Was een kind bij van een jaar of 7-8. Ik kwam voor de tweede ronde langs (sjieke verjaardag dus hele fancy hapjes overigens), zegt de moeder van het kind "Hij wil iets vragen!" Nou okee. Vraagt ie "Wanneer komt het echte eten?"
I oliebol you not, maar echt, ik stond daar echt even met mijn ogen te knipperen van wow, hoe brutaal kan je zijn. Duidelijk geen benul of waardering van hard werk van mensen in de horeca.
Maar goed het kind in kwestie had ook een bordje voor zich staan met daarop chips en brood (dat stond op de tafels vóór het eten) dus dan weet je het wel.
Hoorde ik dus later dat mijn collega in de keuken nog een broodje met jam heeft staan smeren voor het kind want hij lustte verder niks
Juistem. Kwam op een gegeven moment aan met glaasjes soep (was een wortelsoepje, echt niet iets moeilijks of met hele complexe smaken ofzo) dus ik kom dat aanbieden bij de tafels en het kind stoot echt een kreun/zucht uit waarvan ik zin kreeg om 'per ongeluk' te struikelen met mijn dienblad vol soepjes in zijn richting
En die moeder zegt er ook niks van he! Kreeg zelfs nog de vraag wanneer er iets 'voor hem' kwam. Sorry maar dacht je dat we kindermenuutjes gingen serveren vandaag? Ga maar lekker langs de mcdonalds op weg naar huis. Het allermooiste was de actie van een collega van de bediening op deze mensen. Hij liep langs met drankjes, vraagt de moeder: "Wat is het hoofdgerecht?"
Collega: <noemt een paar dingen van het buffet>
Moeder: "Oh want hij heeft eigenlijk alleen nog maar een broodje met jam gegeten"
Collega:
<-- kijkt haar ongeveer zo aanMoeder: "Kan je misschien aan de keuken vragen of ze iets voor hem kunnen maken?"
Collega:
<-- geeft nog steeds deze blik en zegt verder niksMoeder: "Oh dat kan zeker niet?" Zou je denken op een avond met 70 gasten die allemaal hele fancy gerechtjes moeten eten
Collega: "Dat klopt" en loopt gewoon weg
Hij was er ook helemaal klaar mee. Terwijl er dus ook een stel was met een klein kindje van een jaar of 1 die dus wel gewoon bijna alles at wat er werd uitgedeeld, ze heeft geloof ik van 2 van de 3 amuses gegeten (dat wortelsoepje en een klein slaatje met aardbei en rabarber) en van het buffet keken die mensen ook gewoon wat voor haar geschikt was. Ze kwamen zelfs nog een tweede slaatje halen omdat het kind het zo lekker vond. Maar nee Stormpje (ik zweer het je volgens mij heette hij daadwerkelijk Storm
) heeft een complex smaakpalet wat alleen frietjes met kipnuggets kan verdragen ofzo