[FOTOVERZ] Post je outfit topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:49

Oh joh, ik weeg nog geen 60 kilo denk ik, maatje 34/36, maar kan nog geen 20 meter hardlopen hoor, dan kan je me wegslepen en aan de beademing leggen :')

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:57

_Dreamer schreef:
Oh joh, ik weeg nog geen 60 kilo denk ik, maatje 34/36, maar kan nog geen 20 meter hardlopen hoor, dan kan je me wegslepen en aan de beademing leggen :')

Eigenlijk nog erger als je bedenkt dat het minder moeite moet kosten als je minder weegt. :')

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 23:04

wiebke schreef:
Wie zegt dat ik een 'normaal' gewicht van bv 60 wil hebben? :o? Toch knap dat er in mijn bolletje gekeken kan worden :j


Mensen gaan er altijd maar van uit dat je niet gelukkig kan zijn als je overgewicht hebt :')
Lekker doen wat je gelukkig maakt hoor, als ik weet broek maat 44/46 heb doe ik een dansje. Die dieet cultuur is funest voor onze jeugd.


Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33940
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [FOTOVERZ] Post je outfit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:33

Ik begin maandag voor het eerst met een weekplan/dieet dus ben benieuwd._O-

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:35

Oh maar ik zeg niet dat jullie alleen gelukkig zouden zijn als je maatje 36 hebt of überhaupt dat zou moeten hebben :). Vandaar ook normaal gewicht tussen ''. Zeg alleen dat het voor je gezondheid in verschillende opzichten beter is om geen overgewicht te hebben. Ik zie in mijn werk zo veel mensen (voornamelijk dames) met knieklachten, waar vaak een paar kilo minder al heel veel zou schelen.

xPabloBokt

Berichten: 9564
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:38

Lau schreef:
wiebke schreef:
Wie zegt dat ik een 'normaal' gewicht van bv 60 wil hebben? :o? Toch knap dat er in mijn bolletje gekeken kan worden :j


Mensen gaan er altijd maar van uit dat je niet gelukkig kan zijn als je overgewicht hebt :')
Lekker doen wat je gelukkig maakt hoor, als ik weet broek maat 44/46 heb doe ik een dansje. Die dieet cultuur is funest voor onze jeugd.


[ [url=m/OCE2P7.png]Afbeelding[/url] ]


RuPaul <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 02:13

Ik herken heel die 'dieet cultuur' niet, ik zie nog altijd meer mensen met overgewicht/obesitas dan bv slanke mensen. Vooral nu ik in Amerika woon :')

Ik heb ook overgewicht gehad en ik was niet diep ongelukkig, maar ik zou nooit meer terug willen. Ik zit nu veel beter in m'n vel zonder al die extra kilo's.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42110
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 06:50

Anthea schreef:
Ik herken heel die 'dieet cultuur' niet, ik zie nog altijd meer mensen met overgewicht/obesitas dan bv slanke mensen. Vooral nu ik in Amerika woon :')

Ik heb ook overgewicht gehad en ik was niet diep ongelukkig, maar ik zou nooit meer terug willen. Ik zit nu veel beter in m'n vel zonder al die extra kilo's.

Ik was ook te zwaar. Voelde me fantastisch, maar voel me met een paar kilo minder (lees 10cm omtrek minder) toch nog beter.

Ik ben nog steeds niet slank, ik heb stevige benen. Maar ik merk wel dat ik veel veel beter in m'n vel zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:12

En ik ben hardstikke slank maar heb een paar maanden geleden op het randje van een depressie gezeten. Gewicht/uiterlijk bepaald niet alles, en dat wordt tegenwoordig nog wel is vergeten ;) Zo kan iemand met een paar kilo's extra zich helemaal top voelen! Maar wat vaak vergeten wordt is dat iemand die dun is niet per definitie gelijk gelukkig is, en die conclusie wordt vaak wel snel getrokken, men gaat er vanuit dat als je slank bent je gelukkig bent :o
Gewicht staat niet gelijk aan geluk.

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:36

Lau schreef:
Mensen gaan er altijd maar van uit dat je niet gelukkig kan zijn als je overgewicht hebt :')
Lekker doen wat je gelukkig maakt hoor, als ik weet broek maat 44/46 heb doe ik een dansje. Die dieet cultuur is funest voor onze jeugd.


[ [url=m/OCE2P7.png]Afbeelding[/url] ]


Dat vind ik altijd zo'n dooddoener en onzin...
Waarom kan ik niet van iemand anders houden als ik niet tevreden ben over mezelf? Dat is toch pure onzin?

Ik ben niet tevreden over mezelf, absoluut niet, maar ik hou ook teveel van koekjes :+
Daarbij zou ik prima in staat zijn van iemand anders te houden (nu niet aan de orde :D) zonder wat aan mezelf te moeten veranderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42110
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:45

_Dreamer schreef:
En ik ben hardstikke slank maar heb een paar maanden geleden op het randje van een depressie gezeten. Gewicht/uiterlijk bepaald niet alles, en dat wordt tegenwoordig nog wel is vergeten ;) Zo kan iemand met een paar kilo's extra zich helemaal top voelen! Maar wat vaak vergeten wordt is dat iemand die dun is niet per definitie gelijk gelukkig is, en die conclusie wordt vaak wel snel getrokken, men gaat er vanuit dat als je slank bent je gelukkig bent :o
Gewicht staat niet gelijk aan geluk.

Dat is zo. En slank betekent ook zeker niet per definitie gezond.

Ik heb bijna geen buikvet, mijn slanke collega daarentegen heeft heel veel buikvet en loopt daarmee meer gezondheidsrisico dan ik met mijn brede heupen :).

Belangrijkste is dat je tevreden bent met jezelf. Dat word ik gelukkig steeds meer :j.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 09:12

prugelpiet schreef:
Lau schreef:
Mensen gaan er altijd maar van uit dat je niet gelukkig kan zijn als je overgewicht hebt :')
Lekker doen wat je gelukkig maakt hoor, als ik weet broek maat 44/46 heb doe ik een dansje. Die dieet cultuur is funest voor onze jeugd.


[ [url=m/OCE2P7.png]Afbeelding[/url] ]


Dat vind ik altijd zo'n dooddoener en onzin...
Waarom kan ik niet van iemand anders houden als ik niet tevreden ben over mezelf? Dat is toch pure onzin?

Ik ben niet tevreden over mezelf, absoluut niet, maar ik hou ook teveel van koekjes :+
Daarbij zou ik prima in staat zijn van iemand anders te houden (nu niet aan de orde :D) zonder wat aan mezelf te moeten veranderen.



Nee hoor,
Als jij niet van jezelf houd straal je dat ook uit. En vanuit die negatieve spiraal is het heel lastig om echt lief te hebben.
Zelfacceptstie is zo belangrijk! Als je jezelf nu niet leuk vind ga je jezelf straks ook niet leuk vinden.
Edit: ook als je niet van jezelf houd ga je snel iemand boven je eigen behoefte zetten.

You can’t hate yourself into a version of yourself that you love.

@anthea
Er is zeker wel een dieet cultuur, kinderen op de basisschool zijn al bezig met niet dik worden. Er zijn kinderen in groep 3/4 die op dieet zijn want dat doet mama ook.
Er zijn meisjes in groep 5/6 met anorexia want als ze te dik worden zijn ze niet mooi.
Er zijn zo veel mensen bezig met gewicht en sporten. Dat mensen vergeten te leven want je zou maar een onsje te veel wegen. Of geen mooie sixpack hebben want dan hoor je er niet bij.
Laatst bijgewerkt door Lau op 26-10-18 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jojoju

Berichten: 3802
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTOVERZ] Post je outfit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:15

Ik ben gegaan voor een rok van Hema en een poezenshirt van h&m

Afbeelding

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 09:16

wiebke schreef:
Ik ben gegaan voor een rok van Hema en een poezenshirt van h&m

[ [url=m/9YnQnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leuk!!! <3

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:19

Mooi Wiebke! Die kokerrok!

Ik wil me eigenlijk niet mengen in de gewicht discussie. Leven en laten leven! Vind het wel gaaf om te zien dat mensen met een maatje meer zich zo mooi kleden en zich niet verstoppen. Die uitstraling inspireert!!

deksel

Berichten: 3846
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:28

wiebke schreef:
Ik ben gegaan voor een rok van Hema en een poezenshirt van h&m

[ [url=m/9YnQnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, staat je super!! <3
Ik zit in de trein dus een outfit foto maken is een beetje Awkward maar ik heb wel een leuke outfit aan :D.

Jojoju

Berichten: 3802
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTOVERZ] Post je outfit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:34

Bedankt allemaal :j

Deksel..straks wel een leuke foto maken dan!

Anoniem

Re: [FOTOVERZ] Post je outfit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:36

Ik ben vandaag lekker simpel ook, casual friday ;)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:50

Lau schreef:
@anthea
Er is zeker wel een dieet cultuur, kinderen op de basisschool zijn al bezig met niet dik worden. Er zijn kinderen in groep 3/4 die op dieet zijn want dat doet mama ook.
Er zijn meisjes in groep 5/6 met anorexia want als ze te dik worden zijn ze niet mooi.
Er zijn zo veel mensen bezig met gewicht en sporten. Dat mensen vergeten te leven want je zou maar een onsje te veel wegen. Of geen mooie sixpack hebben want dan hoor je er niet bij.


Maar waarom is 'bezig zijn' met je gewicht en sporten iets negatiefs? Een koekje of 2 minder betekend niet meteen dat je vergeet te leven he :P Bijna 50% van de Nederlanders kampt met overgewicht dus het lijkt me alsnog enorm mee te vallen met de 'dieet cultuur'.

Maar goed, volgens mij zijn hier al tig topics over :)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTOVERZ] Post je outfit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:56

Heel mooi wieb! <3 Die rok heb ik ook van de Hema, echt een fijn ding.

Dreamer: leuke trui is dat!

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 09:56

Anthea schreef:
Lau schreef:
@anthea
Er is zeker wel een dieet cultuur, kinderen op de basisschool zijn al bezig met niet dik worden. Er zijn kinderen in groep 3/4 die op dieet zijn want dat doet mama ook.
Er zijn meisjes in groep 5/6 met anorexia want als ze te dik worden zijn ze niet mooi.
Er zijn zo veel mensen bezig met gewicht en sporten. Dat mensen vergeten te leven want je zou maar een onsje te veel wegen. Of geen mooie sixpack hebben want dan hoor je er niet bij.


Maar waarom is 'bezig zijn' met je gewicht en sporten iets negatiefs? Een koekje of 2 minder betekend niet meteen dat je vergeet te leven he :P Bijna 50% van de Nederlanders kampt met overgewicht dus het lijkt me alsnog enorm mee te vallen met de 'dieet cultuur'.

Maar goed, volgens mij zijn hier al tig topics over :)



Ik denk dat veel mensen vergeten dat diëten het enige is wat “dikke” mensen maar moeten.
Om de haverklap word ze maar verteld hoe ze moeten leven en wat ze moeten doen.
Deze mensen kunnen niks goed doen, eten ze koekje Ooh zou je dat wel doen. Terwijl dat misschien het enige koekje is van die week. Op mensen met een maatje meer worden alleen maar diëten en ongevraagde adviezen geprojecteerd.
Dus er is wel zeker een dieetcultuur want het grootste gedeelte van NL is altijd maar op dieet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:05

Goh, ik heb dat nooit zo ervaren toen ik dik was. Niemand die mij vertelde dat ik op dieet moest of geen koekjes mocht eten. Jij wel?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:05

Het gaat natuurlijk niet alleen om diëten.. het gaat vooral om de gezondheidswinst..
Dat is 1 van de weinige dingen waar je zelf invloed op hebt in dit leven..

We zijn veel te veel met suiker en vettigheid en te weinig bewegen bezig geweest.. het tij keert een beetje en sommigen slaan hierin door..

Maar ik denk dat een gezond lijf een groot goed is. Hoewel mijn bmi helemaal goed is wil ik wel graag weer wat meer gaan bewegen. Dat is er de laatste jaren wat bij ingeschoten.

MyWishMax

Berichten: 25620
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:09

Ik volg jullie stiekem al een tijdje voor inspiratie O:) Op dit moment heb ik zelf nog niet echt goede outfitfoto's, ben niet tevreden met kledingkast en ik heb dus vaak maar iets simpels aan.

Ik vind dit juist zo'n leuk topic omdat alle soorten en maten mensen en stijlen langskomen. Het is jammer dat het gewicht een discussie moet worden. Ik heb geen ervaring met overgewicht, wel met ondergewicht. En zelfs met 'gezond' gewicht krijg ik de opmerkingen die Lau bijvoorbeeld schrijft, maar dan net andersom. En dat is niet leuk, een salade eten en daar commentaar op krijgen, een stuk taart overslaan en commentaar krijgen. Sommige kleding niet aandurven, omdat je dan commentaar gaat krijgen. Ik vind het enorm knap als iemand gewoon doet wat zij zelf wil aantrekken, zover ben ik nog niet/niet meer.

Daarom is dit topic juist zo enorm inspirerend, je leuk kleden kan iedereen. :) Ik zal zo wel even een foto maken van mijn outfit vandaag, als ik onder mijn dekentje vandaan ben. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:12

IMJ schreef:
Maar ik denk dat een gezond lijf een groot goed is. Hoewel mijn bmi helemaal goed is wil ik wel graag weer wat meer gaan bewegen. Dat is er de laatste jaren wat bij ingeschoten.


Hier sluit ik mij bij aan :) Ik ben erg ziek geweest afgelopen periode en mijn conditie is letterlijk 0,0... Als ik een trap op loop ben ik al buiten adem en kan er wel om janken, ik vind het vreselijk... Al is mijn gewicht dan wel gezond (ik mag eerder ietsje aankomen dan afvallen) ben ik om die reden echt helemaal niet blij met mijzelf...
Maar daar werk ik aan, stapje voor stapje :o Maar inderdaad, ik ben wel het levende voorbeeld dat dun zijn niet betekend dat je gezond bent ;)