Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ik zeg ook niet dat die vaker spijt krijgen.
Maar dat daar door de artsen blijkbaar meer geloof in is, ondanks niet volgroeide hersenen, dan bij vrouwen die geen kinderen willen maar wel volgroeide hersenen hebben.
Bizar
Friesfanaat schreef:Ik vind het vooral ook ongelooflijk dat de vrouw niet voor zichzelf uit mag maken of ze wel of geen kinderen wil, maar dat dat volgens een deel van de artsen blijkbaar afhankelijk moet zijn van je partner. "Oh je wilt bij deze partner geen kinderen, maar bij een volgende misschien wel, dus wacht nog maar even".
Ongelooflijk stuitend.
DuoPenotti schreef:Ik geloof dat een transitie nog makkelijker gaat dan een sterilisatie.
Waarom word er wel geloofd dat men vind in het verkeerde lichaam te zitten en dat al bij mensen onder de 18. Maar niet dat je geen kinderen wilt.
fleurtjeuh schreef:Dan hier mijn blije update dan maar
Ik ben in blijde verwachting van een plekje op de operatie lijst![]()
Gisteren de echo gehad en alles was ok. Nog even kort besproken dat ik geen kinderen wil, dat het niet omkeerbaar is, hersteltijd etc.
Ziekenhuis had geen bezwaar (zij dien daar team overleg en beoordelen dan alle aanvragen voor sterilisatie) en zij keurde me gisteren goed.
Vanochtend al de planningsafdeling aan de telefoon en ik heb aankomende maandag al een telefonische afspraak met de anesthesist.
En dan zal ik waarschijnlijk in Januari al worden geopereerd
Gisteren de echo gehad en alles was ok. Nog even kort besproken dat ik geen kinderen wil, dat het niet omkeerbaar is, hersteltijd etc.
Ziekenhuis had geen bezwaar (zij dien daar team overleg en beoordelen dan alle aanvragen voor sterilisatie) en zij keurde me gisteren goed.
Vanochtend al de planningsafdeling aan de telefoon en ik heb aankomende maandag al een telefonische afspraak met de anesthesist.
Berdien schreef:DuoPenotti schreef:Ik geloof dat een transitie nog makkelijker gaat dan een sterilisatie.
Waarom word er wel geloofd dat men vind in het verkeerde lichaam te zitten en dat al bij mensen onder de 18. Maar niet dat je geen kinderen wilt.
Nou neeEen traject van genderdysforie is lang, heel lang. Zijn diverse disciplines bij betrokken, die allen overtuigd moeten zijn van de aanwezigheid van genderdysforie.
Ik vind het belachelijk dat een sterilisatie nog steeds zo’n gevecht is maar je kunt het imo écht niet vergelijken
DuoPenotti schreef:Ja is lang. Maar word dan uiteindelijk wel toegekend.
Bij sterilisatie is het gewoon nee. Kom later maar terug.
Terwijl er dan geen 16 jarige voor de neus van de arts staat. Maar een volwassen persoon.
Ik vind het vergelijk dus prima zeker omdat ik vind dat sterilisatie een veel minder heftige levensveranderende ingreep is
Sherivey schreef:Ik zit wel eens te denken aan sterilisatie. Maar ik ben dus doodsbang voor operaties.en voor eventuele complicaties daarop.
Even een oprechte vraag: wat maakt dat jullie voor een sterilisatie zouden kiezen (of dat al gedaan hebben)? Los van het feit dat je niet zwanger wilt worden?