Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:27

Telpeva schreef:
Whut... Ik heb de reclame op tv nog niet gezien, dit klinkt echt nasty en in mijn beleving ook niet realistisch.

Ja, en ik vind dat dus gewoonweg gemeen. Vooral omdat de goedkoopste douchegel bij het kruidvat 49 cent kost en citroenen volgens mij duurder zijn.

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:32

Ik heb plotseling een bloedneus vanuit het niets. Kan mijn trui in de wasmachine, want bloedvlekken |o

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:41

Raya, het was niet aanvallend bedoeld. Sorry daarvoor. Tekst is helaas moeilijker te interpreteren.

Heb weer een nieuwe interessante hobby-to-be gevonden, maar ik met m’n sociale angststoornis durf zulke dingen dus nooit uit te proberen. Ook omdat ik nooit weet of ik zoiets volhoud. Hee frustrerend :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:42

Benzz schreef:
Telpeva schreef:
Whut... Ik heb de reclame op tv nog niet gezien, dit klinkt echt nasty en in mijn beleving ook niet realistisch.

Ja, en ik vind dat dus gewoonweg gemeen. Vooral omdat de goedkoopste douchegel bij het kruidvat 49 cent kost en citroenen volgens mij duurder zijn.

Misschien krijgt de die citroenen? Van de voedselbank of iets dergelijks?

Mensen verzinnen de gekste dingen als je geen geld hebt om rond te komen. En dan nog, als ze door deze hulp dan weer andere dingen kunnen betalen, dat is toch ook mooi?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:42

_San87_ schreef:
JudithGigi schreef:
Het bad aangezet en even wat anders gaan doen terwijl hij vol loopt.. kom ik terug, is hij nog helemaal leeg. Stop vergeten erin te zetten :') en dat na bijna 11 uur slaap

_O-

Wel beter dat dan vergeten dat de kraan aan staat en een binnenzwembad aantreffen /thinkpositive.

Dat is waar :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:54

Niobe schreef:
Benzz schreef:

Mensen verzinnen de gekste dingen als je geen geld hebt om rond te komen. En dan nog, als ze door deze hulp dan weer andere dingen kunnen betalen, dat is toch ook mooi?

Wij hebben 3 jaar bij de voedselbank gezeten en verse groente of fruit kregen we echt zelden. Citroenen ook echt nog nooit gezien. Ik dacht meteen hetzelfde als Benzz.

Verder vind ik dat veel een kwestie van keuzes is. Veel mensen met een laag inkomen roken en drinken alcohol. Net ook een artikel over het gezinsbudget van ... Gezin met een bewindvoerder, 85 euro per week, maar wel roken, een duur aquarium en andere huisdieren. Zonder het roken zouden ze al 25 euro per week meer te besteden hebben. Aquarium eruit bespaart op stroom en levert weer eat extra's op.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:56

Niobe schreef:

Het gaat mij erom, dat het in een reclame gebruikt wordt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:03

Is een lastig onderwerp, zonnebloem, want roken en drinken vaak ook is toch een verslaving waar je niet 1-2-3 vanaf komt. En huisdieren kunnen een van de weinige pleziertjes zijn in het leven van iemand die niet zomaar een dagje weg kan oid. Maar ik begrijp je redenatie. Snap niet dat zulke mensen soms een huisdier erbij nemen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:17

Er zijn heel veel manieren om uit de oliebol te komen, maar ik vind zelf dat iedereen hulp verdient op welke manier dan ook. Ongeacht hoe ze er zelf mee om gaan. Elke situatie is anders, maar hoe dan ook super rot als je niet kunt leven op de manier dat je graag zou willen. En dat hoeft niet per se grote rijkdom te zijn. Soms zit dat al in kleine dingen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:21

Niobe schreef:
Er zijn heel veel manieren om uit de oliebol te komen, maar ik vind zelf dat iedereen hulp verdient op welke manier dan ook. Ongeacht hoe ze er zelf mee om gaan. Elke situatie is anders, maar hoe dan ook super rot als je niet kunt leven op de manier dat je graag zou willen. En dat hoeft niet per se grote rijkdom te zijn. Soms zit dat al in kleine dingen.

Maar het gaat om de reclame, niet om of iemand wel of niet hulp moet krijgen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:26

Benzz schreef:
Telpeva schreef:

Mee eens, kan me niet voorstellen dat die citroenen een goedkopere optie zijn.

Ik heb net gezocht en geprobeerd er achter te komen hoe die mensen dan zo'n kruidvat kaart (a 25 euro) kunnen krijgen, vind het een heel vaag verhaal.
Dan help ik liever locaal, koop desnoods van die douchegels / tandpasta / tandenborstels voor een groep hier in de buurt die minima helpt. Die weten welke gezinnen het echt nodig hebben.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:26

Ik vind het suggereren dat 2,7 miljoen Nederlanders last hebben van verzorgingsarmoede (1 op de 7 Nederlanders), geen shampoo of douchegel kunnen betalen eigenlijk wel richting beledigend gaan.

Cbs was deze maand nog met nieuwe cijfers gekomen van hoeveel mensen er onder de armoedegrens leven, dit aantal zou 540 duizend zijn geweest in 2023. Ik viel en val daaronder, ik ken meer mensen uit die groep, en echt niemand daarvan heb ik ooit gehoord over dat ze geen douchegel of shampoo zouden gebruiken omdat dat te duur is.
Zullen er mensen zijn die echt niet met geld om kunnen gaan of in de problemen terecht zijn gekomen, die er om die reden echt voor kiezen om zichzelf niet meer te verzorgen? DAT geloof ik meteen. Maar geldt dat voor iedereen die in armoede leeft in NL, dus 540 duizend Nederlanders? Nee, dat is echt bullshit. En al helemaal geen 2,7 miljoen Nederlanders.
Mensen met een uitkering worden al genoeg met de nek aangekeken, suggereren dat die groep mensen zichzelf dan ook niet wast of zichzelf niet goed verzorgt maakt die kloof niet kleiner, wel groter. En waarvoor? Reclame voor kruidvat. Helpen kunnen ze ook door het gewoon te doen, zonder daarbij rare verhalen de wereld in te helpen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:39

Helemaal eens Telpeva!

En ik koop ook liever voor de voedselbank wat, zodat ik zeker weet waar het heen gaat.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:48

Ik begrijp het sentiment Telpeva, maar dat je het niet hoort, betekent niet dat het niet zo is. En mensen die in wat voor armoede dan ook leven, hebben niet altijd een uitkering. Ik heb veel schulden gehad en werkte gewoon, maar moest wel een heleboel dingen opgeven bijvoorbeeld.

Als mensen zich niet meer verzorgen, dan is die kloof er al. Want die mensen schamen zich dood bijvoorbeeld, komen misschien nergens meer.
Het idee van persoonlijke verzorging is ook voor iedereen anders misschien. Ik zelf gebruik al jaren geen zeep of douchegel meer, dat is ook begonnen toen ik geen geld had. Dat beviel op zich prima, dus dat heb ik volgehouden. Mijn haar was wel klote, omdat goedkope shampoo gewoon niet lekker werkt bij mij.

@Benz dat je vindt dat het niet in een reclame moet kun je vinden. Ik weet het ook niet zo goed. Maar wat bekendheid hier over heb ik niet zo’n problemen mee.
Uiteindelijk worden er ook mensen mee geholpen en dat vind ik top.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:50

Ik vind voornamelijk het feit dat ze zeggen dat je douchegel nodig hebt om schoon te zijn. Wat is dat voor onzin? Gewoon douchen maakt je ook schoon. Heb je echt al die rotzooi niet voor nodig en op deze manier geef je die mensen nog meer een knauw.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:56

Benzz schreef:
Ik vind voornamelijk het feit dat ze zeggen dat je douchegel nodig hebt om schoon te zijn. Wat is dat voor onzin? Gewoon douchen maakt je ook schoon. Heb je echt al die rotzooi niet voor nodig en op deze manier geef je die mensen nog meer een knauw.

Mijn haar wordt niet schoon met enkel water :o . En als ik mijn gezicht enkel met water was, en niet mijn facewash, heb ik in no time een lap leer als voorhoofd, helaas.

Lichaam afspoelen met water voelt imo ook niet echt schoon, maar dat is misschien een onterecht gevoel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:57

Maar als ze niks doen is het ook niet goed :+

--

Hond heeft de halve nacht lopen ijsberen vanwege vuurwerk. Ze is nu ook niet te genieten en heeft geen zin aan een lange wandeling :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:59

Jij hebt ook goede punten vind ik Niobe :j interessant om over na te denken

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:00

Ben ik persoonlijk met je eens Benzz, maar anderen hebben daar weer andere ideeën over. Sinds ik aangekomen ben en minder conditie heb (en misschien ouder), zweet en stink ik wel sneller als het warm is. Niet altijd, maar soms. Maar daar gebruik ik dan weer gewoon het sop van mijn shampoo voor :+.

Ik douche ook niet elke dag, dat vinden anderen dan weer een vies idee. Sommigen van mijn kennissen douchen 2 of zelfs 3 keer per dag, dat vind ik zelf overdreven. Maar als dat je een schoner gevoel heeft, lekker doen.

Die ene man heeft het over roos hebben. Daar heeft ook niet iedereen last van.

Het kan heel luxe voelen voor mensen om lekker veel zelfverzorgingsproducten te hebben. Soms voelen ze zich er lekkerder en zelfverzekerder door.
Dat heb ik zelf ook niet, maar als dat je ding is, dan gun ik je dat van harte.

Edit: Dankje Telpeva, dat waardeer ik! Het is ook wel een moeilijk onderwerp, dus ik begrijp jouw standpunten ook zeker. Het is ook heel dubbel. Voornamelijk de cijfers zijn wel twijfelachtig misschien. Maar ik ben er zelf ook verder niet heel erg in thuis.
Ik ben zelf ook wel heel erg van het “het zal wel goed zijn”, ik geef straatmensen ook rustig geld. Kan mij echt niets schelen of ze er drank of drugs van kopen, als dat hun geluk is.

We hebben het er nu wel over, misschien was dat ook wel een doel :+
Laatst bijgewerkt door Niobe op 27-10-24 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:08

_San87_ schreef:
Mijn haar wordt niet schoon met enkel water :o . En als ik mijn gezicht enkel met water was, en niet mijn facewash, heb ik in no time een lap leer als voorhoofd, helaas.

Lichaam afspoelen met water voelt imo ook niet echt schoon, maar dat is misschien een onterecht gevoel.

Mijn haar wordt ook niet schoon zonder shampoo en ik gebruik voor mijn gezicht apart spul. Daarom sprak ik ook over douchegel ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:17

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Mijn haar wordt ook niet schoon zonder shampoo en ik gebruik voor mijn gezicht apart spul. Daarom sprak ik ook over douchegel ;)

Maar ik word dus ook niet schoon zonder douchegel voor mijn gevoel. Eens in de zoveel tijd lekker scrubben om de dode huidcellen weg te halen. En ik denk dat dat voor de meeste mensen eigenlijk wel geldt, het niet schoon voelen zonder douchegel. Naast dat t lekker ruikt als je uit de douche stapt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:19

Citaat:

Zou goed kunnen hebben ze woensdag ook gekregen 3 stuks. :j

Hier wel groente bij de voedselbank. Heb ook nog andijvie en komkommer gekregen. Sinaasappelen en helaas niet goed opgelet dat er een grapefruit bij zat. Maar gewoon samen met de sinaasappelen uitgeperst en gemengd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:27

_San87_ schreef:
Maar ik word dus ook niet schoon zonder douchegel voor mijn gevoel. Eens in de zoveel tijd lekker scrubben om de dode huidcellen weg te halen. En ik denk dat dat voor de meeste mensen eigenlijk wel geldt, het niet schoon voelen zonder douchegel. Naast dat t lekker ruikt als je uit de douche stapt.

Joh dat moet echt ieder voor zich weten. Het enige waar ik over val is dat de reclame zegt dat arme mensen vies zijn omdat ze geen douchegel kunnen betalen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:29

Maar het gaat niet alleen om douche spullen he, ook ( en eigenlijk is het hiermee begonnen) om maandverband / tampons.
Meisjes die niet naar school durven gaan als ze ongesteld zijn, omdat ze die spullen niet hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:31

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Joh dat moet echt ieder voor zich weten. Het enige waar ik over val is dat de reclame zegt dat arme mensen vies zijn omdat ze geen douchegel kunnen betalen.

Ik ken de reclame niet, maar is dat de boodschap?