Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:09

Ik wil naar een concert vanavond in Amsterdam. Ik woon in Haarlem dus das maar een klein stukje. Ik ga er vanuit dat de treinen niet rijden, maar hoop dat de bus wel gaat. Er zijn meerdere manieren om vanuit Haarlem naar Amsterdam te komen met het ov.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 09-02-20 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:27

Welk concert ga je fohadie? Wij zijn voor die van ons van vanavond afhankelijk van de metro. Vind het eigenlijk spannender of alles morgen soepel loopt als het nog steeds hard waait en er een aangepaste dienstregeling is.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:35

Hilli schreef:
Welk concert ga je fohadie? Wij zijn voor die van ons van vanavond afhankelijk van de metro. Vind het eigenlijk spannender of alles morgen soepel loopt als het nog steeds hard waait en er een aangepaste dienstregeling is.

De metro zal wel gaan, die ging de laatste keer met de zware storm ook nog. (18 januari 2018, en deze storm wordt blijkbaar net zo als die storm,qua zwaarte.)

Ik ga naar de Afas naar Sabaton en Apocalyptica. Kan ook de metro nemen, maar vanuit Haarlem gaat er ook een bus. Liefst ga ik met de trein.

Ga jij naar hetzelfde concert of een andere? Er zijn er veel in Amsterdam vandaag!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:40

Wij gaan ook naar Apocalyptica/Sabaton. De 2018-storm heb ik gemist, toen zat ik in het buitenland.

On topic naar de ergernissen: er zaten van de week in de trein twee meiden uitgebreid hun parfum te proberen. Wat een lucht! Het was relatief rustig dus ik ben een coupé of wat verderop gaan zitten.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:49

Hilli schreef:
Wij gaan ook naar Apocalyptica/Sabaton. De 2018-storm heb ik gemist, toen zat ik in het buitenland.

On topic naar de ergernissen: er zaten van de week in de trein twee meiden uitgebreid hun parfum te proberen. Wat een lucht! Het was relatief rustig dus ik ben een coupé of wat verderop gaan zitten.

Dacht al dat je naar hetzelfde concert zou gaan. :+ In 2018 reed er geen trein meer, later ook geen bus meer en ook geen tram. Wel metro!

Gatver, ik heb zo,n hekel aan parfumwolken!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 02:45

:D ik heb zooo heerlijk rondgetoerd vanmiddag en vanavond... lekker door de plassen en leunen tegen de wind. Voelde me een kleuter met rode laarzen in de plassen. _O-

Alle bussen reden volgens dienstregeling, tief op met je code oranje... ook weer een loze code net als dat geel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 07:45

Mijn trein rijdt gelukkig gewoon. Iets later maar daar kan ik me niet druk om maken.
We werden verwelkomd met het volgende bericht:
"Goedemorgen dames en heren, welkom in de Sprinter richting Amsterdam Centraal. We vertrekken een paar minuten later dan gepland omdat de trein te laat werd voorgebracht en dan is natuurlijk allemaal de schuld van de conducteur. Alvast mijn dank voor de mondelinge agressie."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 07:46

Mensen die bewust zwartrijden...

Wat ik wel leuk vond is de meid die het zag gebeuren en iets later aan een conducteur vertelde op het station.
Zijn collega zou even een rondje trein doen :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:23

Studenten die leger opleiding doen ofzo, iedereen opzij beuken in de trein. _-:(

Edit: conducteur zegt net: "ik ga zo de eerste klas legen, iedereen die daar niet hoort komt hierheen dus tassen van de banken af". Vervolgens een halve coupe hierheen gestuurd _O-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:36

Mensen die hun hele liefdesleven met elkaar aan het delen zijn in de trein. Echt. Hou op.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:15

Groepje vakantiegangers in groepsverbwnd die een hele coupe in beslag nemen door ieder een eigen 2 of 4 zit te nemen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:51

Nayomie schreef:
Edit: conducteur zegt net: "ik ga zo de eerste klas legen, iedereen die daar niet hoort komt hierheen dus tassen van de banken af". Vervolgens een halve coupe hierheen gestuurd _O-

Waarom legen als je ze ook allemaal een verplichte upgrade (+€35 boete) kunt verkopen?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:11

oomens schreef:
Nayomie schreef:

Waarom legen als je ze ook allemaal een verplichte upgrade (+€35 boete) kunt verkopen?

+€50 al een aantal jaar...
En er is lang niet voldoende tijd om in zulke gevallen en aantallen te schrijven...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:18

Dan schrijf je de eerste boete uit en in de tien minuten dat je bezig bent, is de rest van de vogels gevlogen :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 03:17

De ultieme manier om een bak gezeur te krijgen met diegene die je wel schrijft *\o/*

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:33

Getver, wisselstoring! Hebben ze in db ondertussen al paaltjes op het perron of alleen nog maar bovenaan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:27

Nog meer mensen gestrand op Utrecht Centraal? Zou die van 15:48 de intercity pakken richting Zwolle... sta nu nog te wachten ooh de sprinter van 16:21 die er nog niet is. De vorige sprinte kon ik niet bij in en intercity’s rijden niet meer. :+

GO NS!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:57

Ik kom tot de conclusie , dat de trein leuk is voor een dagje uit maar zeker niet als je er afhankelijk van bent voor je werk.
Traject Haarlem/ Rotterdam levert mij nu al jaren zoveel stress op dat ik de auto weer kies. Net buiten Rotterdam stukje ov en een veel blijer mens op mijn werk.
Had ik veeel eerder moeten doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:13

2 uur wachten op Utr.echt CS :+
Bedankt NS, ik ben een ijsklontje nu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:37

Ja ze hadden echt prima bussen in kunnen zetten oid. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:48

Kun je zoveel man kwijt in bussen? Als meid uit het noorden vond ik het verschrikkelijk druk :') (en k-k-k-koud)

Duimen dat ik vanavond mijn overstap nog haal. Trein heeft een kwartier vertraging.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:52

Medelijden met jullie! Niet leuk dit -O-

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:55

Iemand is aan het bellen en uitgebreid aan het spreken over gynaecologen, echos etc etc.. gewoon nee, doe dat thuis lekker.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:12

lucifertje schreef:
Getver, wisselstoring! Hebben ze in db ondertussen al paaltjes op het perron of alleen nog maar bovenaan?

Rijden daar andere vervoerders dan NS? Anders zijn paaltjes op het perron toch niet nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:31

Bubblewrap schreef:
Kun je zoveel man kwijt in bussen? Als meid uit het noorden vond ik het verschrikkelijk druk :') (en k-k-k-koud)

Duimen dat ik vanavond mijn overstap nog haal. Trein heeft een kwartier vertraging.

Net deze trein kan niet direct een station op kunnen rijden omdat de perrons nog vol waren, en nog achter een stoptrein gezeten. De kans is groot dat ik zo weer een uur mag wachten op mijn overstap. Ik ben vandaag beu :+