Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:58

tienus63 schreef:
Tegenvaller purny.
Houd je moeder het nog een beetje vol in het ziekenhuis?

Ze zat er vandeqeek wel doorheen. Toen zijn we even van de afdeling gegaan. Deed haar goed maar ze had wel heel veel last van haar knie

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:09

Wens haar beterschap en ik hoop dat ze snel verantwoord naar huis kan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:19

tienus63 schreef:
Wens haar beterschap en ik hoop dat ze snel verantwoord naar huis kan.

Dank je wel

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:25

Nog even terugkomend dat ik laatst in een restaurant zat waar ik mij totaal niet prettig voelde...

Ik was vandaag weer uit eten en voelde mij bij dit restaurant veel prettiger! Je zat echt zeker meer als 1,5 meter bij andere tafels vandaan en ook het personeel deed echt goed zijn best om zoveel mogelijk afstand te bewaren. Nu liepen er hier ook geen kinderen rondjes te rennen ( ben nog steeds van mening dat kinderen net zo besmettelijk zijn als volwassenen). Zaten meer mensen op leeftijd die willen ook niet ziek worden dus voelde echt al een stuk beter!

En voel me al iets relaxter met de drukte. Met fietsen stoor ik er mij het minste aan terwijl het dan best druk is. Nu heb ik een mountainbike dus dan kan ik ook meer in de berm gaan fietsen. Afstand houden is er goed te doen!

Ik zie veel ouderen hier en aangezien die toch wel tot de zwakke doelgroep bevinden letten die echt wel veel meer op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:35

Willl65 schreef:
Gat verdamme wat een misselijke opmerkingen hier. Je zou maar met zoveel haat rondlopen. Ik ben geen fan van Trump maar het niveau hier laat ook niet het mooiste zien in een mens.
Een fijne avond verder , ben wel klaar hier .

Haat?? Tjonge neem het niet zo serieus, soms kan er wel iets om te lachen voorbij komen. En wat Trump betreft kunnen er nog veel ergere zaken vermeld worden buiten dat het een leeghoofdige Liegende dwaas is op gebied van Corona bestrijding .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 07-07-20 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:39

Willl65 schreef:
Gat verdamme wat een misselijke opmerkingen hier. Je zou maar met zoveel haat rondlopen. Ik ben geen fan van Trump maar het niveau hier laat ook niet het mooiste zien in een mens.

Willl65 ga je maar eens verdiepen in deze man (bolsonora)waar de opmerkingen voor gelden.
Hoe deze man met de volksgezondheid van zijn volk dat afhankelijk is van zijn besluiten omgaat en wat dit voor hartverscheurende taferelen oplevert aan mensenleed.........als je dit echt weet dan begrijp je dat we deze man echt ziek worden van corona toewensen in de hoop dat hij daarna andere maatregelen neemt, zodat mensen zorg krijgen die ze nodig hebben
:list: etc etc. Deze man is echt niet Ok, verre van dat.
Dus ga deze man volgen ipv bokkers op hun post aanvallen want dat is in deze onterecht!

Purny, niet leuk. Sterkte!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:52

pien_2010 schreef:
Willl65 schreef:

Willl65 ga je maar eens verdiepen in deze man (bolsonora)waar de opmerkingen voor gelden.
Hoe deze man met de volksgezondheid van zijn volk dat afhankelijk is van zijn besluiten omgaat en wat dit voor hartverscheurende taferelen oplevert aan mensenleed.........als je dit echt weet dan begrijp je dat we deze man echt ziek worden van corona toewensen in de hoop dat hij daarna andere maatregelen neemt, zodat mensen zorg krijgen die ze nodig hebben
:list: etc etc. Deze man is echt niet Ok, verre van dat.
Dus ga deze man volgen ipv bokkers op hun post aanvallen want dat is in deze onterecht!

Purny, niet leuk. Sterkte!

Nou de opmerkingen over trump vind ik bijzonder vreemd. Over het testen en dat er nog niemand mis geprikt heeft. Verder herinneren de meeste en de oudere bokkers zeker de moord op Pim fortuin en ik vind dat die uitspraken dus eigenlijk ook niet kunnen.
Verder vind ik de reactie van Will65 verder vreemd want ze reageert hier nauwelijks op maar het is wel al een paar keer voortgekomen dat ze met zo’n opmerking binnen komt vallen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:57

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:13

Astorga schreef:
Veel sterkte met je moeder Purny. Goed dat ze haar grondig onderzoeken.

Helaas is een steekje los hebben niet enkel voorbehouden aan Amerikaanse presidenten: https://nos.nl/artikel/2339885-verpleeg ... virus.html

Ik heb het met verbijstering gelezen.
Afschuwelijk.
Net als die Franse buschauffeur die in coma wordt geschopt door passievers die weigeren mondkapje te dragen en weigeren te betalen.

Ik betwijfel het nut van mondkapjes zolang het gros van de dragers ze onjuist gebruikt, maar als ik met de bus oid zou gaan, zet ik dat ding braaf op.
Net als ik in Duitsland boodschappen wil doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:23

Al heel lang denk ik over nut of onzin niet meer na. Mondkapjes zijn hier op veel plaatsen verplicht. Dus ik heb ze in de auto liggen.

Donderdag naar de kapper, het is zo hard nodig. Mondkapje verplicht , anders mag ik niet naar binnen. Prima!

Wanstaltig verhaal van die man die zijn bescherming af deed. Van mij mag hij berecht worden. Ik vind het zo'n hufterig gedrag. Schandalig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:30

Precies dat dus Pien.

Ik heb de indruk dat de 60+ ers, zich in mijn omgeving goed houden aan de 1,5 meter.
Juist nu als weer wat losser wordt.
Wij hebben caravans van derden bij ons in de loods staan, hoor van de eigenaren dat ze zich tijdens de vakantie echt afstandje houden en de campings worden geroemd om de maatregelen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:42

Zo iemand alas vonando

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:44

Grappig. Mijn indruk is dat juist 60+ zich er heel slecht aan houdt, die staan vaak met een groepje ergens te praten en houden dan echt geen 1,5 meter aan. Of blokkeren een doorgaande route. Of vinden het grote onzin allemaal.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:59

60+ weet ik niet, maar onze indruk is dat de 70+ categorie het blijkbaar onzin vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:02

Die zijn ook 60+ :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:08

Als mens onthouden wij vaak de slechte(re) ervaringen.
Ik denk dat het samsam is qua mensen die zich wel of niet aan de maatregelen houden. Het is balen dat je ook zoveel afhankelijk bent van anderen dat die zich óók aan de maatregelen te houden om zelf veilig te kunnen blijven.
Dat is dan het frustrerende ervan dat je die invloed niet hebt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:33

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat de VS de WHO officieel verlaat? Ik vind het echt te bizar voor woorden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:40

Destination schreef:
Wat vinden jullie er eigenlijk van dat de VS de WHO officieel verlaat? Ik vind het echt te bizar voor woorden.

Ik vind het echt dom

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:48

Echt heel dom. China is er blij mee, die zal de plaats van Amerika gaan innemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:49

purny schreef:
Destination schreef:

Ik vind het echt dom

Met een president als Trump kun je van alles verwachten, zelfs dat hij later de press de schuld gaat geven van dit soort praatjes want hij is de president die de WHO groot heeft gemaakt en natuurlijk blijft, of dat soort onzin.
Het enige jammer van Trump is dat hij president is geworden want je kunt totaal niet op deze man van aan.
Inderdaad zal China de leidende rol over gaan nemen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:59

Als China de leidende rol neemt dan zal er veel onder het kleed geveegd worden. Denk dat andere landen dan afhaken of een eigen controlerende instantie opzetten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:01

Destination schreef:

Het duurt een jaar eer ze de WHO kunnen verlaten. Dus misschien is hij daartegen geen president meer :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:01

elnienjo schreef:
Als China de leidende rol neemt dan zal er veel onder het kleed geveegd worden. Denk dat andere landen dan afhaken of een eigen controlerende instantie opzetten.

China heeft nu al voor een groot deel de leidende rol, maar betaalt nog altijd veel minder dan de VS.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:39

tienus63 schreef:
Ik heb de indruk dat de 60+ ers, zich in mijn omgeving goed houden aan de 1,5 meter.
Juist nu als weer wat losser wordt.
Wij hebben caravans van derden bij ons in de loods staan, hoor van de eigenaren dat ze zich tijdens de vakantie echt afstandje houden en de campings worden geroemd om de maatregelen.

Grappig inderdaad, ik heb juist het idee dat eigenlijk alles 50+ zich er niet zoveel voor interesseert 8)7

Ik heb wel het idee dat de 30-45 groep er zich wel heel goed aan houd.
In elk geval merk ik dat in mijn omgeving heel sterk en vriendengroepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:48

Het is dus vooral duidelijk dat iedereen ziet wat hij of zij graag wil zien en de ogen sluit voor de rest.