Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:59

Lestrange01 schreef:
Dat het zo bizar slecht met me gaat. Ik heb echt het gevoel alsof ik deels de controle kwijt ben en het gaat ook zo snel bergafwaarts. Ik kan niet eten, kan al een aantal weken niet meer dan 4 uur per nacht slapen... word soms helemaal overrompeld door zo'n slecht gevoel. Ik hoop echt dat het snel beter gaat.

Jeetje, dat is niet mis. Heb je hulp? Sterkte! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:23

Dat mijn vriend even flink uit zijn slof gaat omdat hij ALLES moet doen hier in huis. Aanleiding: Ik vroeg hem om eindelijk eens te bellen om een afspraak te maken over een terugbetaling die enkel en alleen op zijn naam kan.

Dus ik zit nu in de zetel niets te doen. Maar echt niets en laat hem momenteel alles doen: Koken, kind, tafel dekken etc. Ik poets verdorie heel dit huis, doe zijn was, zijn strijk, zijn eten staat bijna altijd mooi op tijd klaar, honden eten geven, beddengoed verschonen en noem maar op! Omdat hij 60 uur werkt doe ik dat met veel plezier om hem te ontlasten. Maar om dan naar mijn hoofd geslingerd te krijgen dat hij hier ALLES doet. Nee, dat gaat er niet in. Dat hij dan maar even alles doet. Weet hij ook nog eens wat dat is.

Edit: Oh wacht, ik ben wel wat aan het doen. Heerlijk wijntje aan het drinken en zo meteen voetjes onder tafel. Vriend is ondertussen poeslief ~~}> Af en toe heeft hij zo een moment dat hij toch nog eens moet beseffen wat ik allemaal wel niet doe :+ (buiten poetsen bij klanten, 6 huizen per week :+ )

wemkelover

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:46

aan het uwv, ik doe seizoenswerk dus meestal zit ik in de winter in de ww. Maar weet bijna 95% zeker dat ik in april weer terug kan komen. Ben al 3x terug gekomen, ze bellen mij wel. Maar dan heb je weer van die overfanatieke mensen van het uwv. Die niet snappen dat deze ook al is het seizoenswerk wel heerlijk te combineren is met mijn kinderen en de ploegendiensten van mijn vriend.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:53

Whale schreef:
Dat ik compleet vastliep tijdens het telefoongeprek met het uitzendbureau. Ik was al verschrikkelijk nerveus en had mezelf eindelijk overgehaald om te gaan bellen, krijg ik midden in het gesprek een blackout -O- Was een vacature waar je niet perse ervaring voor moest hebben, want hun zouden je opleiden, ik dacht: Leuk! Krijg je te horen dat je te weinig ervaring hebt en er niet bij pas en daarna de vraag: "En wat vind je ervan dat ik dit zo tegen je zeg?" -O-

Ah dat is echt oliebol. Zeker als je het al spannend vond om te bellen en gewoon antwoorden krijgt die je niet verwacht.. tot zo ver het voorbereide gesprekje in je hoofd :+ wel een rot vraag van die vrouw zeg.. past toch ook helemaal niet in het gesprek?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:07

casperzazoe schreef:
Whale schreef:
Dat ik compleet vastliep tijdens het telefoongeprek met het uitzendbureau. Ik was al verschrikkelijk nerveus en had mezelf eindelijk overgehaald om te gaan bellen, krijg ik midden in het gesprek een blackout -O- Was een vacature waar je niet perse ervaring voor moest hebben, want hun zouden je opleiden, ik dacht: Leuk! Krijg je te horen dat je te weinig ervaring hebt en er niet bij pas en daarna de vraag: "En wat vind je ervan dat ik dit zo tegen je zeg?" -O-

Ah dat is echt oliebol. Zeker als je het al spannend vond om te bellen en gewoon antwoorden krijgt die je niet verwacht.. tot zo ver het voorbereide gesprekje in je hoofd :+ wel een rot vraag van die vrouw zeg.. past toch ook helemaal niet in het gesprek?

Ik zat ook echt met een mond vol tanden doen hij die vraag stelde. Ik wist totaal niet wat ik daarop moest antwoorden. Ik dacht van, noujah, ze bellen mij, dus ze hebben iets in mijn cv/motivatiebrief gezien dat ik bij deze functie pas. Maar dan krijg je in plaats daarvan te horen dat je niet in het plaatje past en geen ervaring heb (terwijl in de vacature stond dat dit niet uitmaakte)? Waarom bel je me dan?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:14

Nayomie schreef:
Een troost. Zo handig vind ik ze niet meer. Ik moet nu alle producten scannen, ook als je bv 2 potten pindakaas neemt. Normaal kon je via de zelfscanner product toevoegen (van 1 naar 2) en nu moet ik ze apart scannen. Ik ga wel weer naar de Appiehein :')

Jawelll dat kan wellll :D. Die nieuwe scanners zijn echt mega handig juist! Met touchscreen kan je gewoon op het plusje drukken als je je product gescand hebt :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:28

Loeky01 schreef:
Nayomie schreef:
Een troost. Zo handig vind ik ze niet meer. Ik moet nu alle producten scannen, ook als je bv 2 potten pindakaas neemt. Normaal kon je via de zelfscanner product toevoegen (van 1 naar 2) en nu moet ik ze apart scannen. Ik ga wel weer naar de Appiehein :')

Jawelll dat kan wellll :D. Die nieuwe scanners zijn echt mega handig juist! Met touchscreen kan je gewoon op het plusje drukken als je je product gescand hebt :j

Die van ons hebben geen touchscreen -O-
De appieheijn heeft wel touchscreen maar jumbo hier niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:35

Darmen die lekker op dreef zijn , als ze eens even ophouden met pesten vandaag

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:40

Nayomie schreef:
Loeky01 schreef:

Die van ons hebben geen touchscreen -O-
De appieheijn heeft wel touchscreen maar jumbo hier niet.

Huh echt -O-. Wij hadden eerst ook geen touchscreen maar wel knopjes om te plussen en minnen zegmaar :'). Maar nu de giga upgrade gehad naar touchscreen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:26

Dat ik mij vanmiddag (rond een uur of 5) verslikte in m'n ranja. Het kwam vervolgensdeels via m'n neus deels weer naar buiten. Sinds dat moment heb ik flinke hoofdpijn, ik vermoed doordat ik ineens een hele vreemde druk op m'n hoofd heb gezet bij het opproesten van de ranja.
Dit alles gebeurde op werk, en ik moet nog een half uur werken. Deze uren gaan zo langzaam voorbij vandaag :/

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:52

Lestrange01 schreef:
Dat het zo bizar slecht met me gaat. Ik heb echt het gevoel alsof ik deels de controle kwijt ben en het gaat ook zo snel bergafwaarts. Ik kan niet eten, kan al een aantal weken niet meer dan 4 uur per nacht slapen... word soms helemaal overrompeld door zo'n slecht gevoel. Ik hoop echt dat het snel beter gaat.

Jeetje.. |(

Als je toe bent aan een (gezellig) praatje mag je me altijd pb’en!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:07

iirrssjjee schreef:
Xyris schreef:
Waarom lopen wandelaars en joggers altijd aan de verkeerde kant van de weg {:)-:(

En waarom roepen wandelaars hun hond niet bij zich en laten ze ze zo in je fietswiel lopen/voor je fiets staan/achter je fiets aan rennen of in je broekspijp bijten?

Zodat je het verkeer kan zien aankomen. Kun je zelf de berm in als de bestuurder te gefixeerd op zijn telefoon bezig is bv.

Ze lopen inderdaad aan de linker kant van hun looprichting, dus aan de kant van het tegemoetkomende verkeer en op een plek waar niet naar de berm uitgeweken kan worden door beide partijen. Dat betekend dus dat ik uit moet wijken naar de linker weghelft.

Is toch raar, of mis ik iets :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:10

Nee dat is wettelijk correct en het veiligst. Doe ik ook.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:14

poes schreef:
Nee dat is wettelijk correct en het veiligst. Doe ik ook.

Ik wou net zeggen, zo heb ik het toch ook geleerd.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:18

Das stom, ik kan me zo goed herinneren dat ik op de basisschool gevraagd werd waar een wandelaar het beste kon lopen, links of rechts van de weg. Ik zei toen links, zodat je het tegenliggende verkeer goed kon zien aankomen en zij jou. En dat was fout. Ik was er zo verbolgen over dat ik het nu bijna 30 jaar later nog weet :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:19

In kleine groepjes altijd links als er geen voetpad is :j met hardlopen in het donker loop ik ook op het linker fietspad. Maar ik stap wel voor elke fietser of brommer een stapje opzij. Maar ik durf echt niet rechts lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:19

Dan waren jou leraren fout :j Je loopt tegen het verkeer in.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:22

Goh weer wat geleerd, en ik me maar irriteren aan al die mensen :') terwijl ik eigenlijk de irritante wandelaar ben.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:23

T is koud en ik sta nog een kwartier minimaal voer uit te blazen.
Dan nog 1.5 uur terug rijden.
Voorladen en vrachtauto wassen. Beetje lange dag vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:29

Xyris schreef:
Goh weer wat geleerd, en ik me maar irriteren aan al die mensen :') terwijl ik eigenlijk de irritante wandelaar ben.

_O-
Jij hebt vandaag weer wat geleerd!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:33

Over het lopen aan de linkerkant vd weg: In Nederland is de regel een paar jaar geleden verandert. Er was altijd een verschil met binnen of buiten de bebouwde kom of je links of rechts vd weg ging lopen. Nu is dat verandert in wat het meest veiligst is. In bijna alle gevallen is het het veiligst om tegen het verkeer in te lopen. Zo kan tegemoedkomend verkeer uitwijken waar nodig en wordt je als voetganger minder voor je sokken gereden.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:48

fohadie schreef:
Over het lopen aan de linkerkant vd weg: In Nederland is de regel een paar jaar geleden verandert. Er was altijd een verschil met binnen of buiten de bebouwde kom of je links of rechts vd weg ging lopen. Nu is dat verandert in wat het meest veiligst is. In bijna alle gevallen is het het veiligst om tegen het verkeer in te lopen. Zo kan tegemoedkomend verkeer uitwijken waar nodig en wordt je als voetganger minder voor je sokken gereden.

Dit is inderdaad wat ik ook geleerd heb tijdens mijn autorijles en theoriecursus

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:55

Oke, ik word gewoon oud, laten we het daar maar op houden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:58

Dat ik slaapmedicijnen nodig heb, maar dat ik ze pas maandag kan krijgen. Ik heb ze nu nodig. -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:00

Xyris schreef:
Das stom, ik kan me zo goed herinneren dat ik op de basisschool gevraagd werd waar een wandelaar het beste kon lopen, links of rechts van de weg. Ik zei toen links, zodat je het tegenliggende verkeer goed kon zien aankomen en zij jou. En dat was fout. Ik was er zo verbolgen over dat ik het nu bijna 30 jaar later nog weet :')

Daarom erger je je er dus aan, omdat je het fout geleerd hebt, terwijl je het dus zelf beter wist!