Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:58

Ik heb ontzettend veel last van lucht in mijn maag wat ik niet kan opboeren omdat ik dat niet kan. Dus nu maar misselijk op de bank liggen wachten tot het weg gaat...

Voor het cadeautje van het neefje zou ik zelf ook 10 à 15 euro voldoende vinden, zeker wanneer je het neefje niet vaak ziet en dan ook niet echt een band met hem hebt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:01

Ik vind tien euro voor een communiefeest van dichte familie ook wel weinig. Maar dan kijk ik naar mijn eigen ervaringen en in mijn familie waren communiefeesten van die grote feesten ongeveer gelijkaardig aan een bescheiden huwelijksfeest. :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:03

Het is weer achter de rug.

De ceremonie was kort maar krachtig , heel passend bij mijn oma. Als nuchtere Groninger was dit zeker erg passend voor haar. Hele mooie speeches van mijn vader en oom. Fijne groep mensen bij elkaar! Vond het zelfs wel fijn om een aantal mensen die ik al jaren niet heb gezien weer eens te zien. Zo ook iemand van mijn leeftijd , waarvoor mijn oma ook een soort van oma voor haar was. Normaal ben ik echt wel van het afstand houden , maar die heb ik wel even een dikke knuffel gegeven. Ook waren mijn andere opa en oma en tante er ook was ik heel erg fijn vond!

En we zijn eigenlijk net weer thuis , we hebben nog heerlijk gegeten met aantal familieleden. Was eigenlijk ook nog wel gezellig ook nog.

Nu ben ik echt gesloopt , ik voel eigenlijk niks meer maar ben kapot van emoties. Ik voel mij vooral erg moe , en groot hoofdstuk is opeens tot het einde gekomen.

Al met al een fijn afscheid , in een prachtige zaal met een prachtig uitzicht. Ondanks het huilen heb ik ook veel gelachen met mensen.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:04

Wat fijn Zebrastreep, klinkt als een heel fijne afsluiting! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:05

Tien euro is inderdaad niet zo gebruikelijk in België. Het start toch vaak aan €25. Wij hadden eerst €100 in gedachten. Met de wat bekoelende relatie dacht ik eerder aan €50. Maar ondertussen heb ik een boek besteld uit de link van een bokker (bedankt daarvoor!) en vul ik het nog wat aan met wat voetbalspullen. Is ook duur genoeg en dan wordt er niet direct zo een bedrag op geplakt :j

Fijn dat het een mooi afscheid was zebrastreep :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:12

Wat fijn dat het een mooi afscheid was, Zebrastreep. Dat maakt het (hoe cru het ook klinkt, maar het is mijn persoonlijke ervaring) uiteindelijk makkelijker om het gemis een plekje te geven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:14

Zebrastreep dat klinkt als een mooie afsluiting.
Kruip lekekr op tijd je bed in.

Moestuin mooie oplossing een boek en voetbalspullen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:15

Mijn ergenis: ik heb vandaag voor het eerst in maanden weer een "volle" dag gewerkt. En ik heb zulke zere voeten dat ik er niet aan met denken om te gaan douchen. Want dan moet ik staan. _O-

(en nee ik heb geen stoel of kruk die geschikt is haha)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:16

MarlindeRooz schreef:
Mijn ergenis: ik heb vandaag voor het eerst in maanden weer een "volle" dag gewerkt. En ik heb zulke zere voeten dat ik er niet aan met denken om te gaan douchen. Want dan moet ik staan. _O-

(en nee ik heb geen stoel of kruk die geschikt is haha)

Je kunt ook zitten in de douche :j.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:19

Fijn Zebrastreep een mooi afscheid geeft toch een goed gevoel.

Ik zelf ben niet gelovig en heb geen idee wat voor een communie “ normaal “ is. Ik ga uit van een verjaardag. Maar een communie is blijkbaar groter dan dat :o
Mooie oplossing zo Moestuin +:)+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:27

_San87_ schreef:
Zou best kunnen :j. Voor mij ligt het ook heel erg aan de band die ik met iemand heb, trouwens.

Dat sowieso! Iemand die ik nooit zie/hoor/amper ken is echt iets anders dan dichtbij :j

Edit: hier zijn communies/lentefeesten heel gangbaar en idd zijn het best grote feesten normaal met de hele familie en eventueel vriendjes. 20-200 gasten met uitgebreid eten en taart en springkasteel:D
Laatst bijgewerkt door poes op 05-06-21 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:27

Ik weet niet eens wat een communie is.

Na kort googlen zie ik dat het iets is zoals een doop, het toetreden tot een geloof? Ik ken niemand die daar een feest voor houdt of heeft gehouden, ik heb weer wat nieuws geleerd.

Ik erger mij aan de toenemende oranje gekte

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:05

Hier niet bij communie feestjes. Mijn man is peetoom en dan geven we meestal 15/20 euro wat ik al vrij veel vind.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:38

Fijn dat het toch nog een mooie afsluiting was Zebrastreep. Veel sterkte nog en denk aan jezelf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:38

Als Peter geven wij dan alweer hele andere bedragen. Best interest die verschillen. Nederlandse familie zou ons graag zien komen denk ik :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:19

Aan m'n bovenarm die onwillekeurige spiersamentrekkingen doet, vreselijk irritant

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:19

_San87_ schreef:
Zou best kunnen :j. Voor mij ligt het ook heel erg aan de band die ik met iemand heb, trouwens.

Ja, voor kindjes van vriendinnen of vriendjes/ vriendinnetjes houd ik een tientje aan maar neefjes/nichtjes krijgen ongeveer 50 euro. Dat zijn de kindjes van mijn broers, dat staat voor mijn gevoel erg dichtbij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:38

MarcoBorsato schreef:
_San87_ schreef:

Ja, voor kindjes van vriendinnen of vriendjes/ vriendinnetjes houd ik een tientje aan maar neefjes/nichtjes krijgen ongeveer 50 euro. Dat zijn de kindjes van mijn broers, dat staat voor mijn gevoel erg dichtbij.

Mijn zussen krijgen dat niet eens :=. Maar daar heb ik dan ook niet echt een band mee.

Ons nichtje (nichtje van mijn vriend) krijgt wel wat duurdere cadeau's, meestal 25/30 euro. Vind ik meer dan zat, het gaat om het gebaar, niet het bedrag. Al heeft ze laatst wel dure schoenen van me gehad omdat ik wist dat ze daar enórm blij mee zou zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:43

O wow... eh zo’n dikke portemonnee heb ik niet dus nee zulke dure cadeaus voor nichtjes en neefjes zit er niet in :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:44

Mijn broers vieren niet meer, maar ik geef die kleintjes dan echt iets moois of we doen met een clubje 1 mooi groot cadeau.

De neefjes en nichtjes van mijn partner krijgen iets kleins of niks, die zie ik alleen met kerst.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:46

Ik heb teveel gegeten omdat het zo lekker was, en nu zit ik veel en veel te vol. %)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:49

_San87_ schreef:
Je kunt ook zitten in de douche :j.

Wilde ik ook zeggen hahah, regelmatig gedaan na een terrasdag op m’n oude werk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:49

Ik ben vandaag hooguit 6 uur wakker geweest en ben nog steeds moe :(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:57

Jullie mogen allemaal onderdeel worden van mij familie. Meestal krijgen kinderen hier rond de 5 euro of een klein kadootje. Als volwassenen heb ik zelfs nog nooit meer dan 15 euro gehad per koppel familie. Feest geven kost meer dan dat je aan kadogeld terugkrijgt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:30

Dat het feest me meer kost maakt me niets uit. Maar het is wel interessant te zien wat mensen allemaal geven. Hier in België is het vrij normaal om wat ruimer te geven. Ook als mensen het niet zo heel breed hebben.
Maar uiteindelijk gaat het altijd om het gebaar en het gezellig samenzijn :)