Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:42

Ik heb iemand een koekje van eigen deeg gegeven. :') Ik verkoop regelmatig eenzelfde type spullen, altijd rond de 50 euro. Er is altijd één iemand die bij ELKE advertentie die ik plaats 20 euro biedt.

Nu heb ik haar advertenties opgezocht, een advertentie gepakt en ook 40% van de vraagprijs geboden. Kreeg ik meteen een reactie dat voor dit bod het niet wegging.

Ik heb teruggestuurd 'Vervelend he, dat mensen onzinbiedingen plaatsen!?!'

Geen reactie meer gekregen, maar ik ben al twee jaar lang bezig om elke keer terug te sturen dat haar bod te laag is en of ze serieus wil bieden. Ben benieuwd of het dit keer wél aankomt.. :=

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:43

Euh gewoon blokkeren? :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:43

Je kan een gebruiker niet blokkeren zoals op bokt bij mijn weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:45

Jawel hoor :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:45

Ow echt!? Mijn God, ik ga het uitzoeken, dit had ik eerder moeten weten..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:47

Afbeelding
Op de drie puntjes rechtsboven klikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:48

Haha :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:50

Dat is alleen in het desbetreffende gesprek. Die had ik ook al uitgevonden. :)

Dus, een gebruiker blokkeren kan niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 00:02

Een vriend heeft een audi tt tk
Hij krijgt vooral vragen in zn inbox maar niemand die echt een afspraak wil plannen....

Ik zie trouwens ontzettend vaak op marktplaats alleen verzende niet afhalen.. ik denk dan hmm zou die genen dan wel het opsturen naar je? Geeft mij toch zoon impressie van als je maar niet mn prive gegeven hebt...

Alleen ophalen vind ik ook vrij apart dan is dat voor mij de meeste gevallen no deal als het ver weg is helaas

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 00:06

Serieus? Ik heb nooit een gebruiker geblokkeerd dus geen idee, maar hier stond letterlijk ‘blokkeer gebruiker’. Ging ervanuit dat je dan dus ook die gebruiker blokkeert :Y)

Oh, als er alleen verzenden staat, doe ik het niet. Wel alleen ophalen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 00:34

upendo schreef:

Klopt je blockt degene voor advertentie X, dan kan degene nog wel op advertentie Y reageren bijvoorbeeld.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:14

@upendo, 40%? Dat vind ik nog redelijk, ik krijg echt boden van 20% vaak :-( Laatst nog iemand die wat spullen wilde overnemen waaronder iets wat nog geheel nieuw was, winkelprijs was € 80 en had een deal dat ze het voor € 30 excl verzendkosten over mocht nemen. Nee moest voor € 30 incl. Na heen en weer gemaild te hebben over winkelwaarde etc wilde ze het uiteindelijk wilde ze dan wel voor € 30 overnemen, maar mevrouw bleef hangen op het feit dat ik het via PostNL wilde verzenden en dat was € 2 te duur ipv DHL/DPD. Tjonge jonge jonge zeg, echt een koopjesjagers die je het dan niet eens meer gunt dan.
Wil echt de hoofdprijs niet, ben al mn miskopen en overbodig spullen aan het verkopen afgelopen tijd. Maar als ik bedenk wat de winkelprijs van alles is geweest heb je toch mazzel dat het voor minder dan de helft 2e hands verkrijgbaar is?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:24

Mwah, ik zit al scherp met mijn prijzen, meestal zit de winkelprijs zo rond de 120/130 euro en mijn spullen zijn altijd in nette staat, schoongemaakt en opgepoetst, dus ik vind 20 euro behoorlijk onbeschoft dan.

Dat verzendgedoe vind ik ook altijd jammer. Al doe ik soms ook een bod inclusief verzenden en hoger ga ik dan ook niet. Maar dat is meestal de vraagprijs inclusief verzenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:30

Banyu schreef:
upendo schreef:

Klopt je blockt degene voor advertentie X, dan kan degene nog wel op advertentie Y reageren bijvoorbeeld.

Oh echt? Ging er vanuit dat je dan, zoals het er staat, de gebruiker blokkeerde :')

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:02

Het voelt toch wel erg lekker om een koopjesjager op z'n nummer te zetten. }>

Ik verkoop regelmatig items met een winkelwaarde van € 450,- die ik aanbied voor 180,-
Nieuw en niks mis mee.

Al tig keren verkocht en eigenlijk nooit iemand die afpingelt.

Tot nu.......

Meneer vroeg of er wat van de prijs afkon , nou ja vooruit 170,-

Nee dat was niet genoeg,hij bood 110,-
Prima dat je bied maar voor dat geld gaat het niet weg.
Vooruit,hij deed gul 120,-
Nog meer berichten van hem met vragen over merk,kleur etc.

* Lichte frustratie begon al te komen...man lees de advertentie en bekijk de foto! *

Nee, meneer ook voor dat bod gaat het niet weg. Winkelwaarde 450,- ik ben al scherp met de prijs.
Ik wens je veel succes met verder zoeken. (Zo'n subtiel zinnetje waarmee ik dan aangeef dat het niet iets gaat worden)

Even stilte... Of ik dan foto's wou appen met zijn 06 nummer erbij .

Zucht wat een zeikert. Gatver ik wil al niet eens meer aan jou verkopen -O-

Ik reageer dat hij even op de foto's moet wachten want dan moet ik nieuwe extra foto's maken en dat zou dan anderhalve dag later worden. Maar als ik het in de tussentijd verkoop stuur ik een berichtje. :D

Gauw overal wat advertenties geplaatst en binnen een dag was ik alles kwijt _O-

Voelde heerlijk om hem een berichtje te sturen met de mededeling dat ik alles al verkocht had.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:23

Ik snap nooit zo dat jullie je zo druk maken over 'koopjesjagers' eigenlijk. Dat is toch een beetje het spel dat bij Marktplaats hoort wat mij betreft. Proberen kan altijd. Als verkoper probeer je het maximale eruit te halen en als koper probeer je het voor zo min mogelijk op de kop te tikken. Wie weet lukt het, wie niet waagt die niet wint tenslotte. Je hoeft er niet op te reageren en een bod is zo verwijdert. Ik heb net ook voor echt heel weinig geld mijn loungekussens verkocht, ik wilde er echt vanaf. Spul lag in de weg, de aanschafprijs was over de 400 euro en echt nauwelijks op gezeten. Hadden het voor het dakterras aangeschaft maar zaten er uiteindelijk nooit. toch voorkeur voor de tuin. Verkocht voor 100 euro, man kwam het zelfde dag nog ophalen. Hij blij en ik blij dat het uit onze 'rommelkamer' weg was want het nam een hoop ruimte in beslag. Ik vat dus zo'n bod echt niet als respectloos op.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:25

Tuurlijk, een keer proberen prima, maar ik word er behoorlijk chagerijnig van als er stelselmatig iemand elke keer veel te laag biedt en ik dan weer netjes reageer dat het bod echt hoger moet. En de volgende keer wordt gewoon precies hetzelfde bod weer gedaan..

Als mijn spul in de weg ligt mag het echt wel voor kleine prijzen de deur uit, maar dit hoeft niet weg, dus dan hoef ik elke keer zo'n laag bod ook echt niet te pikken.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:40

Uitproberen,bieden etc natuurlijk hoort dat erbij maar het moet wel realistisch blijven en zoveel info vragen wat allemaal in de advertentie staat is gewoon irritant.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:41

upendo schreef:
Tuurlijk, een keer proberen prima, maar ik word er behoorlijk chagerijnig van als er stelselmatig iemand elke keer veel te laag biedt en ik dan weer netjes reageer dat het bod echt hoger moet. En de volgende keer wordt gewoon precies hetzelfde bod weer gedaan..

Als mijn spul in de weg ligt mag het echt wel voor kleine prijzen de deur uit, maar dit hoeft niet weg, dus dan hoef ik elke keer zo'n laag bod ook echt niet te pikken.

Dan verwijder je het toch zonder reactie? 1 seconde werk.
Je maakt het jezelf moeilijk juist door dat 'netjes te reageren' . Verspil er geen tijd, moeite of ergernis aan, zeker als je weet dat het steeds dezelfde is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:58

Ik heb liever dat ik dan een keer zo'n actie moet uithalen en dan hopen dat ze gewoon helemaal niet meer biedt. :D

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:05

Als verkoper het maximale eruit halen het spel van marktplaats? Als ik heel eerlijk ben geef ik mezelf altijd maar de schuld van alle miskopen en producten die overbodig geworden zijn, en blij mag zijn dat ik er nog iets voor terug krijg als ik het verkoop, want de meeste bieders willen er gewoon amper wat voor geven. Mits het om iets gaat wat ze echt willen hebben, dan is de vraagprijs (meestal helft aanschafwaarde) prima en is de deal zo gesloten. Zo heb ik zelf al een paar mooie aankopen gedaan, ook allemaal de vraagprijs voor betaald wat ongeveer de helft winkelprijs was. Tuurlijk is het een bied- en onderhandel dingetje, maar al paar keer meegemaakt dat iets toch maar hou ipv weggeven van bijv iets met een aanschafwaarde van over de € 900 waar niet meer dan € 150 voor geboden wordt, en dan is de staat nog amper gebruikt. Laatste tijd bezig met minimaliseren, laten we het er maar op houden dat dit een goede les is om kritischer te zijn met toekomstige aankopen ahum :o :D .
Klopt dat je beter dan maar niet kunt reageren, maar dat vind ik niet netjes, en iets met een 'sterren-beoordelingssysteem' :roll:

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:13

Als het iets anders is dan Marktplaats reageer ik soms ook niet eens op onzinbiedingen. Ik had eergisteren iets voor de 2e keer op Facebook groepen gezet. Dan krijg ik vragen, beantwoord ik deze en reageren ze vervolgens niet meer terwijl alles ook al op de foto's staat.. Dus nu maar op Marktplaats gegooid en binnen 10 minuten kreeg ik een bod van 100 euro. Maar mijn vraagprijs is 250 en nieuw is het ongeveer 500/600euro. :evaw: Dan wacht ik nog wel even.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:47

Intussen een geïnteresseerde die serieus lijkt te zijn.
Degene die 100 bood heb ik afgeslagen. Waarop ik kreeg ''Ik moet er een eind voor rijden. Dit moet ik ook meerekenen.''
Wat moet ik daar nou op zeggen..
Nog een ander die 120 bood, dat ik ook af sloeg en vroeg hij voor hoeveel hij weg mocht. ''De vraagprijs is 250€'' was mijn antwoord alleen. Ik heb al veel van de nieuwprijs af gehaald. Ga weg koopjesjagers..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:55

Ik heb een grasmaaier en -trimmer te koop staan voor €40,-
Inmiddels had ik van een aantal geïnteresseerden een berichtje gehad. Aan de eerste had ik gevraagd wanneer hij eventueel zou willen langskomen. Dus nummer twee, die een paar uur daarna een berichtje stuurde, had ik gezegd dat ik in afwachting was van een reactie van de eerste geïnteresseerde waarop hij terugstuurde: "Voor €50,- kom ik het vanavond ophalen".
Ik heb toen maar gereageerd dat ik dat niet netjes vind en dat ik eerst een reactie van de eerste persoon wilde afwachten. Daar was hij het eigenlijk wel mee eens maar wilde het toch even proberen. :')

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:42

Merexa schreef:
Intussen een geïnteresseerde die serieus lijkt te zijn.
Degene die 100 bood heb ik afgeslagen. Waarop ik kreeg ''Ik moet er een eind voor rijden. Dit moet ik ook meerekenen.''
Wat moet ik daar nou op zeggen..
Nog een ander die 120 bood, dat ik ook af sloeg en vroeg hij voor hoeveel hij weg mocht. ''De vraagprijs is 250€'' was mijn antwoord alleen. Ik heb al veel van de nieuwprijs af gehaald. Ga weg koopjesjagers..

Dat jij niet zijn brandstof hoeft te betalen