Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:47

ReadTheRulez schreef:
Merexa schreef:
Intussen een geïnteresseerde die serieus lijkt te zijn.
Degene die 100 bood heb ik afgeslagen. Waarop ik kreeg ''Ik moet er een eind voor rijden. Dit moet ik ook meerekenen.''
Wat moet ik daar nou op zeggen..
Nog een ander die 120 bood, dat ik ook af sloeg en vroeg hij voor hoeveel hij weg mocht. ''De vraagprijs is 250€'' was mijn antwoord alleen. Ik heb al veel van de nieuwprijs af gehaald. Ga weg koopjesjagers..

Dat jij niet zijn brandstof hoeft te betalen

Dat is inderdaad ook mijn antwoord. Hij wil het komen halen, hoeft niet. :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:54

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik spullen op moet meten voor ‘geïnteresseerden’ (bijvoorbeeld peesbeschermers) en dat je er dan nooit meer iets van hoort. Vorige week ook weer eentje; wilde allerlei maten weten van iets, maar zelfs een dankjewel kon er niet af, was wel gelezen.

Nu vraagt er weer iemand om een product op te meten en ik merk dat ik bij voorbaat al zoiets heb van ‘mehhh’ :\

Hoe gaat dat bij jullie? Of hoe reageren jullie er (niet) op?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:30

Jolien87 schreef:
Ik heb een grasmaaier en -trimmer te koop staan voor €40,-
Inmiddels had ik van een aantal geïnteresseerden een berichtje gehad. Aan de eerste had ik gevraagd wanneer hij eventueel zou willen langskomen. Dus nummer twee, die een paar uur daarna een berichtje stuurde, had ik gezegd dat ik in afwachting was van een reactie van de eerste geïnteresseerde waarop hij terugstuurde: "Voor €50,- kom ik het vanavond ophalen".
Ik heb toen maar gereageerd dat ik dat niet netjes vind en dat ik eerst een reactie van de eerste persoon wilde afwachten. Daar was hij het eigenlijk wel mee eens maar wilde het toch even proberen. :')

Dat is netjes van je, zo kan het ook! :)

Helaas van het weekend de andere kant meegemaakt.
Zou iets gaan ophalen, de vraagprijs was 25 euro en gezien het een nette prijs was ook meteen geboden.
Een uur voor het ophalen een berichtje, er was iemand die het voor 40 euro nu meteen kwam ophalen en ze zou een dief van haar eigen portemonnee zijn als ze het niet deed, zei ze... :7

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:42

cinniz123 schreef:
Ik val even bij jullie binnen want om er nou zelf een topic over te maken vind ik een beetje gek.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb heen en weer contact gehad met iemand die iets wilde kopen maar die niet meer reageerde......uiteindelijk reageerde ze na 5 dagen dat ze het wilde kopen.
Dus alles geregeld en uiteindelijk heeft na best veel heen en weer mailen ivm de verzendkosten het product gekocht via ideal betaling.
Pakket moest met dpd naar punt want dat was goedkoper.
Pakket heb ik dezelfde dag nog verstuurd en haar gelijk een berichtje gestuurd met die melding dat hij onderweg was.
7 dagen later krijg ik bericht dat ze nog geen melding heeft gehad terwijl ik wel email en telnr heb ingevoerd.
Ik gelijk gekeken en doorgegeven dat het pakket er al lag.
Nu krijg ik het pakket retour dus meldt het gelijk aan de koper en deze zegt geen tijd te hebben gehad hem op te halen.
Vind het een beetje een vreemde gang van zaken maar heb dit nog niet eerder meegemaakt en ben al meer dat 12 jaar actief op mp.
Wat zouden jullie doen in dit geval?

Wil hier even op terug komen want sinds vandaag weet ik dat dit kan -O-
Zou vandaag via dpd (zelf geen keuze, ging vanuit een bedrijf) pakket tussen 1 en 2 hier thuis afgeleverd worden. Met 2 man sterk thuis en 2 honden, die aanslaan...
Afijn, kijk ik net op de gekregen email (die van vanochtend) maar zie daar toch echt tussen 1 en 2 staan ??
Vervolgens heel de mail door gesnuffeld en op live track oid geklikt en lees dat ik pakket daar en daar kan ophalen??
Whut???
Dus niet om jouw mevrouw goed te praten maar het lijkt wel hetzelfde verhaal mi..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:56

Ik had afgelopen zondag de snelste verkoop ooit. Had een skottelbraai te koop staan, gewoon bieden bij gezet want geen idee wat het ding waard is. Hij is vrij oud, werkt nog prima en we moeten er vanaf ivm verhuizen. Eerste beste bod geaccepteerd, dus gelijk gevraagd wanneer hij het wilde ophalen. Blijkt hij hier een paar straten verderop te wonen, hij stond met 20 minuten voor de deur met het geld :') Zo mag het vaker gaan van mij :))

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:20

Evelienepien schreef:
cinniz123 schreef:
Ik val even bij jullie binnen want om er nou zelf een topic over te maken vind ik een beetje gek.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb heen en weer contact gehad met iemand die iets wilde kopen maar die niet meer reageerde......uiteindelijk reageerde ze na 5 dagen dat ze het wilde kopen.
Dus alles geregeld en uiteindelijk heeft na best veel heen en weer mailen ivm de verzendkosten het product gekocht via ideal betaling.
Pakket moest met dpd naar punt want dat was goedkoper.
Pakket heb ik dezelfde dag nog verstuurd en haar gelijk een berichtje gestuurd met die melding dat hij onderweg was.
7 dagen later krijg ik bericht dat ze nog geen melding heeft gehad terwijl ik wel email en telnr heb ingevoerd.
Ik gelijk gekeken en doorgegeven dat het pakket er al lag.
Nu krijg ik het pakket retour dus meldt het gelijk aan de koper en deze zegt geen tijd te hebben gehad hem op te halen.
Vind het een beetje een vreemde gang van zaken maar heb dit nog niet eerder meegemaakt en ben al meer dat 12 jaar actief op mp.
Wat zouden jullie doen in dit geval?

Wil hier even op terug komen want sinds vandaag weet ik dat dit kan -O-
Zou vandaag via dpd (zelf geen keuze, ging vanuit een bedrijf) pakket tussen 1 en 2 hier thuis afgeleverd worden. Met 2 man sterk thuis en 2 honden, die aanslaan...
Afijn, kijk ik net op de gekregen email (die van vanochtend) maar zie daar toch echt tussen 1 en 2 staan ??
Vervolgens heel de mail door gesnuffeld en op live track oid geklikt en lees dat ik pakket daar en daar kan ophalen??
Whut???
Dus niet om jouw mevrouw goed te praten maar het lijkt wel hetzelfde verhaal mi..

De mevrouw van mijn verhaal wilde het naar een dpd punt hebben ipv huis adres.
Maar we zijn het aan het oplossen,tenminste ik heb de klacht de deur uit gedaan en dan kijken we even verder wat we ermee kunnen.

Evelienepien

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:28

@cinniz123: ow, dan heb ik het in snelheid verkeerd gelezen.
Sorry....lees net iig op radarsite dat mijn geval (veel) vaker voorkomt. Grom ...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:30

DPD vind ik sowieso een jammere verzender.

Liever DHL of PostNL. Alleen naar België kom je dan echt wel duurder uit.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:07

Ik ben bezig om een tweedehands trailer aan te schaffen. Staat er gisteren één op Marktplaats met 'vandaag afhalen' dus ik bel voor informatie. Klinkt goed dus ik wil hem wel zelfde avond komen halen al is het behoorlijk stuk rijden. Doe een bod wat 50 euro hoger is dan hun bieden vanaf prijs. Wordt niet geaccepteerd maar ook geen tegenbod. Oké dan verhoog ik het bod met 100 euro. Niets meer op gehoord en ik kijk net naar de advertentie staat nog steeds hetzelfde bedrag bij bieden vanaf maar de vraagprijs verhoogd. Snap ik niet hoor. Zeg wat je ervoor wil hebben en probeer een deal te sluiten. Staat ook nog steeds 'vandaag afhalen' bij terwijl hij al aangaf dat dat gisteravond niet kon...Nou ja ik wacht nu maar even af, graag of niet en er zijn nog geen andere biedingen geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:23

Ik had wat kleding op marktplaats gezet. Direct het eerste berichtje een viespeuk die foto's van zichzelf wil sturen, "zodat ik in kan schatten of het past" 8)7

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:41

Ik vind het ook raar overkomen als je een bod doet en de verkoper vervolgens stuurt bedag: X incl verzenden is akkoord.
Euhm? Ja fijn ik wil het inderdaad wel laten verzenden maar wat als ik het wou ophalen?

Vind dat zo gedwongen overkomen, alsof zei de beslissing voor jou nemen dat het verzonden wordt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:42

Ik bied alleen op wat ik kan ophalen, dus als dat er staat haal ik er 6 of 7 euro af en dat ik het graag kom ophalen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:11

xJitskee schreef:
Ik had wat kleding op marktplaats gezet. Direct het eerste berichtje een viespeuk die foto's van zichzelf wil sturen, "zodat ik in kan schatten of het past" 8)7

Ik heb dat ook gehad toen ik kleding van mijn dansbureau te koop had gezet. Ik heb daarop het volgende geantwoord:

U bent welkom om te komen passen, als ik mijzelf nog in deze kleding zou persen is het niet meer verkoopbaar. Dus helaas zal ik u en mijzelf deze ellende besparen.

;) Nooit meer wat gehoord. Wel is er ooit 1 x een MAN geweest om een aantal rokjes te komen passen en hij heeft ze allemaal gekocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:14

Ik zet altijd als vraagprijs excl. verzendkosten en geef dat ook zo aan. Verzenden binnen België kan al wisselen tussen 4,50 tot 6,50 voor aan huis leveren of een postpunt. Naar NL is €13 geloof ik. Daar ga ik echt geen toegeving op doen en hou er bij biedingen ook rekening mee.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:52

DatBenIkNou schreef:
Ik ben bezig om een tweedehands trailer aan te schaffen. Staat er gisteren één op Marktplaats met 'vandaag afhalen' dus ik bel voor informatie. Klinkt goed dus ik wil hem wel zelfde avond komen halen al is het behoorlijk stuk rijden. Doe een bod wat 50 euro hoger is dan hun bieden vanaf prijs. Wordt niet geaccepteerd maar ook geen tegenbod. Oké dan verhoog ik het bod met 100 euro. Niets meer op gehoord en ik kijk net naar de advertentie staat nog steeds hetzelfde bedrag bij bieden vanaf maar de vraagprijs verhoogd. Snap ik niet hoor. Zeg wat je ervoor wil hebben en probeer een deal te sluiten. Staat ook nog steeds 'vandaag afhalen' bij terwijl hij al aangaf dat dat gisteravond niet kon...Nou ja ik wacht nu maar even af, graag of niet en er zijn nog geen andere biedingen geplaatst.

Niks meer van gehoord. Vind ik zo raar, heb zelfs telefonisch contact gehad en hij weet dat ik serieuze interesse heb. Stuur dan desnoods een berichtje met we wachten nog even andere biedingen af. Staat nog steeds 'vandaag ophalen' en bieden vanaf 650 en ik had 800 geboden.
Nog vreemder is dat gister de prijs 50 euro omhooggezet is, en vandaag weer 50 erbij.
Ik zie geen biedingen op MP zelf. Nou ja, ik heb inmiddels wel zo iets van: hou hem lekker.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:48

Wanneer zetten jullie een advertentie eigenlijk op gereserveerd?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:51

mirriejj schreef:

Als ik een afspraak heb met iemand dat die komt kijken

Moet ook zeggen dat het verschilt wat het is, als er veel interesse voor is zet ik het op gereserveerd anders niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:53

Niet :Y)
Ik reserveer niks, wie het eerste komt die het eerste maalt. Als ik een afspraak met iemand heb staan dan wacht ik wel met het afspreken met de volgende, maar de status van de advertentie veranderd niet (tenzij er super veel interesse in is).

Maar als persoon A volgende week pas kan komen en persoon B vandaag nog dan krijgt persoon A een berichtje en als die niet eerder wil/ kan komen laat ik toch echt persoon B komen.

Ligt er wel aan wat het is moet ik zeggen, maar te vaak gehad dat je afspreekt en ze uiteindelijk toch niet komen dat ik daar niet op ga wachten als iemand anders eerder kan komen.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:54

mirriejj schreef:

Als ik een afspraak heb gemaakt met de koper voor ophalen of als ik mijn rekeningnummer heb gegeven en her adres voor verzenden heb ontvangen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik van de week een koper had met alleen drie slechte beoordelingen toen heb ik het niet op gereserveerd gezet. De koper is ook niet komen opdagen... :')

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:38

Ik krijg best veel berichtjes voor iets dus heb hem nu ook op gereserveerd gezet, al is er voor Zaterdag alleen een kijker dus nog niks is zeker. Maar als het niet door gaat zet ik hem gewoon weer op beschikbaar. Maar ik krijg ook vooral veel (onzin) biedingen via bericht en heb nu maar in de advertentie gezet dat het via het systeem moet en er anders niet op reageer.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:37

Ik had er ook weer eentje zou iets komen ophalen. Ik kreeg bericht of het eerder kon aangegeven dat niet ging lukken. Hij zou laten weten als de afgesproken tijd toch niet zou lukken...Je raad het al niemand gezien en geen berichtje gehad. Ik weer een berichtje gestuurd met dat ik de gang van zaken erg jammer vond. Ik kreeg een excuus met dat zijn afspraak was uitgelopen en hij er momenteel even vanaf zag. Ik heb hem maar 1 ster beoordeling gegeven en geblokkeerd. Ik kan best flexibel zijn, maar hier houd ik gewoon niet van.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:31

xLovesPower schreef:
Ik had er ook weer eentje zou iets komen ophalen. Ik kreeg bericht of het eerder kon aangegeven dat niet ging lukken. Hij zou laten weten als de afgesproken tijd toch niet zou lukken...Je raad het al niemand gezien en geen berichtje gehad. Ik weer een berichtje gestuurd met dat ik de gang van zaken erg jammer vond. Ik kreeg een excuus met dat zijn afspraak was uitgelopen en hij er momenteel even vanaf zag. Ik heb hem maar 1 ster beoordeling gegeven en geblokkeerd. Ik kan best flexibel zijn, maar hier houd ik gewoon niet van.

Haha ik wilde al zeggen die had van jou slechte beoordeling nummer 4 te pakken. :')

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:47

Alwiene schreef:
xLovesPower schreef:

Haha ik wilde al zeggen die had van jou slechte beoordeling nummer 4 te pakken. :')

Ik vind het beoordelingsysteem eigenlijk niks, maar op zo'n moment voelt een slechte beoordeling geven goed voor mijn gevoel hahaha :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 05:58

oke ik krijg nu ban die seks sites door via mn marktplaats

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:13

Trui schreef:
oke ik krijg nu ban die seks sites door via mn marktplaats

Ja, waardeloos.... Ik krijg ze ook regelmatig -O-