Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

MarlindeRooz schreef:M’n haar is nu zo lang dat het me stoort. Maar ik kan het niet fatsoenlijk vast doen. Of de voorste plukken of de achterkant hangt eruit.
En ik wil het weer laten groeien. Maar hopelijk is deze fase snel voorbij. Zo eens kijken of ik het kan invlechten?

MarlindeRooz schreef:Nee want als ik de knip hoog doe dan valt m’n nekhaar eruit. En doe ik hem laag dan piept de voorkant eruit.
Dat is het hele probleem. En ergens in het midden dat is een irritante plek als je bijvoorbeeld op een autostoel of bank zit.
Shenavallie schreef:Gisteravond heb ik op Filmbox een uitzending over de Mongol Derby gekeken. Ik heb me voorheen hier tekstueel al flink aan lopen ergeren, maar wilde kijken of het visueel weerlegd kon worden. Mijn ergernis is alleen maar groter geworden. Dat er nog steeds beesten zijn die op die dieren stappen... Er reed ook een Hollander mee, ene Ronald. Wat een galbak vond ik dat: zat gewoon rokend op een pony. Hij is er uiteindelijk afgeknikkerd met letsel aan zijn nek tot gevolg. En er was een griet die op een pony reed, maar hij liep niet zo lekker volgens haar. Uiteindelijk bleek het dier een gebroken been te hebben. Is ter plekke afgemaakt en mevrouw stapte rustig weer op een andere pony om haar race maar af te kunnen maken. Naast dat ik er zelf niet eens aan moet denken om aan zoiets mee te doen (er werd zelfs een veulen 'gebroken'), zou ik zeker niet meer door zijn gegaan als er een dier voor moet sterven. De enige die ik nog een beetje kon waarderen was een Zuid-Afrikaan, die echt met heel veel respect en liefde met de dieren omging. Er waren ook nog een paar kl**tzakken die liepen te schelden op de pony's en er zelfs voor uitkwamen dat ze ze onderweg afbeulden, omdat ze volgens hun te langzaam gingen. Ook was er een pony bij die een wond op de rug had, welke alleen maar ingesmeerd werd. Bij hoge temperaturen moesten ze evengoed door galopperen met een te grote ruiter op de rug en bepakking... Ziek.
Marije_97 schreef:Maar wat betekend RR dan?
Ik heb trouwens echt een bloed hekel aan mensen die denken zo te moeten communiceren. Gaat me echt op mn zenuwen zitten brrrr. Het is niet dwingend. Maar het voelt gelijk wel dwingend.
DuoPenotti schreef:Marije_97 schreef:Maar wat betekend RR dan?
Ik heb trouwens echt een bloed hekel aan mensen die denken zo te moeten communiceren. Gaat me echt op mn zenuwen zitten brrrr. Het is niet dwingend. Maar het voelt gelijk wel dwingend.
reply required zou het kunnen zijn.
Maar dat zie je wel in de zinsopbouw
Ja ik kan daar ook niet tegen. Gebruik gewone taal
Jolliegirl schreef:hagelslag schreef:Ik haat doorkomende tanden. Wie heeft ooit bedacht dat dat pijn moet doen
Zielig he!!
Maar,.je doet het goed!! Je bied nabijheid, troost en steun! Je dochter is heel blij met je
Straks is ze erdoorheen en kan er weer flink gelachen worden.
Hier gisterenavond ook toch weer die zetpil...en doorgeslapen.
6 stuks tegelijk.
Arme kinderen.
Arm kind
Shenavallie schreef:Gisteravond heb ik op Filmbox een uitzending over de Mongol Derby gekeken. Ik heb me voorheen hier tekstueel al flink aan lopen ergeren, maar wilde kijken of het visueel weerlegd kon worden. Mijn ergernis is alleen maar groter geworden. Dat er nog steeds beesten zijn die op die dieren stappen... Er reed ook een Hollander mee, ene Ronald. Wat een galbak vond ik dat: zat gewoon rokend op een pony. Hij is er uiteindelijk afgeknikkerd met letsel aan zijn nek tot gevolg. En er was een griet die op een pony reed, maar hij liep niet zo lekker volgens haar. Uiteindelijk bleek het dier een gebroken been te hebben. Is ter plekke afgemaakt en mevrouw stapte rustig weer op een andere pony om haar race maar af te kunnen maken. Naast dat ik er zelf niet eens aan moet denken om aan zoiets mee te doen (er werd zelfs een veulen 'gebroken'), zou ik zeker niet meer door zijn gegaan als er een dier voor moet sterven. De enige die ik nog een beetje kon waarderen was een Zuid-Afrikaan, die echt met heel veel respect en liefde met de dieren omging. Er waren ook nog een paar kl**tzakken die liepen te schelden op de pony's en er zelfs voor uitkwamen dat ze ze onderweg afbeulden, omdat ze volgens hun te langzaam gingen. Ook was er een pony bij die een wond op de rug had, welke alleen maar ingesmeerd werd. Bij hoge temperaturen moesten ze evengoed door galopperen met een te grote ruiter op de rug en bepakking... Ziek.
Citaat:Betreft: niet nagekomen afspraak
Geachte Mevrouw ..
Volgens onze agenda hadden we vandaag om 10:15u een afspraak bij ons in de praktijk gepland staan. Helaas is
deze afspraak niet tijdig (24 uur van tevoren) afgezegd.
Bij een geplande afspraak rekenen wij erop dat deze doorgaat. Wanneer het niet lukt deze afspraak na te
komen, vragen wij deze minimaal 24 uur voor de geplande afspraak te annuleren. Zo wordt voorkomen dat we
de gereserveerde tijd in rekening brengen en kunnen wij een andere patiënt helpen.
Omdat dit de eerste keer was, zullen we geen kosten in rekening brengen.
Mocht het nogmaals voorkomen, dan moeten wij de geplande tijd helaas wél in rekening brengen. De
zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet.
We vertrouwen op begrip en hopen snel een nieuwe afspraak te mogen plannen. Wanneer er sprake is van een
misverstand, neem dan contact met ons op.
Zijn er nog vragen?
We vertrouwen erop hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zijn er nog vragen? Neem dan contact met
ons op.
DuoPenotti schreef:Ik vind hier wat van.
Ik kom zelfs met migraine.
Maar vandaag steeds kuchen en en 2 neusgaten verstopt leek mij een behandeling niet erg lekker.
Overigens ook niet voor de mondhygiëniste zelf.
Dus om half 9 direct gebeld.
Dus eigenlijk moet je geen afspraak maken direct na een weekend, want dan kun je de klos zijn?Citaat:Betreft: niet nagekomen afspraak
Geachte Mevrouw ..
Volgens onze agenda hadden we vandaag om 10:15u een afspraak bij ons in de praktijk gepland staan. Helaas is
deze afspraak niet tijdig (24 uur van tevoren) afgezegd.
Bij een geplande afspraak rekenen wij erop dat deze doorgaat. Wanneer het niet lukt deze afspraak na te
komen, vragen wij deze minimaal 24 uur voor de geplande afspraak te annuleren. Zo wordt voorkomen dat we
de gereserveerde tijd in rekening brengen en kunnen wij een andere patiënt helpen.
Omdat dit de eerste keer was, zullen we geen kosten in rekening brengen.
Mocht het nogmaals voorkomen, dan moeten wij de geplande tijd helaas wél in rekening brengen. De
zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet.
We vertrouwen op begrip en hopen snel een nieuwe afspraak te mogen plannen. Wanneer er sprake is van een
misverstand, neem dan contact met ons op.
Zijn er nog vragen?
We vertrouwen erop hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zijn er nog vragen? Neem dan contact met
ons op.

MarlindeRooz schreef:Bijna een incident omdat twee jongens (10 denk ik) aan kwamen rennen en bovenop Jozi doken. Die net wilde gaan poepen. En zich niet goed voelt. Dus Jozi viel uit. Hij beet gelukkig niet.
Ik heb die kinderen rustig uitgelegd dat dit echt niet mag en dat dit zielig en gevaarlijk is. En een grapje dat zij ook niet wilden dat iemand ze ging aaien als ze wilden poepen.
Maar mensen zijn echt asociaal.
En Jozi heeft dus buikpijn en wilde na het poepen niet meer lopen. Gisteren ook al maar toen dacht ik dat hij iets in z’n pootje had. Zeker omdat hij gistermiddag nog speelde met de hond van m’n zusje.
Maar pfff. Vanmiddag naar de dierenarts. Een hond die kermend van de pijn naar huis getild moet worden is niet leuk. En iets later is er niks meer mis met z’n pootjes.
Maar als Jozi hun gebeten had dan had ik een probleem.
DuoPenotti schreef:Arme Jozi, die is nu al een hele week niet lekker toch?
Zo'n online portal is wel handig dan ja.
Ik denk dat ik het volgende ga sturen
"Dank voor uw bericht.
Ik wilde graag iets toelichten over de gemiste afspraak. Mijn klachten (verkoudheid, verstopte neus en hoesten) zijn al op zaterdag begonnen. Omdat de praktijk in het weekend gesloten is, had ik geen mogelijkheid om dit eerder telefonisch door te geven.
In de huisregels staat dat afzeggen telefonisch dient te gebeuren. Ik heb nog overwogen om te mailen, maar ga ervan uit dat berichten ook pas tijdens openingstijden (vanaf 08:00) worden gelezen, waardoor dit geen verschil zou maken.
Daarom heb ik dinsdagochtend direct om 08:30 gebeld, zodra dit mogelijk was.
Ik wilde daarnaast voorkomen dat ik de mondhygiëniste zou kunnen besmetten, gezien mijn klachten.
Kunt u aangeven hoe in dit soort situaties wordt omgegaan met de 24-uursregel, wanneer tijdig afzeggen door sluiting niet mogelijk is?
Met vriendelijke groet,"
Dat is wel duidelijk toch?