Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:05

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die niets begrijpt van deze maatregelen. Ik zie niet in hoe deze maatregelen het aantal besmettingen gaat terug dringen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:05

Relaxed schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik hoor heel veel depressieve geluiden om mij heen. Mensen die ik spreek overdag en ook op mijn werk.
Is gewoon een hele nare tijd waar we in zitten. Ik ben echt blij dat ik geen 20 ben in deze tijd.

Eerlijk gezegd heb ik zelf weinig last van.. Kan me niet echt bedenken waar ik beperkt word hiermee..

Ik ben het met je eens , ik als twintiger heb er ook niet zoveel last van. Maar misschien ook omdat ik in het verleden er wel last van heb gehad gehad mij eenzaam voelde maar nu ik daar eigenlijk wel mee om kan gaan is deze tijd voor mij niet heel moeilijk. Het is wat het is helaas voor nu even.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:06

Ik ben benieuwd hoe het op werk zal gaan qua collega's die wel komen werken omdat ze thuis niet kunnen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:07

Loretta schreef:
AmyII schreef:
Ik heb ook de vaccinatie genomen en een volgende prik zou ik ook nemen als het nodig is… Maar de onbevangenheid van mijn leven voor corona in vergelijking met nu is echt nul. En ik was echt geen stapper en ik liep nooit in zeven sloten tegelijk.
Alleen vind ik er nu echt niks aan, met de huidige tweedeling in de maatschappij (die de maatschappij zelf lijkt te veroorzaken), de discussies, de risico’s… Ben er wel een beetje klaar mee.

Laten we het erop houden dat mijn depressie welig tiert nu.

De onbevangenheid is inderdaad weg ja. Het speelt nog wel steeds op de achtergrond. Maar ik probeer ook om niet mijn hele leven door angst te laten bepalen. Met het vaccin is de kans op ernstige ziekte aanzienlijk kleiner. En wat je zegt over die tweedeling vind ik ook versdhrikkelijk ja.

Het gekke is: ik heb niet zoveel last van angst. Nouja, niet in de zin dat ikzelf heel heftig ziek zou kunnen worden. Ik zou het alleen echt vreselijk vinden voor mij dierbaren en voor het zorgpersoneel als ik er heftig ziek van word, voor mezelf maakt het me niet zo uit. Als het klaar is, is het klaar: dat moet dan zo zijn ofzo.
Het is vooral de tweedeling waar ik echt doodziek van word, mensen die ik graag zie/ hoor/ spreek die allerlei propaganda (anti) delen… Mijn werk met studenten is niet meer zoals hiervoor, ik heb er gewoon de energie niet meer voor ofzo. Beetje moeilijk om onder woorden te brengen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:07

Afbeelding

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:17

Diederik Gommers zit weer bij Jinek vanavond. Zucht die komt ook elke dag weer voorbij he?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:18

AmyII schreef:
Het gekke is: ik heb niet zoveel last van angst. Nouja, niet in de zin dat ikzelf heel heftig ziek zou kunnen worden. Ik zou het alleen echt vreselijk vinden voor mij dierbaren en voor het zorgpersoneel als ik er heftig ziek van word, voor mezelf maakt het me niet zo uit. Als het klaar is, is het klaar: dat moet dan zo zijn ofzo.
Het is vooral de tweedeling waar ik echt doodziek van word, mensen die ik graag zie/ hoor/ spreek die allerlei propaganda (anti) delen… Mijn werk met studenten is niet meer zoals hiervoor, ik heb er gewoon de energie niet meer voor ofzo. Beetje moeilijk om onder woorden te brengen.

Dat zijn van die dingen ja waar je toch steeds bij stil staat. En deprimerend is het zeker allemaal. De hele situatie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:20

DuoPenotti schreef:
[ [url=m/CPbMpq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat gevoel had ik eergisteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:24

Suzanne F. schreef:
Diederik Gommers zit weer bij Jinek vanavond. Zucht die komt ook elke dag weer voorbij he?

Toch vind ik hem juist wel prettig qua uitleg, hij zit er toch bovenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:28

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:30

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:42

Het zal vast heftig zijn, maar het is ook te verwachten met een lage vaccinatiegraad.

Ik heb op het oog nog niet veel last van de maatregelen. Thuiswerken deed ik toch al. Alleen een evenement dat niet doorgaat en ik denk ook wat verjaardagen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:43

Relaxed schreef:
https://www.gelderlander.nl/dossier-cor ... ~afac7531/

Sensatie kop.. Blijkt dus hele lage vaccinatiegraad te hebben, want biblebelt..

Wat is er sensatie aan? Het is toch gewoon feitelijk?
En ja, het blijft afschuwelijk, ook al is niet vaccineren daar de standaard.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:47

Fitzroy schreef:
Het zal vast heftig zijn, maar het is ook te verwachten met een lage vaccinatiegraad.

Ik heb op het oog nog niet veel last van de maatregelen. Thuiswerken deed ik toch al. Alleen een evenement dat niet doorgaat en ik denk ook wat verjaardagen.

Nouja, voor mij is er op dit moment niets wat niet door gaat en deze maatregelen hebben absoluut niet direct invloed op mijn leven (boodschappen heb ik vóór 18:00 in huis, uit ga ik niet etc.)
En tòch merk ik dat mijn depressie opspeelt, waar deze met name de laatste maanden heel erg goed onder controle was, dit komt door de welles-nietes discussie die is ontstaan en het doet me echt pijn om te zien hoe mensen met elkaar om gaan in deze tijd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:00

Voor mij worden er waarschijnlijk weer 2 van mijn lesavonden online onderwijs. Die worden georganiseerd in gehuurde zalen, wat onder 'niet-essentiële diensten' valt. Dat lijkt voor mij nu het enige verschil, en mijn dochter die geen koopavonden meer hoeft te werken, want de winkel moet om 18:00 dicht.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:32

Spenk schreef:
Sizzle schreef:

Ik woon al effe niet meer in NL, maar zijn dat niet de normaal gangbare sluitingstijden als je niet toevallig midden in Amsterdam woont :o?
Ik ben al heel tevreden als een supermarkt niet om 19h sluit _O-

Ja _O- hier in de dorpen is dat altijd zo hoor

Ik woon toch echt in een dorp met meerdere supermarkten die tot 22 uur open zijn :+

Vind het wel fijn om 's avonds te gaan (bestel meestal, maar soms ben ik daar te laat mee), dan is het lekker rustig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:34

Ik wou zeggen - hier zijn de meeste supermarkten normaal tot 22:00 open hoor :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:36

Relaxed schreef:
Maar accepteer je dan als gezonde twintiger dat operaties worden uitgesteld? Want dat is voor mij de reden dat ik wel vind dat er weer strengere maatregelen nodig zijn..

Precies! Het zou je vaders hartoperatie maar zijn, die voor de 3e keer wordt uitgesteld, terwijl hij de 2e keer al zenuwachtig in het ziekenhuis zat om onder narcose gebracht te worden.

Ik ben het echt spuugzat dat mensen zich niet willen laten vaccineren en iedereen continu maar 'boos' is over een maatregel. Wat wil je dan?

Enige andere optie is wat mij betreft een limiet aan covid-bedden voor niet-gevaccineerden (anders dan mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:36

Ik ben echt nog nooit s avonds naar de supermarkt geweest.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:39

Daar zegt Diederik het: waar gaan we heen met de zorg? Er is totaal geen toekomst perspectief voor de zorg en ik snap dus echt niet hoezo er geen woord gerept wordt over hoe ze verder moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:41

Blue_Eyes schreef:
Ik wou zeggen - hier zijn de meeste supermarkten normaal tot 22:00 open hoor :D

Nou hier niet supermarkt gaat om 20:00 dicht en in de stad vlakbij ook en alleen op donderdag en vrijdag om 21:00

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:42

sureido schreef:
Daar zegt Diederik het: waar gaan we heen met de zorg? Er is totaal geen toekomst perspectief voor de zorg en ik snap dus echt niet hoezo er geen woord gerept wordt over hoe ze verder moeten.

Daar ben ik het zeker ook mee eens. De zorg moet aangepakt worden. Meer capaciteit op termijn. Dat moet nu al voorbereid en gestart worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:43

Ze moeten nu al beginnen aan inzetten op zorgen dat er genoeg zorg in dit land is. Stop met dat bezuinigen, ze geven niet eens antwoord… diep triest.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:44

Suzanne F. schreef:

Oh ik wel, hoor.. Ik werk(te) tot 18:00 uur, dan eten en daarna de boodschappen voor de komende dagen doen. Dit kwam gemiddeld 2, 3x per week voor en de supers waren dan niet echt uitgestorven ofzo.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:45

Suzanne F. schreef:

Ik juist zelden overdag :D Doordeweeks werk ik en in het weekend wil ik er niet dood gevonden worden (behalve dus 's avonds).