Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:16

Ja, AliExpress... Ik wilde een pakket van 100 veren kopen in 4 kleuren. (Ze verkochten alleen per 100). Dus ik vooraf gemaild, kan ik 4 verschillende kleuren krijgen dus 25 veren van elke kleur. Jahoor, geen probleem. Krijg ik mijn pakket binnen: 100 veren in het wit. Geen eens de kleur die ik er bij had gezet :') ik kreeg wel geld terug, maar ze vragen dan toch of je een positieve review wil achterlaten. Ja doei :P gewoon de waarheid.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:11

Namens mijn schoonvader verkoop ik zijn auto op MP, krijg ik net een mailtje:
"Voor 600 kom ik"

Nou...blijf dan maar thuis :')

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:29

xSCWx schreef:
Ja, AliExpress... Ik wilde een pakket van 100 veren kopen in 4 kleuren. (Ze verkochten alleen per 100). Dus ik vooraf gemaild, kan ik 4 verschillende kleuren krijgen dus 25 veren van elke kleur. Jahoor, geen probleem. Krijg ik mijn pakket binnen: 100 veren in het wit. Geen eens de kleur die ik er bij had gezet :') ik kreeg wel geld terug, maar ze vragen dan toch of je een positieve review wil achterlaten. Ja doei :P gewoon de waarheid.

Zo kreeg ik een kettinkje toegestuurd die al kapot was voor verzending. Het pareltje ontbrak, en was nergens te bekennen. Ik kreeg mijn geld wel terug, en inderdaad ook de vraag voor een vijf sterren feedback. Mooi niet dus, heb er een mooie feedback van gemaakt dat product al stuk was... En ik nu alsnog zonder kettinkje zit en weer opzoek moet naar een nieuwe.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:43

-:(- zo irritant dat men een bod doet, je dat bod accepteerd en vervolgens niks meer laten horen.
Pb's worden wel gelezen, maar reageren ho maar.
Wil heel graag van o.a het scheerapparaat af.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:36

different1 schreef:
-:(- zo irritant dat men een bod doet, je dat bod accepteerd en vervolgens niks meer laten horen.

Wat voor 1 is het? Miss heb ik wel belangstelling.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:53

different1 schreef:

Ik hoor ook niks meer van iemand die belangstelling had voor een scheerapparaat, misschien dezelfde? :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:19

Ja dat had ik afgelopen week ook met die auto; goed bod gedaan, die meneer een mailtje gestuurd dat de auto van mn s.v. is en dat hij - als hij wilde, woensdag wel kon komen kijken.
Geen reactie. Volgende dag bod ingetrokken -O-
Nou ja, dan niet... 8)7

Ik heb er nu ook een lading duplo op staan, dat gaat wel goed:
tussen twee personen wordt er geboden van 20 tot nu 27,50 :D
Kan je niet té lang door laten gaan natuurlijk, want dan is het geen koopje meer voor ze :=

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:22

different1 schreef:

Ow ja, dat heb ik nu ook.
Heb hier stapelhokjes voor kuikjes, cavia's oid staan voor even handig gebruik. Paar keer een bod, alle keren geaccepteerd en gewoon 0 respons. En het staat hier ook zo in de weg...

Ik heb nu ook nog gegalvaniseerde hekwerken erop staan. Komt iemand met een bod zo laag, dus ik zeg accepteer ik niet is te laag. Zegt die overal staan ze er op voor 15 euro per stuk, uhhhh nou voor die prijs kan ik ze echt niet vinden...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:57

Nou, als ze 'overal' zo goedkoop zijn koopt hij die toch lekker := vind dat altijd zulke onzin, als mensen je gaan vertellen dat je prijs niet klopt want 'overal zijn ze goedkoper' :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:27

Kirsha schreef:
Nou, als ze 'overal' zo goedkoop zijn koopt hij die toch lekker := vind dat altijd zulke onzin, als mensen je gaan vertellen dat je prijs niet klopt want 'overal zijn ze goedkoper' :')

Idd, stuur dan ook altijd doodleuk terug ga je t lekker daar kopen :)

En als ze dan nog door blijven zeuren vraag ik om linken om het te bewijzen, is het echt zo wil ik er nog wel over nadenken, maar over het algemeen hoor ik daarna niks meer.

Had wel iemand met een zadel die mij een link doorstuurde.
Mijn zadel was compleet nog steeds goedkoper, en het zadel in de link was niet in de maat die ik aanbood. Maar t was leuk geprobeerd.

T zadel uiteindelijk verkocht na een paar weken, en de dag voordat ik hem wil verzenden krijg ik een berichtje of ik het zadel nog had van de persoon die ik hierboven beschreef. :')

En mensen die bieden en niks meer laten horen is heel normaal in deze wereld, wen er maar aan, en verbaas je als je wel reactie krijgt.
Ik heb een groep of Facebook veil daar paardenspullen, en iedereen die niet betaald, of niks van zich laat horen om wat voor reden dan ook wordt er uit gezet.
Daarnaast houd ik een lijst bij (die openbaar in die groep staat, en op Opgelicht in de paardenwereld) wie er uit de groep gezet zijn en waarom.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:29

Nou zeg.
Ik bied op iets, kijk 2 uur later: heb ik een e-mail gemist dat mijn bod akkoord was en een e-mail dat ik niet snel genoeg reageer, dus hij verder gaat met de volgende.
Beeeetje apart...

Er zijn dus mensen op deze aardkloot, die niet 24/7 op hun foon of comp zitten te gluren: lees een leven hebben.
Like moi. :D
Maar om mijn bod te verwijderen en met een lager bod verder te gaan...?
Geldnood ofzo? :=

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:34

Ik heb een bod gedaan op iets wat ik best graag wil hebben, maar bericht is nog niet gelezen.
Ook altijd spannend.

Grappig hoe je op t ene moment kunt denken "ik zit niet heel de dag op de pc/telefoon dus relax een beetje" en aan de andere kant t soms niet snel genoeg kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:42

Mensen vragen soms echt een absurde prijs voor dingen.. Iets 5x gebruikt. Wil ze nog nieuwe prijs min €5 voor.. Dan koop ik hem wel nieuw.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:46

Ook even reageren, ik heb op laarzen geboden hoger dan dat ze vraagt. Ze vraagt of ik ze op kom halen ? Ik woon er ver vandaan en dus graag op de post. Zonder een enkel bericht wijst ze mijn bod af. Nou fijn dan. Advertentie staat nog gewoon op mp. Je wilt verkopen of niet hoor. Ook wel op meerdere laarzen gereageerd en sommige reageren gewoon niet eens meer. En het is niet dat ik nou van die rare vragen stel ofzo :?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:13

Het is absoluut niet netjes, maar had ze toevallig bij haar advertentie staan alleen 'ophalen'?
En woont er niet toevallig een bokker daar in de buurt dat die ze op wil halen en naar je op kan sturen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:42

heeft kiala ook een facebook pagina?
heb ff gezocht maar ik kan niks vinden :(

twee keer achter elkaar iets kapot aangekregen wat via hun verzonden is :(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:10

Wat ik soms doe, als ik iets zoek, bijvoorbeeld een bed (heb er laatst ook gekocht), dan kijk ik naar meerdere advertenties en doe ik ook biedingen op meerdere advertenties van bedden die mij aanspreken. Als ik maar 1 bod tegelijkertijd doe duurt het eeuwig voordat ik reactie heb van 1 persoon en in die tijd dat die afgehandeld is als dat ik bericht krijg dat die weg is of ze mijn bod te laag vinden, is misschien het andere bed waar ik niet op heb gereageerd, maar die ik misschien wel zou willen hebben, al weg...

Dus ik bied op meerdere dingen en heb ook meerdere email wisselingen tegelijkertijd. Het hangt dan van verschillende dingen af (prijs, hoe het bed eruit ziet, hoe snel men reageert) of ik een bed koop. Op de andere bedden trek ik dan mijn bod in. Als ik al berichten heb uitgewisseld met de verkoper, doe ik er een mailtje achteraan.. Maar met de andere advertenties niet.

Ik denk dat ik niet de enige ben die op meerdere dingen bied tegelijkertijd.. Maar daarom denk ik dat er zoveel biedingen niet doorgaan. Zie hier veel reacties van, als je het niet wilt, bied dan niet.. Maar soms zie ik meerdere 'versies' van wat ik wil en dus bied ik daar overal wel op.. Maar dan kan het soms zo komen dat ik uiteindelijk het product niet wil, omdat ik het van een andere verkoper al heb.

Helaas is niet zo netjes om hun bod te verwijderen, ze reageren dan gewoon niet na acceptatie, of om met het verwijderen een bericht te sturen naar de verkoper. Teveel moeite voor ze..

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:14

Kentaro schreef:
Het is absoluut niet netjes, maar had ze toevallig bij haar advertentie staan alleen 'ophalen'?
En woont er niet toevallig een bokker daar in de buurt dat die ze op wil halen en naar je op kan sturen?

Nog een keer gecheckt maar er staat echt ophalen of verzenden. Dan maar niet.

Er zouden 2 mensen voor mij maten nakijken en een foto maken maar van beide mensen weer niks gehoord.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:47

Ja hoor, tweede keer dat ik een bod krijg op een uitrijdeken, binnen 5 minuten akkoord mail, niks meer hoor en na 2 dagen wordt het bod weer ingetrokken. Nou jaaaaaaa reageer dan gewoon even terug dat het niet meer hoeft ofzo.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:00

Het kan ook anders, vanmiddag een bod gedaan ( op andere natuurlijk ) en de straks al geld overgemaakt. Hopelijk ontvang ik de laarzen snel!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:57

Heb vanmorgen zelf een aantal advertenties geplaatst op MP. Allemaal meubels en witgoed van een jaar oud en een duidelijke vraagprijs erbij.

En dan allemaal mailtjes met een bod dat een kwart is van de vraagprijs. Er is best wat te onderhandelen maar je moet wel reeel blijven. En dan zegt er 1 voor ... euro heb ik een nieuwe. Heb teruggemaild: dan koop je toch een nieuwe, mn vraagprijs staat er duidelijk bij, als je dat te veel vind moet je niet reageren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:53

Ben een tijdje niet aan het verkopen geweest. Sinds kort weer wel.
Heb een mooi John Partridge jasje, zelden gedragen en nog echt op kleur.
Bied er een 10 euro |o

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:36

Pff, waar ik van de week op geboden had is akkoord, geld is al bij de verkoper ontvangen.
Nu ineens kan t niet verzonden worden want t is te groot, of ik nog ff x bedrag wil overmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:37

different1 schreef:
Pff, waar ik van de week op geboden had is akkoord, geld is al bij de verkoper ontvangen.
Nu ineens kan t niet verzonden worden want t is te groot, of ik nog ff x bedrag wil overmaken.

Terug laten storten, doei -O-

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:40

Op Facebook kwam er een goede deal voor een aantal nintendo spellen voorbij. 2 euro voor een my sims spel, nou dat wilde ik natuurlijk wel :D dus ik berichtje gestuurd krijg reactie of we kunnen afspreken. Tja gevraagd waar ze woonde maar dat is ergens in België. Dat is me echt wat te ver reizen dus gevraagd of ze ook kon verzenden maar dat 'gaat niet zo makkelijk' maar ze kon ook wel in Brussel afspreken. Ik heb haar hartelijk bedankt maar dat ik dat niet ging doen om dat de reis mij al veel meer zou kosten dan het spelletje.