Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:43

Mijn lijnbus is een dubbeldekker zonder staanplaatsen. Laag dak en geen plek om je vast te houden als je staat. Mensen gaan al ver voordat de halte er is staan, maar de bus trekt altijd schokkerig op, dus mensen gaan bij bosjes neer.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:21

Dat moment dat een mevrouw de bus in stapt en zonder pardon de tas van een jongen oppakt om er zelf plaats te nemen(oke dat kan, maar ze had van te voren niets gevraagd). En vervolgens als de jongen er bij een halte uit moet aan de binnenzijde blijft zitten en de tas naast zich neer zet terwijl het een overvolle bus is. Vindt dat zo ontzettend hypocriet

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:24

T stonk naar benzine in de bus en het was heel warm en nu ben ik misselijk

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:35

Een kapotte bus!
Nouja, was ook wel gezellig om met een hele groep naar het station te lopen :+.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:36

Ik zat laatst in de bus van Amersfoort naar richting Hoevelaken. Buschauffeur was echt een jonge knaap van begin 20 die denk ik net buschauffeur was.

Hij reed zo defensief dat we 10 minuten vertraging hadden en hij bijna 4 aanrijdingen veroorzaakte. Vooral die op de rotonde met de scooter scheelde niks.
Ook nam hij bochten met de bus die zo groot waren dat tegenliggers keihard op de rem moesten.
Ik ben naar hem toegelopen en heb gevraagd of hij alsjeblieft iets veiliger wilde rijden en dat ik mij totaal niet fijn voelde. Werd hij half boos en zei dat ik dan maar de bus uit moest. Gelukkig was ik bijna bij m'n bestemming en was ik blij dat ik de bus uit was.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:05

Maureen95 schreef:
Ik zat laatst in de bus van Amersfoort naar richting Hoevelaken. Buschauffeur was echt een jonge knaap van begin 20 die denk ik net buschauffeur was.

Hij reed zo defensief dat we 10 minuten vertraging hadden en hij bijna 4 aanrijdingen veroorzaakte. Vooral die op de rotonde met de scooter scheelde niks.
Ook nam hij bochten met de bus die zo groot waren dat tegenliggers keihard op de rem moesten.
Ik ben naar hem toegelopen en heb gevraagd of hij alsjeblieft iets veiliger wilde rijden en dat ik mij totaal niet fijn voelde. Werd hij half boos en zei dat ik dan maar de bus uit moest. Gelukkig was ik bijna bij m'n bestemming en was ik blij dat ik de bus uit was.

Klacht ingediend hoop ik? Zo niet, alsnog doen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:11

Ik heb al eerder klachten ingediend bij die busmaatschappij en ik had niet echt het idee dat daar wat mee gedaan werd. Maar ik kan het opzich nog wel doen ja :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 00:12

Er wordt zeker naar klachten gekeken en er op gehandeld. Het is alleen voor de schermen niet altijd even zichtbaar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 07:58

Muiz schreef:
Er wordt zeker naar klachten gekeken en er op gehandeld. Het is alleen voor de schermen niet altijd even zichtbaar.

Ik zou willen dat ze er altijd wat mee deden of in elk geval, voldoende. Chauffeur die seksueel intimideerde, op echt een niveau dat het niet kan, mocht ook nog gewoon rijden. Of chauffeur die met alcohol op reed, ook nooit wat mee gedaan.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:08

Uiteindelijk blijft het toch altijd jouw woord tegen die van de chauffeur, denk ik. En ik heb altijd het gevoel gehad dat een busmaatschappij het woord van de buschauffeur, boven die van de passagier zet (in de meeste gevallen logisch, natuurlijk. Je hebt er echt zeikerds tussenzitten).

Ik heb laatst ook een klacht ingediend. Chauffeur reed als een idioot. De bus was ram- en ramvol, dus iedereen probeerde zich zo goed mogelijk staande te houden en iemand drukte in die poging op de stopknop. Bus stopte dus bij een halte waar niemand uit moest. De chauffeur schoot zo uit z’n plaat toen en zei dingen als “degene die degene verraad die fout op de stopknop heeft gedrukt, mag z’n hele leven gratis in de bus meereizen als ik de chauffeur ben. Daarna stond er vrachtwagen in de weg, waardoor de bus er niet langskom. Deze vrachtwagen moest daar lossen omdat ze er nieuwe huizen aan het bouwen waren. De chauffeur zette de bus midden op de straat stil, vloog de bus uit en is vervolgens 10 minuten lang tegen een bouwvakker tekeergegaan.

De reactie van de busmaatschappij was toen wel heel netjes, ik dacht eigenlijk dat er niks mee gedaan zou worden. Maar ik heb wel het geluk gehad dat de chauffeur het ook allemaal zelf toe heeft gegeven toen de manager in gesprek met hem ging (volgens de reactie die ik terugkreeg).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:35

Ik denk dat er op een enkele klacht vrij weinig te doen is, en dat ingrijpende maatregelen pas kunnen bij een patroon van klachten. (Dat zou ik ook eigenlijk de nette manier vinden in omgang met de buschauffeurs: bij een enkele klacht of incidentele dingen misschien wel even een gesprekje ('hou je dat een beetje in de gaten?') maar zeker als het klachten zijn die moeilijk te controleren zijn, verder niks.

Maar als een vergelijkbare klacht van meerdere mensen komt (en zeker op meerdere momenten) dan lijkt me dat iets waar sneller verdergaande actie op komt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:59

In een geval weet ik niet of de camera gedraaid was of niet dus daar kon ik me niet meer op beroepen helaas. Overigens weet ik dat nog iemand een klacht had ingediend op die situaties. Maar snap wel dat ze niet zomaar iets kunnen gaan ondernemen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:25

Maureen95 schreef:

Hij reed dus juist niet defensief :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:12

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:55

Ja ik heb er nu al zin in......
Ik hoop dat ik met de trein van 6:53 nog wat drukte voor ben. Maar terug gaat een rampenplan worden ben ik bang. Ik zou via Gouda kunnen ipv leiden maar kost mij direct een half uur ruim extra. En die vertraging mag ik vast niet declareren }:0

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:19

Ineke2 schreef:
Ter info: https://www.nu.nl/binnenland/6028881/aa ... -past.html

Voor degene die het nog niet wisten en hier mee te maken gaan krijgen. Sterkte

Ik sta te popelen, great idd. Voor mij dik een half uur extra en voor 1 nacht een hotel nu uit gemak. Ben benieuwd hoe druk het wordt.. vrees met vrezen ;(

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:29

Doordeweeks meestal weinig problemen, maar in het weekend maakt NS er soms een potje van... Vandaag mijn reis gepland in de app. 1 overstap, zoals altijd op dit traject. Overstap helaas gemist, ik stond bij het verkeerde perron. Tja balen! Maar wat blijkt vervolgens... de trein rijd een andere route ivm werkzaamheden elders en komt nu, jawel, langs mijn woonplaats! Ruim een uur na vertrek ben ik weer terug bij af }:0

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:10

Dat de trein van 16:06 ineens niet meer op de app stond maar trein rijd wel, bleek gewoon van een ander spoor te vertrekken.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:19

Hier rijden helemaal geen treinen op het moment door een aanrijding. Nu moet ik met meerdere bussen. Op zich geen ramp, maar ik moet heel nodig plassen en de bus hobbelt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:53

Danielleeee_ schreef:
Hier rijden helemaal geen treinen op het moment door een aanrijding. Nu moet ik met meerdere bussen. Op zich geen ramp, maar ik moet heel nodig plassen en de bus hobbelt :')

Sterkte met inhouden :(:)
Ik ken het gevoel maar al te goed!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 02:49

Morgen nog mensen onderweg met het OV?
Iedereen is welkom in de bus _O-
Op het hoogtepunt van de storm zwerf ik tussen Harderwijk en Arnhem. Kan niet garanderen dat de tijden kloppen maar dat lijkt me logisch.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 03:20

Nee, ik ben nu wel weer thuis. :D Vannacht in de tram van het Leidseplein naar Amsterdam CS waren zowel de tramchauffeur als de mevrouw-in-het-hokje-met-de-kaartjes niet zo goed gemutst volgens mij, mede door een groep toeristen die niet mee wilden werken. Zo werd er de hele tijd, nogal kribbig, omgeroepen: "Joe niet toe peej!" en verder werd er veelvoudig gevraagd of de toeristen voorin even rustiger wouden zijn voor de rest van de tram.

Een terechte klacht, maar het werd best vaak omgeroepen en elke keer dus een klein beetje chagrijniger. De blikken van de reizigers onderling zeiden genoeg.

Wat ik dan wél weer heel lief vond is dat meerdere mensen echt bewust even extra vriendelijk de mevrouw halverwege de tram een goede avond wenste. Ze leek toen toch een beetje op te fleuren. <3

(Ik kan gewoon niet 100% negatief zijn. Ik moet altijd wel eindigen met een positieve noot. :') )

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:15

Anne_GTI schreef:
Morgen nog mensen onderweg met het OV?
Iedereen is welkom in de bus _O-
Op het hoogtepunt van de storm zwerf ik tussen Harderwijk en Arnhem. Kan niet garanderen dat de tijden kloppen maar dat lijkt me logisch.

Succes!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:02

Ik moet morgenvroeg weer met de trein maar ik ga er voor het gemak even vanuit dat er dan niks (meer) aan de hand is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:07

Nog steeds windkracht 7/8 morgenochtend dus bereid je wel voor op flinke wind.