Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:29

Ben ook wel benieuwd wat voor auto je te koop hebt!

Hier staat een auto van, durf t bijna niet te zeggen, 450, voor de deur terwijl ze normaal echt voor veeeeeeeeeeel meer te koop staan... Echt perfecte auto geen roest, gewoon puur gelukje geweest!

Overigens heb ik laarzen te koop staan, zo goed als nieuw maar zijn de drukknoopjes losgekomen, die dingen waren na 1x gebruiken al los. Verder nauwelijks gebruikt dus staan al 2 jaar te stoffen in de kast. Vind het zo zonde maar weet ook niet of mijn minimum vraagprijs reeel is, 150,-
Zit geen krasje op en ruiken zelfs nog nieuw. Ze hebben mij destijds 500,- gekost dus vond mijn prijs wel reeel en goedkoop toch?

Narcissa

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:01

Zeker een reëele prijs Lienek.

Helaas willen mensen echt het onderste uit de kan.
Ik kreeg een bod van 45€ exclusief op een nieuw Myler bit, keertje of vijf gebruikt, nieuwprijs was 105€. Heb een beleefd mailtje teruggestuurd dat dat wat te weinig is voor een quasi nieuw bit dat meer dan het dubbele heeft gekost en dat ik meer richtte op een prijs van 70€. Nooit antwoord teruggehad...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:21

Net na ik dit bericht plaats krijg ik verschillende berichtjes over de laarzen waarvan een paar die de vraagprijs prima vinden! Nu duimen dat ze snel weg zijn, maak ik iemand blij en zij mijn bankrekening :P

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:47

Hier een dure aurigan bit nette staat. vraag er een schijntje voor 15 euro en nog durven mensen lager te bieden! Daaaaaag zet hem nog liever bij het oud vuil!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:26

Sammie schreef:
danamuts schreef:
Ik zoek gewoon een particulier die iets meer betaald dan de slachtprijs.

:') _O-

Sjah, zijn meer zakken brok mee vervoert dan mensen, dus dan krijg je dat . Trouwens, de zijgangen zijn ook al redelijk bevestigt. Appuyement naar links blijft lastig, al ligt dat niet aan tuf tuf, maar al dat andere verkeer wat van links af komt

Dit is het monster: http://link.marktplaats.nl/m976563795

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:39

Vandaag mag ik ook eens mee doen na trouw mee lezen.
De herkenbare frustraties die ik ook tegen kom.

Nu heb ik weer het 1 en ander op marktplaats en vanavond is het raak.
Ik heb er net 12 gegalvaniseerde hekken op gezet als puppyren. Word ik anoniem gebeld, geen besef van tijd toch maar opgenomen. Belde over de hekken. Of ze er nog zijn? Ik zeg ja staan er net op, hij was super slecht te verstaan dus wat die daarna zie geen idee, paar keer moeten vragen wat die zei. Maar tv stond hier wat hard en zijn stem was niet al te duidelijk dus ik zeg tv staat wat hard. Als antwoord dat ik hem niet verstond. Zegt die dat vraag ik niet? Anyway de vraag of hij de eerste geïnteresseerde is? Uh ja staat er net op. OW ja dat is ook zo, wat is gegalvaniseerd. Kort gezegd roest niet zijn in een bad geweest. Zegt die ow dan kan je toch ook neer zetten niet roestende hekken of klinkt dit lekker duur? Uh nee dit is gewoon t feit. OW ja nou ik zal het met mijn puppy overleggen.

Nah dat iemand daar zo'n plezier aan kan hebben? Zal wel iemand zijn met een geheime zender oid vandaar de ruis op de achtergrond, zo flauw. Zou mijn nummer er bij weghalen, maar ja ik verkoop er soms ook juist vlot door.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:45

Ik heb zelf ook een Renault clio.
Altijd goed onderhouden, bouwjaar 2006. Wel wat meer kilometers.
Heb laatst voor de grap gekeken wat ze bij een bepaalde garage voor mijn auto zouden geven (via internet).
Kwam op €1800 uit, gaat mijn auto echt niet voor weg :')

Zullen op marktplaats ook genoeg van zulke handelaartjes zitten.
Laatst bijgewerkt door Lieszje op 17-10-15 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:46

Okeeee... een man die niet weet wat gegalvaniseerd betekend _O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:48

Lieszje schreef:
Ik heb zelf ook een Renault clio.
Altijd goed onderhouden, bouwjaar 2006. Wel wat meer kilometers.
Heb laatst voor de grap gekeken wat ze bij een bepaalde garage voor mijn auto zouden geven (via internet).
Kwam op €1800 uit, gaat mijn auto echt niet voor weg :')

Zullen op marktplaats ook genoeg van zulke handelaartjes zitten.

Ik denk vast van wel ja! :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:51

Janine1990 schreef:
Okeeee... een man die niet weet wat gegalvaniseerd betekend _O-

Ja dat vond ik al opmerkelijk.
OW ja vergeet ik te zeggen dat hij me ook nog liet rekenen. Wat de prijs was (staat erin) of die twee hekken kon kopen nee verkoop is per 4 of per 6.
Per 4 vraagprijs 150 euro en toen vroeg die per 6, dan vind ik 200 euro prima. En per 8 dan. Nee, zeg ik per 4 of per 6 verkoop. Ja, maar 2 keer 4 is nog altijd 8. OW ja is ook zo, nou een lol dat die met zichzelf had.
Ik snap de lol niet, maar als hij en z'n vermoedelijk geheime zender hun lol hebben gehad be my guest.

Auto verkopen bij mij was ook drama, heb ook flink moeten zakken, maar uiteindelijk kwijt geraakt aan een jongen waarvan het de eerste auto werd. Mensen kopen graag bij een garage volgens mij. Ik was in ieder geval een hele tijd verder.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 17-10-15 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:52

fiets kinderachtig... -O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:59

Nou ja, wat een sukkel zeg Faniek!

Hier een hele snelle verkoop, vanmiddag 2 dingen erop gezet, eerste is vanavond al meteen verkocht en zelfde bank als ik dus geld ook al binnen en waren codes dus ook al gemaild. Doe mij nog maar een paar van die verkopen.
Andere item had ik een bod op iets onder mijn vraagprijs, akkoord gemaild, krijg ik uurtje later een bod van mijn vraagprijs in een zeer serieus mailtje. Toch maar gezegd dat ik die eerste 24 uur de tijd geef om op mij terug te reageren. Mocht ik na 24 uur niks gehoord hebben ga ik met bieder 2 in zee. Ik wist niet dat het zo'n gewild item was zeg :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:08

ik heb eindelijk mijn loopband verkocht, heb hem inmiddels 10 keer verkocht maar of mensen kwamen niet opdagen, wouden toch een elektrische, of reageerden niet meer op de mail.. heb hem zelf maar afgeleverd, weet ik zeker dat hij weg is!

Morgen tussen 9 en 13 uur komen er ook twee mensen, eentje voor een badkamerspiegel en de ander voor badkamer wasbakken, ben weer benieuwd :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:05

Cayenne schreef:
Ik heb nu ook een moeilijk geval, weliswaar niet via MP, maar ik zou nu wel willen dat het via MP was gegaan :') Dat had het minder moeilijk gemaakt.
Sinds eind juli had ik nog een laatste valkparkiet te koop. Verschrikkelijk mooi dier en er was ook een wachtlijst voor. De eerste gegadigde is een persoon waar ik geregeld via FB contact mee heb en komt erg betrouwbaar en ervaren over. Prima, die had dus eerste keus en wilde de vogel graag hebben. Hij woont alleen wel een uurtje reizen verderop en kan ivm jonge kinderen/werk niet direct komen. Geeft niet, de vogel zit me niet in de weg en het komt ook niet op een weekje aan.

Maar inmiddels zitten we al bijna op half oktober en zit de vogel hier nog steeds -O- De afspraak is al drie keer van zijn kant afgezegd ivm zieke kinderen, werk etc etc. De vogel zit me niet in de weg, hoor. Maar ik wil nu toch wel eens dat ze gaat verhuizen. Morgen zou hij haar echt heus waar 100% komen halen, maar ik had er een hard hoofd in en ja hoor. Vanochtend weer een berichtje dat er weer iemand ziek is en de afspraak verzet kan worden naar volgende week, want dan komt hij haar echt heus waar 100% halen :')
Ik heb nu toch heel sterk de neiging om de verkoop helemaal niet meer door te laten gaan, maar verder heb ik wel steeds goed contact met hem gehad en kom hem ook regelmatig tegen in FB groepen. Heb ook geen zin in boze reacties etc := Ik wil het nu nog tot volgende week afwachten, maar als het dan weer niet door gaat ben ik er wel echt klaar mee. Ondertussen ga ik me ook nog eens aan de vogel hechten omdat ze hier al zo'n tijd zit :7

Pffff -O-

Nou, de afspraak is inmiddels geweest en deze keer is hij inderdaad op komen dagen en heeft de vogel meegenomen *\o/*
Het was achteraf een hele aardige en kundige vent. Zijn vrouw wist niet dat hij de vogel kwam ophalen (mocht het ook niet weten :+ ) dus hij moest het stiekem tussendoor doen :') 'Ik doe de vogel straks gewoon tussen de andere 60 vogels in de voliere. Dan valt het niet op' _O-
Hij is nog 2 uur blijven plakken. Achteraf vind ik nog steeds dat het afspraak maken heel moeilijk ging, maar toch ben ik blij dat ik hem steeds het voordeel van de twijfel heb gegeven. Hij was er ook oprecht heel blij mee.

En over onduidelijke mailers: ik heb deze zomer ook iemand via de mail gehad die interesse had voor een (andere :P ) jonge vogel. Die schreef ook steeds maar 3 woorden per mail, zonder leestekens en andere interpunctie. Bijna niet te ontcijferen! Daar ging ik me ook aan ergeren en ik ging serieus twijfelen of ik niet moest afzeggen, maar ook dat bleken achteraf hele fijne mensen te zijn. Sindsdien beoordeel ik niemand meer op de schrijfstijl :')

Ook leuk: voor (jaja, alweer :+ ) een vogel zijn mijn vriend en ik eens naar een adres in Gelderland gereden. We kwamen op een woonwagenkamp aan :wow: Mijn vriend wilde acuut omkeren :+ Maar ik had de stelling 'don't judge a book by it's cover' en we zijn er dus gewoon heen gegaan. Ook dit waren hele fijne mensen.
Ach, zo kom je nog eens ergens :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:56

mijn badkamerspiegel en waskommen zijn vanmorgen ook opgehaald :D

was nog wel een beetje banketstaaf, de badkamerspiegel heeft gisteravond tijdens het in de auto leggen of tijdens het vervoer vandaag een bars in het glas gekregen.
Ik had het niet gezien en die man in de eerste instantie ook niet maar later wel, van mij mocht hij hem gratis meenemen maar dat wou hij niet, dus uiteindelijk voor 20 euro! ben in ieder geval blij dat ik ervan af ben :) en gelukkig kwam de kant van de barst aan de kant waar je het niet zag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:28

Nou ik ben denk ik opgelicht.
Nog een bokker ook.

ze zou donderdag hebben verzonden via dhl.
maar geen code, niks...
dhl net gebeld, die weten nergens van.
mevrouw zelf reageert al sinds vrijdag nergens meer op.
(haar laatste reactie was dat ze dhl een mail gestuurd had. geloof er geen reet van)

kan ik aangifte doen denken jullie?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:31

Jeetje, wat vervelend zeg darkchrystal. Volgens mij kan je het hier op Bokt melden toch? Dat zou ik eerst doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:39

Ik heb niet via bokt gekocht dus dat wilde ik niet onmiddelijk doen.
Heb haar iig gemaild dat ze nog 2 opties heeft.
Alsnog verzenden of mijn geld terug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:09

Balen DC!

Ik had er een mixer op staan en dat schoot niet op. Via Facebook steeds boden van 30 euro (laag!) en dan vervolgens niet reageren maar nu dan toch een bod van 46 euro via MP. Die meneer is hem uiteindelijk vanmiddag komen halen en zou hem gaan gebruiken voor revalidatie (?).

Afijn, hij blij, ik blij!

De Nintendo DS spelletjes die ik aan de straatstenen niet kwijtraakte heb ik aan een vriendin van me gegeven. Kinderen zijn er super blij mee!

Nu mijn fiets nog kwijt zien te raken... Die was 800 nieuw en ziet er nog perfect uit. Twijfel over de vraagprijs...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:06

Laatste tijd ging het niet zo vlot met de verkopen.. Net via facebook en marktplaats een hele lading goeie spullen te koop gezet, wordt belaagd haha. Wel heel fijn, net alweer 4 spullen verkocht.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:34

geen mp ervaring maar wil hem wel even kwijt..... beetje ergernis typen doet een mens vaak goed.. ;)

weet niet of iemand hier bekend is met schleich paarden... maar goed, heb een advertentie gevonden op aliexpress waarbij zeven verschillende onbeschilderde paarden te koop staan... maar je koopt er vijf voor het aangegeven bedrag. Ik wilde graag weten of ik kon kiezen welke paarden ik wil kopen aangezien ik vooral interesse had in twee van de zeven modellen en de rest mij dan niet zoveel uitmaakt en besloot de verkoper een prive bericht te sturen:

is het mogelijk om te kiezen tussen de paarden?
antwoord: nee
zijn er verschillende pakketten?
antwoord: nee
welke paarden zitten er in een pakket?
antwoord: dat is afhankelijk van de voorraad

uiteindelijk maar gestuurd:
eerst zeg je dat er geen verschillende pakketten zijn, je zou dus in staat moeten zijn om mijn vraag op een gewenste manier te kunnen beantwoorden. Nu weet ik dus nog steeds niks. Ik heb interesse in een pakket van vijf paarden wanneer er tenminste twee bij zitten die ik graag wil hebben. Maar ik ga niet iets kopen zonder dat ik weet wat ik krijg. Ze zijn duur genoeg.

arghhh...... dat ik niet kan kiezen, oke. maar dat er eerst gezegd wordt dat er geen verschillende pakketten zijn en het dan opeens afhankelijk is van de voorraad vind ik een beetje vreemd.
je adverteerd met zeven verschillende, waarvan ik er willekeurig vijf krijg. Dan wil ik alsnog graag weten welke vijf ik dan zou krijgen..... maar verkoper blijft dus lekker onduidelijk. Met andere woorden ik zoek wel lekker verder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:46

Ik gok dat je een Chinees aan de andere kant van de lijn hebt zitten :(:)
Die zijn werkelijk zo dom als het achterend van een koe.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:32

Aliexpress is een buitenlandse marktplaats he. Zitten ook gewoon oplichters tussen, dus pas aub op.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:44

Heb nu weer een hele lading paardenspullen op de boktmarkt gezet, hoop dat alles gewoon snel zonder problemen verkocht wordt, wat natuurlijk nooit het geval is :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:54

Sammie schreef:
Aliexpress is een buitenlandse marktplaats he. Zitten ook gewoon oplichters tussen, dus pas aub op.

Je hebt daar buyer protection, dus als je het verkeerde product of zelfs kleur/maat oid geleverd krijgt, het beschadigt is of gewoon niet geleverd wordt oid krijg je je geld terug.
Ik probeer het altijd met de verkoper zelf op te lossen, maar laatst had ik er 1 die me negeerde en toen heb ik aliexpress zelf ingeschakeld en stond het geld alsnog binnen no time op m'n rekening.

Van de 44 orders (elk product wordt apart gerekend tenzij je bijv 5 dezelfde kleefrollers tegelijk bij dezelfde verkoper besteld, dan geldt dat als 1 order) zijn er mss 2 of 3 niet goed gegaan en in alle gevallen netjes m'n geld terug gekregen. :)