[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 01:49

Wat me vandaag gebeurt. Ik werk (weer) in een keuken, deze keer een restaurant die vanavond een nogal sjieke verjaardag had van iemand met veel geld. Er werden amuses uitgedeeld toen de gasten binnenkwamen, hapjes waar ik zegmaar de hele middag op had staan zwoegen :+ Was een kind bij van een jaar of 7-8. Ik kwam voor de tweede ronde langs (sjieke verjaardag dus hele fancy hapjes overigens), zegt de moeder van het kind "Hij wil iets vragen!" Nou okee. Vraagt ie "Wanneer komt het echte eten?" :wow: I oliebol you not, maar echt, ik stond daar echt even met mijn ogen te knipperen van wow, hoe brutaal kan je zijn. Duidelijk geen benul of waardering van hard werk van mensen in de horeca. :o Maar goed het kind in kwestie had ook een bordje voor zich staan met daarop chips en brood (dat stond op de tafels vóór het eten) dus dan weet je het wel. :+
Hoorde ik dus later dat mijn collega in de keuken nog een broodje met jam heeft staan smeren voor het kind want hij lustte verder niks :j Juistem. Kwam op een gegeven moment aan met glaasjes soep (was een wortelsoepje, echt niet iets moeilijks of met hele complexe smaken ofzo) dus ik kom dat aanbieden bij de tafels en het kind stoot echt een kreun/zucht uit waarvan ik zin kreeg om 'per ongeluk' te struikelen met mijn dienblad vol soepjes in zijn richting :o En die moeder zegt er ook niks van he! Kreeg zelfs nog de vraag wanneer er iets 'voor hem' kwam. Sorry maar dacht je dat we kindermenuutjes gingen serveren vandaag? Ga maar lekker langs de mcdonalds op weg naar huis.

Het allermooiste was de actie van een collega van de bediening op deze mensen. Hij liep langs met drankjes, vraagt de moeder: "Wat is het hoofdgerecht?"
Collega: <noemt een paar dingen van het buffet>
Moeder: "Oh want hij heeft eigenlijk alleen nog maar een broodje met jam gegeten"
Collega: :\ <-- kijkt haar ongeveer zo aan
Moeder: "Kan je misschien aan de keuken vragen of ze iets voor hem kunnen maken?"
Collega: :\ <-- geeft nog steeds deze blik en zegt verder niks
Moeder: "Oh dat kan zeker niet?" Zou je denken op een avond met 70 gasten die allemaal hele fancy gerechtjes moeten eten
Collega: "Dat klopt" en loopt gewoon weg _O- Hij was er ook helemaal klaar mee.

Terwijl er dus ook een stel was met een klein kindje van een jaar of 1 die dus wel gewoon bijna alles at wat er werd uitgedeeld, ze heeft geloof ik van 2 van de 3 amuses gegeten (dat wortelsoepje en een klein slaatje met aardbei en rabarber) en van het buffet keken die mensen ook gewoon wat voor haar geschikt was. Ze kwamen zelfs nog een tweede slaatje halen omdat het kind het zo lekker vond. Maar nee Stormpje (ik zweer het je volgens mij heette hij daadwerkelijk Storm :') ) heeft een complex smaakpalet wat alleen frietjes met kipnuggets kan verdragen ofzo :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:45

Irritant magrathea, vraag dan van te voren naar de mogelijkheden. Of doe Zelf een boterham met jam in je tas.
Al zou ik een fancy verjaardag met mijn kinderen overslaan( oppas zoeken). Niet leuk voor mij, maar ook mijn kinderen worden daar niet gelukkig van.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:31

Snap niet dat ze kinderen meezeulen naar zo'n fancy etentje. Het duurt ook veel te lang en dan worden ze stoorzenders.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:07

elnienjo schreef:
Snap niet dat ze kinderen meezeulen naar zo'n fancy etentje. Het duurt ook veel te lang en dan worden ze stoorzenders.

Precies :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:03

Ik vind het al heel wat dat hij die boterham kreeg!
Zelf hou ik ook totaal niet van sjiek eten maar het restaurant doet ook maar waar ze voor zijn ingehuurd :=
(ik ga er wel vaak heen voor werk, maar dan eet ik van tevoren, eet ter plekke wat van die hapjes en geniet van het wijnarrangement :'))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:59

Nou Ja , getuige het kind van 1 jaar oud, kan het wel degelijk
Maar als je weet dat je kind niks lust of leuk vind , dan had ik hem idd ook thuis gelaten :+

Maar goed, Wie weet is de moeder van het “lussiknie” exemplaar verteld dat Er wel iets te regelen is/was oid en is het door de vierende mensen vergeten
Kan ook nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:39

Als moeder weet je toch dat je koter lastig eet. Laat m lekker thuis of neem zelf een boterham mee. Maar dat is te makkelijk zeker -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:14

idinn schreef:
Als moeder weet je toch dat je koter lastig eet. Laat m lekker thuis of neem zelf een boterham mee. Maar dat is te makkelijk zeker -O-

Nou dit. Ons hellehondje eet alles maar ik heb altijd een noodvoorraad voedsel mee voor het geval dat. En ik zou me echt generen als ik in een restaurant om een broodje jam moest vragen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:43

MarcoBorsato schreef:
idinn schreef:

Nou dit. Ons hellehondje eet alles maar ik heb altijd een noodvoorraad voedsel mee voor het geval dat. En ik zou me echt generen als ik in een restaurant om een broodje jam moest vragen.

Ik vind het al erg als mijn nichtje een big Mac zonder saus bestelt. Verdorie dat is het lekkerste aan die hele big Mac maar oké :')

Hulde voor je collega trouwens Magrathea!
En voor jou trouwens. Dat werk doe ik je echt niet na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:03

Ik kon vroeger ook heel weinig eten, bij een all you eat concept restaurant en bij de Chinees at ik altijd alleen maar friet met kipnuggets en appelmoes := Gelukkig is dat nu wel anders hoor, maarja dat soort kinderen zijn er en als je dat als ouders weet moet je daar ook rekening mee houden. (dus: indien nodig van tevoren doorgeven of gewoon zelf iets meenemen)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:12

Sonja_vR schreef:
Nou Ja , getuige het kind van 1 jaar oud, kan het wel degelijk
Maar als je weet dat je kind niks lust of leuk vind , dan had ik hem idd ook thuis gelaten :+

Maar goed, Wie weet is de moeder van het “lussiknie” exemplaar verteld dat Er wel iets te regelen is/was oid en is het door de vierende mensen vergeten
Kan ook nog

Ik heb altijd een koek, rijstwafels enz bij...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:16

Das idd ook een goeie oplossing

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:33

Nou ja de vibe die ik ook wel heel erg kreeg van de moeder in kwestie is dat ze het niet eens probeerde :o
(Misschien ging Stormpje dan een scene maken maar okee)
Je geeft er toch wel een signaal mee af. Niet eens een hapje proeven, terwijl oprecht dat soepje en zeker een van de amuses echt prima ook voor kinderen te eten zouden zijn. En als we inderdaad frietjes zouden gaan maken voor dat kind dan zeg je daarmee ook weer "als jij alleen al DENKT dat je het niet lekker vindt dan bewegen we wel even hemel en aarde zodat de mensen in de keuken frietjes voor jou gaan bakken want dat verdient jouw tere zieltje" :+ Kom op zeg, als mij dat was overkomen op die leeftijd had ik echt pech gehad. En ik was zeker geen makkelijke eter. Op zo'n buffet vind je toch altijd wel iets dat je wel lust. Er waren aardappeltjes en rijst en tomatensalsa, je gaat me niet vertellen dat zo'n kind niet minstens één van die dingen weg krijgt (zeker de aardappels zijn echt hmmmmmm :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:35

Maar dat is toch hoe het nu gaat? Ouders gaan de strijd niet aan, willen niet investeren lijkt het wel.. Ik moest ook gewoon eten wat de pot schafte en juist bij anderen hoefde ik het niet in mijn hoofd te halen om moeilijk te doen over het eten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:37

idinn schreef:

Maar dan kunnen wij niet genieten van de aanwezigheid van het engeltje <3 <3 <3 :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:55

Hangt dat ook niet samen met onze veroordelende en vingerwijzende maatschappij? Een kind haalde het vroeger niet in het hoofd om een scène te schoppen, want ze wisten dat ze geheid op hun donder zouden krijgen van mama/papa/oma/noem maar op.
Tegenwoordig krijg je als ouder de meest vernietigende en dodelijke blikken toegeworpen als Krijsje Roermeniet in 1 van zijn "trantrums" of hoe dat ook heet geraakt, maar tegelijk word je aan de schandpaal genageld als je ook maar iets of wat durft denken aan consequent optreden. Want dan ben je een ontaarde ouder die het kind geen kind laat zijn, het hoort erbij, ze kunnen het niet allemaal verwerken dus je moet ze troosten ipv berispen, grenzen stellen is zielig, je wordt aangekeken alsof je dat kind mishandelt etc...

Dus tjah, wat doe je dan? Die scène vermijden en dodelijke blikken krijgen dat je moet ophoepelen met je verwend nest? Of toch proberen opvoeden en dan alsnog die scène verkrijgen en de blikken alsnog ontvangen dat je als opvoeder niks niemendallen waard bent?

Want dat is intussen wel een dingetje. Vroeger haalde je niks in je hoofd omdat er wat kon zwaaien, en dat werd algemeen ook gewoon geaccepteerd door je omgeving, dat je je kind een keer op de plek zette. Nu haal je je zowat jeugdzorg op je dak...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:55

Magrathea schreef:
Nou ja de vibe die ik ook wel heel erg kreeg van de moeder in kwestie is dat ze het niet eens probeerde :o
(Misschien ging Stormpje dan een scene maken maar okee)
Je geeft er toch wel een signaal mee af. Niet eens een hapje proeven, terwijl oprecht dat soepje en zeker een van de amuses echt prima ook voor kinderen te eten zouden zijn. En als we inderdaad frietjes zouden gaan maken voor dat kind dan zeg je daarmee ook weer "als jij alleen al DENKT dat je het niet lekker vindt dan bewegen we wel even hemel en aarde zodat de mensen in de keuken frietjes voor jou gaan bakken want dat verdient jouw tere zieltje" :+ Kom op zeg, als mij dat was overkomen op die leeftijd had ik echt pech gehad. En ik was zeker geen makkelijke eter. Op zo'n buffet vind je toch altijd wel iets dat je wel lust. Er waren aardappeltjes en rijst en tomatensalsa, je gaat me niet vertellen dat zo'n kind niet minstens één van die dingen weg krijgt (zeker de aardappels zijn echt hmmmmmm :Y)

Nadeel van een buffet vind ik dan weer dat alle geuren door elkaar lopen. Dan heb ik helemaal geen trek meer. Om de beurt aangeboden liflafjes vind ik veel smaakvoller en prettiger. Degene die tegenvalt laat je gewoon liggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:00

Varekaj schreef:
Hangt dat ook niet samen met onze veroordelende en vingerwijzende maatschappij? Een kind haalde het vroeger niet in het hoofd om een scène te schoppen, want ze wisten dat ze geheid op hun donder zouden krijgen van mama/papa/oma/noem maar op.
Tegenwoordig krijg je als ouder de meest vernietigende en dodelijke blikken toegeworpen als Krijsje Roermeniet in 1 van zijn "trantrums" of hoe dat ook heet geraakt, maar tegelijk word je aan de schandpaal genageld als je ook maar iets of wat durft denken aan consequent optreden. Want dan ben je een ontaarde ouder die het kind geen kind laat zijn, het hoort erbij, ze kunnen het niet allemaal verwerken dus je moet ze troosten ipv berispen, grenzen stellen is zielig, je wordt aangekeken alsof je dat kind mishandelt etc...

Dus tjah, wat doe je dan? Die scène vermijden en dodelijke blikken krijgen dat je moet ophoepelen met je verwend nest? Of toch proberen opvoeden en dan alsnog die scène verkrijgen en de blikken alsnog ontvangen dat je als opvoeder niks niemendallen waard bent?

Want dat is intussen wel een dingetje. Vroeger haalde je niks in je hoofd omdat er wat kon zwaaien, en dat werd algemeen ook gewoon geaccepteerd door je omgeving, dat je je kind een keer op de plek zette. Nu haal je je zowat jeugdzorg op je dak...

Ok maar dat doorbreek je ook niet als er nooit iemand streng optreedt in het openbaar :+ En er is ook wel een verschil met geen scene schoppen of gedwee voldoen aan alle grillen van het tere zieltje van Vlindertje
Daarnaast lijkt het me nogal sterk dat dit kind thuis ineens wel alles eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:06

Dat bedoel ik dus. Gezien alles wat een beetje naar streng optreden neigt tegenwoordig zowat gelijkgesteld wordt aan kindermishandeling, wie zegt dat de moeder daarom maar niet gewoon die grillen heeft laten passeren? Uit angst om een keiharde scène die hoogstwaarschijnlijk volgt als ze wel kordaat had gereageerd?

Ken er genoeg die binnenshuis gerust strikt zijn maar buitenshuis laten ze plots veel meer toe "want wat gaan de mensen van mij denken..." uit angst om met de vinger gewezen te worden als "die ontaarde moeder". Misschien was zij het type dat ze liever de veroordelende blikken krijgt om als slappe vod aanzien te worden dan als wrede heks?

Ikzelf zou me dat niet aantrekken persoonlijk, luisteren is luisteren en als dat dan maar een keer moet met een wat hardere reactie, so be it. Helaas staat niet iedereen op die manier in een opvoedkundige situatie en zijn er die dan liever die andere weg bewandelen.
(En dan kweek je kinderen die dat héél snel doorkrijgen en dat ook bewust gaan inzetten...)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:34

Vandaag op de gynaecologie voor een nieuwe spiraal. Al dat kindergejank en opgeblazen vrouwen. Weet je gelijk weer waarvoor je het doet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:36

Ik kijk weer niets liever dan een kind.. Nu een vrouw die de relatie met haar droomman verbrak omdat hij geen kind dmv eiceldonor wou.. Nu gaat ze naar Spanje voor een eiceldonor en zaaddonor (zelf os ze onvruchtbaar)

Bizar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:49

Relaxed schreef:
Ik kijk weer niets liever dan een kind.. Nu een vrouw die de relatie met haar droomman verbrak omdat hij geen kind dmv eiceldonor wou.. Nu gaat ze naar Spanje voor een eiceldonor en zaaddonor (zelf os ze onvruchtbaar)

Bizar....

Ik had pas ook een gesprek met iemand die zei 'als ik nooit kinderen krijg zal ik nooit gelukkig zijn'. Dan denk ik echt dat er iets mis is met mijn ofzo. Niet dat ik het erg vind, maar goed. Zo'n gedachtegang kan ik gewoon niet begrijpen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:50

Ook leuk om te horen als partner / familie ofzo.

Ik kan me echt gewoon op geen enkele manier voorstellen dat het 'oer'gevoel zó sterk is. Dat moet toch haast wel aangepraat zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:54

Dit meisje gaat bij dr kerel weg als het niet lukt.. Onbegrijpelijk. Wat stelt je relatie dan voor? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:59

Sta je dan mooi als het later aan jezelf blijkt te liggen en niet aan de man.