Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:02

Zou even contact opnemen met vinted :j Soms duurt het wat langer maar ik zou het vast melden, met een apple watch gaat het waarschijnlijk om wat meer geld ook nog, maar gaat vast goedkomen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:48

Ik wil als verkoper een bod doen aan iemand, maar ik kan niet zelf een prijs aangeven? Ik kan een bod doen en als ik daarop klik wordt er automatisch een bod gestuurd, maar ik kan niet invullen hoe veel ik de koper wil bieden. Meer mensen hier last van? Kan er echt niks over vinden in de helpdesk en contact opnemen om het te vragen lukt ook niet :')

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:11

Pff nu ook weer hoor.

Slaapzak verkocht, vanuit koper geen verdere communicatie. Ik heb netjes foto's gestuurd na inpakken.
Nu komt pakket retour omdat het niet afgeleverd kon worden. Dus ik heb bericht naar koper erover gestuurd. Gewoon geen reactie en wel online geweest.

Vind dat toch wel echt onbeschoft. Je doet er moeite voor om iets netjes in te pakken en snel te verzenden.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:12

CastaMickey schreef:
Ik wil als verkoper een bod doen aan iemand, maar ik kan niet zelf een prijs aangeven? Ik kan een bod doen en als ik daarop klik wordt er automatisch een bod gestuurd, maar ik kan niet invullen hoe veel ik de koper wil bieden. Meer mensen hier last van? Kan er echt niks over vinden in de helpdesk en contact opnemen om het te vragen lukt ook niet :')

Kun je dat bedrag niet weghalen? En anders gewoon berichtje naar die persoon doen, bij akkoord advertentie prijs verlagen en reserveren?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:29

Eerder was er een ondergrens voor het bieden. Zit die er nog steeds op?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:34

Ja tot 40% eronder.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:49

O, ik neem aan dat je als verkoper niet meer dan 40% onder je prijs wil bieden aan een koper. Dan zal het dat niet zijn. Dan zou ik de oplossing van blue_flower kiezen.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:15

Ik heb een vraagje. Ik heb verschillende voertuigen te koop staan en iemand uit Spanje wilt er 5 kopen. Nu kom ik aan een gewicht van 4 kilo voor het pakket. De individuele pakketgroottes staan correct. Hoe berekent vinted het pakketgewicht en wat gebeurt als ik maar een verzendlabel krijg tot 2 kilo?

Alvast bedankt voor de hulp.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:29

Als iemand een bundel aanvraagt moet je een pakketgrootte selecteren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:35

Wat vinden jullie als iemand gaat mailen wat je uiterste prijs is? Ik vraag iets en verwacht gewoon een tegen bod wat het je waard is.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:37

verootjoo schreef:

Dat is nu toch niet meer? Voorheen wel. Ik kan in ieder geval niets ingeven.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:40

Floress schreef:
verootjoo schreef:

Dat is nu toch niet meer? Voorheen wel. Ik kan in ieder geval niets ingeven.

Kon ik ook niet toen iemand een bundel aangaf. Was al betaald.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:42

Oh is dat niet meer? Begin oktober nog bundels verkocht, toen was het nog wel.

Maar dan gewoon in een doos doen en inleveren neem ik aan. Ze doen toch al nooit moeilijk om de pakketgrootte naar mijn idee.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:24

Ik heb iets raars. Ik heb vanavond een bundel verkocht. Uiteraard is het nog niet verzonden want het is net een uurtje verkocht. Nu krijg ik bericht van vinted dat ze de bestelling niet bij de koper hebben kunnen afleveren en dat het naar mij terug wordt gestuurd. Maar het ís nog helemaal niet verstuurd!?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:51

Wat gek… mijn bestelling was wel verzonden en ook retour verkoper door fout bij afleveren??

Was met DHL. Gelukkig goed contact met verkoper en gaan als ze het terug heeft nog eens proberen

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:08

Zonnetje81 schreef:
Wat vinden jullie als iemand gaat mailen wat je uiterste prijs is? Ik vraag iets en verwacht gewoon een tegen bod wat het je waard is.

Ik vind dat gewoon een keurig nette vraag waar je vast wel een antwoord op hebt...? :)

Zelf vraag ik het ook wel eens. Want het is gewoon irritant dat iemand zegt "wat is het je waard" en dan bied je een tientje. En krijg je "nee sorry daarvoor mag het niet weg". Zeg dan gewoon zelf voor welk bod het wel weg mag, zucht! Want je hebt een minimumprijs of je het nou weet / wil zeggen of niet :=

Aangezien de verkoper bepaalt voor welke prijs het weg mag, is de kortste klap gewoon zeggen welk bedrag je okee vindt..... is dat dan 12 euro? Of 15 euro? Of.... zeg het nou verdorie gewoon :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:25

Maar er staat toch gewoon een vraagprijs :?
Dan is dat toch de prijs waar je op kan richten. Ik vind het ook echt heel raar om dan nog te vragen wat je uiterste prijs is of om belachelijk lage biedingen te doen.
Ik reageer dan gewoon nooit en meestal is het daarna snel verkocht voor de vraagprijs.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:31

Dat snap ik, maar ik vind het ook bloedirritant als je te weten wilt komen voor welke prijs iets weg mag, men dan zegt "bied maar" en dan bied je 10 euro. Nee sorry. 12 euro. Nee sorry. Ja jemig zeg dan gewoon wat je wèl goed vindt :=

Ik deed het niet vaak en bied al jaren niet meer op deze manier hoor. Als het teveel moeite is om antwoord te geven laat dan maar zitten := Maar heel soms vraag ik nog wel wat de minimale prijs is waarvoor iets weg mag. Omdat ik iets leuk vind maar niet extreem graag wil, of de prijs te hoog vind. En dan er even op wil broeien of ik het voor een eventueel wat lagere prijs wèl zou willen. Aangezien veel mensen toch wat ruimte in hun prijs aanhouden. Zeker als iets er al langer op staat :j

Als diegene dan zegt "nee dit is de prijs" dan weet ik ook gewoon dat ik het lekker voorbij laat gaan :)

Zelf krijg ik de vraag ook regelmatig en geef daar dan gewoon eerlijk antwoord op. Zoveel moeite is dat toch niet :? Soms is de prijs gewoon de prijs. Soms wil ik er nog best iets af doen. En als iemand vanuit het niets een bod doet dat ik te laag vind dan zeg ik gewoon "sorry maar de laagste prijs waarvoor het weg mag is X" en dan kunnen ze het wel of niet doen :)

Gewoon allemaal beleefd, even goede vrienden, weten waar je aan toe bent :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:59

Ik reageer niet als mensen me dat vragen, vind het ook schijt irritant.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:11

Tja ieder zijn ding toch :) Net zoiets als dat ik bij een marktkraampje ofzo niet zo snel zal vragen "wat kost dit" omdat ik er een graftakkehekel aan heb dat ze er niet gewoon een prijs opzetten :=

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:46

Maar weet je wat het is, ze vragen naar je ‘minimum prijs’, dan geef je die, zeg €12. Denk je dat ze het daarvoor kopen? Nee, dan bieden ze doodleuk €8 ofzo. Dus, ik geef dan nooit een minimum maar juist best nog wel een stuk hoger. Dàt vind ik zo verschrikkelijk irritant. Betaal dan ook mijn minimum als je daarnaar vraagt, nee, daar willen ze dan wèèr nog vanaf 8)7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 11:11

Nou dat probleem heb ik zelden hoor. Als ik iets leuk vind maar dat bedrag er niet voor over heb, vraag ik gewoon netjes of de prijs vast is of dat het voor een lagere prijs weg zou mogen en zo ja vanaf welke prijs dan. Trekt dat mij niet over de streep dan zeg ik dat gewoon netjes en wens diegene succes met de verkoop, dan komt er vast wel iemand langs die het wèl graag genoeg wil voor die prijs :j

En andersom is dat ook, als ik verkoper ben. Als ik dan mijn minimum geef en ze vinden het te hoog: nou prima. Ik snap ook wel dat je er liever minder voor zou betalen :D Maar voor minder mag dit bij mij niet weg, sorry.

Juist omdat veel mensen iets voor zeg 15 euro te koop zetten terwijl ze er 12 voor willen.... gaan geïnteresseerden dan toch vragen van joh is dit een vaste prijs of zit er ruimte in. Ik vind dat eigenlijk beleefder dan domweg bieden :) Al doe ik dat zelf soms ook wel gewoon. Dan bied ik die 12 euro en zo niet nou dan niet, prima toch, dan is het niet voor mij bestemd :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 12:19

Nou ik vind dus ik heb een vraagprijs in gedachten, dat is dus de richtprijs. Als je gaat vragen uiterste prijs dan weet ik al dat je een absurde prijs in gedachten hebt. Je kan tot 40% onder de prijs bieden.

Ik bood nieuwe laarzen aan met een nieuwwaarde boven de 350 euro. Kaartjes zitten er nog aan vast. Ik vraag 210. Ze bood later dus 100 euro via de mail maar dat had niet gekunnen met een gewoon bod. Ik vind dat echt nutteloze biedingen en conversaties en dus indd schijt irritant.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 12:49

Waar ik nog niet over nagedacht heb.
Als iemand zn pakketje niet ophaalt dan krijg ik alles terug?
Vind ik best onfatsoenlijk. Krijg nu een berichtje dat ze wachten dat mn koper het ophaalt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 13:56

Zonnetje81 schreef:
Nou ik vind dus ik heb een vraagprijs in gedachten, dat is dus de richtprijs. Als je gaat vragen uiterste prijs dan weet ik al dat je een absurde prijs in gedachten hebt. Je kan tot 40% onder de prijs bieden.

Ik bood nieuwe laarzen aan met een nieuwwaarde boven de 350 euro. Kaartjes zitten er nog aan vast. Ik vraag 210. Ze bood later dus 100 euro via de mail maar dat had niet gekunnen met een gewoon bod. Ik vind dat echt nutteloze biedingen en conversaties en dus indd schijt irritant.

Na al het moeilijk doen zei ik, ik wil minimaal 175 euro en toen kon het wel. Is dus blijkbaar proberen onderste uit de kan te krijgen?