Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:00

Vind ik een absurd laag bedrag die ze biedt overigens.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:45

Als iemand zo laag biedt, dan ga ik ook niet onderhandelen. Is het een bod waarvan ik denk, ja dit had ik ook geprobeerd, dan wil ik wel onderhandelen :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:56

Ik had al gezegd dat we er niet uit zouden komen. Toen zei ze wie weet wel. Als ik 150 euro biedt. Ik zeg 175 is het minimum. En zegt ze: oké! Niet te volgen van 100-150-175.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:08

Ik ben redelijk nieuw in het vinted gebeuren en nu heb ik een koper die beweert dat ik gelogen heb over mijn artikel :roll:
Ze zegt dat het niet splinternieuw is en het verschillende vlekken heeft. Hier was het bij vertrek alvast vlekkeloos..
Haar reviews zijn overwegend 5 sterren met af en toe een 1 ster met woorden als "oplichter".
Maar wat kan er nu verder gebeuren?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:12

Farjen schreef:
Ik ben redelijk nieuw in het vinted gebeuren en nu heb ik een koper die beweert dat ik gelogen heb over mijn artikel :roll:
Ze zegt dat het niet splinternieuw is en het verschillende vlekken heeft. Hier was het bij vertrek alvast vlekkeloos..
Haar reviews zijn overwegend 5 sterren met af en toe een 1 ster met woorden als "oplichter".
Maar wat kan er nu verder gebeuren?

Heb jij bewijs dat je het artikel splinternieuw hebt verzonden? Heeft zij foto's gestuurd van de vlekken?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:15

Ik heb als staat "heel goed" gekozen en in mijn advertentie staat er ook dat het ik het éénmalig heb gedragen.
Zij zegt "it's not brandnew and has stains".
Ik heb gevraagd naar de vlekken maar nog geen antwoord

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:16

Heeft ze al op "ik heb een probleem" of "alles is oke" gedrukt?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:18

Waar zie ik dat? Ik zie enkel verkoop afgerond staan in de chat.
Sorry, ik ben nog zo onbekend met vinted :o

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:23

Farjen schreef:
Waar zie ik dat? Ik zie enkel verkoop afgerond staan in de chat.
Sorry, ik ben nog zo onbekend met vinted :o

Als de verkoop afgerond is, is het geld overgemaakt naar je portemonnee?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:32

Ja het geld staat in mijn portemonnee :j
Ze heeft er wel heel lang over gedaan om het pakketje op te halen, dus misschien dat het automatisch overgeschreven werd? Of werkt vinted zo niet?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:33

Farjen schreef:
Ze heeft er wel heel lang over gedaan om het pakketje op te halen, dus misschien dat het automatisch overgeschreven werd? Of werkt vinted zo niet?

Vinted krijgt een seintje als je het ophaalt. Dan moet je benoemen of je oke bent of dat er een probleem is.
Als jij je geld hebt, is ze akkoord gegaan. Jij hoeft nu niks meer te doen.

Negeren.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:38

Farjen schreef:

Dan heeft ze het geaccepteerd of te lang gewacht met aangeven dat ze een probleem heeft.
Zodra het pakket opgehaald wordt, heeft de koper twee dagen om een probleem te melden. Doet de koper dat niet, dan is de koop afgerond en krijg je je geld.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:39

Farjen schreef:

Oh in dat geval kan ze helemaal niks, dus lekker negeren :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:40

Ok bedankt voor de geruststelling!
Enkel jammer dat er waarschijnlijk een slechte review aan zal vasthangen terwijl het echt ongegrond is :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:41

Farjen schreef:
Enkel jammer dat er waarschijnlijk een slechte review aan zal vasthangen terwijl het echt ongegrond is :(

Daar kun je op reageren met hoe het daadwerkelijk zit :j

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:43

Farjen schreef:

Netjes op reageren is het enige dat je kunt doen. Heb ook eens gezeur gehad van koper, dat was echt ongegrond. Ik heb netjes op haar revisie gereageerd en de eer aan mezelf gehouden :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 16:59

Zonnetje81 schreef:
Nou ik vind dus ik heb een vraagprijs in gedachten, dat is dus de richtprijs. Als je gaat vragen uiterste prijs dan weet ik al dat je een absurde prijs in gedachten hebt. Je kan tot 40% onder de prijs bieden.

Ik bood nieuwe laarzen aan met een nieuwwaarde boven de 350 euro. Kaartjes zitten er nog aan vast. Ik vraag 210. Ze bood later dus 100 euro via de mail maar dat had niet gekunnen met een gewoon bod. Ik vind dat echt nutteloze biedingen en conversaties en dus indd schijt irritant.

Tja die heb je ook. Maar mijn ervaring is echt niet dat dat altijd zo is. Bij die 210 kan iemand zich ook gewoon afvragen of het misschien voor net onder de 200 euro weg zou mogen. En vaak zal dat ook zo zijn als het er al een tijdje op staat want het is natuurlijk niet bepaald zeldzaam dat de verkoper het zelf ook maar gewoon in de sale heeft gekocht voor 185 euro ofzo :=

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:37

In mijn ervaring is het dus wel 90% van de tijd zo dat ze ook op vinted alles voor absurd lage prijzen willen hebben en belachelijk laag bieden. En dan komt er nog eens bij dat het gros uit Spanje/frankrijk zielig gaat doen en nog lager wilt ‘want hoge verzendkosten’. Ben er een beetje klaar mee merk ik.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:32

Mijn koper heeft gereageerd, ik vind het maar bizar :')
Eerst was ik dus een leugenaar want er zaten allemaal vlekken op en het was niet splinternieuw.
Ik vroeg, welke vlekken want ik heb het zeker zonder vlekken verstuurd.
zij: Let me see if it removes in the wash

Ik vroeg om een foto te maken van de vlekken.
zij: I can but i already scrubbed 3 and they are no longer there
So don't worry

ok dan? :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:26

Ik kreeg vorige week een oogkussen van Rituals binnen. Die zou nieuw zijn. Nou, niet dus. Grote zwarte haar erop en soort van witte pluisjes eraan. En het ding rook raar.

Die heb ik dus terug gestuurd. Zo onhygiënisch -O-

Ik vind het nog steeds bizar dat als een verkoper iets verstuurd wat niet klopt, jij voor de retourzending betaalt. :n

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:45

Farjen schreef:

Slechte review bij haar zetten als ze dat doet. Wat zij kan kun jij ook.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 23:05

Idd tallie. Ik heb ook weer een gevalletje waarbij verkoopster de gaatjes in dr kleding niet gezien heeft. Zo zonde want deze stuur ik retour en ben dus retourkosten kwijt :(

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 07:43

Lys_PPA schreef:
Idd tallie. Ik heb ook weer een gevalletje waarbij verkoopster de gaatjes in dr kleding niet gezien heeft. Zo zonde want deze stuur ik retour en ben dus retourkosten kwijt :(

Dat is ook onnozel van de verkoper. Ik heb ook wel eens dat ik iets verkoop en een vlekje niet heb gezien, dan komt het altijd retour op mijn kosten.

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 21:36

hoi allemaal, als iemand me hiermee zou kunnen helpen zou dat echt amazing zijn want ben ten einde raad. :')

ik ben heel lang inactief geweest met mijn account, en probeerde twee weken terug opnieuw in te loggen aangezien ik uitgelogd was op zowel de app als de website. nu staat mijn account vast aan mijn facebook account, maar toen ik wilde inloggen gaf die aan dat er een bevestigingsmail gestuurd is naar het mailadres van dat facebook account. dit is echter een mailadres dat ik al meer dan 10 jaar niet meer gebruik, en ook helemaal niet meer vast hangt aan mijn facebook account.

is er een manier hoe ik dit kan oplossen? ik vind ook echt nergens waar ik contact kan opnemen met vinted, want heb toen ook de dag zelf nog geprobeerd een contactformulier in te vullen en heb nog altijd geen reactie terug gehad.

heb die dag ook een nieuw account proberen aanmaken, enkel en alleen om meteen de melding te krijgen dat mn account verbannen was wegens fraude. :')

ik ben dus een beetje ten einde raad want zou wel nog graag op mn account willen geraken, sinds er nog geld op staat.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 22:55