Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:@moonfish
Zoals ik begreep ging de reactie over dan gaan we terug naar 1940 over de kosten die werden aangehaald.
Niet over het humane.
En DAT is waar mensen over vielen. Kosten.
Betreft het humane sta ik helemaal achter je bericht
Ann schreef:Bizar dat mensen toch gaan in deze tijden. Je hebt toch zelf ook gezond verstand?
Joman schreef:_Penotti schreef:@moonfish
Zoals ik begreep ging de reactie over dan gaan we terug naar 1940 over de kosten die werden aangehaald.
Niet over het humane.
En DAT is waar mensen over vielen. Kosten.
Betreft het humane sta ik helemaal achter je bericht
Klopt, ik vind dat ten dele ook een financiële disscussie. Hoeft niemand het mee eens te zijn. Dat had ik al gezegd. En blijkbaar is niemand het daarmee eens. Maar blijkbaar zijn we het er wel mee eens dat er een hoop geld naar zuid Europa moet. Italië, waar iedereen kosten wat het kost wordt behandeld. Ongeacht leeftijd. Iedereen komt op de ic terecht. Waarvan veel ouderen uiteindelijk sterven of na de ic niet herstellen. Doordat daar zoveel ouderen op de ic terecht zijn gekomen, hebben ze in het land al weken alles op slot, waardoor zij nu in zwaar financieel weer verkeren. Niet alleen zijn de kosten in de ziekenhuizen niet bij te benen, ook alle bedrijven zijn dicht gegaan etc. Is dat wat je liever wil? Dat wij ook iedereen tot in den treuren behandelen en op de ic leggen? Alle ic’s vol, te weinig artsen, te weinig medicatie en te weinig ic plekken? En dat we het land en alles helemaal op slot moeten doen, om erger te voorkomen? Dat ook wij financieel in een nog dieper dal terecht komen? Ik ben heel blij met de triage in nederland en de keuzes die daaromtrent worden gemaakt.
Maar ieder z’n eigen inzicht
moonfish13 schreef:Toch snap ik het punt van Joman, alleen ik zou het anders hebben verpakt.
Ik vind persoonlijk dat als de kans op een menswaardig leven na Corona, ongeacht de leeftijd heel klein is, je moet stoppen.
Dat het dan humaner is over te gaan op palliatieve sedatie.
En ja ik heb een oma van 83, licht dementerend maar kerngezond verder.
Zij zegt zelf een mooi leven te hebben gehad en wil mocht het gebeuren niet meer naar de IC.
Ze wil dat jongere mensen die nog veel langer te gaan hebben deze kans krijgen, in plaats van zij.
Pandora2 schreef:Joman schreef:België heeft wel veel doden gemeld, over de afgelopen 24u. Schrok ervan!
Komt omdat bij ons in de cijfers alle overlijdens zitten. Ook die uit alle woon-zorgcentra en de mensen die thuis overlijden.
Dat is niet zo bij onze buurlanden.
Aldus de viroloog van Volksgezondheid op het journaal van 13u.
verootjoo schreef:moonfish13 schreef:Toch snap ik het punt van Joman, alleen ik zou het anders hebben verpakt.
Ik vind persoonlijk dat als de kans op een menswaardig leven na Corona, ongeacht de leeftijd heel klein is, je moet stoppen.
Dat het dan humaner is over te gaan op palliatieve sedatie.
En ja ik heb een oma van 83, licht dementerend maar kerngezond verder.
Zij zegt zelf een mooi leven te hebben gehad en wil mocht het gebeuren niet meer naar de IC.
Ze wil dat jongere mensen die nog veel langer te gaan hebben deze kans krijgen, in plaats van zij.
Maar dit gebeurt ook... je hebt altijd zelf de keuze.
Er werd beweerd dat mensen in verpleeghuizen geen kwaliteit van leven hebben, maar dat is er wel.
En mensen in verpleeghuizen gaan zelden naar de IC, juist omdat daar zo wordt gekeken naar kwaliteit van leven. Maar wat die kwaliteit dan is, dat mag iedereen hier gelukkig voor zichzelf bepalen
Janine1990 schreef:Ann schreef:Bizar dat mensen toch gaan in deze tijden. Je hebt toch zelf ook gezond verstand?
Ik denk dat heel erg veel mensen nog niet begrijpen met welk doel we thuis blijven, namelijk de druk op de zorg verlagen en tijdrekken.
Die denken alleen maar: maar ik ben niet ziek, ik kan niemand ziek maken. Dus is het niet zo erg om.... Nouja vul maar in...
Ik weet niet of Nederlanders zo braaf thuis gaan zitten dit weekend. Maar Pasen is in Nederland sowieso meer een feest van familie en woonboulevard heb ik het idee..
bigone schreef:https://nos.nl/l/2329963
Om nog maar even duidelijk te maken hoe ze het graag willen in Italië en waarom veel landen daar niet aan mee werken.
Janine1990 schreef:Snap ik hoor Ladybird, woon zelf in Groningen vlak bij de beide grenzen. Maar het is hier zo rustig ondanks alles.
Je merkt in de winkel al dat mensen meer lak hebben aan de regels.
bigone schreef:https://nos.nl/l/2329963
Om nog maar even duidelijk te maken hoe ze het graag willen in Italië en waarom veel landen daar niet aan mee werken.
Marie_Anne schreef:bigone schreef:https://nos.nl/l/2329963
Fijn dat Oostenrijk ook duidelijk is. Ik vond het wel een beetje irritant dat er af en toe net gedaan werd of alleen Nederland die Eurobonds niet wil.
Ladybird schreef:Janine1990 schreef:Snap ik hoor Ladybird, woon zelf in Groningen vlak bij de beide grenzen. Maar het is hier zo rustig ondanks alles.
Je merkt in de winkel al dat mensen meer lak hebben aan de regels.
Jup dat merkte ik van de week ook inderdaad. Ik vind het ook drukker worden in de winkels, Maar ook buiten op straat bijv. NIet in groepjes, maar iedereen gaat met 2 tallen lopen. waardoor het alsnog druk word
rien10 schreef:Ik ging vanmiddag de hond uitlaten. Ik vond het vreselijk druk in t dorp. Ik zag geen verschil Met een ander donderdag middag.
karuna schreef:Wij zijn even fikjes laten uitrazen in het bos. Reden langs recreatieplas. Daar was het gewoon druk met zonnende mensen.maar ook politie voor controle. Die heb ik daar nooit gezien. Parkeerplaats van makro stond vol, mediamarkt idem en druk op de weg. Veel autos met tweetallen en veel duitsers.
karuna schreef:Op zich die 1,5 meter voor vreemden. Hoe erg is dat? Contact beroepen gaan hun weg hier wel in vinden denk ik. Weer terug naar de kleinere klassen van vroeger. Minder op elkaar gestapeld in trein, bioscoop of restaurant. Ik zie er voordelen in. Mensen die je kent, weet je van of ze gezond zijn. Aanraken zal daarin in probleem zijn op termijn. Voor de rest, beetje afstand graag. En thuis blijven bij klachten. Zal de griep epidemie ook minder maken. Nu mondkapjes nog normaler laten vinden.
Princess_ schreef:PSvanLot schreef:Ben blij dat mensen hier in het zuiden dan meer verstand hebben want ik zie dit echt nooit hier.
Hier zijn alle parkeerplaatsen afgesloten rondom bos en recreatie gebieden en de mensen zetten de auto nu gewoon langs de weg. Mensen zijn hardleers.