Kanzi schreef:secricible schreef:Het probleem is juist andersom: je niest en ademt in je mondkapje, daardoor komen er bacillen in te zitten. Je zit daar met je handen aan, dus je handen zijn besmet. En met je besmette handen raak je vervolgens weer producten aan. Je besmet dus je handen, ook als je er niet in hoest bij verkeerd gebruik.
Maar zonder mondkapje verspreid je het virus juist door je adem, ik denk zelf dat dat een groter risico is?
Dan zijn de concentraties iig een stuk lager. Probleem is juist dat je nu een filter gebruikt waarin ophoopt, en dus hoge concentraties in het mondkapje. Die broeihaard raken mensen vervolgens aan en dit komt aan spullen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je ongelijk hebt overigens, ik zeg alleen dat ik veel vragen en vraagtekens heb. De wetenschap zegt in de zorg al heel lang dat het infectiegevaar juist groeit bij onjuist gebruik van mondkapjes, daar baseer ik me pp. Er is niet tot nauwelijks onderzoek gedaan naar de stoffen lapjes al dan niet met een tissue er in die we nu dragen.
Cer schreef:Als je met Corona in een winkel loopt, hoor je daar sowieso niet te zijn toch? Ik ga er een beetje vanuit dat de mensen in de winkels, met of zonder mondkapje, niet ziek zijn. Althans, niet dat ze weten, dus niet hoesten / niesen / snotteren...?
Ik moet mn mondkapje soms ook verschuiven, maar ik ga er op dit moment vanuit dat ik niet ziek ben..
Nee, maar als iedereen met corona niet meer in een winkel kwam en zich aan de adviezen hield, dan zou het virus al snel een stille dood zijn gestorven natuurlijk

Het is juist dat er mensen (onbewust of bewust, maar die laatste groep draagt heus geen mondkapje) wel naar de winkel gaan, wel de straat op gaan en wel hun ding blijven doen en daarmee mensen besmetten. Daarvoor zijn de maatregelen natuurlijk überhaupt bedoeld...