Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:27

Oh wow. Snap heel goed dat je er dan klaar mee bent.
Zou voor mij ook dealbreaker zijn.

Heel veel sterkte met het gemis van je katje

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:32

Wat verdrietig dat je je kat hebt moeten laten gaan.

Heeft ze zelf huisdieren/katten? Misschien is er veel onbegrip over het verlies.

Kan me goed voorstellen dat dit een breekpunt is, beide kanten op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:04

Ik herken het wel Rawr, dat is niet leuk. Zoiets gehad toen mijn zelfgefokte jaarling in de kliniek stond met heftige maagzweren. Kreeg ik te horen: joh doe eens gezellig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:25

Het zou voor mij ook absoluut een breekpunt zijn. Mijn dieren zijn ontzettend belangrijk voor me, als iemand zo reageert als er wat is dan wordt dat wel aardig problematisch.

Nog veel sterkte gewenst met het verlies van je kat :(:)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:26

Rawr ik begrijp je helemaal, jouw verhaal zou voor mij echt ook een breekpunt zijn, wat een VRESELIJKE reactie. Heel veel sterkte met het verlies van je poes en een dikke knuffel :(:)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 12:27

Lastig dilemma wel.. ik heb zelf dieren gehad en eerlijk gezegd niet nagedacht over überhaupt een uitvaart enzo hebben. Ik weet ook niet of ik daar bij zou willen zijn. Anderzijds als ik tijd heb en partner geeft aan het belangrijk te vinden is het i.m.o. wel belangrijk de ander te steunen en daar tijd voor vrij te maken. Ik denk dat het daar vooral voor mij meer in zou zitten. Waren dit de eerste scheurtjes? Sterkte met je verlies :(:)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:20

Allereerst natuurlijk verschrikkelijk veel sterkte met het verlies van je kat, ik weet helaas hoe het kan voelen en dan wil je vooral steun.

Toch ben ik ook wel benieuwd naar haar kant van het verhaal.... Want als ik het zo hoor, klinkt het inderdaad als of er bij haar ook ergens een knelpunt zit. Jij noemt het jaloezie, wat ook goed kan zijn, maar wellicht heeft zij daar een reden voor om dat zo te voelen.

Hoe dan ook wil je een partner die je door dik en dun steunt, dus daarin zijn jullie sowieso geen match.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 15:04

Sommige mensen weten zich geen houding te geven in zulke situaties. Er zijn ook mensen die totaal niet om kunnen gaan met alles waar de dood bij hoort.

Een dier euthanaseren is voor veel mensen echt heel heel heftig. En als het je eigen niet dier is, is de vraag of je daarmee geconfronteerd wil worden en dit aankan.

Kon ze wel alla minuut alles uit haar handen laten vallen om je te steunen door in de wachtruimte te zijn?

Daarbij vind ik een uitvaart voor een kat voor mezelf echt een ver van mijn bed show. Ik kan niet inschatten of ze moest werken of andere zaken te doen had die ze niet 123 kon skippen.

Dat het voor jou alles en de hele wereld is begrijp ik maar de maatschappij is daar niet altijd op ingericht of staat er hetzelfde in. Ik vind het dat iemand ook vanuit een ander perspectief dit moet kunnen bekijken en mis nog wat context om hard te zeggen dat ze je heeft laten barsten. Dat je het zo voelt begrijp ik maar een gesprek aan gaan hoort ook bij een volwassen relatie.

Ik denk dat er diepliggend al meer aan de hand is als je ineens die walging voelt.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 19-11-25 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 15:06

Ik ga ervan uit dat dit niet het enige of het eerste is wat er is voorgevallen. Eerder een soort druppel op een volle emmer.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 06:47

Hoe ging je gesprek Rawr?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 22:27

Het was het eigenlijk een heel goed gesprek. Rustig, open en vriendschappelijk maar ook met vragen aan elkaar waarop we niet bevredigende antwoorden konden geven. Aan mij natuurlijk de vraag hoe het kan dat alle gevoel zomaar is verdwenen en dat het voor mij zo ineens over is alsof er een knopje is omgeslagen. Verder dan dat ik extreem teleurgesteld ben dat ze er niet voor me wilde zijn en dat ze meer drama toevoegde aan een situatie die voor mij al erg genoeg was kom ik nu niet. De afgelopen dagen heb ik daar veel met vrienden over gesproken en ook met psycholooGPT de situatie en omliggende thema's verkend maar de theorieën sluiten niet aan bij m'n ervaring en gevoel. Rouw is soms een intens proces en kan met je emoties rotzooien maar ondanks dat ik nog echt wel verdriet en gemis voel ben ik weer helemaal m'n oude zelf. Ik ben niet boos meer op haar en herinner me ook gewoon onze leuke tijd samen en de gevoelens die er eerst wel waren maar toen ik bij haar op de bank zat gisteren was er niets van twijfel of een gedachte dat er iets te redden viel. Geen vlammetje, geen verlangen, geen gevoel bij de knuffels. Het voelt gewoon klaar en iedereen mag hun fantasie gebruiken en theorieën bedenken maar als één van beiden 'het' niet meer voelt om wat voor reden dan ook dan is het het eerlijkst om de ander duidelijkheid te geven en los te laten.
Natuurlijk heb ik haar ook gevraagd hoe ze het zou vinden als de rollen waren omgedraaid of dat ik hetzelfde kon verwachten als het bijvoorbeeld één van m'n ouders was geweest maar de antwoorden op die vragen maakten duidelijker dat we hierin radicaal van elkaar verschillen en dat zij iets mist dat ik een basisbenodigdheid in een relatie vind.

Om wat andere posts te beantwoorden;
- Ja ze had direct kunnen komen, ze was vrij en had er binnen een halfuur kunnen zijn. Ze heeft twee paarden en een hond maar nog nooit een eigen dier aan de dood verloren, laat staan een andere naaste. De euthanasie zelf overslaan was prima geweest, dat is ook extreem heftig. Maar daarna moet je er toch kunnen zijn voor iemand die je liefhebt?
- Nee dit was niet de laatste druppel in een volle emmer. Dit was een tsunami die een lege emmer vulde en terug meesleurde in de oceaan denk ik. Het weekend voor dit alles was er nog geen vuiltje aan de lucht en hadden we het nog heel liefdevol gefantaseerd over de toekomst en we hadden een mooie reis geboekt aan het einde van dit jaar. Nog geen seconde ruzie gehad en hoogstens eens een hele milde irritatie.
- Wat betreft het niet willen komen gaf ze aan dat ze het emotioneel te zwaar vond en niet wist hoe ze zou reageren omdat ze zelf geen bewuste ervaringen heeft met de dood. Ze zei ook dat ze overstuur was over de hele situatie en dat ze spijt had van het appje aan m'n bestie. Maar ze gaf ook toe dat ze erg veel moeite had met die vriendschap en dat ze niet gelooft dat een man en vrouw bevriend kunnen zijn zonder dat tenminste één van beide ooit een keer meer dan vriendschap wil. Onzin natuurlijk maar die discussie ben ik niet meer aangegaan want iemand die dat gelooft is niet te overtuigen.
Ze haalde ook nog aan dat ze een HSP'er is maar dat is zelf-gediagnosticeerd en ik denk dat als ze ooit langs een psycholoog zou gaan er iets beginnend met een A uit zou rollen.

Wat betreft de 'uitvaart' voor een kat. Zo noem ik het maar dit was helemaal niet zo georganiseerd. Ik heb her en der simpelweg laten weten wat er gaande was, zeker omdat zoveel anderen ook gek waren op Luca. Alle aanwezigen bij de resomatie hebben zelf voorgesteld om te komen, voor mij én voor hem, en dat vond ik zo mooi en lief. Ik heb het niet alleen getroffen met de liefste en knuffeligste Maine Coon ooit maar ook met lieve en goede mensen om me heen. Wat jammer dat ik mijn ex-vriendin daar niet bij kon rekenen.

Het is.
Laatst bijgewerkt door Rawr op 21-11-25 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 22:42

Sterkte Rawr :(:)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:42

Mooi uitgelegd. En ja als een van de partijen een beslissing heeft gemaakt dan is het gewoon klaar