Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:34

Dat de Stella-fietsbus net is geweest en ik echt enorm twijfel wat ik moet doen. Heb momenteel een prima fiets staan (waar ik nog een net inruilbedrag voor krijg), ga mijn auto verkopen omdat hij te duur wordt. Maar krijg mezelf er niet van overtuigd dat ik een elektrische fiets nodig heb en twijfel daarom enorm of ik het bedrag eraan wil/mag uitgeven van mezelf.

poedersuiker.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 14:36

xPabloBokt schreef:
Dat de Stella-fietsbus net is geweest en ik echt enorm twijfel wat ik moet doen. Heb momenteel een prima fiets staan (waar ik nog een net inruilbedrag voor krijg), ga mijn auto verkopen omdat hij te duur wordt. Maar krijg mezelf er niet van overtuigd dat ik een elektrische fiets nodig heb en twijfel daarom enorm of ik het bedrag eraan wil/mag uitgeven van mezelf.

poedersuiker.

Gebruik je je fiets veel?
Gebruik je je auto voor dingen die je eigenlijk ook wel met de fiets kan doen, maar het is regelmatig net te veel moeite/ je hebt te weinig energie/te vaak tegenwind/ gewoon geen zin?
Heb je lichamelijke klachten die vaker voorkomen bij regelmatig fietsen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:38

Ik heb de auto al twee maanden stilstaan en doe nu alles op de fiets of met het OV (naar school). Voor het paardrijden een keer per week neem ik de lease-auto van mijn vriend mee omdat die afstand niet te fietsen is en ik tot 22.00 les heb. De fiets komt dus dagelijks "van stal", maar het zijn wel alleen maar ritjes van enkele km's (3-4 km per ritje). Het idee is ontstaan omdat ik een veelbelovende sollicitatie had lopen bij de gemeente, waardoor ik dagelijks 12km zou fietsen. Echter hebben zij geen onderzoek op mijn interessegebied liggen waardoor dat waarschijnlijk niet meer door gaat.

Lichamelijke klachten niet, echter zweet ik enorm snel ook als het koud is. Dus ik voel me altijd vies en plakkerig als ik ergens naartoe ben gefietst en hoop dat met een elektrische fiets te verminderen. Maar of ik daar bijna €1450,- aan wil uitgeven..

Oh ja en de verkoper zat op me in te praten dat ik vandaag moest beslissen als ik hem nog voor deze prijs wil omdat hij er nog maar twee zo op voorraad had en de actieprijs alleen geldt op voorraadmodellen. Dus daar krijg ik ook al stress van want ik ben totaal geen commercieel/onderhandelend type. :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 14:43

xPabloBokt schreef:
Ik heb de auto al twee maanden stilstaan en doe nu alles op de fiets of met het OV (naar school). Voor het paardrijden een keer per week neem ik de lease-auto van mijn vriend mee omdat die afstand niet te fietsen is en ik tot 22.00 les heb. De fiets komt dus dagelijks "van stal", maar het zijn wel alleen maar ritjes van enkele km's (3-4 km per ritje). Het idee is ontstaan omdat ik een veelbelovende sollicitatie had lopen bij de gemeente, waardoor ik dagelijks 12km zou fietsen. Echter hebben zij geen onderzoek op mijn interessegebied liggen waardoor dat waarschijnlijk niet meer door gaat.

Lichamelijke klachten niet, echter zweet ik enorm snel ook als het koud is. Dus ik voel me altijd vies en plakkerig als ik ergens naartoe ben gefietst en hoop dat met een elektrische fiets te verminderen. Maar of ik daar bijna €1450,- aan wil uitgeven..

Oh ja en de verkoper zat op me in te praten dat ik vandaag moest beslissen als ik hem nog voor deze prijs wil omdat hij er nog maar twee zo op voorraad had en de actieprijs alleen geldt op voorraadmodellen. Dus daar krijg ik ook al stress van want ik ben totaal geen commercieel/onderhandelend type. :')

Dan zeg ik doen.
Dat je nu niks hebt lopen, zegt niks over de toekomst. En het maakt het weer makkelijker om je zoek straal iets te vergroten wat je baankansen ook weer vergroot.
+ je auto staat al 2 maanden stil. Wat heb je er dan aan? Daar wordt die ook niet beter van

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:48

Ja nee de auto gaat er sowieso uit, hoe dan ook. Want die is gewoon te duur en blijkt wel dat ik hem niet nodig heb.

Zit gewoon een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat ik niet zo lui moet doen en gewoon zelf moet fietsen en dat geld ergens anders aan moet uitgeven omdat ik 5 jaar geleden op mijn huidige fiets ook 20km per dag, 5 dagen per week deed. Maarja, toen had ik een heel ander leven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:48

LiannePuthzy schreef:
fotolijstje schreef:

NS is zo raar soms -O-

Iedereen die het nodig heeft veel sterkte!!

Maar echt -O- nou hoefde ik gelukkig niet met de trein maar met de bus maar toch vind ik het raar dat ik gewoon moest betalen, zeker omdat 5 mei maar eens in de 5 jaar daadwerkelijk word gevierd

Bevrijdingsdag wordt ieder jaar gevierd, het is een nationale feestdag. Alleen niet ieder jaar een wettelijke vrije dag, gek genoeg.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:51

Rennie89 schreef:
Ik eindelijk een afspraak gemaakt voor mijn spiraal laten verwijderen, zoveel ongesteld en voel mij klote, en hij was gewoon niet te vinden. Nu afwachten wat de vervolgstappen zijn…

Heb ik ook gehad, doorgestuurd naar de gyn. Op echo wel te zien. Hij zat vergroeid in mijn baarmoederwand en doordat het draadje kennelijk kort was was die volledig de baardmoeder in gegaan. Uiteindelijk is dat ding scopisch verwijderd.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:52

xPabloBokt schreef:

poedersuiker.

Ik heb gister een e-bike gekocht (occasion). Ben er echt supermooi mee! Je kunt ook een occasion Stella kopen! :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:16

_San87_ schreef:
Bevrijdingsdag wordt ieder jaar gevierd, het is een nationale feestdag. Alleen niet ieder jaar een wettelijke vrije dag, gek genoeg.

Zover ik weet in de beveiliging geen vrije dag.

Lijf gewoon helemaal zat zijn.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:45

Net gezien hoe een kat werd aangereden op 3 meter afstand voor mijn auto
Die de kat aanreed kwam als tegenligger.
Ik heb direct geremd, degene achter de aan rijder ook.
Degene die hem vol heeft aangereden is doorgereden zonder om te kijken.

Ik heb de kat direct in een handdoek gepakt en ik ben midden op straat omgedraaid(ik kreeg van de tegenligger alle mogelijkheden en van de achterliggers ook en ben ca 1.5 km gereden naar de dichtstbijzijnde dierenarts.

Helaas was er nog maar 1 mogelijkheid.
Maar die mogelijkheid is wel zo snel mogelijk gekomen voor de kat... De laatste paar minuten lijden zijn gespaard gebleven.

Maar nu krijg ik het beeld niet van mijn netvlies en ik wou eigenlijk zo in alle rust nog paardrijden -O-
Nu twijfel ik of ik dat zo nog ga doen.
Bij thuiskomst eerst een paar tranen gelaten om een kat die ik niet eens ken

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:50

Buikpijn

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:02

Hagelslag wat naar, sterkte.
Ook voor de eigenaren van de kat.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:11

Ik weet helaas niet wie de eigenaren zijn.
Maar de geur van vers bloed in mijn neus ben ik nog niet kwijt.
En ik heb een hekel aan bloed zien of ruiken.
Maar goed, de kat heeft niet onnodig hoeven lijden langer dan nodig was

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:19

:knuffel:
Maar je bent een kanjer hagelslag.
Inderdaad, door jou heeft de kat zo min mogelijk hoeven lijden.

Voor de eigenaren van de kat denk ik dan...dat is het risico ze op straat te laten....
Voor Hagelslag vind ik het nu veel meer sneu, waar de eigenaren dus eigenlijk schuld aan zijn dat zij zich nu rot voelt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:24

Goed van je Hagelslag, dat jij er wèl was voor het diertje :knuffel:

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:43

Andere fietsgerelateerde ergernis: ik wil die man bellen dat ik het voorlopig even niet ga doen, neemt hij niet op.

Je wilt verkopen of je wilt het niet, toch. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:56

Kaygee schreef:
Rennie89 schreef:
Ik eindelijk een afspraak gemaakt voor mijn spiraal laten verwijderen, zoveel ongesteld en voel mij klote, en hij was gewoon niet te vinden. Nu afwachten wat de vervolgstappen zijn…

Heb ik ook gehad, doorgestuurd naar de gyn. Op echo wel te zien. Hij zat vergroeid in mijn baarmoederwand en doordat het draadje kennelijk kort was was die volledig de baardmoeder in gegaan. Uiteindelijk is dat ding scopisch verwijderd.

Ik heb inderdaad een doorverwijzing nu gekregen… hopelijk is die er zo snel mogelijk uit want ik heb lange ongesteldheid periodes, veel rugpijn en buikpijn pfff, al langer maar ik stelde het er uit halen telkens uit omdat ik het zo vreselijk vind… dus hopelijk kan ik snel terecht en is het achter de rug, komt ook niks meer voor in plaats.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:58

xPabloBokt schreef:
Andere fietsgerelateerde ergernis: ik wil die man bellen dat ik het voorlopig even niet ga doen, neemt hij niet op.

Je wilt verkopen of je wilt het niet, toch. :')

Nou hij belt uiteindelijk terug, vraagt hij ook nog waarom ik dan nu niet wil beslissen. Joh, gaat je niks aan :')

Vreselijk van die agressieve verkopers. Dat maakt juist dat ik nog minder snel een fiets bij ze koop. Amehoela zeg, ben jou geen uitleg verschuldigd. Beetje verkoopcijfers willen halen over de rug van een student zeker. :7

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:15

En dan heb je net de moed verzamelt om toch te gaan rijden.... Kotst je hond 2x in de keuken -O-

Moet ik nu alsnog opstappen of is dit een teken van het universum

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 17:16

hagelslag schreef:
En dan heb je net de moed verzamelt om toch te gaan rijden.... Kotst je hond 2x in de keuken -O-

Moet ik nu alsnog opstappen of is dit een teken van het universum

Opstappen, slaak een diepe zucht, stap met je paard rondjes tot je weer bent ontspannen en stap dan weer af.
Gewoon even relaxen op je paard :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:31

Steekproeven bij de Jumbo. Ik zou graag willen geloven dat ze willekeurig zijn maar na de zoveelste keer achtereen, ben ik er wel behoorlijk zat van. :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:51

Linde Schöne stond net achter mij. Is geen ergernis maar ik wil Urbanus even jaloers maken

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 17:54

Wie?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:56

fleurtjeuh schreef:
Wie?

Urbanus formerly known as MB

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 17:57

Niobe schreef: