Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ReadTheRulez

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:53

Klinkt wel moeilijk,moeilijk maar wie weet heeft het een reden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:55

Klinkt een beetje autistisch :') maar ik herken dat wel. Je wil op je best naar een (eerste) date. En ik heb dan altijd een schema in m'n hoofd als voorbereiding. Zo'n date is altijd al spannend en dan vind ik het fijn om er op m'n gemak naar toe te kunnen leven. Dus haasten voelt dan als een extra drempel.

Maar ik zou dan wel zelf met een andere datum komen. Dus ik snap zijn redenatie maar ik snap ook dat jij denkt van hallo doe een beetje moeite.

Als ik 2 voorstellen zou doen die allebei niet goed zijn en hij komt zelf ook niet met iets dan zou ik ook denken van hoeveel zin heb je überhaupt om me te ontmoeten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:01

Chickyy schreef:
Ik ben even benieuwd wat jullie hiervan vinden..

Zondag afgesproken om gisteravond een date te hebben, maar hij moest bij zijn vader op ziekenbezoek. Gisteren gevraagd of hij dan vanavond kon, maar dat werd krap. Ik vroeg dus door waardoor het krap werd, vanuit werk met eten en douchen werd het pas 20.30 dat hij klaar was. Dus ik gaf aan dat dat voor maandag toch ook zo was. Ja maar voor maandag had hij het eten al klaar en voor vandaag niet. Ben ik dan zo simpel dat ik denk, eet een plak brood en bestel wat bitterballen bij het drankje :+
Toen heb ik nog gepolst voor kerstavond, nee hij had geen plannen, maar dan is het overal zo druk (aldus hij)

Ik heb me voorgenomen dat ik wil dat iemand evenveel moeite voor mij doet als ik voor hem, geen 30/70 meer, maar allebei 70 qua inzet en moeite..

Als ik nu voor een 1e date al moet trekken..

Ben ik nu te moeilijk aan het doen? :+

Ja. Tuurlijk, hij kan zelf met een tegenvoorstel komen. Ik zou er ook niet achteraan rennen.
Maar zou zelf enorm kriebelig worden als iemand gaat vragen naar mijn verantwoording waarom ik niet kan op dat moment. Zou het echt niet fijn vinden als iemand die je niet kent zich zo met mijn agenda bemoeit en daarom ook geen voorstel meer doen om af te spreken.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:22

Ik heb me niet met zijn agenda bemoeit? Ik heb gevraagd waardoor het krap werd, aangezien hij maandag wel kon en dinsdag werd het krap? Dat snapte ik niet als je vaste werktijden hebt. De opmerking over het eten heb ik alleen gedacht, niet gezegd ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:28

Daar zou ik ook wel kriegel van worden ja. Alsof iemand je niet gelooft als je zegt dat je weinig tijd hebt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:39

Maar je hebt vaker aangegeven dat je iemand te passief vindt en er niet meer aan gaat trekken. Eigenlijk doet het er niet toe wat wij vinden. Het is duidelijk dat je hem niet initiatiefrijk genoeg vindt en het hem dus niet gaat worden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:08

Chickyy schreef:
Ik heb me niet met zijn agenda bemoeit? Ik heb gevraagd waardoor het krap werd, aangezien hij maandag wel kon en dinsdag werd het krap? Dat snapte ik niet als je vaste werktijden hebt. De opmerking over het eten heb ik alleen gedacht, niet gezegd ;)

Ik zou het voor nu los laten, kijken of hij zelf nog met iets komt en anders is het buhbye.
Als jij 3 voorstellen doet en niks kan of is goed of hij komt zelf met niks dan laat het gaan.

Ik zou wel dat soort vragen in de toekomst niet meer stellen, van waarom kan het dan wel en dan niet, zeker niet voor een eerste date. Dat kost je alleen maar energie.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:42

Ik zou gewoon aangeven, joh, ik heb een aantal data genoemd die jou niet uit komen, nu ligt de bal even bij jou. Mocht je interesse hebben dan hoor ik wel een datum van je.

En het daar bij laten. Dan weet je snel genoeg of hij serieus interesse heeft....

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:53

Ja de bal ligt sowieso al bij hem, ben er verder ook niet meer op in gegaan na zijn opmerking over de drukte met kerstavond.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 14:28

Nou hij kwam niet meer terug op mijn voorstellen, bleef wel gewoon appen over ditjes en datjes, maar dat wordt dan ook al gauw wat oppervlakkig. Heb gisteravond laten weten dat het contact voor mij stopt (ik ben niet zo goed in dood laten bloeden of ghosten) en kort aangegeven wat ik miste. Geen reactie meer op gehad, dus duidelijk en goede beslissing :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 21:24

Fijne kerstdagen allemaal, Ik wens iedereen een liefdevol 2026 vol met leuke mannen!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 21:34

Ik blijf het gewoon lastig vinden dat 9 van de 10 dates je erna gewoon ghosten
Waar is het fatsoen gebleven. Joh was gezellig of bedankt voor de date maar ik voel hem niet. Maar achteraf ghosten vind ik zo laf ik kan er niet over uit :')

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 22:02

Jester_ schreef:
Ik blijf het gewoon lastig vinden dat 9 van de 10 dates je erna gewoon ghosten
Waar is het fatsoen gebleven. Joh was gezellig of bedankt voor de date maar ik voel hem niet. Maar achteraf ghosten vind ik zo laf ik kan er niet over uit :')

Ja vooral na een date echt verschrikkelijk laf..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 22:05

Ik ook! Voor een date boeit het me niet zo, maar als je beide de moeite hebt genomen. Bedoel je bent elkaar niks verplicht maar wat is een appje nou. Even goeie vrienden maar ik vins ghosten echt zo ontiegelijk laf en daardoor vergaat me de lol van daten helemaal haha

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 12:26

Herkenbaar. Dat stoorde me ook altijd. Kleine moeite idd en ik vind het ook echt een gebrek aan respect.

Gefeliciteerd jester

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 12:36

Ik spreek het voortaan direct uit bij eerste date mocht ik wel verder willen daten dat als een punt komt dat het niet goed voelt ze her gewoon uit spreken. Maakt het hopelijk die drempel wat makkelijker. Even goede vrienden als er geen klik is maar spreek het gewoon uit. Vet irritant.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 14:17

Aan de andere kant heb ik wel veel gezeur gekregen als reactie op een bericht dat ik het niet zag zitten om nog een keer af te spreken of om verder te praten. Toch wel vaak doordrammers (waarom dan, wat kan ik anders doen, ik vind dat je het niet genoeg tijd hebt gegeven, we praten nog maar 2 dagen, je zou iemand minstens 5 keer moeten ontmoeten voordat je dat kunt bepalen, dan heb je mijn tijd verspild etc) en uiteindelijk worden ze dan boos en dan kwamen steeds gemener berichten mijn kant op >;)

Dus ik heb om deze reden ben ik ook wel gaan ghosten, omdat het verder geen toegevoegde waarde meer had om zo'n discussie aan te gaan. Misschien toch te gemakkelijk om scheldwoorden over de app te sturen op een moment van teleurstelling ofzo, maar daar pas ik voor van iemand die ik nog zo oppervlakkig ken, dan maar ghosten :o of direct verwijderen na een bericht dat ik het niet zag zitten om het nog verder samen uit te zoeken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 15:00

Grainey schreef:
Aan de andere kant heb ik wel veel gezeur gekregen als reactie op een bericht dat ik het niet zag zitten om nog een keer af te spreken of om verder te praten. Toch wel vaak doordrammers (waarom dan, wat kan ik anders doen, ik vind dat je het niet genoeg tijd hebt gegeven, we praten nog maar 2 dagen, je zou iemand minstens 5 keer moeten ontmoeten voordat je dat kunt bepalen, dan heb je mijn tijd verspild etc) en uiteindelijk worden ze dan boos en dan kwamen steeds gemener berichten mijn kant op >;)

Dus ik heb om deze reden ben ik ook wel gaan ghosten, omdat het verder geen toegevoegde waarde meer had om zo'n discussie aan te gaan. Misschien toch te gemakkelijk om scheldwoorden over de app te sturen op een moment van teleurstelling ofzo, maar daar pas ik voor van iemand die ik nog zo oppervlakkig ken, dan maar ghosten :o of direct verwijderen na een bericht dat ik het niet zag zitten om het nog verder samen uit te zoeken.

Zou je ook zo behandeld willen worden als jij iemand wel leuk vond en hij jou niet....of dat je dacht dat het wel klikte en hij er anders over dacht?

Van die berichten heb ik nooit gehad, wel eentje die na een paar dates bleef volhouden en toen duidelijk gezegd als je nu niet stopt dan blokkeer ik je. Omdat anderen vreemd doen hoef je jezelf niet te verlagen tot een zelfde gedrag vind ik zelf en je hoeft ook die discussie niet aan te gaan.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 15:58

Je kunt natuurlijk ook voor een middenweg gaan, dus aangeven dat je de klik niet voelt, daarna niet meer reageren, wachten tot de ander het gelezen heeft en/of na 24 uur verwijderen. Zoiets. Dan draag je niet bij aan het ghostprobleem, maar verlies je jezelf ook niet in jezelf nog 10x verdedigen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 16:02

Grainey schreef:

Maar blijf je dan reageren, uitleggen, jezelf verdedigen? Als je geen input meer geeft na het appje waarin je aangeeft dat het klaar is, houdt het vanzelf op.. je hoeft niks meer uit te leggen en jezelf al helemaal niet meer te verdedigen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 17:29

Ik zou bij zon aanval ook niet persee meer reageren maar even netjes aangeven is wel fijn :)

Maar he, zowaar heeft ie me toch niet helemaal geghost en zijn er plannen voor een 2e date, maar het contact is wel magertjes. Maargoed wie weet is ie een slechte apper

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:14

Fijn Jester, misschien even druk geweest rond de feestdagen?

Om nog even te reageren op de reacties, ik ben zelf eigenlijk niet onverwacht geghost terwijl ik wel een klik voelde. Dus die situatie heb ik nooit gehad. Vaak omdat ik aan de toon of aan het afnemende reageren wel al vernam welke kant het op ging, dus ik zag het altijd wel aankomen. Soms wel teleurgesteld maar ja, als de ander geen behoefte voelt om je nog te spreken dan is dat zo.

Qua reageren/verdedigen nog op een aanval etc, dat hing ervan af 'hoever we waren' in het contact. Als dat na een aantal echte dates was dan ja, dan nam ik nog wel de tijd om in een paar antwoorden zijn vragen te beantwoorden. Dan ken je iemand al wat beter en dan is er ook al langer en meer contact geweest en je hebt er beide moeite voor gedaan. Als dat na 1-2 dagen contact op de app bij tinder is dan niet.

Uiteindelijk heb ik dus ook gekozen voor aangeven dat het er niet in zit en dan verwijderen, maar in de zoektocht naar hoe het het beste het contact verbreken ook wel geghost dus. Niet trots op inderdaad, maar haatberichten wilde ik ook niet ontvangen nav mijn bericht waarin ik zo respectvol mogelijk wilde aangeven dat ik het niet zag zitten. In mijn ogen ook nooit te enthousiast geweest in de eerdere berichten waardoor ik ze op het verkeerde been zette dat ik het wel zag zitten, maar misschien heb ik daar toch fouten in gemaakt. Ik had daar wel echt moeite mee, dat negatieve achteraf, ook daarom soms maanden niet op tinder gezeten.

Maar zo te horen hebben jullie daar geen last van, dat is mooi! :j In dat geval zou ik ook nooit tot ghosten over zijn gegaan. Dan zal het misschien toch aan mij hebben gelegen, dat ik vaak haatreacties kreeg. Aan mijn manier van berichten alsnog misschien, als dat zo is dan heb ik daar fouten in gemaakt en dat is zeker niet mijn bedoeling geweest :n

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:27

Mijn ervaring is dat je het neutraal en bij jezelf moet houden. Zo snel je gaat zeggen wat er aan scheelt kunnen mannen daar niks mee. Meer van ik vond het gezellig maar wil het hierbij laten. Teveel uitleg geeft teveel ruimte. En misschien kies je een bepaald type uit dat kan en niks mis mee. Aldoende leert men.

Alleen mezelf laten verleiden tot een zelfde gedrag wat ik andersom niet leuk vind doe ik niet. Elke persoon is anders en kan er niks aan doen hoe een voorganger reageerde.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:33

Ja ik had dus iemand die “ik heb geen gevoelens en die ga ik ook niet krijgen” niet accepteerde na date twee. Die bleef aandringen op praten / afspreken / bellen voor antwoorden. :brr:

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:32

Wie heeft dit nog meer? Ik ben aan het Tinderen met een man. Nog geen eerste date gehad. Maar op de app klinkt hij leuk. Maar los dat het spannend is om op date te gaan betwijfel ik het wel echt wil. Ik bedoel ik zit nu heerlijk op de bank Emily in Paris te kijken met een lekkere koffie. Heerlijk voor mijzelf gekookt. Mijn huisje aan het opknappen en in september weer een fantastische reis op de planning. Ik heb echt dat kneuterige vrijgezellen leventje. Ik ben niet bang om dingen alleen te doen. En met een vent erbij ontploft dat heb ik het idee.

Maar daarintegen kan ik mij wel eenzaam voelen als ik door de instagram ga van familie en ik zie leuke gezinnetjes met schattige baby's. Want ik heb wel een kinderwens. Liever die baby dan die man. Maar verliefd zijn lijkt mij ook heerlijk..