Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:07

Fijn, een conducteur die meerdere malen aangeeft dat koffers in de rekken boven moeten. Echt super irritant dat mensen hun koffers naast hun zetten dat niemand er naast kan zitten.

Speaking of the devil, vrouw naast me pleurt dat ding er gewoon neer.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:49

Nayomie schreef:
Fijn, een conducteur die meerdere malen aangeeft dat koffers in de rekken boven moeten. Echt super irritant dat mensen hun koffers naast hun zetten dat niemand er naast kan zitten.

Speaking of the devil, vrouw naast me pleurt dat ding er gewoon neer.


Ik snap deze ergenis zo erg, maar mijn grote koffer past dus nooit in het rek -O- en m’n kleine koffer in sommige plekken ook niet. Niet in alle ic’s iig.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:58

Nee klopt, die hele grote is inderdaad stuk lastiger. Soms passen ze trouwens tussen de vierzits stoelen. Alleen sommige mensen vinden dat de betere versie op "tas naast me dus niet zitten" _O-

De nieuwe sprinters, ik weet weer waarom ik ze altijd oversla in de ochtend. De stoelen zijn zo gebouwd dat iedereen een perfecte houding moet aannemen, dus onderuit zakken lukt niet in deze stoelen :')

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:25

Ik blijf zelf met mn koffers altijd op het balkon.. ga niet eens proberen ze ergens tussen te proppen, krijg ik ze straks niet meer los :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:42

Ik zit in de stoptrein naar Hoogeveen vanuit Groningen.. de trein moet al kwartier weg zijn, maar er is iets stuk. We kunnen er ook niet uit..

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:27

Nayomie schreef:
Fijn, een conducteur die meerdere malen aangeeft dat koffers in de rekken boven moeten. Echt super irritant dat mensen hun koffers naast hun zetten dat niemand er naast kan zitten.

Speaking of the devil, vrouw naast me pleurt dat ding er gewoon neer.


Leuk, koffers of tassen in het rek boven...

Doe ik nooit!

Reden: tas/ koffer is veel te zwaar voor mij om boven mijn hoofd te tillen. En ook veel te zwaar om zonder schade weer beneden te krijgen.

Mijn backpack kan/mag trouwens ook niet op de grond als deze nat/ vies is. Dan zit ik nl zodra ik hem weer op mn rug doe onder de smerigheid.

Danielleeee_
Berichten: 3200
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:37

mvdende schreef:
Nayomie schreef:
Fijn, een conducteur die meerdere malen aangeeft dat koffers in de rekken boven moeten. Echt super irritant dat mensen hun koffers naast hun zetten dat niemand er naast kan zitten.

Speaking of the devil, vrouw naast me pleurt dat ding er gewoon neer.


Leuk, koffers of tassen in het rek boven...

Doe ik nooit!

Reden: tas/ koffer is veel te zwaar voor mij om boven mijn hoofd te tillen. En ook veel te zwaar om zonder schade weer beneden te krijgen.

Mijn backpack kan/mag trouwens ook niet op de grond als deze nat/ vies is. Dan zit ik nl zodra ik hem weer op mn rug doe onder de smerigheid.

Maar zet je een natte/vieze backpack dan op de stoel naast je? Of doe je die dan wel in het bagagerek?

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:02

Danielleeee_ schreef:
mvdende schreef:


Leuk, koffers of tassen in het rek boven...

Doe ik nooit!

Reden: tas/ koffer is veel te zwaar voor mij om boven mijn hoofd te tillen. En ook veel te zwaar om zonder schade weer beneden te krijgen.

Mijn backpack kan/mag trouwens ook niet op de grond als deze nat/ vies is. Dan zit ik nl zodra ik hem weer op mn rug doe onder de smerigheid.

Maar zet je een natte/vieze backpack dan op de stoel naast je? Of doe je die dan wel in het bagagerek?


Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel als de grond nat of vies is.

Mijn backpack is dus nooit nat/ vies. Hoogstens vochtig door regen, maar dan zit er een hoes omheen...

Ja, de backpack staat dan op een stoel naast mij. Zo kan ik er tegenaan gaan zitten als ik wil opstaan. Zoveel gemakkelijker dan een backpack vanaf de grond op je rug krijgen.

In treinen waar er speciale bagage rekken zijn, berg ik de backpack wel daar op. Maar de meeste treinen van NS hebben dat niet.

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:08

Je kan je tas toch ook gewoon op je schoot zetten. Ik zou het echt niet pikken als het druk is en je houdt een stoel bezet met je backpack. Het is echt niet mijn probleem als dat ding te groot is. Ik heb al vaker tassen van stoelen geplukt en op de grond gezet.

Ik vind het ook altijd zo irritant als iemand tegenover je in een lege 4zits komt zitten.

Danielleeee_
Berichten: 3200
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:29

mvdende schreef:
Danielleeee_ schreef:
Maar zet je een natte/vieze backpack dan op de stoel naast je? Of doe je die dan wel in het bagagerek?


Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel als de grond nat of vies is.

Mijn backpack is dus nooit nat/ vies. Hoogstens vochtig door regen, maar dan zit er een hoes omheen...

Ja, de backpack staat dan op een stoel naast mij. Zo kan ik er tegenaan gaan zitten als ik wil opstaan. Zoveel gemakkelijker dan een backpack vanaf de grond op je rug krijgen.

In treinen waar er speciale bagage rekken zijn, berg ik de backpack wel daar op. Maar de meeste treinen van NS hebben dat niet.

Ohja, ik had de zin verkeerd geïnterpreteerd _O- Nu begrijp ik inderdaad wat je bedoelt :)

En dat valt me ook op. Als ik in het buitenland reis met de trein, zijn de bagagerekken boven de stoelen vaak ruim genoeg voor backpacks, maar in Nederland niet. Misschien omdat de gemiddelde mens in Nederland niet zoveel uur reist (in het buitenland heb ik wel eens 9 uur in één trein gezeten), maar onhandig is het soms wel.

Pas zat ik in de trein waar vier mensen twee vierzits in beslag hadden genomen. Eén vierzits zaten ze in, één vierzits lag vol met hun koffers die dus te groot waren voor het bagagerek.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:44

Nahh maar echt... k zat gewoon weer in een kapotte trein. Niet te doen. Dit keer in Zwolle

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:47

Ik heb nooit begrepen hoe je in Nederland je koffer fatsoenlijk kwijt kan in de trein. Helemaal de treinen richting Schiphol zijn een drama, want al die grote koffers kunnen niet in het rek boven de stoelen, in het gangpad mag niet en vaak is de trein zo vol dat naast je ook niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:32

Destination schreef:
Ik heb nooit begrepen hoe je in Nederland je koffer fatsoenlijk kwijt kan in de trein. Helemaal de treinen richting Schiphol zijn een drama, want al die grote koffers kunnen niet in het rek boven de stoelen, in het gangpad mag niet en vaak is de trein zo vol dat naast je ook niet kan.

Als je naar boven gaat dan kunnen de koffers tussen de rugleuningen van de 4zits.

Tja en anders doe je het nooit goed. Maak je ruimte voor koffers dan gaat dat ten koste van zitplaatsen. En dan krijg je daar weer klachten over.

Shadow0

Berichten: 43583
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:39

Sinds ik weet dat parkeerkosten 1 van de grote geldstromen rondom Schiphol is, vraag ik me ineens wel af hoe groot de motivatie is om het echt goed aan te pakken. (Maar dat zijn nare argwanende gedachten :\ )

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:42

Gloa schreef:
Destination schreef:
Ik heb nooit begrepen hoe je in Nederland je koffer fatsoenlijk kwijt kan in de trein. Helemaal de treinen richting Schiphol zijn een drama, want al die grote koffers kunnen niet in het rek boven de stoelen, in het gangpad mag niet en vaak is de trein zo vol dat naast je ook niet kan.

Als je naar boven gaat dan kunnen de koffers tussen de rugleuningen van de 4zits.

Tja en anders doe je het nooit goed. Maak je ruimte voor koffers dan gaat dat ten koste van zitplaatsen. En dan krijg je daar weer klachten over.

Maar niet alle treinen zijn dubbeldekkers ;) Ik snap oprecht niet waarom het in Nederland niet kan en in andere landen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:03

Omdat in Nl bij de aankoop van nieuwe treinstellen of renovatie van de oude het gaat om zoveel mogelijk zitplaatsen. In het buitenland maken ze blijkbaar andere overwegingen.

En ja de gemiddelde forens heeft liever een zitplaats dan dat die ten koste moet gaan van 'de af en toe naar schiphol' reiziger.

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:15

20 km een jankend kind in de bus... -O-

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:03

Ik ga eind mei naar Schiphol met koffer in de trein. Hopelijk gaat dat goed, want ik heb al ruim een half jaar geen gebruik gemaakt van de trein. :=
Gelukkig reis ik 2x ( heen en als weer in NL ben terug in de ochtend op zaterdag.

Nu wel duimen dat er geen werkzaamheden zijn ofzoiets

xPabloBokt

Berichten: 9559
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:29

Ineke2 schreef:
Ik ga eind mei naar Schiphol met koffer in de trein. Hopelijk gaat dat goed, want ik heb al ruim een half jaar geen gebruik gemaakt van de trein. :=
Gelukkig reis ik 2x ( heen en als weer in NL ben terug in de ochtend op zaterdag.

Nu wel duimen dat er geen werkzaamheden zijn ofzoiets


Heb je de NS app? Daar kun je je reis plannen en werkzaamheden vooruit bekijken.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 00:13

Niet meer, zal hem over een maand of 2 wel weer installeren zodat ik kan kijken en erop inspringen :)

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:12

Naast me zit iemand een rauwe paprika op te eten.
Ik vind ze heerlijk, maar niet om 8 uur in de ochtend :')

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:15

Oh gosh, dat is vroeg. Ik ruik het al helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:30

Oeh, die zou ik nu ook wel op kunnen :P

Hier nog geen ergernissen vandaag :D

HopeMyDay

Berichten: 1289
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:46

Mijn buschauffeur is momenteel een soort Mariah Carey na aan het doen (echt heel hard en vals zingen door de bus) :') ze is niet door naar de volgende ronde van the Voice in ieder geval _O-

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:20

HopeMyDay schreef:
Mijn buschauffeur is momenteel een soort Mariah Carey na aan het doen (echt heel hard en vals zingen door de bus) :') ze is niet door naar de volgende ronde van the Voice in ieder geval _O-


:D heeft ze wel in de gaten dat er nog mensen in de bus zitten?