Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eapy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:59

Ik vind de nieuwe reclame van Kruidvat eigenlijk niet kunnen. Reclame maken met armoede..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:01

Raya11 schreef:
Een "vriendin" die vrijdagochtend al appte of ik dit weekend ook zaterdag kon afspreken, nee lukte mij niet. Verder laat ze niks meer horen.
Vanmiddag zouden we dus afspreken dus ik app haar gisteravond om 7 uur nog even hoelaat zullen we afspreken. Reactie : bij mij staat alles nog open.
Oké, 2 uur? Vraagt ze waar, maar nog geen concrete afspraak.
Lig net in bed tegen half 12. Ineens een appje oliebol kan je ook om 11? Uhh nee ik kan s middags.
Krijg ik een heel verhaal want haar broer en zus hadden tickets voor iets voor haar verjaardag en dat zou volgende week maar ze kwamen er achter dat die zus niet goed had gekeken en het is voor vandaag >;) .
Dat weet je dus pas om 12 uur de dag er voor?

Nou weet je, prima, misverstand kan gebeuren. Maar geen begrip of sorry want ik had er wel op gerekend en zeg tegen andere mensen ik kan niet :?
Wat zijn sommige mensen vreselijk egoïstisch, dit is letterlijk vorige week al afgesproken en ze weet dat ik het vooral s weekends nog heel moeilijk heb nu ik weer vrijgezel ben. En vandaag is ook nog de jubileum datum dus had graag even wat leuks gedaan en afleiding gehad..
Gaat me er niet om dat ze niet kan, maar dat dit vrijdagochtend blijkbaar al speelde en ze dus vooral aan zichzelf denkt en het dan zo laat pas zegt.

En super vroeg wakker want wintertijd |( dit word een hele lange dag.

Misverstand kan inderdaad gebeuren en dan kan het ook dat ze dat pas een dag van tevoren weet. Kan zelfs zo zijn dat ze eerst heeft gekeken naar welke opties ze had om zowel naar jou als naar het andere te gaan. Misschien heeft ze het heel de dag druk gehad, waardoor ze weinig contact kon hebben over de app.

Waarom spreek je überhaupt af met iemand die je vriendin met quotatie tekens noemt? Dat zou ik egoïstisch vinden, iemand gebruiken als afleiding die je niet eens een echte vriendin kan noemen :o

Koppijn door de zon en geen idee waar ik mijn zonnebril heb gelaten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:10

@raya

die zus heeft niet goed gekeken en appt haar misschien wel pas rond dat tijdstip.
Ik begrijp de telleurstelling, maar zoals je het hier nu post is het ook niet echt fair.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:10

Eapy schreef:
Ik vind de nieuwe reclame van Kruidvat eigenlijk niet kunnen. Reclame maken met armoede..

heb je misschien een linkje? Weet zo niet welke dat is

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:11

Ik snap dat het rot is en pijn doet, maar misschien is het echt een misverstand geweest. En tja, tickets voor haar verjaardag (en dus datum vast) kan je niet zomaar verzetten maar een lunch met iemand anders wel. Niet iedereen is handig met plannen en dingen onthouden. Heel irritant, maar niet altijd opzet.

Hoop dat jullie de gezellige lunch nog wel op een ander moment kunnen herhalen dan!

Ik erger mij aan m'n hoofdpijn. En aan de verzette klok. Vroeger donker ;(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:12

DuoPenotti schreef:
Eapy schreef:

heb je misschien een linkje? Weet zo niet welke dat is

Het is die 1 + 1 gratis voor jou, + 1 voor een gezin in armoede.
Vind er persoonlijk niet zoveel mis mee, omdat de Kruidvat anders toch wel 1 + 1 gratis had gedaan. Ook zonder hulp naar een gezin in armoede, maar ik begrijp je wel Eapy

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:18

Ah, die ken ik niet.
Maar vind het zoals jij het benoemd niet verkeerd.
De 1+1 acties hebben ze altijd al alleen nu voor een ander.

edit: gevonden nu.
Was al aan het googelen op tv commercial en kreeg het niet gevonden, gewoon de folder dus :+

Ja is nog steeds gewoon 1+1, plus 1 extra.
Vind het eigenlijk wel mooi

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:56

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:13

Ja ik ook. 1+1 hebben ze vaak zat. Nu alleen met wat extra's voor het goede doel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:56

Moet je wel geld hebben om al 1 te kopen. :=

Gelukkig ben ik ooit iets te fanatiek geweest met kopen toen ik de ruimte had. Heb dus nog een giga voorraad liggen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:13

Daarom is 1+1 altijd wel mooi, ja je moet geld hebben om er 1 te kopen, maar beter met de actie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:17

Marcella schreef:
Moet je wel geld hebben om al 1 te kopen. :=

Gelukkig ben ik ooit iets te fanatiek geweest met kopen toen ik de ruimte had. Heb dus nog een giga voorraad liggen.

Als je dat niet hebt krijg je via Kruidvat dus 1. Prima actie, imo.

Al zouden ze ook gewoon de basisprijs kunnen verlagen zodat iedereen gewoon wat kan kopen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:24

Vorig jaar hadden ze ook zo'n actie, toen heb ik nog gekeken naar hoe je als arme Nederlander daarvoor in aanmerking kan komen, want waar geef je je op, hoe krijg je dat product dan in huis? Ik ben er niet achter gekomen... mijn gok is dat ze het zullen verdelen onder stichtingen zoals o.a. de voedselbank, maar dat wil dus niet zeggen dat het mensen in armoede ook bereikt.

Ik vind het wèl erg overdramatisch gebracht, met wel erg hoge cijfers. Volgens 'de cijfers' val ik in die doelgroep maar eh... ik ben gewoon schoon hoor, ik heb gewoon tandpasta en al die andere zooi. Dat ze willen helpen: absoluut tof, maar ik vind dat ze zichzelf ook wel erg op de borst kloppen zo. Ik ken mede door mijn vrijwilligerswerk ook veel mensen onder de armoedegrens, en ik ken dus serieus niemand die bijvoorbeeld tandpasta of shampoo niet kan betalen. 0.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:34

Ziek maar toch gaan werken.

Is er een andere zieke dus we staan zwaar onderbezet. Alles gaat mis en het wordt waarschijnlijk ook nog eens super druk. ;(

Kan wel janken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:13

Langer aan het uitstappen dan aan het werk …..
Morgen wordt hij gekortwiekt :+

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:55

Buren zijn terug van vakantie dus we mogen naar hun piep getoeter luisteren,
al staan ze wel aan de andere kant van het huis...Hoor ze nog.
(Het klinkt niet zuiver, vooral vals)

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:15

denisesilver schreef:
Raya11 schreef:
Een "vriendin" die vrijdagochtend al appte of ik dit weekend ook zaterdag kon afspreken, nee lukte mij niet. Verder laat ze niks meer horen.
Vanmiddag zouden we dus afspreken dus ik app haar gisteravond om 7 uur nog even hoelaat zullen we afspreken. Reactie : bij mij staat alles nog open.
Oké, 2 uur? Vraagt ze waar, maar nog geen concrete afspraak.
Lig net in bed tegen half 12. Ineens een appje oliebol kan je ook om 11? Uhh nee ik kan s middags.
Krijg ik een heel verhaal want haar broer en zus hadden tickets voor iets voor haar verjaardag en dat zou volgende week maar ze kwamen er achter dat die zus niet goed had gekeken en het is voor vandaag >;) .
Dat weet je dus pas om 12 uur de dag er voor?

Nou weet je, prima, misverstand kan gebeuren. Maar geen begrip of sorry want ik had er wel op gerekend en zeg tegen andere mensen ik kan niet :?
Wat zijn sommige mensen vreselijk egoïstisch, dit is letterlijk vorige week al afgesproken en ze weet dat ik het vooral s weekends nog heel moeilijk heb nu ik weer vrijgezel ben. En vandaag is ook nog de jubileum datum dus had graag even wat leuks gedaan en afleiding gehad..
Gaat me er niet om dat ze niet kan, maar dat dit vrijdagochtend blijkbaar al speelde en ze dus vooral aan zichzelf denkt en het dan zo laat pas zegt.

En super vroeg wakker want wintertijd |( dit word een hele lange dag.

Misverstand kan inderdaad gebeuren en dan kan het ook dat ze dat pas een dag van tevoren weet. Kan zelfs zo zijn dat ze eerst heeft gekeken naar welke opties ze had om zowel naar jou als naar het andere te gaan. Misschien heeft ze het heel de dag druk gehad, waardoor ze weinig contact kon hebben over de app.

Waarom spreek je überhaupt af met iemand die je vriendin met quotatie tekens noemt? Dat zou ik egoïstisch vinden, iemand gebruiken als afleiding die je niet eens een echte vriendin kan noemen :o

Koppijn door de zon en geen idee waar ik mijn zonnebril heb gelaten

Niet te snel invullen alsjeblieft ;)
Ik vind je bericht echt heel erg aanvallend, iemand gebruiken voor afleiding? Egoïstisch? Pardon? :\ We hebben een aantal weken contact en zouden elkaar nadat er al meerdere pogingen gedaan zijn tot afspreken voor het eerst zien.
We hebben gewoon leuk contact, maar alleen nog via WhatsApp dus ik weet nooit zo goed of ik iemand dan al een vriendin mag noemen.
Dus daaarom staat het tussen haakjes ;) maar bedankt voor de aanval en me gelijk een egoïst te noemen. Jeetje zeg.

Ik baalde er gewoon heel erg van, mede omdat ze het vorige week al had over andere plannen die ze uiteindelijk verzet had. Daar is een ergernis topic voor dacht ik om je ergernis te mogen delen. Nou ik kom niet weer in dit topic.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:24

Jij noemt je vriendin ook egoïst, toch? Zij moet rekening houden met jou, maar jij kan dat niet met haar? Uit je bericht komt naar voren dat jij ook vooral gewoon aan jezelf denkt. Zij kan er niks aan doen dat schoonzus niet goed opgelet heeft.

Tuurlijk is t poedersuiker. Maar haar zo aanvallen vind ik ook niet heel chic.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:29

_San87_ schreef:
Jij noemt je vriendin ook egoïst, toch? Zij moet rekening houden met jou, maar jij kan dat niet met haar? Uit je bericht komt naar voren dat jij ook vooral gewoon aan jezelf denkt. Zij kan er niks aan doen dat schoonzus niet goed opgelet heeft.

Tuurlijk is t poedersuiker. Maar haar zo aanvallen vind ik ook niet heel chic.

Nou sorry het spijt me dat ik even heel poedersuiker wakker werd en me heel poedersuiker voelde en toen dat ook nog las.
Ik snap de logica hierin echt niet hoor. Post ik dingen dat ik verdriet heb of me poedersuiker voel en vast loop in m'n eigen dingen zal nooit iemand hier zeggen goh wat rot voor je. Ik plaats 1 keer in emotie even snel iets met achteraf inderdaad de verkeerde woordkeuze en ik krijg me een lading sh*t over me heen.
Mag ik niet verdrietig zijn dat ik er altijd 24/7 voor mensen ben en dat ik als ik iemand nodig heb vervolgens altijd alleen zit? Daar kan zij helemaal niks aan doen, maar mag ik me toch wel rot om voelen even? Jeetje mina. Jullie zijn er echt op uit dat ik me gewoon nog slechter ga voelen. En bedankt!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:52

Het bad aangezet en even wat anders gaan doen terwijl hij vol loopt.. kom ik terug, is hij nog helemaal leeg. Stop vergeten erin te zetten :') en dat na bijna 11 uur slaap

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:54

JudithGigi schreef:
Het bad aangezet en even wat anders gaan doen terwijl hij vol loopt.. kom ik terug, is hij nog helemaal leeg. Stop vergeten erin te zetten :') en dat na bijna 11 uur slaap

_O-

Wel beter dat dan vergeten dat de kraan aan staat en een binnenzwembad aantreffen /thinkpositive.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:05

Herkenbaar, JudithGigi. :')

Wij hadden aantal jaar geleden zelfs dat de verwarming/CV ketel zelf bedacht
om op 30 graden te gaan zonder dat wij het aangaven.

Dus mijn vader trok dus wel eens de stekker van de CV eruit zo dat het weer koel in huis werd.
Zonder dat ie iets zei heb ik een bad gevuld, en toen ik in wou stappen had ik toch koude pootjes. _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:06

De reactie op een afmelding klinkt wat heftig Raya. maar dat toont misschien ook hoe je er nu emotioneel bij zit, dat je gewoon echt niet goed in je vel zit? :knuffel: Misschien is er iets anders wat je zou kunnen doen vandaag voor afleiding en positieve energie? Zoals of een lief iemand waar je naartoe zou kunnen die wel begrip kan opbrengen voor de situatie waar je nu in zit. De dag is nog niet om, er is nog tijd om nu vanmiddag een terrasje te pakken, of om straks samen met iemand gezellig te gaan eten, of iets leuks voor vanavond proberen te organiseren zoals een movie night ofzo.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:09

Eapy schreef:

Eens, vooral dat stukje dat die mevrouw verteld dat ze soms citroenen gebruikt omdat ze geen douchegel kan betalen.

Ik gebruik nooit douchegel.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:23

Benzz schreef:
Eapy schreef:

Eens, vooral dat stukje dat die mevrouw verteld dat ze soms citroenen gebruikt omdat ze geen douchegel kan betalen.

Ik gebruik nooit douchegel.

Whut... Ik heb de reclame op tv nog niet gezien, dit klinkt echt nasty en in mijn beleving ook niet realistisch.