Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:10

Heerlijk dat het thuiswerkadvies eraf gaat! Ik ben dat zo zat.... En dan kom ik nog ministens 1x per week op kantoor. Zou echt fijn zijn als ik het gewoon weer zelf mag bepalen.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:16

Bij ons is het nog gebouwgebonden taken. Maar ik zou zo blij zijn als ik bepaalde mensen weer na 2 jaar zie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:18

Electra63 schreef:
Ik ga 2 x per maand naar kantoor.
Wij blijven ook deels thuis werken.
Alleen sommige vergaderingen gaan weer plaats vinden op kantoor.

Bij ons inderdaad ook. Klanten hebben ook wel ontdekt dat sommige meetings prima via teams kunnen blijven plaatsvinden: scheelt reistijd en als je geen brainstorm oid hoeft te doen is dat méér dan prima.

Alleen voor de echt interactieve meetings gaan we waarschijnlijk wel naar kantoor.

Wij mogen overigens helemaal zelf weten: een van mijn collega's is 1 dag op kantoor, de ander gewoon de volle 5.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:43

SusanH schreef:
Is dat zo Spenk? Mijn indruk is dat de meeste mensen gewoon weer naar kantoor gaan, net nog over het bedrijventerrein gereden en elk kantoor brandt licht. De parkeerplaats staat vol.

Wij werken volledig thuis (overheid) en er werken nog steeds wel wat ik behoorlijk wat mensen deels thuis hoor.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:08

Denk dat best wat bedrijven deels thuiswerken er in houden.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:10

Ik blijf zeker deels thuiswerken, vind een mix erg fijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:18

Ik geniet ook van het thuiswerken, en baal als ik dadelijk weer verplicht wordt om naar kantoor te gaan. -O- "Gelukkig" is alles zo uit zijn jasje gegroeid dat er geen plek meer is voor ons allemaal op kantoor, maar onze bazen zien ons het liefst weer volledig terug.
Ik heb het idee dat thuiswerken er ook ver van af is voor veel mensen. Af en toe rijd ik langs het bedrijf waar ik werk en zie volle parkeerplaatsen. Ook hoor ik veel mensen die gewoon liever op kantoor werken en dus iedere dag gaan.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:18

Matheno schreef:
OleJon schreef:
https://ec.europa.eu/info/strategy/prio ... dentity_nl

Wisten jullie dat er in 2019 al bekend is gemaakt dat de Europese digitale identiteit intrede zal doen? Waarschijnlijk juni 2022?

Wij hebben dat allang in de vorm van Digi-D

Ja wij hebben ook digi d, maar dit heel wat anders

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:19

Wat vind je daar nu zo erg aan Olejon?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:36

Needje schreef:
Denk dat best wat bedrijven deels thuiswerken er in houden.

Klopt. wij gaan ook over op hybride werken.
Maar ik zou het wel fijn vinden als ik straks weer wat meer klusjes kan doen in het gebouw.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:38

Ik vrees wel dat veel mensen niet meer terug het ov in gaan. Hier hybride werken en de ov gangers zijn de afgelopen 2 jaar met auto gegaan en dat bevalt de meeste prima. Alhoewel de hoge benzine prijzen en files wellicht weer zorgen voor meer ov gebruik

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:45

Sizzle schreef:
Popstra schreef:
Een heup fractuur bij een 90 jarige Is vaak al dodelijk.
Dan is de operatie vaak de oorzaak die ze de das om doen. Het hart kan dat vaak niet handelen.

Ja dus?
Moet je ze het daarom gelijk maar verbieden of zo?

Dat zeg ik toch nergens!?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:48

Nou geen paniek voor de mensen die zo bang waren voor 'controle' vanuit de overheid.

Zoals het er naar uitziet gaat aan het einde van de maand ook de coronapas eraf.

Dus zitten een hoop nu naast hun gevreesde voorspelling.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:03

bigone schreef:

Ik zie het probleem ook niet zo, lijkt me wel handig juist :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:05

Zebrastreep schreef:
Nou geen paniek voor de mensen die zo bang waren voor 'controle' vanuit de overheid.

Zoals het er naar uitziet gaat aan het einde van de maand ook de coronapas eraf.

Dat zou wel echt heel fijn zijn!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:08

Bij ons was het altijd al tijds- en plaats onafhankelijk werken, alleen waren alle afspraken/overleggen wel gewoon op kantoor oid. Dat zal nu een mix worden van mensen op kantoor en mensen die online mee vergaderen.

Voor Covid was ik elke dag wel een x-aantal uur op kantoor, maar een deel van de dag dus ook thuis. Fijn om dat straks weer zo te kunnen doen. Ik mis de dynamic met mijn collega's. En ook wel de lol die je tussendoor hebt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:09

bigone schreef:

De overheid staat nou niet bekend om veiligheid van gegevens. :')
Op zich zou ik er geen problemen mee hebben. Maar dan moet ik wel zeker zijn dat het veilig is.
En dat er ook niet zomaar gegevens van afgehaald worden door instanties zonder dat ik het weet én toestemming heb gegeven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:13

en wat doet de rest van Europa?
Straks is onze qr code er niet meer of na 3 maanden is de booster verlopen en kunnen we b.v in Duitsland (of andere landen) voortduren laten testen, als we daar al heen zouden willen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:15

Dit zou Europees geregeld worden Needje en dan mag je hopen dat het zo goed geregeld word dat het niet op straat komt te liggen.
Dat is inderdaad de vraag want wat staat er in, welke gegevens van je ? Het is wel een soort electronisch paspoort zo te lezen. Vooral handig voor werken, studeren, huis kopen, belastingaangifte , medicatie ophalen, waar je je ook in de EU bevind. Dus dat moet goed beveiligd zijn. Inderdaad een soort van EU DigiD .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:31

Morrie schreef:
Straks is onze qr code er niet meer of na 3 maanden is de booster verlopen en kunnen we b.v in Duitsland (of andere landen) voortduren laten testen, als we daar al heen zouden willen.

Je zal vast wel een QR kunnen laten maken als dat ergens in een ander land nodig is.
En je kan ook nog steeds gewoon een booster halen als je dat wil. Ik zie het probleem niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:34

Morrie schreef:

Ik kan me best voorstellen dat ze de app en dus de QR-code onderhouden (sowieso slim, mocht er een nieuwe variant opduiken die wel weer meer maatregelen nodig heeft), maar binnen NL niet meer om een QR-code gaan vragen. Maar dus wel nog de mogelijkheid om die waar nodig in andere landen te kunnen tonen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:37

Wel zou er hier een vorm van 1g komen maar als we dan weer naar een festival of concert willen zou dat prima zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:38

Zebrastreep schreef:
Wel zou er hier een vorm van 1g komen maar als we dan weer naar een festival of concert willen zou dat prima zijn.

In dat geval moet de app sowieso nog up to date zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:18

Zebrastreep schreef:

Waar lees je dat de coronapas aan het eind van de maand eraf gaat? Ik kan dat nergens nog vinden. Alleen dat de 2G niet meer door zal gaan.