Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:35

Ik heb pas 2x gevlogen, sinds ik zelf kon sparen. Mijn familie kom dat niet betalen vroeger.. ik zou het ontzettend jammer vinden, ik heb nog zo weinig van de wereld gezien -O- en ik ben geen 20 meer...
maar als t niet anders is, is t niet anders (eventueel, want we kunnen nog niks voorspellen)

Heb je al vaak gevlogen, PSvanLot? Ik vind het ontzettend bijzonder :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:39

Cer schreef:
Ik heb pas 2x gevlogen, sinds ik zelf kon sparen. Mijn familie kom dat niet betalen vroeger.. ik zou het ontzettend jammer vinden, ik heb nog zo weinig van de wereld gezien -O- en ik ben geen 20 meer...
maar als t niet anders is, is t niet anders (eventueel, want we kunnen nog niks voorspellen)

Heb je al vaak gevlogen, PSvanLot? Ik vind het ontzettend bijzonder :j

Ik heb nog nooit gevlogen (vroeger geen geld voor en nu bang ervoor) en ik zou het echt géén probleem vinden als er niet meer gevlogen zou mogen worden voor particulieren...
Schandalig dat je tijden had dat je voor nog geen €50 naar Spanje kon vliegen.

Cer

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:43

Ja ik snap dat je t geen probleem vind als je bang bent ...

En die goedkope tickets zijn ook schandalig, maar helemaal niet meer, ja dat zou ik jammer vinden ..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:48

Joman schreef:
CharleyT schreef:
@ Joman: in het zonnetje zitten, break nemen, toe doe nou. Effies los van deze hectiek.

Nee hoor. Ik laat me niet wegjagen :) Ik wil graag gewoon een discussie voeren over Corona. Dat een aantal hier persoonlijk menen te moeten worden, lijkt mij een brevet van onvermogen. Reageren op de man ipv op de inhoud. Niet erg netjes.
Mijn berichten gingen precies over de inhoud. Totdat anderen meenden daar vanaf te moeten wijken. Spreek hen liever aan of geef zelf een inhoudelijke bijdrage :)

Oh oh, tis wat he. Het loslaten is wat anders danje laten wegjagen en dat adviseerde ik ook niet. Alleen even een break, zodat we weer on topic komen.
Is het niet veel professioneler om zelf wat onderkoeld te reageren en niet in alles het laatste woord te willen hebben?
Ik weet het niet, jij wel denk ik, academisch geschoold etc.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:53

Vliegen ach kont wel weer als er een e ting is tegen deze ziekte

Zelf stap ik echt geen 10 uur in een vliegtuig.. vind Europa mooi genoeg.

Heb wel eens gevlogen pas op mijn 23 voor het eerst naar Portugal verder dan nog paar hoofdsteden bezocht met vliegtuig. Maar al 5 jaar niet meer gevlogen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:55

Ook heel bijzonder. Zag op fb mijn beppe voorbij komen. 98, kanker en prille gezondheid. Verplicht op de kamer. Maar voor een foto van wat paaseieren mag je naar de tuin (langs de Corona-afdeling) voor een foto.
Afbeelding

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:57

Asciugamano schreef:
Volgens mij niet waar hoor.
1 meter is waarschijnlijk al genoeg; 1,5 is zeker.
Het virus zit op de grotere druppeltjes die niet zo ver komen.
(Ik zal de bron zo ff zoeken. Was een viroloog op de Correspondent.)

Onderzoek van doctor aan MIT stelt dat 2 meter waarschijnlijk lang niet voldoende is;
https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2763852

Andere stellen dan weer van wel (ook geschoolde mensen, dus ik weet zelf soms niet wat te geloven).

Er zeggen veel verschillende mensen verschillende dingen, maar in ieder geval mogen we zeker zijn dat zodra iemand in beweging is, 1.5m lang niet genoeg is, dat wordt nu algemeen wel verkondigd. En eerlijk gezegd denk ik dat het in dit stadium niet slim is om voortdurend op die afstand te vertrouwen, ook als je ligt te zonnen. Er is een reden dat men nu stelt niet buitenkomen tenzij echt nodig en ALS je dan nodig buiten moet komen, hou afstand. Even wandelen omdat je anders gek wordt is natuurlijk aangewezen, maar samen gaan zonnen aan een plas is echt niet de bedoeling. Afstand of niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:58

@coby, op de cohort afdeling lopen de artsen en verpleegkundigen onbeschermd over de gangen.
Deuren naar patiënten kamers zijn of gesloten of de afstand is veel te groot voor besmetting.
Dat werd althans vorige week getoond in de uitzending over 24 uur Corona.

Denk dat andere bewoners je beppe benijden, zag kwam nog even in het zonnetje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:01

Gypsy schreef:
Zeg HC mijn moeder zegt altijd als je niks aardigs te zeggen hebt zeg dan maar niks. Het is nu wel duidelijk dat je helemaal niks (meer) met nl hebt, misschien moet je je op een spaans paardenforum aanmelden.

Wat een wijze moeder heb jij !! ;)

Ik zie dat hier in het Zuid-Westen dat er 2e Paasdag veel winkels gewoon open zijn. Met name de meubelzaken en de tuinwinkels.
Wel zijn de campings en de jachthavens gesloten. Normaal zit het helemaal vol met Duitsers hier met Pasen.
Verder vind ik het nog steeds rustig op straat en in de supermarkt.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:17

Peetstap schreef:
Er wordt nog aardig gevlogen hoor...

Maar vraag is: HOE gaan ze dat straks doen praktisch ??

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/cabinepersoneel-zorgen-vliegen-corona/

cabinepersoneel-zorgen-vliegen-corona

Nou... Ik woon best dichtbij Schiphol en het is nog nooit zo rustig geweest! Soms komt er een vliegtuig over en dan denk ik tjee, die kwam laag over (ivm herrie). Kwam alleen niet laag over, ben gewoon al aan het wennen dat het niet zo vaak meer gebeurt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:31

Vandaag 1400 doden erbij in Frankrijk , Italië meer doden en besmettingen dan gisteren .

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:00

Janine1990 schreef:
Ik ging een paar dorpen verderop naar de XL Jumbo. Maar daar staan mensen gewoon uitgebreid dingen te bekijken, pakken dingen en zetten ze terug.

Op een gegeven moment loop ik een pad in waar een mevrouw gewoon 5 minuten staat te loeren naar het schap, dus ik verontschuldigde me naar degene achter me en die zei meteen: ik heb het idee dat mensen al veel lakser worden.

Wat is hier mis mee en waarom erger je je eraan?
Ik doe nl hetzelfde. Het is niet zo dat mijn allergieën ineens over zijn door de coronacrisis en doordat ik zo veel mogelijk in één supermarkt boodschappen doe moet ik soms producten van een ander merk kopen dan ik gewend ben. Zolang ze allergenen niet op de voorkant afdrukken zal ik toch echt het product vast moeten pakken om te zien of het 'veilig' is.
Als de mogelijkheid er is desinfecteer/was ik mijn handen bij het binnengaan en verlaten van de supermarkt om besmetting te voorkomen. Stelt dat je gerust?

tienus63 schreef:
@coby, op de cohort afdeling lopen de artsen en verpleegkundigen onbeschermd over de gangen.
Deuren naar patiënten kamers zijn of gesloten of de afstand is veel te groot voor besmetting.
Dat werd althans vorige week getoond in de uitzending [...]

Als wij over gaan op cohort moeten we PBM aantrekken wanneer we de gang op gaan en mogen we in dezelfde kleding meerdere kamers af. Nu is het nog zo dat patiënten allemaal apart liggen en we ons voor het betreden van iedere kamer verkleden. Op de gang zijn we nu dus nog onbeschermd. Of we overgaan op cohort hangt af van de beschikbaarheid van PBM (wordt wel steeds nijpender) en de patiëntenaantallen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:11

De EU landen zijn het eens geworden over een hulppakket.

Bron: ntv

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:31

Astorga, echt een ergernis is het niet. Maar je ziet wel het verschil tussen iemand die iets aan het zoeken is of staat na te denken over het avondeten.

Nadenken doe ik momenteel niet voor een rek, of ik maak een snellere keuze. Zo was er ook een jongen bij de pinda's aan het loeren en twijfelen. Die zag mij en ging meteen voor me aan de kant 'pak maar, ik ben nog aan het nadenken'.

Dat waardeer ik wel. Het andere is meer een conclusie. Twee weken geleden liep men meer door. Zonder corona moet je vaak genoeg even wachten, of tik je iemand aan en vraagt of je er even bij mag. Met anderhalve meter afstand is het in een winkel wat lastiger iemand enigszins discreet te bereiken zeg maar.

En dat is helemaal niet erg hoor, ik bedoel je moet nu gewoon wat tijd uittrekken voor boodschappen. Er is ook een kans dat je moet wachten in verband met te veel mensen in de winkel. Het valt gewoon op dat mensen wat terug beginnen te vallen.
De mevrouw achter mij vond het wel vervelend en lastig, omdat ze met de risicogroep werkt zei ze.
Een zorg die ik me goed kan indenken. Ik heb weliswaar een vitaal beroep, maar zo dichtbij komt het voor mij gelukkig niet.

Edit: met het vastpakken en terugleggen van producten bedoel ik afdeling groente en fruit.
Om vervolgens van hetzelfde soort een ander te pakken.
Dat is wat anders dan de inhoud lezen en een ander merk pakken ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:45

Mensen beginnen idd wat terug te vallen, maar er is ook minder een gespannen sfeertje vind ik. Denk omdat er voldoende pleepapier te koop is. De angst voor een lockdown en lege schappen is toch wat weg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:46

Ik kwam net een grote groep hangjeugd tegen onderweg van werk naar huis. Toch maar even melding gemaakt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:47

imaudy schreef:
Mensen beginnen idd wat terug te vallen, maar er is ook minder een gespannen sfeertje vind ik. Denk omdat er voldoende pleepapier te koop is. De angst voor een lockdown en lege schappen is toch wat weg.

Stuur maar wat door naar Duitsland dan, hier in de buurt nog steeds nergens te krijgen := Ik was vandaag in de supermarkt, maar was er heel snel weer uit. Veel te druk en ook bij de kassa’s kon je geen afstand houden van de klant bij de kassa naast je.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:49

Corona begint te wennen en voor veel mensen die nog totaal geen besmettingen en doden kennen kan ik me voorstellen dat die wat losser worden . Goed? Nee maar het is niet anders. Hoop alleen dat het geen terugval veroorzaakt .

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:49

@Janine1990:
Ik zie mezelf al een aubergine 'lezen' in de supermarkt. ;)
Werk overigens ook met risicogroep en COVID-positieve mensen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:50

Destination schreef:
imaudy schreef:

Stuur maar wat door naar Duitsland dan, hier in de buurt nog steeds nergens te krijgen := Ik was vandaag in de supermarkt, maar was er heel snel weer uit. Veel te druk en ook bij de kassa’s kon je geen afstand houden van de klant bij de kassa naast je.

Hoe doe je dat dan zonder wc-papier? De kat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:51

Nou ik heb vandaag de eerste Corona condoleancekaart naar iemand gestuurd. Ik zorg wel dat ik afstand houd hoor. Zeker van zwakke en kwetsbare mensen...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:54

imaudy schreef:
Hoe doe je dat dan zonder wc-papier? De kat?

Wij mogen geen huisdieren :)) Voor nu hebben we nog, maar als ik de komende weken wat zie ik de supermarkten neem ik nog wat meer mee. De situatie is nu al een paar weken drama en het gaat volgens mij nog wel even duren. Wil straks niet zonder zitten, is ook zo vervelend.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:56

Als mensen nu al losser worden laat staan over een aantal weken/maanden. Zou echt tekenen voor een einddatum maar helaas is die er niet :+ maar ben wel oprecht benieuwd wanneer welke verandering komt.

En 1.5 m samenleving wordt het nieuwe normaal? Nou sorry maar dat kan toch niet? Ik ga oprecht liever eerder dood dan dat ik nog 60 jaar op deze manier moet leven. Maar das mijn persoonlijke mening en daar zijn 17 miljoen meningen over.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:59

Hoe beter het weer wordt, en hoe lager het gaat duren, hoe soepeler mensen met de regels omgaan.

Het opletten in de winkels, niet samenscholen op openbare plekken, daar zal het niet aan gaan liggen. Zolang de horeca gesloten blijft ook niet.
Maar mensen zullen elkaar toch meer op gaan zoeken en dan eventueel thuis.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:00

Tja ik krijg het boodschappenbriefje mee van de buurvrouw. Daar staan echt hele andere dingen op die ik zelf koop, dus moet wel eens zoeken of wat langer kijken of ik wel het juiste merk heb. En dan de boodschappen voor mezelf, 2 handscanners. Dus ja soms duurt het iets langer. Misschien kan er een beetje begrip getoond worden.