Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Suzanne F. schreef:Ik hoor heel veel depressieve geluiden om mij heen. Mensen die ik spreek overdag en ook op mijn werk.
Is gewoon een hele nare tijd waar we in zitten. Ik ben echt blij dat ik geen 20 ben in deze tijd.
Eerlijk gezegd heb ik zelf weinig last van.. Kan me niet echt bedenken waar ik beperkt word hiermee..
Loretta schreef:AmyII schreef:Ik heb ook de vaccinatie genomen en een volgende prik zou ik ook nemen als het nodig is… Maar de onbevangenheid van mijn leven voor corona in vergelijking met nu is echt nul. En ik was echt geen stapper en ik liep nooit in zeven sloten tegelijk.
Alleen vind ik er nu echt niks aan, met de huidige tweedeling in de maatschappij (die de maatschappij zelf lijkt te veroorzaken), de discussies, de risico’s… Ben er wel een beetje klaar mee.
Laten we het erop houden dat mijn depressie welig tiert nu.
De onbevangenheid is inderdaad weg ja. Het speelt nog wel steeds op de achtergrond. Maar ik probeer ook om niet mijn hele leven door angst te laten bepalen. Met het vaccin is de kans op ernstige ziekte aanzienlijk kleiner. En wat je zegt over die tweedeling vind ik ook versdhrikkelijk ja.
AmyII schreef:Het gekke is: ik heb niet zoveel last van angst. Nouja, niet in de zin dat ikzelf heel heftig ziek zou kunnen worden. Ik zou het alleen echt vreselijk vinden voor mij dierbaren en voor het zorgpersoneel als ik er heftig ziek van word, voor mezelf maakt het me niet zo uit. Als het klaar is, is het klaar: dat moet dan zo zijn ofzo.
Het is vooral de tweedeling waar ik echt doodziek van word, mensen die ik graag zie/ hoor/ spreek die allerlei propaganda (anti) delen… Mijn werk met studenten is niet meer zoals hiervoor, ik heb er gewoon de energie niet meer voor ofzo. Beetje moeilijk om onder woorden te brengen.
Relaxed schreef:https://www.gelderlander.nl/dossier-cor ... ~afac7531/
Sensatie kop.. Blijkt dus hele lage vaccinatiegraad te hebben, want biblebelt..
Relaxed schreef:https://www.gelderlander.nl/dossier-cor ... ~afac7531/
Sensatie kop.. Blijkt dus hele lage vaccinatiegraad te hebben, want biblebelt..
Fitzroy schreef:Het zal vast heftig zijn, maar het is ook te verwachten met een lage vaccinatiegraad.
Ik heb op het oog nog niet veel last van de maatregelen. Thuiswerken deed ik toch al. Alleen een evenement dat niet doorgaat en ik denk ook wat verjaardagen.
Spenk schreef:Sizzle schreef:
Ik woon al effe niet meer in NL, maar zijn dat niet de normaal gangbare sluitingstijden als je niet toevallig midden in Amsterdam woont![]()
Ik ben al heel tevreden als een supermarkt niet om 19h sluit
Jahier in de dorpen is dat altijd zo hoor
Relaxed schreef:Maar accepteer je dan als gezonde twintiger dat operaties worden uitgesteld? Want dat is voor mij de reden dat ik wel vind dat er weer strengere maatregelen nodig zijn..
sureido schreef:Daar zegt Diederik het: waar gaan we heen met de zorg? Er is totaal geen toekomst perspectief voor de zorg en ik snap dus echt niet hoezo er geen woord gerept wordt over hoe ze verder moeten.