Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:32

Alleen met verjaardagen. Neefje is de zoon van schoonzus van de vrijgezellen. Mijn man is er peter van. Ons huwelijkcadeau dat wij van hun hebben gekregen was wel erg mager. Maar ik wil dat gevoel niet reflecteren op neefje. Die heeft er ook niet voor gekozen. Maar ja, wat geef je dan… Ik denk nog even verder :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:39

Dat ik schoenen had besteld. Maat 39 te groot, dus terug gestuurd en kleinere maat besteld. Maar die zit bij één schoen net iets te strak. Pff.
Wat een werk voor een stel schoenen. Helemaal klaar mee ik doe afgetrapte all stars aan onder mijn bruidsjurk.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:42

SdaphneS schreef:
Dat ik schoenen had besteld. Maat 39 te groot, dus terug gestuurd en kleinere maat besteld. Maar die zit bij één schoen net iets te strak. Pff.
Wat een werk voor een stel schoenen. Helemaal klaar mee ik doe afgetrapte all stars aan onder mijn bruidsjurk.

Je hebt ook bruidsallstars :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:45

SdaphneS schreef:

Ik heb midden in de dag mijn hakken uit gedaan en heb verder gedaan met all stars :D Ik zou zeggen: Doen!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:57

Aan postnl. 2 pakketjes deze week al verdwenen. Staat dat ze zijn bezorgd, ja niet bij mij. Sukkels.

Maar wat nu, lekker makkelijk stelen zo.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:08

Moestuin schreef:
Alleen met verjaardagen. Neefje is de zoon van schoonzus van de vrijgezellen. Mijn man is er peter van. Ons huwelijkcadeau dat wij van hun hebben gekregen was wel erg mager. Maar ik wil dat gevoel niet reflecteren op neefje. Die heeft er ook niet voor gekozen. Maar ja, wat geef je dan… Ik denk nog even verder :)

Dan vind ik 10 euro echt wel genoeg.
Niet om het huwelijkscadeau, maar om het feit dat jullie het ventje nauwelijks zien / kennen. Een klein cadeautje is dan naar mijn mening echt prima.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:42

Bij een eerste communnie is een kind toch meestal 6 á 7 jaar? Dan is een tientje ook meer dan genoeg lijkt me.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:45

Moestuin schreef:

Kun je niet iets echt persoonlijks geven? Gepersonaliseerd boek? Je kunt bij meerdere boeken een personage de naam van je neefje laten hebben.
https://www.yoursurprise.be/boek-met-na ... gKJCfD_BwE
Zo iets..

Of een uitstapje met zijn Peter, naar een voetbalwedstrijd of andere wedstrijd, de film, katten... en dan frietjes/pizza er achteraan.

Ik zou juist bij die schoonzus als wraak iets leuks voor het zoontje regelen om te laten zien dat jullie boven haar gedoe staan. Bovendien is het dan echt iets voor het zoontje zelf.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:55

Moestuin schreef:
SdaphneS schreef:

Ik heb midden in de dag mijn hakken uit gedaan en heb verder gedaan met all stars :D Ik zou zeggen: Doen!

Ik ook! Vanaf het diner op gepersonaliseerde vans gelopen, dezelfde als mijn man!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:04

Een nieuwe maand, een nieuwe afspraak bij de dierenarts -O- hoopte toch dit jaar minder pech te hebben met ze

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:18

Dat ik morgen extra wil werken (100% toeslag), maar dat er ook een evenement is met een spel wat ik actief speel en dat dus ook wil doen. En dat is dus onder de werktijd. Argh. Dilemma's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:22

Bloemetje75 schreef:
Moestuin schreef:

Kun je niet iets echt persoonlijks geven? Gepersonaliseerd boek? Je kunt bij meerdere boeken een personage de naam van je neefje laten hebben.
https://www.yoursurprise.be/boek-met-na ... gKJCfD_BwE
Zo iets..

Of een uitstapje met zijn Peter, naar een voetbalwedstrijd of andere wedstrijd, de film, katten... en dan frietjes/pizza er achteraan.

Ik zou juist bij die schoonzus als wraak iets leuks voor het zoontje regelen om te laten zien dat jullie boven haar gedoe staan. Bovendien is het dan echt iets voor het zoontje zelf.

We krijgen hem sowieso niet mee. Dat proberen wij al enkele jaren maar helaas is het altijd nee. Cadeautjes is ook nee, onder het mom: Hij heeft al alles. Maar ik vind jou idee van het boek echt super en ik ga er naar kijken!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:02

Zwoegen op een goede sollicitatiebrief. Heb echt een leuke vacature gezien waar ik ook voor in aanmerking kom terwijl ik ( nog geen) diploma heb in dit vakgebied. Ik moet en zal ( hoop ik dan :') ) uitgenodigd worden.
Ik ben nog wel even bezig vrees ik...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:05

Moestuin schreef:

Wij zouden tussen de 50 en 100 doen. Is het eerste communie of plechtige?

Tientje is in België denk ik erg weinig? Zeker als het met een feest is?

Uiteraard wel gewoon wat je kan missen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:08

Ineke2 schreef:
Zwoegen op een goede sollicitatiebrief. Heb echt een leuke vacature gezien waar ik ook voor in aanmerking kom terwijl ik ( nog geen) diploma heb in dit vakgebied. Ik moet en zal ( hoop ik dan :') ) uitgenodigd worden.
Ik ben nog wel even bezig vrees ik...

Ik heb dat dus opgegeven op den duur.

Vaak een hele tijd zitten zwoegen op een brief, om vervolgens een (paar) uur na versturen een reactie te krijgen met 'je voldoet niet aan de eisen', zonder enige verdere uitleg erbij.

Dus sindsdien deed ik wat minder moeite op mn brieven. Ik leg kort uit wat ik zoek en dat ik hier graag face to face verder over zou willen praten.

Ben een week geleden aangenomen voor een functie die mij (hopelijk) hele mooie kansen gaat bieden :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:22

poes schreef:
Moestuin schreef:

Wij zouden tussen de 50 en 100 doen. Is het eerste communie of plechtige?

Tientje is in België denk ik erg weinig? Zeker als het met een feest is?

Uiteraard wel gewoon wat je kan missen.

Maar waarom :o ? Het is wat je er zelf voor over hebt, toch?

Het is niet hun schuld dat ze communie en feest doen :P.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:25

Sja ik geef gewoon aan wat ik zou geven en wat ik zou doen. Waarom niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:28

poes schreef:
Sja ik geef gewoon aan wat ik zou geven en wat ik zou doen. Waarom niet?

Je zegt dat een 10tje erg weinig is. Daar reageer ik op.

Ik vind het sowieso raar het bedrag af te laten hangen van of er een feest bij is. Best veel mensen doen dat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:44

Die discussie is al vaak gevoerd voor mij speelt het gewoon mee of ik van op afstand een cadeautje geef of niet.

Zelf zou ik met tien euro per koppel niet durven afkomen nee tenzij ik niet meer kan missen. Heb het idee dat de bedragen in NL ook wel anders zijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:49

Maar het gaat om een kind, toch? Cadeautjes van rond de tien euro zijn dan toch prima?

Vind ik iig wel :).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:51

Voor een neefje vind ik dat persoonlijk weinig. Maar ik merk dat het met cadeaus voor bruiloften ook vaak verschilt met Nederland. Denk dat het echt een stukje cultuur is?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:53

Hier geven niet-Katholieken sowieso niks bij geloofs gerelateerde feestjes. En ik gok zo dat bij neefjes / nichtjes 10-15 euro normaal is met kinderverjaardagen. Hier tenminste wel. Het ligt er denk ik ook maar net aan hoe hecht je met elkaar bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:53

Zou best kunnen :j. Voor mij ligt het ook heel erg aan de band die ik met iemand heb, trouwens.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:55

Ja dat klopt, ik heb ook wel eens niks gekregen omdat een tante het niet kon missen. Maar meer dan 15 euro heb ik nooit gehad, ook niet van mensen die wel geld konden missen zeg maar.

Dat ze al haar geld oprookte en dronk speelde vast niet mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:56

_San87_ schreef:
Maar het gaat om een kind, toch? Cadeautjes van rond de tien euro zijn dan toch prima?

Vind ik iig wel :).

Ik ook hoor :=