[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:38

[***] schreef:
Relaxed schreef:
Ik kijk weer niets liever dan een kind.. Nu een vrouw die de relatie met haar droomman verbrak omdat hij geen kind dmv eiceldonor wou.. Nu gaat ze naar Spanje voor een eiceldonor en zaaddonor (zelf os ze onvruchtbaar)

Bizar....

Ik had pas ook een gesprek met iemand die zei 'als ik nooit kinderen krijg zal ik nooit gelukkig zijn'. Dan denk ik echt dat er iets mis is met mijn ofzo. Niet dat ik het erg vind, maar goed. Zo'n gedachtegang kan ik gewoon niet begrijpen.

Ik snap dit dus ook écht niet.. je bent niet de enige

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:42

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:57

Ik ken anders ook genoeg mensen op bokt die zeggen dat hun paard altijd op nummer 1 zal staan, ook in een relatie ;)
Zelfs zijn er bokkers die schreven dat als het huis in brand staat ze eerst de hond gingen redden en dan pas mensen.
Ook een keer iemand die twijfelde of ze de relatie ging uitmaken omdat haar ‚droompartner‘ allergisch was voor honden en zij voor zichzelf geen toekomst zag zonder hond.
Zo heeft iedereen wel wat ‚geks‘ wat een ander niet begrijpt toch?

Ik begrijp vooral niet waarom mensen dat in vredesnaam op TV willen delen.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:14

Snap ik wel eigenlijk. :o
Ik heb twee katten, mocht ik ooit weer een vriend krijgen die allergisch is, of gewoon een hekel heeft aan katten, is het toch echt doei. :P
Die twee aapjes zijn alles voor me en gaan echt niet weg.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:27

Maar dan heb je het over een nieuw iemand, dat vind ik iets anders dan iemand na een relatie van jaren aan de kant zetten omdat hij je geen kinderen kan/wil geven..

Ik vind het heel raar om zo stellig te zeggen dat je hond/kat/paard/kind op 1 staat.. Het is niet meer dan logisch, maar is er maar plek voor een iets of iemand op 1?
Als je kinderen krijgt, gaat je partner dan ineens naar de 2e plek ofzo? (Ik weet dat het heel vaak wel gebeurt, maar ik vind dat te gek voor woorden..)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:34

Volgens mij kan dat nooit zo statisch. Iets of iemand staat nooit in alle gevallen en alle momenten op 1. Bij mij niet tenminste..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:43

Mensen gaan om gekkere redenen uit elkaar. Er zijn uiteindelijk maar weinig relaties die 50 jaar volhouden.

Zo zou ik me prima kunnen voorstellen dat als je partner niets liever wilt dan midden in een grote stad wonen en jij een dorpjes mens bent dat het dan uiteindelijk daar ook spaak op kan gaan.

Nummer 1 zal op een bepaalde manier toch eigen geluk moeten zijn anders ga je er een keer aan onderdoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:44

Mhua hier wel gezegd dat als de honden niet gewoon in de huiskamer mochten, dat hele samenwonen niet door ging. Ben wel akkoord gegaan dat ze niet meer op de bank mogen.

Maar ze plots alleen nog maar buiten houden, terwijl ze gewend zijn om in huis te leven...

De honden heb ik nu eenmaal langer, dan mijn vriend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:49

Sintara schreef:
Volgens mij kan dat nooit zo statisch. Iets of iemand staat nooit in alle gevallen en alle momenten op 1. Bij mij niet tenminste..

Nou dat idd..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:56

Magrathea schreef:
Ook leuk om te horen als partner / familie ofzo.

Ik kan me echt gewoon op geen enkele manier voorstellen dat het 'oer'gevoel zó sterk is. Dat moet toch haast wel aangepraat zijn?

Nee, mijn gevoel is echt zo sterk. Verschrikkelijk. Want het is haast een dwangmatig gevoel. Het is een moeten en iets missen terwijl je het niet kent.

En mijn leven is van een 8 naar een 9 gegaan met kinderen, ik kan me nu echt niet voorstellen dat ik gelukkig zou zijn als ik ze niet had. Hoe poedersuiker het soms ook is.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:17

Maar lieve Lee, denk je dat je met een 8 niet gelukkig kan zijn de rest van je leven? Ofwel, als je nooit kinderen gehad zou hebben cq het niet zou lukken? Had je dan weggekwijnd in een hoekje de rest van je leven?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:36

Ik denk dat ik altijd iets had gemist en het heel lastig had gevonden wanneer andere mensen in mijn omgeving wel kinderen zouden krijgen. Echt ongelukkig niet, wel een groot verdriet. Lastig te beantwoorden omdat ik ze wel gekregen heb en ze ook goed gelukt zijn. Tot nu toe in ieder geval.

Sta wel weer met -10 achter bij de moederclub hier. Zaterdag feestje in de stad met open bar. Schijnt superslecht te zijn voor baby's als ze uit logeren gaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:12

Sintara schreef:

Ja dit. In het geval dat ik iemand moet redden en een partner is wakker en alert zou ik ook eerder voor de huisdieren gaan omdat die zichzelf misschien niet kunnen redden.
Ik hoop uiteindelijk vooral nooit voor de keuze te komen staan :o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:12

MarcoBorsato schreef:
Magrathea schreef:
Ook leuk om te horen als partner / familie ofzo.

Ik kan me echt gewoon op geen enkele manier voorstellen dat het 'oer'gevoel zó sterk is. Dat moet toch haast wel aangepraat zijn?

Nee, mijn gevoel is echt zo sterk. Verschrikkelijk. Want het is haast een dwangmatig gevoel. Het is een moeten en iets missen terwijl je het niet kent.

En mijn leven is van een 8 naar een 9 gegaan met kinderen, ik kan me nu echt niet voorstellen dat ik gelukkig zou zijn als ik ze niet had. Hoe poedersuiker het soms ook is.

Maar zou het niet zo zijn dat als dat oergevoel dus puur biologisch blijkt te zijn, het ook weer verdwijnt wanneer je de vruchtbare leeftijd bent gepasseerd?

Ik ga nu even uit van mensen die niet uit zichzelf al idolaat waren van kinderen maar die puur door die mysterieuze roep van de natuur rammelende eierstokken hebben gekregen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:31

Ik zou zeker niet meer of minder gelukkig zijn. Gewoon op een andere manier.
Ken echter ook genoeg mensen die zich geen leven zonder kunnen voorstellen.
Mag toch?
Mijn moeder zou nu het liefste nog 10 kinderen krijgen, die is echt al even niet meer vruchtbaar.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-09-19 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:32

Sizzle schreef:
Ik ken echter genoeg mensen die zich geen leven zonder kunnen voorstellen.
Mag toch?

Precies ,
De ene kan zich geen leven zonder kinderen voorstellen. En de meeste hier geen leven met kinderen. Wat soms door beide groepen niet begrepen wordt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:36

Sizzle schreef:
Mag toch?
Mijn moeder zou nu het liefste nog 10 kinderen krijgen, die is echt al even niet meer vruchtbaar.

Maar jouw moeder hield wellicht al van de omgang met kinderen voordat ze biologisch gezien rammelende eierstokken kreeg?

Ik denk dat je 2 soorten moeders hebt: degenen die kinderen altijd al leuk vonden en ze daarom nemen, of degenen die op 'n gegeven moment rammelende eierstokken krijgen en dus hun biologische drang volgen (en dan maar hopen dat het goed uitpakt en je het ook echt leuk gaat vinden en niet alleen maar omdat je hormonen je sturen)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:39

Kinderen krijgen was een soort roeping voor mijn moeder.
Ze heeft geen schooldiploma omdat ze toch ging trouwen :P
Als het bij haar niet gelukt was zou ze echt diep diep ongelukkig zijn geweest.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:00

Voor mijn moeder zijn kinderen ook alles. Maakt het wat lastig om uit te leggen dat we ze (op 't moment) niet willen. Ik denk dat ze nog steeds verwacht dat ik wel bijdraai. Ik ben nu 32 dus voor bijdraaien is niet enorm veel tijd meer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:06

Relaxed schreef:
Maar dan heb je het over een nieuw iemand, dat vind ik iets anders dan iemand na een relatie van jaren aan de kant zetten omdat hij je geen kinderen kan/wil geven..

Ik vind het heel raar om zo stellig te zeggen dat je hond/kat/paard/kind op 1 staat.. Het is niet meer dan logisch, maar is er maar plek voor een iets of iemand op 1?
Als je kinderen krijgt, gaat je partner dan ineens naar de 2e plek ofzo? (Ik weet dat het heel vaak wel gebeurt, maar ik vind dat te gek voor woorden..)

Mijn vriend en kind delen de eerste plek. Never nooit niet dat vriend maar een nummer 2 plek krijgt. Onlangs nog een discussie over gehad en thank god. Ik was niet de enige maar met veel waren we niet. Bij de meesten gaat partner toch naar nummer 2. (Vraag mij altijd af of de liefde dan wel groot genoeg is voor jou partner als die zo snel een plaats lager wordt geplaatst, zonder veroordelend te zijn naar moeders waarbij het dus wel zo is)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:20

Misschien ligt dat wel aan de partner }>
Er zijn natuurlijk ook partners die zich niet 50/50 in kinderen interesseren en dan kan ik me ergens voorstellen dat je prioriteiten dan verschuiven.
Bij iemand bij ons in de straat gedraagd een vent zich best wel horkerig tegen zijn kinderen soms, dat zal zeker je relatie niet goed doen :n
Je ziet het soms ook bij mensen waar 1 partij zwaar carriere maakt en de ander niet. Op den duur is de carriere dan ook een soort ‚kind‘ en als je die voor de keuze zet gaat de partner er waarschijnlijk ook uit.
Als je al jong bij elkaar komt veranderd er nog ontzettend veel waar je geen grip op hebt.
Zo stond mijn buitenlandstage vroeger op nr 1. daar had niemand me vanafgebracht, geen kerel, geen paard, niets. Later heb je weer andere prio‘s.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:40

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:
Mag toch?

Maar jouw moeder hield wellicht al van de omgang met kinderen voordat ze biologisch gezien rammelende eierstokken kreeg?

Ik denk dat je 2 soorten moeders hebt: degenen die kinderen altijd al leuk vonden en ze daarom nemen, of degenen die op 'n gegeven moment rammelende eierstokken krijgen en dus hun biologische drang volgen (en dan maar hopen dat het goed uitpakt en je het ook echt leuk gaat vinden en niet alleen maar omdat je hormonen je sturen)

Maar nu doe je net alsof je alleen kinderen super geweldig kunt vinden, of dat dat alleen een fase is.
Mijn moeder heeft ook nooit kinderen gewild, tot rond haar 35ste. Ze kreeg mij op 40-jarige leeftijd en mijn zus op 38-jarige leeftijd. Vrij oud dus om nog kinderen te krijgen.
Maar no way dat dat slechts een hormonale fase was, mijn moeder is dol op kinderen.

Bij de een komt het gewoon later, en bij de ander (zoals jij) komt het dus helemaal niet. Maar zo zwart wit als je het schetst is het in werkelijkheid niet hoor. Hormonen kunnen rare dingen met je doen, maar ze nemen niet zomaar even de tent over voor een aanta jaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:47

Ik was er al tiener echt van overtuigd dat het leven voor mij geen zin meer zou hebben als ik niet meer zou kunnen paardrijden :+ _O-

Inmiddels ben ik op het punt dat ik net zo lief met paard ga wandelen en denk dat ik geen paard meer koop als deze dood gaat (hopelijk nog lang niet).

Zo heb ik ook een tijd mijn zinnen gezet op een carriere richting nobelprijs winnaar :D Dat hoeft inmiddels ook niet meer :P

Sommige dingen zullen prima in fases komen, maar zolang je zelf achter je keuzes staat dan komt het meeste vanzelf wel goed. Kinderen komen in feite vanzelf al in fases. Je kan een baby niet met een kleuter of een tiener vergelijken. Ook echt niet iedere ouder vind ieder stadium geweldig. (Sommige wel).

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:35

Ik denk wel dat het bij kinderen krijgen net iets anders ligt. Het is een drang van binnen uit of je ze wel of niet wil. Ik vind kleine kinderen niet leuk (zacht uitgedrukt) en wist vanaf mijn 10e al dat ik ze niet wil. Andere vrouwen weten als ze 10 zijn al dat ze ze absoluut wel willen. Ze vinden kinderen ook echt megaleuk. Dan zie je een kind wat doen en kijkt zo'n vrouw er naar van ahhh... terwijl ik denk grr... Dat zit in je. Is ook geen fase denk ik. En ik kan heel goed begrijpen dat als zo'n vrouw een kind krijgt dat ze dolgelukkig is en dat het haar leven verrijkt. En enorm ongelukkig als het niet lukt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:27

DeMolenhoek schreef:
Mijn vriend en kind delen de eerste plek. Never nooit niet dat vriend maar een nummer 2 plek krijgt. Onlangs nog een discussie over gehad en thank god. Ik was niet de enige maar met veel waren we niet. Bij de meesten gaat partner toch naar nummer 2. (Vraag mij altijd af of de liefde dan wel groot genoeg is voor jou partner als die zo snel een plaats lager wordt geplaatst, zonder veroordelend te zijn naar moeders waarbij het dus wel zo is)

Mijn liefde is niet uit te drukken in een rangorde, maar de liefde voor mijn partner is anders dan voor mijn kinderen. De liefde voor mijn kinderen is onvoorwaardelijk. Boven alles. De liefde voor mijn partner is intens groot maar hij zit niet zo onder mijn huid als mijn kinderen.

Als mijn partner doodgaat zal ik een nieuwe partner zoeken maar een dood kind zal nooit vervangen kunnen worden.

Als mijn partner me bedriegt is onze relatie over maar ik zal nooit de relatie met mijn kinderen kunnen verbreken.