in prijs... want elders werd hij wel voor 60 aangeboden (ja die heb ik gezien, in dat boek was geschreven). En maar doorgaan!
Als je dat boek echt graag wilt dan kun je hem nieuw voor €350 van Ebay halen of de €100,- aan mij betalen, zo moeilijk is dat niet toch?

Echt, verkoop geen (dier)geneeskunde boeken. :=

Gelukkig heb ik naast deze 2 mensen wel veel super enthousiaste kopers en ondertussen een stapel een pakketten liggen die straks op de post gaan. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:58

Om welke methode gaat het ivm dat zadel? Mijn Frans is wel redelijk dus PB mag altijd, wil het wel proberen vertalen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:07

Nou heb het ook maar weer geprobeerd.
Zebra fly cooler erop gezet.
Ben benieuwd naar de reacties die komen gaan als ik dit soms allemaal zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:43

Pfffff wel kopen niet kopen dan weer wel een betalingsverzoek willen dan weer niet durven....
Doodziek word ik van deze persoon....

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:57

Ik mag ook eindelijk een rare verkoper plaatsen, volgens mij heb ik de verkoper geïrriteerd :')

Ik begon met een berichtje:
Citaat:
Hallo [NAAM],
Voor een groot [voetbalclub]-fan ben ik opzoek naar een uniek cadeau. Ik bied €XXX op [object]. Ik hoor het graag, ook als u niet akkoord gaat met het bod, dan kan ik verder kijken.
Met vriendelijke groet, Steeph

Ik krijg een bericht terug dat meneer niet akkoord is. Naja, kan gebeuren en vraag of er nog onderhandelingsruimte is. Verkoper geeft aan dat de vraagprijs een "bedrag met 4 cijfers voor de komma" is. Ik kan met enige zekerheid zeggen dat het object dat niet waard is. Dus ik wens de verkoper nog succes met de verkoop en een prettige avond. Verkoper reageert vervolgens met dat ik voor het genoemde bedrag een plastic replica kan kopen. Nou bestaan er van dit object geen plastic replica's, aangezien het handwerk is :')

Ik wens de verkoper nogmaals een prettige avond, en geef een review. Daar blijkt hij het niet mee eens te zijn aangezien ik daarna de reactie krijg dat het "erg triest" van mij is en dat het nergens op slaat _O- :evaw:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:04

Ik vind het ook onbeschoft om iemand een slechte review te geven omdat hun vraagprijs wellicht niet realistisch is. Boeit jou dat. :=
Dan verkopen ze het niet, soit.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:07

Wat tof dat jij kunt zien dat ik een slechte review heb gegeven +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:12

Steeph schreef:
Ik wens de verkoper nogmaals een prettige avond, en geef een review. Daar blijkt hij het niet mee eens te zijn aangezien ik daarna de reactie krijg dat het "erg triest" van mij is en dat het nergens op slaat _O- :evaw:

upendo schreef:
Ik vind het ook onbeschoft om iemand een slechte review te geven omdat hun vraagprijs wellicht niet realistisch is. Boeit jou dat. :=
Dan verkopen ze het niet, soit.

Steeph schreef:
Wat tof dat jij kunt zien dat ik een slechte review heb gegeven +:)+

Was die meneer het niet eens met jouw goede review?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:21

Hahaha ik kan me niet voorstellen dat hij het erg triest vindt dat je een goede review geeft. :7

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:22

4/5 is best netjes toch? Het enige commentaar wat ik gaf was dat ik de prijs/kwaliteit niet realistisch vond

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:25

Ik snap niet waarom je een review geeft als je het product niet hebt gekocht.

Dit voelt een beetje als wrokkig omdat je het niet mocht hebben voor jouw bedrag. Wellicht is het wel een one of a kind?

Maargoed. Niet relevant verder. :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:31

Verkoper heeft mij een review terug gegeven met één ster en alleen een negatief punt, wat is dat ik beleefder moet communiceren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:34

Tja, ik zou ook die review niet hebben gegeven als ik niet eens iets koop.. Tenzij iemand echt onbeschoft reageert en dat was zo te lezen niet het geval. Dat is dus het risico ;)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:42

Steeph schreef:
Verkoper heeft mij een review terug gegeven met één ster en alleen een negatief punt, wat is dat ik beleefder moet communiceren :')

Ik denk dat hij niet heeft kunnen zien hoeveel sterren jij hem hebt gegeven, en dat hij dus dacht dat je 'm 1 ster had gegeven. Volgens mij kan je namelijk niet zien hoeveel sterren iemand je geeft, tot je zelf beoordeeld of een week wacht oid.

En wat dat betreft snap ik hem wel: hij denkt dat jij 'm genaaid hebt, dus hij doet het terug.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:29

Relaxed schreef:
Tja, ik zou ook die review niet hebben gegeven als ik niet eens iets koop.. Tenzij iemand echt onbeschoft reageert en dat was zo te lezen niet het geval. Dat is dus het risico ;)

Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Was van de week ook echt in de verleiding wbt die trailer eerlijk gezegd. Ik heb verder maar niet meer gereageerd of geboden, maar toch wel vreemd dat je de prijs steeds verhoogd en er al 2 weken ''vandaag ophalen'' staat en vanaf 650 bieden. Had 800 geboden en hoor daar geen tegenreactie of tegenbod op. Had de man ook gebeld dus dat doe je ook alleen bij echte interesse lijkt me. Communiceer dan elk geval even, dat je nog even afwacht of iets dergelijks? Vind dat toch best onbeleefd.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:24

DatBenIkNou schreef:
Relaxed schreef:

Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Was van de week ook echt in de verleiding wbt die trailer eerlijk gezegd. Ik heb verder maar niet meer gereageerd of geboden, maar toch wel vreemd dat je de prijs steeds verhoogd en er al 2 weken ''vandaag ophalen'' staat en vanaf 650 bieden. Had 800 geboden en hoor daar geen tegenreactie of tegenbod op. Had de man ook gebeld dus dat doe je ook alleen bij echte interesse lijkt me. Communiceer dan elk geval even, dat je nog even afwacht of iets dergelijks? Vind dat toch best onbeleefd.

Toch heb ik ook niet op iedereen gereageerd toen mijn trailer te koop stond. Ik kreeg op 1 dag meer dan 60 telefoontjes en 900 mailtjes. Echt niet normaal hoeveel mensen erop reageerden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:06

Dat zou kunnen natuurlijk. Zie alleen geen enkel bod via MP en trailer staat er ook nog steeds op.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:13

Ik heb voor het eerst 4 sterren gekregen zonder opmerkingen voor verbetering en gewoon nakomen van afspraken.

Ook niet slecht, maar wel jammer van mijn goede score tot nu toe. :\

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:27

Ik kreeg van iemand een 3 sterren met commentaar, bieden naar waarde. Terwijl ik alleen de vp heb gevraagd, deze persoon pas na 2 weken antwoordde en ik aan gaf dat ik inmiddels al voorzien was..
Vind eigenlijk dat hele beoordelingssysteem gewoon ruk..

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:36

Ik ben een doos * i know,ik heb het weer bewezen*

2 items op mp staan en weinig reactie totdat Piet bericht stuurde!

Piet had serieuze belangstelling voor 1 item en wou wel een aanbetaling doen,kwam hij het een paar uur later ophalen. En ohja zet dan de advertentie op gereserveerd aub.

Ik denk Jippie! Toch alvast 1 verkocht. Piet reageerde heel netjes en vlot.
Van mij hoefde die aanbetaling niet,bovendien hij zou toch een paar uur later het op komen halen en als we verschillende banken hebben staat het er nog niet bij en krijg je dat gemiep dus ''Piet,laat de aanbetaling maar zitten,ik zie je straks na 19uur wel verschijnen.

19uur

20 uur

20:30 uur.

Piet? Wanneer wou je langs komen? (we hadden 19uur afgesproken)

Gelijk bericht! Ja ik ben ziek,ik meld mij wel als ik weer beter ben.

Het was een lange griep zullen we maar zeggen want 4 week later heb ik beide items aan een ander verkocht. (dat wordt deel 2 van de soap....)

:D

Deel 2 :D

Meneer Sjaak reageert via mp dat hij graag beide items wil overnemen,nog even wat korting en afspraak gemaakt voor 2 dagen later.

Hoe laat wil je langskomen was mijn vraag?
Hij kon de hele dag wel dus ik geef aan van '' kom maar na 16 uur en voor 20 uur'' Dan zijn we wel thuis.

Prima,vlotte reacties ook weer. (zou ik ze nu beide echt verkopen???!) :=

Doos als dat ik ben.... Besluit om 16:30 eens heerlijk te gaan douchen,haren wassen,zingen etc en toen schoot mij te binnen dat Sjaak zou langskomen!

Grr domkop,mopper. Ach joh hij zal wel niet gelijk voor de deur staan...

Klop klop,hond in de aanval,jullie raden het al... Sjaak was er .

Gloeiende gloeiende,ik heb helemaal geen kleren in de douche klaar gelegd

Via het douche raam laten weten dat ik eraan kwam..

In m'n blote bips naar de slaapkamer gelopen (via een raam waar ik zijn auto zag staan) :o Gelukkig voor hem keek hij net de andere kant op.

Met m'n natte lijf in een joggingsbroek gemurpt wat echt niet meevalt!
Ochtendjas omgedaan en m'n haren opgeknoopt in een handdoek op m'n hoofd...

Jep,ma flodder 2.0

Buiten hebben we een gezellig gesprek gehad en vlot alles afgehandeld.

Binnen kwam ik erachter dat de ceintuur van de ochtendjas als een te brede string op plekken zat waar die normaal gesproken niet hoort :o

Maar ik ben beide items kwijt! :D

Mocht er straks iemand een bericht plaatsen in de topic dat die van ma flodder met gele burka wat heeft gekocht dan weten jullie,thats me! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:39

Sjaak had de marktplaatsaankoop van zijn leven :+

Wees maar blij dat piet niet is geweest, voor hetzelfde geld had hij jou ook aangestoken en was je ook zolang uit de running geweest...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:33

Haha wat een verhaal!

Gelukkig is manflu niet besmettelijk voor vrouwen, voor zover ik weet. :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:52

Wat een verhaal! :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:35

haha die heeft je opgeslagen onder favoriete verkopers, die ga je vast terug zien met een hele horde aan vrienden.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:49

Ik heb wat hoofdstellen erop gezet. Kreeg gisteravond een bod, reageerde 10 minuten later dat ik akkoord ging. Heb nu helaas nog niks terug :(