Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lolaliza schreef:bvb Spanje heeft het niet geholpen
nynke55 schreef:Dat is toch gewoon om valse concurrentie tegen te gaan? Vind ik wel een goed idee.
Relaxed schreef:Het is gewoon zo, iedereen wil maatregelen, maar eigenlijk wil niemand dat het hem-/haarzelf raakt.. Mooi voorbeeld zijn ook de piloten, KLM heeft steun nodig, maar de piloten willen geen geld inleveren. Eigenlijk is iedereen gewoon enorm egoïstisch, de ene wat meer dan de andere.
secricible schreef:Lolaliza schreef:Ik zag gisteren ook gewoon tijdens het wandelen 5 wagens aan een klein huisje ,stopten nog 3 wagens kwamen hele familie uitgestapt met oa 3 ouderen die ondersteund dienden te worden ( zeker 85+ ) met zakken eten ,stokbroden etc ...gok dat er wel 25 man in dat huisje zat ..allemaal generaties door elkaar en ga geen kleur uitsprekennanders ben ik racist
Maar dan ben ik echt niet verbaasd dat de besmettingen blijven stijgen want die zittzn gewoon hele avond klef op elkaar gezellig te doen en gaan dan elk daarna weer naar hun thuis ( Brussel gok ik ) en begint het weer opnieuw ..
Nee, want door het zo te schrijven weet ook echt niemand wat je bedoelt![]()
Ik denk dat het een feit is dat er onder mensen van niet-westerse afkomst meer besmettingen zijn. Enerzijds doordat er een taalbarriére zijn, anderzijds doordat er gewoon een heel groot cultuurverschil is met ons m.b.t. ouderen e.d.
In NL is daar iig de laatste weken steeds meer aandacht voor, hoewel het ook gewoon een probleem blijft. Ik vind daar persoonlijk niks racistisch aan.
Lolaliza schreef:En ik baseer me op de feiten ..spanje ,frankrijk en Belgie hebben al sinds exit mm verplicht en heeft het geholpen ..
Huertecilla schreef:Lolaliza schreef:En ik baseer me op de feiten ..spanje ,frankrijk en Belgie hebben al sinds exit mm verplicht en heeft het geholpen ..
Heeft perfect geholpen. Spanje is daar juist een textboek voorbeeld van. April nú al uit je geheugen?
Verder wekt het telkenmale wéér.
Het is simpleweg balanceren op de rand van tegenstrijdige belangen terwijl het virus niet wég is/gaat.
Wat de maatregels bewerkstelligen is de snelheid van de verspreiding afremmen, het virus blíjft. Blijft voor de rest van ons aardse bestaan.
Wat is daar nu zo moeilijk aan???
lenaa_tje schreef:Want het ging daar in de zomer veel beter dan in Nederlanden dat zonder mondkapjes.
Citaat:En nee ik ben niet tegen mondkapjes maar zeggen dat het zoveel geeft gebracht vind ik echt onzin.
Lolaliza schreef:Nikass schreef:Mondkapjes hebben wel effect terwijl er een marge wordt meegeteld van onjuist gebruik.
Het is imo wel raar dat het lange tijd werd afgeraden terwijl het in Duitsland toch heel wat zoden aan de dijk zette.
Vind ik een verkeerde uitspraak
Waarschijnlijk een hele kleine bijdrage bij andere maatregelen
Want in de zuiderse landen zoals
bvb Spanje heeft het niet geholpen
BE sedert de exitfase aan de mondkapjes ..weinig geholpen..Frankrijk idem
pmarena schreef:Wat lief van je dochter Susan
Ik vind die mondkapjes juist vooral een verhoogd risico op besmetting met zich mee brengen.
Hoe veel mensen gebruiken die dingen nu zoals het hoort.... Volgens mij stikt het nu van de mensen die het afgelopen half jaar prima hadden geleerd om buitenshuis van hun gezicht af te blijven en thuis eerst goed hun handen te wassen enzo.... maar die nu steeds met "vieze" handen aan hun mondkapje / gezicht zitten om dat ding op/af te zetten, recht te trekken enz.
En dat kapje wordt buiten de winkel of whatever zo weer terug de jaszak / tas / auto in gefrommeld en de volgende keer weer gebruikt. Niks wassen of vervangen.... ik kan me goed voorstellen dat het eerst juist afgeraden werd....
Wat ventileren van een binnenruimte betreft ben ik ook wel benieuwd hoe je dat moet zien.
Moet het dan al echt in de categorie "doorwaaien" zitten of zouden 2 kleine raampjes / ventilatieroosters open ook al volstaan. Wellicht is het sowieso wel hoe meer hoe beter, maar ik kan me voorstellen dat mensen denken dat ze goed ventileren en dat het dan toch nog relatief weinig doet eigenlijk....