Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:57

Zie onderstaande quote. Snap dus niet wat het probleem nou is..

Yunomi schreef:
Het gebeurt wel op dierenklinieken, werd nog vertelt op de faculteit van Utrecht op de opendag.

Janneke2

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:53

Hier zijn gewoon regels voor.
En een mogelijkheid tot besmetting is geen reden om zorg te onthouden.

Daar zitten wat praktische toeters en bellen omheen - aan de dierenkliniek in Utrecht vragen om het ding goed schoon te maken en de patiënt 'swabben' bij aankomst in het ziekenhuis en op een 1 persoons kamer leggen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:24

gohya schreef:
Ik snap dat je kan afvallen,het is je eigen verantwoordelijkheid.Maar wat als iemand een zwaar ongeluk krijgt en nodig een scan moet hebben? dat kan dan niet en zo iemand zou kunnen overlijden omdat ze niet alles zien van binnen op een foto. moet je dan ook zeggen: eigen verantwoording,moet je maar niet volslank zijn.Nou er zijn mensen die door ziekte of medicijnen volslank zijn,die kunnen daar niks aan doen.
Ik vind het gewoon raar dat zo iemand dan 'pech' heeft dat die niet in een scan past.

Ik heb het ook helemaal niet over schuld of verantwoordeling, alleen over de gevolgen.
Verder is er níemand die puur door medicijnen en ziekte 150 kg gaat wegen. Zelfs dan is er altijd sprake van een situatie van structureel meer binnenkrijgen dan verbranden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:34

oomens ik heb het ook niet over jou,meerdere zeggen dat.
En JA je kan zeker wel zó zwaar worden door een ziekte of medicijnen als je zelf [gezond] rond de 70 of 80 kilo zou wegen.Heeft dan niks met wat je eet te maken.
Ook een schildklier heeft hiermee te maken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:58

oomens schreef:
Verder is er níemand die puur door medicijnen en ziekte 150 kg gaat wegen. Zelfs dan is er altijd sprake van een situatie van structureel meer binnenkrijgen dan verbranden.

Ik neem deze stelling niet voor mijn rekening.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:09

gohya schreef:
En JA je kan zeker wel zó zwaar worden door een ziekte of medicijnen als je zelf [gezond] rond de 70 of 80 kilo zou wegen.Heeft dan niks met wat je eet te maken.

Dat je da wat zwaarder wordt, OK, maar als je echt vet aan gaat zetten en echt obees wordt... dan moet je toch gewoon minder eten/meer bewegen? Als je niet meer eet dan je verbruikt kom je ook niet aan.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:43

gohya schreef:

De schildklier regelt (mede) de snelheid van je stofwisseling, en bepaalt zo dus hoeveel je kunt innemen voordat het meer is dan je verbrandt, of hoeveel je extra moet bewegen om bij een bepaalde inname niet aan te komen.
Als je pech hebt, dan moet je heel veel meer of minder eten dan anderen, of heel veel meer of minder verbranden, maar het is echt nog steeds die verhouding die ertoe doet.
Vetweefsel ontstaat niet uit het niets. Echt niet. Ookal kun je soms wel dat gevoel hebben doordat je niet bewust meer bent gaan eten of minder beweegt, en toch ineens een aantal kilo aankomt.

Zelfs al zouden kleine of grotere schommelingen in je gewicht haast ongemerkt gebeuren, dan nog word je niet ineens op een ochtend wakker met 150kg op de teller als je niet de periode daarvoor al een flink eind op weg was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:45

Mensen, don't feed the troll!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:56

lieveli schreef:

Nee, anders weegt die voor je het weet óók 150 kilo!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:07

Kuggur schreef:
lieveli schreef:

Nee, anders weegt die voor je het weet óók 150 kilo!

Hihihihihi

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:02

Door het langdurig slikken van Prednison word je heel erg dik,en dat heb niks met wat je eet te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:14

Of iets nou door medicatie komt of niet, met 150kg ben je echt die grens van volslank wel voorbij. Ook al klinkt dat niet vriendelijk, dan ben je gewoon obese. Het is een interessante vraag absoluut. Maar het antwoord is al gegeven. En ook die 150kg aankomen is inderdaad niet binnen een dag gebeurd. Wees dan wijs en trek eerder aan de bel. Dan kan je gezondheid ook nauwlettender in de gaten gehouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:14

Mijn glasvijl is bot en nu vraag ik me af hoe ik hem weer scherp/ruw kan krijgen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:24

Anoniem schreef:
Of iets nou door medicatie komt of niet, met 150kg ben je echt die grens van volslank wel voorbij. Ook al klinkt dat niet vriendelijk, dan ben je gewoon obese. Het is een interessante vraag absoluut. Maar het antwoord is al gegeven. En ook die 150kg aankomen is inderdaad niet binnen een dag gebeurd. Wees dan wijs en trek eerder aan de bel. Dan kan je gezondheid ook nauwlettender in de gaten gehouden worden.

....gesteld dat iemand aan is gekomen door prednison : reken maar dat iemand dan al niet gezond was en goed gemonitord wordt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:46

Janneke zou er in dat geval dan niets mogelijk zijn om iemand niet zo dik te laten worden?
En als je dan prednison moet blijven slikken wordt je dan steeds nog zwaarder? Waar eindigt dat dan? Dat is toch ook niet verantwoord meer?

Los daarvan vraag ik me af of het zinvol is om structureel prednison te gebruiken? Mijn da vindt van niet nl. Maar misschien werkt dat bij mensen anders dan bij dieren?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:47

Moderatoropmerking:
De discussie omtrent (over)gewicht en in hoeverre daar iemand wel of niet zelf voor verantwoordelijk is, hoort niet in dit topic thuis. Hierover een discussie voeren is natuurlijk prima, dan kan er een topic over geopend worden op Mensenwelzijn (MWS). Graag dit topic houden waar het voor geopend is, namelijk dingen die je je afvraagt :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:50

Danique schreef:
Mijn glasvijl is bot en nu vraag ik me af hoe ik hem weer scherp/ruw kan krijgen.

Volgens mij kan dat niet? Ik moest eens mijn glasvijl weg gooien omdat de ruwe gedeelde eraf geschaaft was.. maar ik had dan ook de nagel van mn hond gevijld := geen aanrade haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:52

Ja ik had kunstnagels bijgevijld :') Ook geen optie.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:43

Waarom kan ik al een week of 2 geen eten luchten of zien en niks naar binnen krijgen en mezelf moeten dwingen om te eten, maar wel echt dorst alsof ik 3 jaar niks heb gedronken..

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:47

Ben je toevallig zwanger?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:52

Free2 schreef:
Ben je toevallig zwanger?

Ongesteldheid is net voor de kerst achter de rug dus dat denk ik niet..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:12

savannah030x schreef:
Waarom kan ik al een week of 2 geen eten luchten of zien en niks naar binnen krijgen en mezelf moeten dwingen om te eten, maar wel echt dorst alsof ik 3 jaar niks heb gedronken..

Het ís een beetje een cpt Obvious opmerking (bij voorbaat excuses) maar ben je al naar je huisarts geweest? Zo niet dan zou ik je dat dringend aanraden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:14

Kuggur schreef:
savannah030x schreef:

Het ís een beetje een cpt Obvious opmerking (bij voorbaat excuses) maar ben je al naar je huisarts geweest? Zo niet dan zou ik je dat dringend aanraden.

Mn moeder kwam ook met die opmerking, heel logisch ook niet erg haha :)
Ga ik denk ik toch maar eens doen. Het is ook niet dat ik moet overgeven of iets er gaat alleen niks in en geen hongergevoel kan een hele dag leven op alleen wat drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:27

Dat zou maar zo kunnen omdat je je maag vol-drinkt..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:30

Shanna schreef:
Dat zou maar zo kunnen omdat je je maag vol-drinkt..

Zal ik minder gaan drinken anders? Maarja dan hou ik het denk ik helemaal niet vol aangezien ik ook niet eet.