Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:02

Fearn schreef:
Misschien snap ik het niet maar wat wil de overheid nu eigenlijk?

Hun theorie met die 2G is dus, iedereen moet zich gaan vaccineren

Sorry.
Je hebt recht op een eigen mening en dat mag je van de daken verkondigen.

Maar je hebt geen recht op een eigen waarheid.
Dit is NIET 'hun theorie'.

Het is zelfs niet alleen geen theorie.
Het blijft een vrije keuze om 'dat wat het verstandigst is, niet te doen'. Vrijwel letterlijk gezegd in de persconferentie.

dierenfan

Zebrastreep schreef:
@dierenfan

Vriendin van mij laat ook testen via een onderzoek maar dat was ook wel veel bloedprikken dacht ik. Maar je zou nog wel even kunnen wachten ik zit nu bijna in maand 11. Maar ik wacht ook nog heel eventjes ben wat mentale voorbereiding nodig voor dit.

Bloed laten prikken vind ik gelukkig totaal geen probleem. Onnodige vaccinatie geeft mogelijk wel onnodige lichamelijke ongemakken. Nu ben ik 4 weken na behoorlijk heftige corona besmetting gevaccineerd dus kan bij mij ook door de besmetting komen of de combinatie en als klap op de vuurpijl 4 weken na vaccinatie heftige smak van paard gemaakt en paal mee genomen. Dus ook dat is nog reële optie om als oorzaak te noemen. 1 ding is zeker nu vele kilo's aan gekomen en wil die kwijt ipv nog meer erbij. Geen hormonale activiteiten is echt funest

baudyh

Ik heb een essentiële winkel ( paarden voeders) en ben altijd om 18 uur dicht dus daar veranderd niks aan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:04

purny schreef:
Die 3 weken blijven echt geen 3 weken.. dat worden er veel meer... als je dan hoort dat hele klassen weer naar huis gestuurd worden... sorry voor de docenten maar waarom dan niet ook de scholen dicht.

Ik zou ook kiezen om scholen nu 2 weken dicht te gooien maar aan de kinderen mag je absoluut niet komen. (Niet letterlijk dan hè :+)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:07

sureido schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5c5dc66/

Mooie samenvatting en ik vraag me echt af waarom het hier weer zo slecht gaat.. Je kan letterlijk overal beter zijn dan in Nederland lijkt het wel :+

Ik vind het stemmingmakerij. UK heeft nog altijd zo‘n 30.000 besmettingen per dag, dus dat wil ik niet onder goed scharen :n
Duitsland heeft vandaag Oostenrijk weer op de hoog-risico lijst gezet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:07

Sizzle schreef:
robert45 schreef:
Een supermarkt tot 21:00 of tot 22:00 is eigenlijk overal wel normaal, zeker in de steden.

Rest van de winkels meestal 18:00 tenzij koopavond.

Aha, dat is wel later dan.
Maar is het dan überhaupt druk na 8 uur? Dat zijn dan toch enkel de vergeten dingetjes of mensen met late dienst?

Hier gewoon 20.00 uur de supermarkt, alleen vrijdag 21.00 en andere winkels of 17 of 18. Dus die sluiting is hier al niks. In de randstad, maar de dorpen hier sluiten allemaal om 20 uur eigenlijk. Dus zo heel normaal is 21 of 22 uur nog niet hoor. Alleen bouwmarkten zijn tot laat.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:09

@ Dierenfan, dan doe je toch gewoon zo‘n antistoffen test als je dat wilt, of moet het perse gratis zijn?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:09

Echt he heb ik eindelijk 5G door de vaccinatie moet ik weer terug naar 2G :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:10

Sizzle schreef:
sureido schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5c5dc66/

Mooie samenvatting en ik vraag me echt af waarom het hier weer zo slecht gaat.. Je kan letterlijk overal beter zijn dan in Nederland lijkt het wel :+

Ik vind het stemmingmakerij. UK heeft nog altijd zo‘n 30.000 besmettingen per dag, dus dat wil ik niet onder goed scharen :n
Duitsland heeft vandaag Oostenrijk weer op de hoog-risico lijst gezet.

Maar je gaat Corona nooit kwijt krijgen en kwa ziekenhuizen kunnen ze het wel aan. In NL met veel minder inwoners de helft aan Engelse besmettingen terwijl hier nog wél maatregelen zijn.

MyWishMax

Echwel schreef:
Echt he heb ik eindelijk 5G door de vaccinatie moet ik weer terug naar 2G :D

:')

Zebrastreep

dierenfan schreef:
Zebrastreep schreef:
@dierenfan

Vriendin van mij laat ook testen via een onderzoek maar dat was ook wel veel bloedprikken dacht ik. Maar je zou nog wel even kunnen wachten ik zit nu bijna in maand 11. Maar ik wacht ook nog heel eventjes ben wat mentale voorbereiding nodig voor dit.

Bloed laten prikken vind ik gelukkig totaal geen probleem. Onnodige vaccinatie geeft mogelijk wel onnodige lichamelijke ongemakken. Nu ben ik 4 weken na behoorlijk heftige corona besmetting gevaccineerd dus kan bij mij ook door de besmetting komen of de combinatie en als klap op de vuurpijl 4 weken na vaccinatie heftige smak van paard gemaakt en paal mee genomen. Dus ook dat is nog reële optie om als oorzaak te noemen. 1 ding is zeker nu vele kilo's aan gekomen en wil die kwijt ipv nog meer erbij. Geen hormonale activiteiten is echt funest

Ik twijfel meer om het feit dat ze 60 plus een booster wouden geven en daaronder niet omdat die groep nog voldoende antistoffen heeft. Maar bedenk nu ook dat dat wel klopt aangezien die groep nog binnen de 6 maanden zit :+ dus dan maakt het ook niet uit.

Ik heb overigens veel meer schade gehad na een heftige val van mijn pony dan van het vaccin. Sterker nog ik heb helemaal niks van het vaccin. Tuurlijk bijwerkingen maar in verhouding wat ik soms hoor echt vrij kort. Ik was even flink beroerd en heel moe en mijn spieren deden zeer. Maar dat duurde slechts een halve nacht. Dag erna nog wat gammel maar de dag daarna weer helemaal oké en weer aan het werk. Eerste prik heb ik amper last van gehad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:11

Hoe zit dan met sport? Mag dat nog wel na 6 uur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:14

Sizzle schreef:
Ladybird schreef:
Pff alle winkels om 20.00 dicht en alle niet essentiële om 18.00.. blijft bijzonder

Ik woon al effe niet meer in NL, maar zijn dat niet de normaal gangbare sluitingstijden als je niet toevallig midden in Amsterdam woont :o?
Ik ben al heel tevreden als een supermarkt niet om 19h sluit _O-

Ja _O- hier in de dorpen is dat altijd zo hoor

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:14

lenaa_tje schreef:
Hoe zit dan met sport? Mag dat nog wel na 6 uur?

Ja dat is geen horeca of winkel lijkt me?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:15

Hier in Tilburg is de supermarkt ook om 20.00 dicht. :P jammer alleen dat je bij de nachtwinkel geen snackjes mag halen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:16

Sureido, in UK zijn ze domweg al dood of immuun, er gaan nog steeds 150 mensen per dag dood daar aan covid, maar hee nieuws vind het niet meer boeiend. Ze zijn recordhouder aan sterftes en nu zijn ze eindelijk wat aan het afzwakken, is dat perse beter?
Ik weet het niet echt. Op deze manier stop en go is inderdaad ook niet zinvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:18

Sauna en contactberoepen ook dicht na 18 uur.. Ik zie echt niet wat die met de vele besmettingen te maken hebben..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:19

Sizzle schreef:
Sureido, in UK zijn ze domweg al dood of immuun. Ze zijn recordhouder aan sterftes en nu zijn ze eindelijk wat aan het afzwakken, is dat perse beter?
Ik weet het niet echt. Op deze manier stop en go is inderdaad ook niet zinvol.

Niks werkt, omdat je vecht tegen een vijand waarvan je nooit gaat winnen.

Zelfs op plekken met de allerstrengste lockdown komen besmettingen en doden… je merkt ook dat zoveel mensen griep krijgen erger dan ze ooit gehad hebben. Het is beide niet handig, of je wel of niet maatregelen neemt, zo ontzettend lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:20

Uk heeft blijkbaar geaccepteerd dit acceptabel te vinden..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:25

Relaxed schreef:
Uk heeft blijkbaar geaccepteerd dit acceptabel te vinden..

Ik als gezonde 20-er zou nu ook liever in een land zijn dat accepteert dat het er is en niet meer weggaat, maar ik kan wel snappen dat je als risicogroep of oudere daar heel anders in staat.

Ik vind het trouwens maatregelen om maatregelen te nemen, ik zie totaal niet in wat dit nu gaat helpen. Het zal wel een opbouw zijn naar terug naar af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:31

Relaxed schreef:
Sauna en contactberoepen ook dicht na 18 uur.. Ik zie echt niet wat die met de vele besmettingen te maken hebben..

Er gaat echt een wereld voor me open dat er contact beroepen open zijn na 6 uur savonds :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:31

Ik had het niet verwacht natuurlijk, maar had het persoonlijk eigenlijk wel fijn gevonden als ze toch even 2 weken alle scholen dicht hadden gegooid :o Komt natuurlijk totaal niet handig uit met werk, maar je bent wel meteen mooi van dat Sinterklaas gezeik af := En had nu wel een mooi moment geweest eigenlijk ten opzichte van de kerstvakantie. Beter nu dan straks een maand lang vakantie + lockdown :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:33

Askja schreef:
AmyII schreef:
Ik heb een aantal vrijwel volledig getatoeëerde mensen in mijn kennissenkring die het vaccin niet willen omdat er dan gif ingespoten zou worden. Ik heb zojuist voor de lol de chemische samenstelling van tatoeage-inkt opgezocht. Mocht ik ooit in een discussie belanden met ze, zal ik ze dat laten lezen.

Zijn ze toevallig ook met blauwe en groene tattoo inkt getatoeëerd? Want daar is toch net van bekend geworden dat die zo giftig zijn dat ze voortaan verboden zijn?

Ach ja, twee maten ...

Oh, echt joh? Ja, deze mensen zijn met alle kleuren van de regenboog getatoeëerd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:34

Ik vraag me af hoeveel mensen zich er nog aan houden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:37

Loretta schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen zich er nog aan houden.

Elke keer minder. Vooral omdat vaccinatie de hoop was voor iedereen en nu is er geen uitzicht meer aan het einde van de tunnel. Of hebben jullie die wel? …