Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:53

Dat is een truc die kende ik nog niet... wat brutaal zeg !

Toktokmiauw

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:58

Nou wij stonden ook wel even met de mond vol tanden en beetje ongeloof. Hoe verzin je zoiets? Super brutaal.
Uiteraard hebben wij deze meneer heengezonden zonder fietsen.. bye bye!
Fietsen zijn nu gedoneerd aan een vrouw met 2 pubers uit Oekraïne.
Het ging ons nooit om het geld, maar de brutaliteit was stuitend. Geef de fietsen echt met alle liefde weg ipv een cent te vangen van zo’n ^#%£[

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:01

Ik had het vorige week juist andersom.
Iemand had 15 euro geboden op een rijbroek, en legde 30 euro neer bij het ophalen, omdat ze niet meer wist wat ze geboden had. Ze was dan ook blij met mijn eerlijkheid :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:23

Heb ik ook een keer gehad. Vaatwasser verkocht en toen mevrouw binnenstond bood ze opeens minder. Dus ik zei nee, we hebben x bedrag afgesproken. Toen deed ze er 5 euro bovenop. Dus ik zei gewoon nee, dan laat je hem maar staan, klaar. Toen wilde ze hem toch wel voor het afgesproken bedrag. Pffff ik houd daar zo niet van.

Toktokmiauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:34

Petra8, dat is dan heel netjes van jou! En heeft de koper mazzel mee gehad. Diegene wilde je niet tekort doen denk ik. Dus super mooi geloof in mensheid hersteld :D.

Suzanne F. schreef:
Heb ik ook een keer gehad. Vaatwasser verkocht en toen mevrouw binnenstond bood ze opeens minder. Dus ik zei nee, we hebben x bedrag afgesproken. Toen deed ze er 5 euro bovenop. Dus ik zei gewoon nee, dan laat je hem maar staan, klaar. Toen wilde ze hem toch wel voor het afgesproken bedrag. Pffff ik houd daar zo niet van.

Ging het bij jou ook ter plekke in je irritatie zitten kan ik me voorstellen.
Ik snap niet dat als mensen het niet willen betalen, waarom dan wel bieden en vervolgens moeilijk doen om je eigen bod.
Als er nou ter plekke blijkt dat er toch iets mis lijkt met een item dat niet op de foto stond of onduidelijk was ofzo, dan kun je daar toch ter plekke over praten?
Maar dit noem ik gewoon asociaal gedrag.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:09

Ach ik kom ook wel eens iets ophalen en dan blijkt de conditie toch anders dan de advertentie, ik ga dan zeker wel opnieuw onderhandelen.

Daarom ben ik zelf in mijn advertenties zo duidelijk mogelijk met veel foto’s erbij

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:10

Ik heb hier een flapdrol die 50% van mijn vaste prijs biedt. :+

Terwijl ik het bieden uit had gezet en heel duidelijk in de advertentie had gezet dat de prijs vast is. :roll:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:42

petra8 schreef:
Iemand had 15 euro geboden op een rijbroek, en legde 30 euro neer bij het ophalen, omdat ze niet meer wist wat ze geboden had. Ze was dan ook blij met mijn eerlijkheid :)

Dat is idd heel netjes! Hier ook gehad, hadden 15€ afgesproken, maar ze gaf 20€. Maar ja, ik ben geen kassa dus geen wisselgeld. (Heb geen contanten in huis). Toen mocht ik dat wel houden voor de spaarpot van dochter. Ik heb eigenlijk de ervaring dat als je contant betaalt, je zorgt dat je het gepast hebt toch?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:57

Hier van de week extra gekregen.
Servies te koop. Zelf bij de kringloop gekocht voor 5,-.
Helaas toch niet geheel mijn ding.
Te koop gezet voor 5,-.
Mevrouw kwam het ophalen. En betaalt ineens 5,- te veel.
Ik gaf het aan,maar ze was er zo blij mee dat ik het mocht houden.
Erg lief!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:08

Als ik niet gepast heb, na het afgesproken bedrag en dus teveel heb, mogen ze van mij de rest ook houden. Mijn probleem dat ik niet gepast heb, niet van de verkoper.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:08

Suzanne F. schreef:
Heb ik ook een keer gehad. Vaatwasser verkocht en toen mevrouw binnen stond bood ze opeens minder. Dus ik zei nee, we hebben x bedrag afgesproken. Toen deed ze er 5 euro bovenop. Dus ik zei gewoon nee, dan laat je hem maar staan, klaar. Toen wilde ze hem toch wel voor het afgesproken bedrag. Pffff ik houd daar zo niet van.

Die had bij mij dus gewoon rechtsomkeert kunnen maken en kreeg hem ook niet meer mee toen ze wél uiteindelijk het koopbedrag bood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:50

Mijn geiten staan te koop aangezien wij door omstandigheden gaan stoppen met de geiten. Reageert er iemand op mijn zoekertje of ik mijn hekwerk (voederhekkens, lammerhokken etc) niet wil verkopen want ze ziet dat ik dat in mijn stal heb staan. In het zoekertje staat duidelijk dat wij stoppen met geiten en enkel nog verder gaan met schapen. Dus hoezo zou ik alles verkopen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:56

Nou ik heb ook weer aardig wat spul te koop gezet omdat mijn paard verkocht is, maar word nu al geïrriteerd van sommige reacties.

Vragen om de prijs van een deken terwijl staat dat die al verkocht is, maar heb meerdere te koop dus vroeg welke deken. Geen reactie!

Vragen om foto’s van een shirt van een set met dekje, die gemaakt… Geen reactie meer!

Bieden uitgezet en in advertentie staan dat de prijs vast is… En via berichten toch de helft minder bieden _-:(

Echt hoor, schiet mij maar lek!
Waar is het fatsoen van mensen gebleven gewoon een reactie te geven of goed te lezen, ben ik dan nog zo okdskool opgevoed?

Denk dat ik alles maar hou

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:12

Vealosz schreef:
Als ik niet gepast heb, na het afgesproken bedrag en dus teveel heb, mogen ze van mij de rest ook houden. Mijn probleem dat ik niet gepast heb, niet van de verkoper.

Dit idd. 15 euro is een lastig bedrag, 5 euro komt niet uit de automaat.. maar blijft mijn verantwoording om gepast te hebben idd. Of ik vraag vooraf of overmaken een optie is.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:18

Vealosz schreef:

Nou, ik doe het anders :+ !
Bij contact over afgesproken tijd geef ik altjjd door dat ik ze dan en dan zie, graag met gepast geld (bij gebrek aan geld in huis). Tot nu toe levert dat geen problemen op en ben daar dus mee begonnen nadat ik dus ook ophalers had, die zogenaamd minder wilde betalen dan afgesproken…

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:39

En anders via je bank een betaalverzoek aanmaken :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:43

ik zelf als ik wat verkoop, kijk ik wat op dat moment de nieuwprijs is en daarvan doe ik meestal de helft. Terwijl producten nog in goede staat zijn. Dan nog willen mensen afdingen, daarom doe ik ook wel eens mijn vraagprijs iets hoger zodat we alsnog op de helft komen, en dan proberen ze ook nog daarvan de verzendkosten af te dingen..

Terwijl als ik andersom wel eens kijk zie ik vraagprijzen staan dat ik denk hoe dan.. voor paar euro meer heb ik een nieuwe..

Laats zag ik een tas voor mijn mentuig, nieuw kosten het zo 40€ deze stond voor 20€ ik heb niet eens af ding en gewoon 20€ betaald met de boven op komende verzendkosten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:04

Evelienepien schreef:
Vealosz schreef:

Nou, ik doe het anders :+ !
Bij contact over afgesproken tijd geef ik altjjd door dat ik ze dan en dan zie, graag met gepast geld (bij gebrek aan geld in huis). Tot nu toe levert dat geen problemen op en ben daar dus mee begonnen nadat ik dus ook ophalers had, die zogenaamd minder wilde betalen dan afgesproken…

Hier inderdaad ook zoiets, ik vraag of ze contant of digitaal willen betalen. Digitaal kunnen ze kiezen uit vooraf overmaken, tikkie of via marktplaats app. Dan kan ik vooraf al het betaalverzoek aanmaken en doorsturen, hoef ik dat niet ter plekke nog te doen.
En geef aan dat bij contant ik geen wisselgeld hebt.

Bij zelf kopen vraag ik bij "grotere" bedragen of ze contant of digitaal betaald willen worden. Dan kom je daar ook niet voor verrassingen te staan.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:34

Met minder komen dan afgesproken vind ik echt not done. Je spreekt wat af, dan kom je met op z’n minst dat bedrag. Is er iets mis met het product waardoor je minder ervoor wilt betalen, is dat aan jou om in overleg te gaan met de verkoper. Maar bewust met minder geld komen…. Nee, die krijgt van mij gelijk de weg beschreven om van m’n oprit af te komen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:13

?
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:20

zo iemand wens ik nog een fijne dag.
En meer niet.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:01

janna schreef:
Deze kreeg ik vandaag... Ik vroeg 45 ex verzenden en had al gezegd dat ik 25 incl te weinig vond. 30 incl ging boven haar budget. En toen:
Is 25 euro inclusief de verzendkosten voor u financieel niet haalbaar? Ik weet er sinds een paar jaar namelijk alles van om krap bij kas te leven.

Bijzonder....
Geen idee wat mijn financiele situatie er toe doet?

8)7

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:36

Flying_Angel schreef:
petra8 schreef:

Dat is idd heel netjes! Hier ook gehad, hadden 15€ afgesproken, maar ze gaf 20€. Maar ja, ik ben geen kassa dus geen wisselgeld. (Heb geen contanten in huis). Toen mocht ik dat wel houden voor de spaarpot van dochter. Ik heb eigenlijk de ervaring dat als je contant betaalt, je zorgt dat je het gepast hebt toch?

Ik als koper probeer dat wel, en als mij dat niet lukt, ben ik ook wel degene die zegt "hou maar" als er geen wisselgeld voorhanden is. Dan gaat het idd om 5 euro hoor, ik ga geen briefje van 50 geven voor iets van 10 euro haha. Maar als het om 5 euro gaat, durf ik nog wel eens te lui zijn om het te gaan laten wisselen. Eigen schuld dan, en zo fair ben ik dan ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:06

Hier enkele maanden terug een crosstrainer gaan halen. Was €225 en had geen briefjes van €5. Ik heb €230 gegeven en kreeg ‘s avonds een appje dat ze zag dat ik te veel had gegeven en of ze mijn rekeningnummer kon krijgen om het terug te storten. Heb gezegd dat ze het mocht houden. Ik had maar gepast moeten hebben.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:09

ik heb een tuig te koop staan, bied er iemand een vijfde van de prijs oh en ik moet het wel ff komen brengen (een uur verderop). tja...