Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:24

Overvolle trein. "Beste reizigers die ingestapt zijn in Meppel," kraakt de intercom. "Tot Zwolle is er slechts één treinstel beschikbaar. In Zwolle krijgen we er een treinstel bij aan de voorkant."

Ik dus vol energie en goede moed uitgestapt in Zwolle om vervolgens geen treinstel te zien. Uiteindelijk gaf het nieuwe treinstel nog wel een kusje, maar dan aan de achterzijde ipv de voorzijde. Achja, ik heb een plekje en ik denk dat de rest van de reizigers nu een heerlijk rustig treindeel zullen aantreffen op hun reis. :P

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:30

Anne_GTI schreef:
HopeMyDay schreef:
Mijn buschauffeur is momenteel een soort Mariah Carey na aan het doen (echt heel hard en vals zingen door de bus) :') ze is niet door naar de volgende ronde van the Voice in ieder geval _O-

:D heeft ze wel in de gaten dat er nog mensen in de bus zitten?

Dit heb echt té vaak :')

Mijn ergenis is een slagboom die eerst braaf open stond maar toen ik er een halve meter voor reed ineens met een doodgang dicht ging. Kwartier stilgestaan maar ze kregen hem op afstand niet open dus ik moest achteruit door de bocht terug in het donker {:)-:(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:04

Ik vind de nieuwe sprinter best wel jammer. Nauwelijks iets van een tafel(tje) en geen prullenbak. -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:06

Jolien87 schreef:
Ik vind de nieuwe sprinter best wel jammer. Nauwelijks iets van een tafel(tje) en geen prullenbak. -O-

Valt mij ook tegen. Ik wacht tegenwoordig een half uur Op het station ipv de sprinter pakken. Hoe vind jij de stoelen zitten trouwens?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:09

Vinden jullie die rolspellen niet lastig?
Juist als ik weet dat het toneelspel is sla ik vaak dicht. Gewoon black out. :=

Ik werk niet voor de ns, maar heb dit wel diverse malen gehad.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:21

Nayomie schreef:
Jolien87 schreef:

Valt mij ook tegen. Ik wacht tegenwoordig een half uur Op het station ipv de sprinter pakken. Hoe vind jij de stoelen zitten trouwens?

Ik kan ook kiezen tussen de sprinter en de intercity maar bij die laatste moet ik overstappen in Lelystad met 11 minuten wachttijd.
Gelukkig zit ik niet altijd in de nieuwe sprinter maar ik vrees voor de tijd dat de oude eruitgaat.

De stoelen vind ik wel prima eigenlijk alleen de armleuningen vind ik niet fijn.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:36

Jolien87 schreef:
Nayomie schreef:

Ik kan ook kiezen tussen de sprinter en de intercity maar bij die laatste moet ik overstappen in Lelystad met 11 minuten wachttijd.
Gelukkig zit ik niet altijd in de nieuwe sprinter maar ik vrees voor de tijd dat de oude eruitgaat.

De stoelen vind ik wel prima eigenlijk alleen de armleuningen vind ik niet fijn.

Ik kan juist niet wachten tot die oude eruit gaat. Zeker als het van de zomer weer zo heet wordt. Zonder airco is dat echt niet te harden in die trein. Al helemaal niet in de spits

Avalanche

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:45

Ik ben toch wel redelijk fan van de nieuwe sprinter hoor. WC erin vind ik heel fijn, niet dat trein wc's nu zo schoon zijn, maar 't is toch beter dan jezelf onder zeiken :') en ik heb het idee dat ze langere trajecten rijden, en soms vind ik het echt super chill om een heel stuk te blijven zitten.
Ik heb een vriendin in Zoetermeer, en ik kan super ingewikkeld doen, en 4x overstappen, of 1x op Geldermalsen overstappen. Duurt wel wat langer dan, maar het is wel chill :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:06

Warm-koud-warm-koud... Deze treinreis is mijn favoriet niet ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 01:19

Oudere man rende achter de bus aan, braaf even gewacht. Helemaal buiten adem stapte hij in. Heel droog geconstateerd dat hij vast zondag niet meegedaan had met de midwintermarathon. Gaat ie maar 1 halte mee... :')

Net na mij komt een andere bus langs diezelfde 2 haltes. Had ie gewoon kalm aan kunnen doen.

Enigszins verward vervolgde ik mijn weg.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:11

Dat de trein een half uur vertraging heeft en ik niet begrijp waarom deze nog rijdt.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:44

Dit is niet echt een OV ding maar wel irritant.. mensen die op het station zo achterlijk dicht op elkaar gaan staan op de roltrap en dan dus niet doorlopen bij het afstappen van de roltrap waardoor ik niet op het plateau'tje kan stappen en half naar beneden val. Mensen loop door als je van een roltrap af stapt en ga niet stil staan bovenaan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:19

Twee bussen tegelijk komen aanrijden, allebei exact dezelfde route (eentje was vertraagd). Degene die al bijna vol zit stopt en de lege bus rijdt door :') ik snap dat nou niet hè.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:32

Peuter die zit te blèren en zusje dat blijft roepen dat ie stil moet zijn |o

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:36

Defecte trein in Zwolle, waardoor ik te laat aankwam, alweer _O-

Nayomie schreef:
Dat de trein een half uur vertraging heeft en ik niet begrijp waarom deze nog rijdt.

Hebben we het weer over dezelfde trein? :))

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:52

Hier een moeder met twee zoons in een vierzits. Eentje zit met het geluid aan een spelletje te doen en de andere zit keihard tegen iemand te blèren door zijn oortjes.

Ik ben zo niet opgevoed hoor -O-

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:52

Mijn trein heeft al 2 mechanische noodstops gemaakt. Snap ik wel want hij moet naar Leeuwarden. :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:01

xPabloBokt schreef:
Twee bussen tegelijk komen aanrijden, allebei exact dezelfde route (eentje was vertraagd). Degene die al bijna vol zit stopt en de lege bus rijdt door :') ik snap dat nou niet hè.

Ik wel. Daar zit een logica achter.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:39

topsylover schreef:
Mijn trein heeft al 2 mechanische noodstops gemaakt. Snap ik wel want hij moet naar Leeuwarden. :')

Is die niet naar Groningen gegaan uiteindelijk? Mijn trein heeft er nu ook 2 gemaakt. :')

SindyKaya schreef:
Defecte trein in Zwolle, waardoor ik te laat aankwam, alweer _O-

Nayomie schreef:

Hebben we het weer over dezelfde trein? :))

Hmm denk het niet. Die van mij stond niet op Zwolle maar was een defecte trein tussen Zwolle en Amersfoort.

Ik had deze:

Afbeelding

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:44

Oh nee is niet dezelfde, de sprinter naar Groningen had ook storing :))

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:40

xPabloBokt schreef:
Hier een moeder met twee zoons in een vierzits. Eentje zit met het geluid aan een spelletje te doen en de andere zit keihard tegen iemand te blèren door zijn oortjes.

Ik ben zo niet opgevoed hoor -O-

En deze kinderen blijkbaar ook niet ;) Gevalletje 'de voeding ging wel'. Oftewel, totaal niet opgevoed.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:55

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:57

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:00

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:20

Kinderen die zo ongeveer in de deuropening van de trein zitte terweil er mensen de trein in moeten..