Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:33

_San87_ schreef:
Marije_1997 schreef:

Je mag dan idd 112 bellen want ruzie maken in de auto is ook gevaar creëren voor anderen.

Een vrouw die in elkaar geslagen wordt is reden genoeg 112 te bellen, me dunkt.

100% zeker mee eens. Maar als iemand een ander in gevaar brengt of zich zelf in een auto mag je ten alle tijden 112 bellen. Niet dat iedereen dat doet maar het mag zeker wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:48

Marije_1997 schreef:
_San87_ schreef:

Een vrouw die in elkaar geslagen wordt is reden genoeg 112 te bellen, me dunkt.

100% zeker mee eens. Maar als iemand een ander in gevaar brengt of zich zelf in een auto mag je ten alle tijden 112 bellen. Niet dat iedereen dat doet maar het mag zeker wel.

Ah zo, ja dat klopt idd.

Loeky01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:52

Armen die zeer doen. Regen, hoofdpijn, chagrijnige collega's, maandag |o.

Oh en de belachelijke rekening van de autobanden... Ik ga wel in een hoekje huilen ofzo... Veiligheid voorop, maar me dunkt.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:55

Lestrange01 schreef:
Ik erger me ontzettend aan de homofobie in de LGBT community, en ja dat klinkt misschien raar - maar het is er zeer zeker. Ik word er helemaal gestoord van! Ik ben lesbisch, en dat is geen "keuze" zoals de laatste jaren steeds gezegd wordt vanuit de community. Als seksualiteit een keuze was dan zouden heel veel mensen een makkelijker leven hebben..

Maar als je die mening uit dan ben je natuurlijk weer een verschrikkelijk mens :')

Wacht, andere homoseksuelen zeggen tegen je dat seksualiteit een keuze is...?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:58

Dat mensen zo aso zijn dat er een beveiliger moet staan bij de supermarkt Want alle medewerkers van de winkels worden bijna dood gemept en bedreigt als ze netjes vragen of mensen een karretje mee willen nemen!! -O- 8)7

Mensen doe eens normaal!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:05

Vorige keer met een online tentamen had ik de opgaven leeg ingeleverd ipv met mijn antwoorden erbij. Dit keer had ik het bestand in pages ingeleverd. Wat dus alleen te openen is voor mensen met een imac/macbook.

GOEDEMORGEN. Ik leer echt nergens van.

Volgt er ook nog een HEEEL ongemakkelijk gesprek met de docent toen ik op teams aangaf hoe achterlijk ik was. :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 08-06-20 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:06

Dat ik morgen moet bellen, maar ik er nu al tegenop zie -O-

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:24

Isabel schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik erger me ontzettend aan de homofobie in de LGBT community, en ja dat klinkt misschien raar - maar het is er zeer zeker. Ik word er helemaal gestoord van! Ik ben lesbisch, en dat is geen "keuze" zoals de laatste jaren steeds gezegd wordt vanuit de community. Als seksualiteit een keuze was dan zouden heel veel mensen een makkelijker leven hebben..

Maar als je die mening uit dan ben je natuurlijk weer een verschrikkelijk mens :')

Ik ga het proberen uit te leggen :'). Ik als lesbienne val op vrouwen, logisch. Maar, stel iemand is transgender en heeft nog geen transitie ondergaan. Dan ben je een vrouw maar fysiek lijk je op een man. Tja, iemand kan zeggen dat hij/zij een vrouw is maar uiterlijke kenmerken zijn nou eenmaal noodzakelijk voor aantrekkingskracht, in mijn optiek. Zodra iemand fysiek óók op een vrouw lijkt dan is er voor mij een mogelijkheid tot aantrekkingskracht.

Volgens veel mensen is dit transfobisch en zou het niet uit moeten maken hoe iemand eruit ziet om je aangetrokken te voelen. Je zou als lesbienne dus geen "excuus" hebben om niet op iemand te vallen die qua uiterlijk nog volledig mannelijk is (want: zodra iemand uit de kast komt als vrouw dan is het lichaam van diegene per direct ook vrouw, ongeacht hoe het lichaam er uit ziet. Dus als jij het argument gebruikt dat diegene er fysiek uitziet als een man dan ben je alweer transfobisch). Volgens hen is het namelijk een keuze of je wel of niet kijkt naar iemands uiterlijk. Heel bot gezegd, als lesbienne ben je dus aan het discrimineren op het moment dat jij zegt: ik wil niet met iemand zijn die mannelijk geslachtsdelen heeft. Volgens hen is dit een keuze.

Het is zo bizar! Want dit is helemaal geen keuze! Als ik nu uit de kast zou komen als man verwacht ik ook niet dat hetero vrouwen per direct als bosjes voor mijn voeten vallen. En dit is een steeds populairder wordende gedachtegang en ik erger me er dood aan!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:33

Wow Lestrange, mensen denken serieus veel te ver. Wat is dan anders de definitie van lesbienne? Bijzonder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:34

Lestrange01 schreef:
Isabel schreef:

Ik ga het proberen uit te leggen :'). Ik als lesbienne val op vrouwen, logisch. Maar, stel iemand is transgender en heeft nog geen transitie ondergaan. Dan ben je een vrouw maar fysiek lijk je op een man. Tja, iemand kan zeggen dat hij/zij een vrouw is maar uiterlijke kenmerken zijn nou eenmaal noodzakelijk voor aantrekkingskracht, in mijn optiek. Zodra iemand fysiek óók op een vrouw lijkt dan is er voor mij een mogelijkheid tot aantrekkingskracht.

Volgens veel mensen is dit transfobisch en zou het niet uit moeten maken hoe iemand eruit ziet om je aangetrokken te voelen. Je zou als lesbienne dus geen "excuus" hebben om niet op iemand te vallen die qua uiterlijk nog volledig mannelijk is (want: zodra iemand uit de kast komt als vrouw dan is het lichaam van diegene per direct ook vrouw, ongeacht hoe het lichaam er uit ziet. Dus als jij het argument gebruikt dat diegene er fysiek uitziet als een man dan ben je alweer transfobisch). Volgens hen is het namelijk een keuze of je wel of niet kijkt naar iemands uiterlijk. Heel bot gezegd, als lesbienne ben je dus aan het discrimineren op het moment dat jij zegt: ik wil niet met iemand zijn die mannelijk geslachtsdelen heeft. Volgens hen is dit een keuze.

Het is zo bizar! Want dit is helemaal geen keuze! Als ik nu uit de kast zou komen als man verwacht ik ook niet dat hetero vrouwen per direct als bosjes voor mijn voeten vallen. En dit is een steeds populairder wordende gedachtegang en ik erger me er dood aan!

Godsamme, dat je even lekker zelf mag bepalen waar je op valt :').

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:37

‘Ik wil graag een pakje zware JPS’
‘Wilt u de grote of kleine verpakking’
‘Doe maar de normale’

AaaaaAAAAAAH :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:40

Niobe schreef:
Wow Lestrange, mensen denken serieus veel te ver. Wat is dan anders de definitie van lesbienne? Bijzonder.

Dan mag je je volgens sommigen geen lesbienne noemen maar 'homoseksueel'. Want lesbiennes vallen op vrouwen (woman = gender, 'and transwomen are women'). Homosexual staat dan voor aantrekking tot het biologische geslacht.
Echt belachelijk, maar hé. :+ (En erg rapey in mijn ogen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:44

DezeNaam schreef:
Niobe schreef:

Dan mag je je volgens sommigen geen lesbienne noemen maar 'homoseksueel'. Want lesbiennes vallen op vrouwen (woman = gender, 'and transwomen are women'). Homosexual staat dan voor aantrekking tot het biologische geslacht.
En wee je gebeente als je er iets over zegt, want TERF. :=

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:47

DezeNaam schreef:
Niobe schreef:

Ja!!! Dat dus. Ik las hier voor het eerst over een paar jaar terug maar nu is het plotseling weer helemaal opgeleefd.

Sowieso worden lesbiennes in de lgbt community al snel gezien als "slecht". Wij hebben juist zolang gestreden over hoe seksualiteit géén keuze is en nu gooien ze hun eigen ruiten in.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:47

Mkango schreef:
DezeNaam schreef:
En wee je gebeente als je er iets over zegt, want TERF. :=

Als ik dat woord nog één keer hoor :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:52

TERF inderdaad. :+ Ik probeer zo'n dingen in het algemeen te vermijden want ik kan me er echt in opjagen. Het is toch te belachelijk voor woorden dat mensen jarenlang gestreden hebben (en nu nog) om met mensen van hetzelfde geslacht een relatie te mogen hebben maar je nu dus zomaar even je zogenaamde 'genital preferences' zou moeten aanpassen. Joh, het is geen 'preference', het is een geaardheid. (Al hebben transgenders ook meegestreden voor die rechten- in de vroegere jaren hoorde je deze onzin niet.) Dat het pijnlijk is dat mensen je afwijzen is begrijpelijk, maar creepy zijn is echt geen oplossing.

Ik ga maar even douche nemen om af te koelen. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:05

Wtf is TERF? Ik kan LGBT niet eens fatsoenlijk onthouden :').

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:09

Als leek een vraag (want een mening durf ik niet met zo weinig kennis :+ )

Lesbisch is toch juist vallen op het geslacht? En niet (per se) genderidentiteit? Want in feite voor je je transitie zou hebben gemaakt is het een genderidentiteit. Pas na de transitie is het geslacht. Dat is het hele punt van die 2 verschillende termen, toch?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:17

laraxXxemma schreef:
Als leek een vraag (want een mening durf ik niet met zo weinig kennis :+ )

Lesbisch is toch juist vallen op het geslacht? En niet (per se) genderidentiteit? Want in feite voor je je transitie zou hebben gemaakt is het een genderidentiteit. Pas na de transitie is het geslacht. Dat is het hele punt van die 2 verschillende termen, toch?

Klopt! En dat is dus precies mijn punt.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:31

Wow Lestrange.. nooit geweten dat het nog eens zó ingewikkeld werd gemaakt. Pff :')

Fireheart - heel herkenbaar deze.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:59

Ik vind heel wat van de bovenstaande discussie, maar laten we weer ontopic gaan :+

Half Amerika staat in brand, over de hele wereld zijn antiracismebijeenkomsten/protesten, zelfs onze minister-president heeft erkend dat Nederland misschien wel een beetje racistisch is ingesteld... en dan nog presteert mijn tante het om op een parkeerplaats op luide toon te vragen 'wat die zwarte daar doet' omdat op de hoek een bouwvakker een sigaretje staat te roken. Echt. Het besef van een verstandelijk beperkte goudvis _-:(

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:14

Lestrange01 schreef:
Citaat:

Ik ben zelf ook lesbisch en eerlijk, ik zou ook niet op iemand kunnen vallen die net in transitie is als transgender.

Maar daar hebben ze toch panseksueel voor ontworpen? Dat je echt puur op het innerlijk valt en het niet uitmaakt wat er onder hangt?

Ik zit expres ook niet meer in die groepen vanwege dit :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:16

God, wat een gedoe zeg in die groepen. Ik ben bi en moet daar al vaak genoeg wat over uitleggen. Zou echt gek worden als ik over al die dingen me zou moeten verantwoorden. Je valt op wie je valt en that's it, naar mijn idee. :))

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:34

Lestrange01 schreef:
Isabel schreef:

Dat is echt raar, dan zou je geen lesbienne zijn, maar panseksueel denk ik? Dat je (ook) aangetrokken wordt tot iemands uiterlijk is normaal, betekent niet dat je dan meteen discrimineert of wat dan ook....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:47

Kleine update nog trouwens over mijn glijpartij met de scooter, ik wou namelijk nog even bedanken voor de tips! ik had niks in huis en kon het huis ook niet uit maar door jullie tips van de smeersels was ik toch gaan googlen en toen kwam ik uit op koelen, en koelen hielp gelukkig ook fijn!
De pijn is bijna weg inmiddels, ik heb afgelopen nacht ook weer goed kunnen slapen dankzij jullie
Afbeelding