Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_flower

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:24

Voor mij is een gamer absoluut een afknapper. Maar dat komt omdat mijn ex te fanatiek aan het gamen was. Waardoor ik vaak met koud eten aan tafel zat en na het eten verdween hij weer. Stond ik daar ook nog met de afwas. En het kan ook vast anders, maar hij was in het begin ook niet zo fanatiek.

Een uitkering hoeft voor mij, zolang tijdelijk geen probleem te zijn. Maar gezien mijn werk hoef ik dat ook niet nog eens naast me op de bank te hebben zitten.

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:36

Jibbel schreef:
Flessuh schreef:
Ik snap dat hele gebeuren over gamen niet.. ieder je hobby toch?
Of ben je dan bang dat hij geen tijd voor jou heeft/maakt? Want dat kan je dan ook bij jezelf toepassen door je eigen hobby. Paarden kosten best tijd is mijn ervaring :P

En ja er zullen zat mannen zijn die zodra ze een paard op de foto zien naar links swipen maar ja.. vooroordelen enzo :+

Ik reageer er even op, omdat ik het als laatste aanhaalde in mijn post. Is dit een gevoelig puntje voor je Fles? Haalde het aan om in te haken op het verhaal van Relaxed. En natuurlijk, ieder zn hobby, maar net zoals er veel mannen afknappen op paardenmeisjes, zijn er ook vrouwen die afknappen op gamers.
Ik heb zelf op zich geen moeite met iemand die gamed en bang dat iemand geen tijd voor mij heeft of maakt is al helemaal geen reden. Waar ik wel slecht tegen kan, is als iemand zich afsluit voor de rest van wereld en soort verslavingsverschijnselen krijgt, zoals chagrijnig/geïrriteerd reageren als je wat zegt/vraagt, tijd compleet vergeten en niet kunnen stoppen. Dat heb ik niet alleen met gamers, maar ook met mensen die in hun telefoon kruipen.
En nogmaals, ieder zijn ding, maar ik weet dat het iets is wat niet bij mijn persoonlijkheid past.

Leuk Linoleum! Geniet er maar van! :D

Nou ja gevoelig.. ik snap het niet helemaal. Heb zelf tijdje met iemand gedate die heel weinig tijd had omdat ze vaak bij haar paard was. Dat zal bij veel hier ook het geval zijn als ik het zo lees. Ik krijg hier gewoon de indruk dat er van uit wordt gegaan dat de gamer zijn hobby niet op wil geven, maar dat kun je niet vragen als je dat zelf ook niet wil doen :P
Dat is hoe ik het interpreteer in ieder geval.

Ja ik spendeer ook veel tijd voor m'n pc, gamen, 3d tekenen, regelen voor zonnebootraces, programmeren etc. maar dat is ook juist om m'n tijd te vullen nu omdat ik gewoon niet echt stil kan zitten (series kijk ik er naast) :')
Als ik iemand tegenkom wordt het wel opgeven/minderen daar mee, maar dat verwacht ik dan ook van haar als zij druk is met hobbies. :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:41

Ik denk dat beide partijen van elkaar mogen verwachten dat ze investeren in elkaar. Lijkt me niet meer dan normaal. Ongeacht de hobby's. Opgeven lijkt me dan weer niet normaal, blijf vooral je eigen ding doen.
Mijn vriend is in dat opzicht ook een 'nerd'. Is helemaal into computers, gadgets, techniek en ontwikkelingen. Zolang we daarnaast voldoende leuke dingen samen doen en investeren in elkaar moet hij de rest van zijn tijd vooral lekker invullen met klooien op zijn laptop en computer. Prima toch?

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:45

Goof schreef:
Ik denk dat beide partijen van elkaar mogen verwachten dat ze investeren in elkaar. Lijkt me niet meer dan normaal. Ongeacht de hobby's. Opgeven lijkt me dan weer niet normaal, blijf vooral je eigen ding doen.
Mijn vriend is in dat opzicht ook een 'nerd'. Is helemaal into computers, gadgets, techniek en ontwikkelingen. Zolang we daarnaast voldoende leuke dingen samen doen en investeren in elkaar moet hij de rest van zijn tijd vooral lekker invullen met klooien op zijn laptop en computer. Prima toch?

Exact wat ik bedoel :)

En ik ga er wel van uit dat ik wat op moet/ga geven maar dat is meer omdat een paar van die dingen wat uit de hand zijn gelopen :=
Vooral dingen indirect voor de zonnebootraces, want ja dat vind ik gewoon te leuk :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:48

Ligt er ook aan wat ieders verwachtingen zijn. Ik ben ook geen bankhanger. Hoef niet elke avond knus samen op de bank. Maar af en toe is wel lekker. Besteed graag tijd aan mijn hobby, ga graag naar feestjes of wat doen met vrienden. Een vriend die het liefste thuis op de bank zit, past niet bij mij. Voel me daar ook heel benauwd door. Maar wel tijd maken voor elkaar om dan regelmatig wat te doen. En ook mentaal aanwezig zijn. Dat laatste miste ik bij m’n ex heel erg laatste tijd. Hij was wel lichamelijk aanwezig, maar besteedde geen echte aandacht aan mij.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:51

Ik heb nog uit geen enkele post van iemand opgemerkt dat er wordt aangenomen dat een gamer zijn hobby niet op wil geven hoor Fles? Of dat er überhaupt sprake is dat er iets moet worden opgegeven. Denk dat dat een aanname is die je zelf maakt.
Ik lees meer dat het veel van de dames niet trekt, ongeacht wat de achterliggende gedachte daarbij is.

En ja, als je een relatie aangaat met iemand wordt het geven en nemen van beide kanten, maar verwachten dat iemand dingen opgeeft of mindert, gaat me dan weer te ver. Je bent nog altijd baas over je eigen leven. Maar als het goed zit, dan gaan die dingen vanzelf is mijn ervaring.

Precies dat Linoleum, er zijn maar er niet écht zijn, dat vind ik ook niet prettig.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:07

Ieder zijn hobby... een man die soms gaat gamen prima. Een man die iedere avond achter dat ding hangt, vind ik niet erg leuk. Misschien komt het omdat ik zelf behoorlijk actief en sportief ben, en graag een man wil die dat ook is. Hoeft niet in dezelfde mate hoor maar wel een beetje. Als hij soms een avond wil gamen, ga je gang, doe ik ook lekker mijn ding. Maar het moet niet 1 of andere verslaving zijn wat je soms ziet, dan vind ik dat een beetje kansloos persoonlijk, daar zou ik me aan gaan irriteren.

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:19

anne_bento schreef:
Ieder zijn hobby... een man die soms gaat gamen prima. Een man die iedere avond achter dat ding hangt, vind ik niet erg leuk. Misschien komt het omdat ik zelf behoorlijk actief en sportief ben, en graag een man wil die dat ook is. Hoeft niet in dezelfde mate hoor maar wel een beetje. Als hij soms een avond wil gamen, ga je gang, doe ik ook lekker mijn ding. Maar het moet niet 1 of andere verslaving zijn wat je soms ziet, dan vind ik dat een beetje kansloos persoonlijk, daar zou ik me aan gaan irriteren.

Och. Als het echt een verslaving is hebben ze de tijd niet om te daten :=

Jibbel schreef:
Ik heb nog uit geen enkele post van iemand opgemerkt dat er wordt aangenomen dat een gamer zijn hobby niet op wil geven hoor Fles? Of dat er überhaupt sprake is dat er iets moet worden opgegeven. Denk dat dat een aanname is die je zelf maakt.
Ik lees meer dat het veel van de dames niet trekt, ongeacht wat de achterliggende gedachte daarbij is.

Daarom zei ik ook dat ik het zo interpreteer. Er zijn zoveel hobbies waar een zee van tijd in gaat zitten. Het viel me nu op dat gamers een aantal keer genoemd werden, en daar heb ik ervaring mee van de andere kant :P

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:09

Ik weet niet wat de wajong precies inhoudt, maar het is toch allemaal zo situatie gebonden...
Ik zelf werk fulltime als, maar ik ben wel enkele jaren geleden geopereerd aan mijn hart en moet binnenkort nog eens. Dat schrikt ook heel veel mensen af hoor. Nochtans werk ik, ga ik 5 keer per week 2 paarden rijden, wandelen/hardlopen met de hond, ... Maar mensen kijken vaak niet verder dan dat.

Ik had trouwens op mijn tinderprofiel een paardrijfoto hoor, het hoort gewoon bij mij en is meer een way of life dan een hobby. Dus mannen die daarop afknappen moesten maar lekker naar links swipen :)

Ooit op een eerste date vroeg die jongen of ik hem had gegoogeld.. >;) en dan kwam er een heel verhaal dat zijn vader zijn moeder had vermoord en dan zelfmoord had gepleegd. Dat was echt verschrikkelijk raar..
Dat is ook maar bij 1 date gebleven, die jongen had zijn leven gewoon niet op een rijtje en ik wist toen echt nog niet hoe ik met zoiets moest omgaan.

Leuk linoleum!

Anne-bento ook tinder verwijderd *\o/*
Laatst bijgewerkt door Farjen op 01-05-25 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:18

Farjen schreef:
Ik weet niet wat de wajong precies inhoudt, maar het is toch allemaal zo situatie gebonden...
Ik zelf werk fulltime als verpleegkundige, maar ik ben wel enkele jaren geleden geopereerd aan mijn hart en moet binnenkort nog eens. Dat schrikt ook heel veel mensen af hoor. Nochtans werk ik, ga ik 5 keer per week 2 paarden rijden, wandelen/hardlopen met de hond, ... Maar mensen kijken vaak niet verder dan dat.
Mijn huidige niet-date is ook "werkloos" dus heeft veel tijd maar hij werkt wel als zelfstandige ondertussen dus wel een inkomen. Maar gewoon met 90% meer vrije tijd dan ik _O-

Ik had trouwens op mijn tinderprofiel een paardrijfoto hoor, het hoort gewoon bij mij en is meer een way of life dan een hobby. Dus mannen die daarop afknappen moesten maar lekker naar links swipen :)

Ooit op een eerste date vroeg die jongen of ik hem had gegoogeld.. >;) en dan kwam er een heel verhaal dat zijn vader zijn moeder had vermoord en dan zelfmoord had gepleegd. Dat was echt verschrikkelijk raar..
Dat is ook maar bij 1 date gebleven, die jongen had zijn leven gewoon niet op een rijtje en ik wist toen echt nog niet hoe ik met zoiets moest omgaan.

Leuk linoleum!

Anne-bento ook tinder verwijderd *\o/*

Wow :wow: heftig! Ik zou dat ook meteen afkappen, maar dat zeg ik nu, misschien weet je niet goed wat je zou doen in zo'n situatie.
Ik heb zelf vorig jaar een burn-out gehad. Ben daar gewoon open en eerlijk over, maar gooi het niet meteen op tafel, moet maar net ter sprake komen. Is ook niet zo belangrijk vind ik zelf, was geestelijk nog happy alleen lichamelijk ging het niet meer, door teveel stress factoren toen. Ben er super sterk uitgekomen dus zie het als iets heel positiefs :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:25

Dat is inderdaad wel heftig :oo

Ik heb soms al genoeg aan mijzelf, dus weet ook niet of ik wel iemand zou willen die zulke issues heeft..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:42

Met gamen an sich vind ik niets mis. Maar als het je leven beheerst.. Ik zou ook niet snel kiezen (als man) voor iemand die perse élke dag naar haar paard moet. Ik heb de paarden zo gestald staan dat ik niet elke dag heen hoef, er wordt goed voor ze gezorgd op de dagen dat ik er niet ben. Iemand die elke dag meerdere uren per dag móet gamen.. mwah. Vind ik niet aantrekkelijk :))

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:43

Ik denk dat het voor alle hobby’s wel geldt, teveel is nooit goed :Y)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:11

Ik ben mega ambitieus en zou dat van een man ook willen. Iemand die niet werkt zou niks voor mij zijn. Gamen doe ik zelf ook, vind ik alleen maar leuk als ze dat doen. Maar dan wel in combi met een carrière please.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:54

Goof schreef:

Helemaal mee eens :j Mijn vriend is bijvoorbeeld echt een concertganger, gaat meerdere keren per week naar een concert. Vind ik alleen maar fijn, dan houden we tenminste onze eigen dingen en ik zie hem daarna wel weer of een andere avond.

Wbt werken vind ik het net als Renee belangrijk dat iemand ambitieus is. Ik ben ook enorm ambitieus en trek er hard aan om zo snel mogelijk zo ver mogelijk te komen, en ik zou dat niet anders willen bij een partner. Die van mij is ook zeker ambitieus maar zit op dit moment even werkloos thuis helaas. Baalt hij zelf ook enorm van dus hij is hard bezig om zo snel mogelijk weer aan de slag te kunnen, en dat vind ik dan echt niet erg.

Gamen zou voor mij niet per se een afknapper zijn, maar het is wel heel afhankelijk van de mate waarin dat gebeurt. Iemand die amper tijd of aandacht voor mij heeft omdat een spelletje belangrijker is zou ik op afknappen, maar ik vind het zelf op zondagmiddag ook wel leuk om even te gamen of gewoon een film te kijken op de bank.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:59

Gamen opzich is niet erg hoor, ik deed ook wel eens mee met FIFA of we deden SIMS ofzo.. schietspellen zijn niet aan mij besteed.

Maar mijn ex was op het laatst ook echt verslaafd aan gamen, hij zat thuis van het werk, maar ik denk dat hij echt heeeel veel uren daar heeft doorgebracht. Op het laatst zo erg dat hij de honden amper uit liet en nog amper normaal naar de wc ging (dus rennend, nog half plassend weg rennen en de wc er onder, omdat het spelletje weer door ging)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:09

Ik wil absoluut geen kerel die leeft om te werken. Mijn vader werkt ook heel veel en dat vind ik prima. Maar zou zelf niet zo'n relatie willen waarin je partner nooit/niet vaak thuis is. :=

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:14

Veel gamen zal voor mij ook een afknapper zijn. Mijn ex had ook als enige hobby gamen. Ja, of bier drinken :') Dat vind ik echt niet aantrekkelijk. Maar dat komt gewoon omdat ik zelf graag sport (als ik de tijd daarvoor kan vinden), druk ben met de paarden en erg sociaal ben. Dat zoek ik ook wel een beetje in een jongen. Sportief of een andere bezige hobby en sociaal.

DanielleB dat is wel echt heftig.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:15

Ja echt vreselijk, en zelf niet toe willen geven dat hij game verslaafd was.. Later kwam hij daar toch een beetje op terug.

Ik werk om te leven inderdaad.. Ik vind werk niet erg, maar meer dan nodig is (om leuke dingen te kunnen doen), dat doe ik niet. Ik ben graag thuis met mijn beestjes en buiten inderdaad.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:22

Ik ben bang dat mensen daar ook bij mij op afknappen. Ik werk veel en onregelmatig. (Horeca en hulpverlening) Ik merk dat veel mensen dat niet kunnen waarderen. Ik maak vaak lange dagen en dat vreet aan mijn vrije tijd. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:27

Inney schreef:
Ik ben bang dat mensen daar ook bij mij op afknappen. Ik werk veel en onregelmatig. (Horeca en hulpverlening) Ik merk dat veel mensen dat niet kunnen waarderen. Ik maak vaak lange dagen en dat vreet aan mijn vrije tijd. -O-

Is idd lastig voor sommigen om mee om te gaan. Mijn ex was de hele week van huis en voordat hij dat deed was het ook altijd super onregelmatig (thuis tussen 16 en 22 uur ongeveer) Ik kon er prima mee leven, trok redelijk mijn eigen plan. Mijn zusje zou het absoluut niet kunnen :n

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:42

Het is ook een kwestie van wennen vind ik... ik ben bijna 7 jaar samen geweest met mijn ex, en die deed verder weinig dus alle avonden dat ik thuis was, was hij er ook altijd. Ik was nog wel vaak de hort op naar de paarden, en was zo goed als nooit alleen thuis. Dus toen dat uitging en mijn volgende partner kok bleek te zijn was dat nogal wennen. Werkten langs elkaar heen en ik was ineens super veel alleen. Maar na een paar maanden was ik niet meer anders gewend en genoot best wel van mijn tijd alleen.

Ik zou nu dan ook niet super veel samen hoeven zijn, ik ben wel iemand die elkaar regelmatig wil zien en leuke dingen samen doen, en mocht je uiteindelijk samen gaan wonen dan zie je elkaar ook al wat meer natuurlijk tussendoor of samen slapen. Mijn huidige date werkt 2 avonden, en in de weekenden.. daar kan ik heel goed mee leven!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:44

Ik vind het inderdaad ook wel lekker om momenten voor mijzelf te hebben. Ik hecht wel waarde aan even voor het slapen gaan een uurtje samen op de bank. Maar goed, dat kan niet altijd als je beide onregelmatige tijden werkt.

Mijn ex en ik hebben echt bijna een jaar compleet langs elkaar geleefd. Als hij nog werkte, sliep ik al. En als ik op moest staan, kon hij nog door slapen. We zagen elkaar soms letterlijk alleen als hij naar bed ging en ik daar wakker van werd :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:46

Mijn ex eiste dat ik op hem wachtte voor ik naar bed zou gaan... dus moest ik vaak rond half 6 's morgens op om naar werk te gaan, kwam hij rond 11/half 12 's avonds thuis, en mocht ik niet eerder naar bed van hem, maar nog even verplicht een uurtje samen op de bank. Waardoor ik dus zwaar oververmoeid ben geraakt. Het mag duidelijk waarom het mijn ex is :roll:

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:49

Ik werk zelf in de zorg, dus ook avonden en weekenden en als ik afgestudeerd ben nachten. Voor mij is iemand die onregelmatig werkt misschien nog wel makkelijker omdat diegene het meer begrijpt dan iemand die regelmatige diensten werkt. Mijn ex had er soms ook wel moeite mee.