Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 09:40

xPabloBokt schreef:
Maar je bepaalt niet zelf of je arbeidsongeschikt bent - dat mag alleen de bedrijfsarts :) zodra je je ziekmeldt ben je in verzuim en heb je re-integratieverplichtingen, wat dus ook inhoudt dat je vakantie de re-integratie niet mag vertragen. Op vakantie gaan als je verzuimt mag daarom ook alleen met toestemming van je werkgever en bij langdurig verzuim betrekt de werkgever over het algemeen ook de bedrijfsarts hierin om te adviseren.

Je kunt het ook niet zo zwart-wit bekijken als wel of niet juridisch houdbaar - het verschilt echt per casus wat een vakantie voor invloed heeft op ziekte en arbeidsongeschiktheid.

Pablo, jij hebt het nu over wat anders. De oorspronkelijke vraag was niet of iemand die al ziek is op vakantie zou mogen, maar of iemand die op vakantie gaat en dan ziek wordt (of ie nou zn been breekt of alleen een flinke griep oploopt) zich ziek kan melden zodat hij die vakantiedagen terug krijgt. Ook als hij vervolgens wel op het vliegtuig stapt.
En volgens mij mag dit juridisch gezien, al zou ik in dit geval wel overleggen met de werkgever. Want stel je hebt een wijnreis gepland en wordt ineens flink verkouden waardoor je dus niets proeft, dan kun je wel prima op het vliegtuig naar Italië stappen en daar een week in de zon liggen, maar het is niet de vakantie die je voor ogen had.

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 09:46

Ik wist dit überhaupt niet, zit wel een beetje met grote ogen te lezen :)). Ik werk in het onderwijs dus best vaak ziek in de vakantie en voor mij gaat het natuurlijk sowieso niet op. Maar is het niet gewoon een gevalletje van pech hebben? Of dat je alleen een maximum aantal vakantiedagen terugkrijgt? Aparte regel, vooral omdat er zo wisselend mee omgegaan kan worden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 09:47

Foaly schreef:
xPabloBokt schreef:
Maar je bepaalt niet zelf of je arbeidsongeschikt bent - dat mag alleen de bedrijfsarts :) zodra je je ziekmeldt ben je in verzuim en heb je re-integratieverplichtingen, wat dus ook inhoudt dat je vakantie de re-integratie niet mag vertragen. Op vakantie gaan als je verzuimt mag daarom ook alleen met toestemming van je werkgever en bij langdurig verzuim betrekt de werkgever over het algemeen ook de bedrijfsarts hierin om te adviseren.

Je kunt het ook niet zo zwart-wit bekijken als wel of niet juridisch houdbaar - het verschilt echt per casus wat een vakantie voor invloed heeft op ziekte en arbeidsongeschiktheid.

Pablo, jij hebt het nu over wat anders. De oorspronkelijke vraag was niet of iemand die al ziek is op vakantie zou mogen, maar of iemand die op vakantie gaat en dan ziek wordt (of ie nou zn been breekt of alleen een flinke griep oploopt) zich ziek kan melden zodat hij die vakantiedagen terug krijgt. Ook als hij vervolgens wel op het vliegtuig stapt.
En volgens mij mag dit juridisch gezien, al zou ik in dit geval wel overleggen met de werkgever. Want stel je hebt een wijnreis gepland en wordt ineens flink verkouden waardoor je dus niets proeft, dan kun je wel prima op het vliegtuig naar Italië stappen en daar een week in de zon liggen, maar het is niet de vakantie die je voor ogen had.

Ik antwoordde dan ook op de vraag van yom en de discussie die daaruit kwam, niet op de oorspronkelijke vraag.

Wat jij nu zegt over de oorspronkelijke vraag klopt natuurlijk ook gewoon. Maar in verzuim is zó veel grijs gebied, daar kun je heel moeilijk één oordeel over vellen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 21:55

Valerie93 schreef:
Weet iemand of je ergens kan zien van Yankee candle of er geuren terug komen? Vorig jaar een klein potje met Christmas eve gekocht. Nu spijt dat ik niet de grote pot heb gekocht!

Typ hem even in in Google...
Je kan hem online gewoon bestellen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:15

Mijn kitten heeft me zojuist (een half uur geleden ofzo) in mn oog gekrabt.
Het blijft prikken en tranen, maar ik zie geen beschadigingen.
Ik weet dat je met ogen heel voorzichtig moet zijn, maar als dit niet stopt is het dan nodig om vandaag naar de huisartsenpost te gaan of kan ik ook morgen de huisarts bellen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:17

Ik zou de hap bellen. En dan hoor je wel wat ze zeggen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:23

Met wat googlen kwam ik uit op moetiknaardedokter.nl
En die zegt inderdaad ook naar de hap te gaan, dus die ga ik straks maar eens bellen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:27

Zou zeker bellen. Je oog is zo belangrijk

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:02

Ai, met ogen uitkijken!
Laat je even weten hoe het was?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:27

Ben bij de HAP geweest bij het ziekenhuis.
Is een dun krasje van een cm aan de bovenkant van mn oog.
Moet antibioticazalf smeren en mn oog dicht plakken

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:44

Beterschap!

Mijn paard is niet officieel gemeten en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot ie nu precies is. Kan ik dit officieel laten doen ergens? Komt er dan iemand langs en wat zijn de kosten daarvan?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:40

Je zou een ponymeter kunnen vragen, er staat een lijst op de KNHS site, maar dan moet je wel betalen. Vaak een tientje ongeveer?

Je kunt ook zelf een meetstok kopen (uiteraard iets duurder dan de meter) en je paarden zo vaak meten als je wilt.
https://agradi.nl/products/premiere-meetstok

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:25

Is Marktplaats dood ofzo? Ik heb er echt mooie spullen opstaan en vraagprijs op bieden staan. En gewoon 0 reacties. Ook heb ik er een gloednieuwe merktas op en dan krijg je een bod van 10 euro.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:26

Suzanne F. schreef:
Is Marktplaats dood ofzo? Ik heb er echt mooie spullen opstaan en vraagprijs op bieden staan. En gewoon 0 reacties. Ook heb ik er een gloednieuwe merktas op en dan krijg je een bod van 10 euro.

Geen idee..het viel mij ook al op dat ik nergens reacties op krijg.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 19:05

Het is bij mij ook vrij stil, heel typisch

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:00

Ik begreep dat je nu verplicht een telefoonnummer in moet vullen als je inlogt.... Denk dat veel mensen daarom afhaken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:02

Daar heb ik, even afkloppen, op de website nog geen last van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:22

Het zou zonde zijn om zulke mooie spullen naar de kringloop te brengen. Maar goed, als niemand ze wil hebben dan is het niet anders. Maar dit ken ik niet van Marktplaats. Vroeger zette je iets erop en soms binnen een half uur had je al meerdere biedingen en was het verkocht. Nu ben ik aan het leuren met prachtige spullen, van de zotte eigenlijk.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:27

Ik denk mogelijk ook dat het komt doordat verifiëren met telfoon nummer verplicht is.
Daardoor sta ik ook niet meer ingelogd en heb ik niet meer de meldingen ervan waardoor ik vaker keek.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:48

Die link had ik nog niet gelegd, maar dat zou goed kunnen. Ik wou gister ook reageren op iets op marktplaats, maar kon inderdaad niet inloggen zonder mijn telefoonnummer te geven. Dat wil ik niet, dus heb ik niet gereageerd. Misschien eerst nog ergens anders aanbieden? Op facebook of de boktmarkt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:27

Ik denk dat Vinted gewoon veel populairder wordt. Ik zet ook zelden nog iets op Marktplaats, alleen af te halen spullen. Vinted is veel makkelijker :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:30

Maar helaas kan niet alles op vinted

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:02

Ja dat is echt jammer. Er komen wel steeds meer categorieën gelukkig :j

Maar ik denk wel dat veel verkopers naar Vinted vertrokken zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:11

Ja dat denk ik ook wel.
Vind zelf vinted ook fijner.

Nu nog paarden spullen daar ;)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:30

Mijn vlucht met KLM was vorige week geannuleerd ivm storm. We kregen bij de gate en de transfer desk te horen dat gemaakte kosten om langer te blijven/maaltijden/reiskosten vergoed zouden worden.

Ik kon gelukkig makkelijk terug naar m’n ouders dus ik heb alleen 2 treinkaartjes gedeclareerd. Dit moest tegelijk met het aanvragen voor compensatie voor het annuleren van de vlucht. Ik wist al dat ik geen compensatie voor het annuleren van de vlucht zou krijgen omdat het heel erg stormde op bestemming, maar de 2 treinkaartjes was samen €45 en zou toch wel aardig zijn.
Nu kreeg ik gister een mailtje van KLM dat ik helemaal niks terugkrijg, ook niet voor de treinkaartjes omdat het vanwege de storm was.
Heeft de gate/transfer het fout of gaat de KLM e-mail te kort door de bocht?