Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:32

Ik heb prijzen langs zien komen van €5 tot €100.
En dan heb ik het over accounts die rond de 10 a 20k volgers hebben. Story’s zijn goedkoper dan een post.

Sommige vragen vragen geen geld maar een commissie link zodat ze bijv. 10% krijgen van het bestelbedrag.

Ik heb nu een meisje gevonden met 19k volgers, zij vraagt geen geld. Maar zij zei wel dat ze alleen producten promoot die zij zelf ook echt mooi en goed vind.

Het verschilt dus enorm.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:59

Bij de meeste vind ik het allemaal een beetje fake over komen. Tenminste diegene die supplementen en voer promoten. “Deze maand hebben we ….geprobeerd van *naam merk*. En dan vervolgens nagenoeg dezelfde uitleg erbij geven als die de fabrikant geeft. Sorry maar dat komt op mij allemaal niet zo geloofwaardig over.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:22

Ik heb sinds kort ook een Instagram als Paardengids op de Veluwe :Y)

Voel me net een oma (ook al ben ik ‘pas’ 27 :o ), want snap er nog niet zo heel veel van.. Ben sowieso niet zo heel goed in sociale media bijhouden, maar ik doe mijn best. Herkennen andere dit ook, of ben ik daarin de enige? :')

Ik zou het wel leuk vinden om wat meer volgers te hebben en dat mensen het ook waarderen en leuk vinden wat ik plaats :D

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:49

Ik ben laatst ook weer opnieuw gestart met mijn account over mijn lease pony, ik merk dat als ik in de ochtend wat post het bereik groter is.
Ik ben ook allemaal net mee begonnen en vind wel intersant hoe alles in zijn werk gaat, ga dit topic ook zeker volgen.

Gebruiken jullie # en zetten jullie deze dan in de comments of echt onder jullie bericht? en geeft dit echt toevoegde waarden aan jullie account of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:27

Ik post ook in de ochtend inderdaad. Merk dat hashtags soms wel veel bereik opleveren. Geen welke het precies zijn maar heb het idee dat de hashtags over Equestrian Stockholm het wel goed doen. Lukt mij zomaar om daarmee 400+ bereik te krijgen. Zet de hashtags wel gewoon in het bericht zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:31

ChristelJ schreef:
Ik ben laatst ook weer opnieuw gestart met mijn account over mijn lease pony, ik merk dat als ik in de ochtend wat post het bereik groter is.
Ik ben ook allemaal net mee begonnen en vind wel intersant hoe alles in zijn werk gaat, ga dit topic ook zeker volgen.

Gebruiken jullie # en zetten jullie deze dan in de comments of echt onder jullie bericht? en geeft dit echt toevoegde waarden aan jullie account of niet?

Ik doe ze in de comments, en geregeld heb ik een prima bereik met mijn hashtags :j

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:15

Ik heb ze inderdaad ook in de comments.

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:27

Bedankt voor de tips, dan ga ik dat voortaan ook doen. Ik vind zo rommelig eruit zien onder mijn post :)

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:43

DewiFoto schreef:
Ik heb wel eens berichten gehad en ook samenwerkingen gedaan. Alleen de meeste bedrijven vinden mij "lastig" omdat ik niet vooraf ga/kan zeggen wat ik ga posten. Ik maak alleen eerlijke reviews en producten waar ik niet tevreden over ben krijgen dan ook niet zo veel of geen aandacht. Ben ik wel tevreden, dan gebruik ik de producten ook daadwerkelijk en kan/wil ik best veel reclame maken.

Ik vind juist dat je producten moet promoten waar je achter staat, vind dat een heel mooi iets. Zie vaak genoeg anders helaas. Ik ben u account gaan volgen, wat leuk account zeg!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:51

Een product gaan promoten waar je niet achter zou staan lijkt mij ook helemaal geen goede reclame. Als de verkopers van het product overtuigd zijn van hun product lijkt mij dat geen probleem toch?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:24

Helaas heb ik in het verleden ook meegemaakt hoe snel je erin trapt producten te moeten promoten ongeacht of je erachter staat of niet. Gelukkig zijn die contracten afgelopen en let ik voortaan wel 2x op voor ik iets onderteken.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 08:38

Spruit en Seni, weten jullie wat het verschil is met de hashtags in de post zelf of in de comments? Kan je er dan meer gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 08:41

Ik vind het gewoon netter staan, toen ik ze nog onder de posts zelf zette was ik niet zo actief, had veel minder volgers en is daarom niet goed te vergelijken welke methode 'beter' is.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 14:05

Spruit schreef:
Ik vind het gewoon netter staan, toen ik ze nog onder de posts zelf zette was ik niet zo actief, had veel minder volgers en is daarom niet goed te vergelijken welke methode 'beter' is.

Ik ga eens kijken wat het verschil bij mij is! Heb er vandaag toevallig een met de tags in de comments gepost.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:53

Mijn bereik is de laatste 3 dagen echt om te janken gewoon. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 06:41

Bij mij gaat het soms heel hard (+30 volgers op 1 dag) en sommige dagen komt er niks bij en verlies ik 5 volgers. Ik heb gelukt gehad met 1 reel die viral is gegaan en did nu door een aantal grote accounts is gepost met link naar mijn account.

Maar doordat ik met een enkelbreuk zit is mijn account nu ook even tijdelijk rustig.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:38

Ik merk dat het ook wel heel erg ligt aan de tekst bij de foto, ik ben al een tijdje niet zo actief meer, dus veel minder likes en reacties. Tot ik een post deelde dat we afscheid nemen van onze fjord en gelijk veel meer likes. Zelfs meer dan ik in mijn actieve periode had.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:48

Bij mij wil het niet echt storm lopen. Om de zoveel dagen 1 nieuwe like. Dus wil niet echt storm lopen, maar wie weet komt dat nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 16:06

Hier gaat het eigenlijk wel lekker, bijna 1000 volgers :D Mijn posts worden ook prima gewaardeerd. Scheelt wel enorm, als de koeien 's winters op stal staan is het toch lastiger mooie foto's te maken dat dat het met goed weer is, dat is ook aan de likes te zien.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 17:57

Spruit schreef:
Hier gaat het eigenlijk wel lekker, bijna 1000 volgers :D Mijn posts worden ook prima gewaardeerd. Scheelt wel enorm, als de koeien 's winters op stal staan is het toch lastiger mooie foto's te maken dat dat het met goed weer is, dat is ook aan de likes te zien.

Wat heb je een leuke instagram! Ik ben je gaan volgen :D

Ik snap echt niks van reels := Ik heb iets meer dan een week geleden een reel gepost. Deed heel weinig de eerste dagen, maar hij gaat nu nog steeds rond blijkbaar. Zit op 355 likes, waarvan 100 in de afgelopen 24 uur. Een normale post van mij zit tussen de 50-100 likes :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:48

Pff ik heb een keer echt tijd gestoken in een reel, is het bereik om te janken :+
Wie geeft mij de Instagram van 6 jaar geleden terug :=

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 00:41

Nou idd! Ik wil gewoon weer terug naar een foto app. Net eerste reel geplaatst maar ik snap er ook nog weinig van hahah.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:40

Moet zeggen dat ik de reels best leuk vind. Snap er weinig van maar het maken is wel grappig :Y) bereik is alleen erg wisselend

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 09:55

TurboDi schreef:
Moet zeggen dat ik de reels best leuk vind. Snap er weinig van maar het maken is wel grappig :Y) bereik is alleen erg wisselend

Nou dit mijn laatste reel ging echt ruk die van vandaag gaat als een speer :') . En het ergste is dat ik in de slecht gaande reel echt veel meer tijd heb gestoken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:52

Ik heb het pas sinds kort. _O- Gisteren mijn allereerste reel gedeeld. Ik had hem eergisteren gemaakt, maar zat een bug in de app zodat ik hem niet kon uit uploaden.

Ben er nog niet helemaal over uit wat ik precies aan dit platform heb. := Is het nog steeds alleen vierkante foto's? Wat is het verschil met stories, reels en IGTV? Wanneer kan ik wel/geen mensen taggen of er een muziekje onder zetten. Haha. Echt een leek dus. En dan heb je ook nog die hoogtepunten.

Ik heb overigens maar 1 account en niet eentje voor fotografie of paard etc.