Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:34

Ik heb twee accounts en post alleen foto's, heel soms een video. Ik merk wel dat het werkt om een gericht account te hebben. Ik heb er een voor reizen en een over de natuur in Nederland/wildplukwandelingen.

Ik heb van al die dingen(reels, stories etc) geen verstand maar wel een redelijk aantal volgers vooral op mijn reisaccount maar die heb ik ook langer dan mijn natuur account.

AlwaysH

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:41

Ik hoop mijn account wat actiever te krijgen nu wij weer meer doen. Paard had namelijk ook vakantie, haha.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:47

AlwaysH schreef:
Ik hoop mijn account wat actiever te krijgen nu wij weer meer doen. Paard had namelijk ook vakantie, haha.

Ik heb een hint, via mijn telefoon kan ik de onderste regel van je onderschrift niet goed lezen ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:51

moonsparkle schreef:
AlwaysH schreef:

Ik heb een hint, via mijn telefoon kan ik de onderste regel van je onderschrift niet goed lezen ;)

Ik wel hoor :o? Zit altijd op de mobiel (iphone 8+)
Wat voor telefoon heb je?
Edit; oh je bedoelt de linkjes.
Ja dat klopt en is expres zo :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:52

Google pixel maar ik had het zelf eerst ook en kreeg deze tip toen van een andere bokker die toen mijn onderschrift niet helemaal kon lezen := het zal denk ik per telefoon of browser misschien verschillen

Edit : de onderste regel is door de helft waarbij de onderste helft mist

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:37

moonsparkle schreef:
Google pixel maar ik had het zelf eerst ook en kreeg deze tip toen van een andere bokker die toen mijn onderschrift niet helemaal kon lezen := het zal denk ik per telefoon of browser misschien verschillen

Edit : de onderste regel is door de helft waarbij de onderste helft mist

Bij mij is ‘ie niet door de helft.
Maar bedankt voor de tip. :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:21

Haha. Heb overigens maar 100 volgers ofzo. :') Ben er niet zo heel erg actief mee bezig. :=

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:20

Ik probeer weer opnieuw actief te wezen op mijn insta, maar dat valt een beetje tegen.
Ik was altijd heel fanatiek met elke morgen een leuke post, vragen stellen en natuurlijk bij andere reageren.
Alleen nu wil het allemaal net niet helemaal lekker lopen :Y)

Dus ik ben opzoek naar een bokt pod.. Zijn die er nog? Zijn die nog actief? Waar kan ik bij? Graag wel actieve accounts die minimaal 3 keer per week willen posten. Eentje met een degelijke reactie en niet alleen : leuk.. :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 04:09

Ik heb denk ik twee weken geleden een reel geplaatst. Ging prima. Ineens na een week weer heel popupair.. en nu ineens weer. Denk waar komen al die volgers ineens vandaan. :')

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:18

Bij mij gaat het echt heeel langzaam aan dat er volgers bij komen. Maar ik heb dan ook wel een 13 dozijn account hahaa.
Die reels is echt geen pijl op te trekken, vind ik haha

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:14

Hier zijn het weer uitersten, de ene foto 220 likes, de andere 19 :')
Volgers komen er sowieso zelden bij, het stijgt wel wat maar niet echt merkbaar.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 07:39

Die reels zijn eigenlijk best grappig, maar echt geen pijl op te trekken wanneer je nu veel/weinig views krijgt. Jullie nog goede tips?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:21

Ik was jullie kwijt :(:)

Ik vind reels overigens geweldig leuk om te maken. Ze doen het aardig, maar niet geweldig. Ik moet er vooral zelf om lachen :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:43

Mij levert het nog niks op dus ik hou het denk ik bij foto's vind ik zelf ook leuker en minder moeite, haha

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:48

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:08

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:19

Grappig! Leuk gedaan. Heb die denk al paar keer voorbij zien komen bij anderen. Kan dat?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:21

Ja het is op het moment een populaire reel. Ik kijk ook heel veel reels, best verslavend := , en als ik wat leuks zie bewaar ik de soundclip en maak ik er ook 1

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:22

Dat is dan wel leuk om te doen. :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-21 09:58

Ik merk vooral nu dat ik minder plezier heb in het posten omdat het algoritme zo K U T is. Wat stom is maar ik baal gewoon dat mensen mijn werk niet zien.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 13:24

Lau schreef:
Ik merk vooral nu dat ik minder plezier heb in het posten omdat het algoritme zo K U T is. Wat stom is maar ik baal gewoon dat mensen mijn werk niet zien.

Klopt dat heb ik ook laura.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-21 13:42

saskiaojan schreef:
Lau schreef:

Klopt dat heb ik ook laura.

Vreselijk hè… en zo jammer ook ik lijk we ergens onderaan de ladder te bungelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 13:49

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb 1 reel gehad die heel succesvol was (211K vieuws) en daardoor toen ook veel volgers erbij gekregen maar de laatste tijd vallen de likes en weergaven op mijn post echt tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 15:00

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat zoveel mensen een eigen bedrijf op proberen te starten via een platform wat niet van hun is. Alsof Insta je verschuldigd is een gunstig algoritme aan te bieden :) Ik heb er laatst ook een webinar over gevolgd (over een beginnend bedrijf zijn + social media gebruiken) en die legde het ook zo uit; Je moet een eigen platform (website) creeëren en de social media gebruiken om de mensen naar je website te lokken én er te houden. Is Marie Forleo, een hele succesvolle zakenvrouw. Een andere fout die ze noemde is mensen op je site krijgen, maar die door verkeerde funnels naar je social media pagina terug te sturen, juist bij je website vandaan. Met als gevaar dat ze geen handel met je doen :)

Een buurmeid van mij gebruikt Insta op de manier zoals Forleo aanraadt, ze maakt zelf ijs. En die is hier in de buurt super succesvol. Waarom? Ze gaat naar buiten, ze spreekt mensen, maakt afspraken, zorgt ervoor dat ze in de lokale winkels ligt. Dat was haar niet gelukt als ze enkel op Insta was blijven hangen. Sterker nog, ze heeft nog niet eens zo lang een Insta account, waar ze wel laat zien hoe ze ijs maakt, hoe haar ijstaarten eruit zien, een aantal acties. Én, het ijs wat ze maakt is ook echt heel goed :9

Overigens gaat mijn account echt heel goed, ik post nu zelfs niet meer op tijden waarop ik de meeste likes krijg volgens statistieken en krijg nu zelfs meer likes dan voorheen :)) Eerst wilde ik vooral veel info geven, nu plaats ik gewoon wat ik leuk vind zonder er een doel achter te hebben. Ja, ik deel wat ik leuk vind, niet waarvan ik denk dat anderen dat leuk vinden. En dat trekt toch mensen aan blijkbaar :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-21 15:05

Spruit schreef:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat zoveel mensen een eigen bedrijf op proberen te starten via een platform wat niet van hun is. Alsof Insta je verschuldigd is een gunstig algoritme aan te bieden :) Ik heb er laatst ook een webinar over gevolgd (over een beginnend bedrijf zijn + social media gebruiken) en die legde het ook zo uit; Je moet een eigen platform (website) creeëren en de social media gebruiken om de mensen naar je website te lokken én er te houden. Is Marie Forleo, een hele succesvolle zakenvrouw. Een andere fout die ze noemde is mensen op je site krijgen, maar die door verkeerde funnels naar je social media pagina terug te sturen, juist bij je website vandaan. Met als gevaar dat ze geen handel met je doen :)

Een buurmeid van mij gebruikt Insta op de manier zoals Forleo aanraadt, ze maakt zelf ijs. En die is hier in de buurt super succesvol. Waarom? Ze gaat naar buiten, ze spreekt mensen, maakt afspraken, zorgt ervoor dat ze in de lokale winkels ligt. Dat was haar niet gelukt als ze enkel op Insta was blijven hangen. Sterker nog, ze heeft nog niet eens zo lang een Insta account, waar ze wel laat zien hoe ze ijs maakt, hoe haar ijstaarten eruit zien, een aantal acties. Én, het ijs wat ze maakt is ook echt heel goed :9

Overigens gaat mijn account echt heel goed, ik post nu zelfs niet meer op tijden waarop ik de meeste likes krijg volgens statistieken en krijg nu zelfs meer likes dan voorheen :)) Eerst wilde ik vooral veel info geven, nu plaats ik gewoon wat ik leuk vind zonder er een doel achter te hebben. Ja, ik deel wat ik leuk vind, niet waarvan ik denk dat anderen dat leuk vinden. En dat trekt toch mensen aan blijkbaar :)

Het jammere alleen is dat dit heel goed werkt voor bedrijven die echt fysiek iets hebben. Maar als je als fotograaf iets op wil bouwen je instagram het grootste gedeelte van je portfolio is. Dat is waar mensen je vinden. Ik kan moeilijk bij bijv de lokale winkels iets doen dat is namelijk niet mijn doelgroep.