Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:15

Smee__ schreef:
Waar mijn gigantische misselijkheid vandaan komt := Ben nu al sinds zondagavond misselijk en alles wat ik eet komt er weer uit. Maar verder geen koorts of wat dan ook dus griep lijkt me niet. En kan ook niet zwanger zijn :+

Kan best een griepje zijn hoor.. Ik heb al 5 weken griep zonder koorts, maar de keren dat ik koorts heb gehad zijn sowieso op 1 hand te tellen. Maar ook compleet met spugen en inmiddels aan de antibiotica :')

Century

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:00

Antibiotica werkt niet tegen griep. Antibiotica werkt alleen tegen bacteriën, niet tegen virussen zoals de griep. Ik neem aan dat je dus iets anders hebt, omdat je anders geen antibiotica gekregen zou hebben?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:09

Froukje schreef:
Gewoon op google? Als het nummer bekend is ergens komt ie dan wel boven water.

Kreeg financiele adviseurs. Die bellen niet snachts neem ik aan >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:25

savannah030x schreef:
Waar kan je op internet een mobiel nummer invoeren en erachter komen wie het is? Word al dagen door een nummer gebelt die ik niet ken.

Om de meest gekken tijden (23:00/00:00)

Is het gewoon een 06 nummer?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:41

Century schreef:
Antibiotica werkt niet tegen griep. Antibiotica werkt alleen tegen bacteriën, niet tegen virussen zoals de griep. Ik neem aan dat je dus iets anders hebt, omdat je anders geen antibiotica gekregen zou hebben?

Ik vraag me totaal niet af waar antibioticaresistentie vandaan komt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:42

Century schreef:

Huisarts noemde het toch echt een griep met een irritatie bij m'n keel. Sprak juist uit dat er geen sprake was van ontsteking omdat de koorts ontbreekt maar heb het kuurtje toch gehad omdat ie 5 weken griep ook wel rampzalig vond..

En mijn huisarts strooit niet met AB kuren hoor.. :+
Laatste keer dat ik aan de AB zat was 14 maanden geleden & dat was 1malig en in het ziekenhuis dus geen kuur. En de keer daarvoor is alweer bijna 3 jaar geleden dus AB resistentie zal wel.meevallen.

Maar wilde alleen aangeven dat iets wel degelijk griep kan zijn. Ook zonder koorts.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:03

Believe schreef:
savannah030x schreef:
Waar kan je op internet een mobiel nummer invoeren en erachter komen wie het is? Word al dagen door een nummer gebelt die ik niet ken.

Om de meest gekken tijden (23:00/00:00)

Is het gewoon een 06 nummer?

Ja is een 06 nummer. Heb wel de beller geblokkeerd. Want diegene had ook geen whatsapp.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:07

Waarom blijven de streepjes op mijn tandpasta altijd mooi, zelfs als de tube helemaal gekreukt is?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:14

mariekerocky schreef:
Waarom blijven de streepjes op mijn tandpasta altijd mooi, zelfs als de tube helemaal gekreukt is?

Als je de tube doorknipt, zie je de magie: de streepjes worden gemaakt door de blauwe (denk ik) gel die bovenin vlak bij de dop zit, en door twee mini-gaatjes wordt bijgemengd in het "grote gat" waar de witte tandpasta door naar buiten geperst wordt. De witte tandpasta gaat dus eerst een stukje door een buisje (anders zou het mengen met het blauw).

Als je in de tube knijpt, duwt de tandpasta tegen het gel-deel aan, waardoor ook die gel door de kleine gaatjes geduwd wordt en in het 'buisje' op de juiste plek en in de juiste hoeveelheid wordt gemengd.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:29

APCIII schreef:
mariekerocky schreef:

Als je de tube doorknipt, zie je de magie: de streepjes worden gemaakt door de blauwe (denk ik) gel die bovenin vlak bij de dop zit, en door twee mini-gaatjes wordt bijgemengd in het "grote gat" waar de witte tandpasta door naar buiten geperst wordt. De witte tandpasta gaat dus eerst een stukje door een buisje (anders zou het mengen met het blauw).

Als je in de tube knijpt, duwt de tandpasta tegen het gel-deel aan, waardoor ook die gel door de kleine gaatjes geduwd wordt en in het 'buisje' op de juiste plek en in de juiste hoeveelheid wordt gemengd.

Wow thanks, nooit geweten. Nu ga ik gelijk even een tube doorknippen want ik wil het zien :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:06

Kan je ook foto's maken en plaatsen? Ik heb geen streepjes-tandpasta en wil het ook zien :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:10

Shanna schreef:
Kan je ook foto's maken en plaatsen? Ik heb geen streepjes-tandpasta en wil het ook zien :')

Jaaa ik wil het ook zien :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:16

Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:18

Century schreef:

Waarom werd ik dan wel beter van griep toen ik antibiotica voor mijn keelontsteking kreeg?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:31

sureido schreef:
Century schreef:

Waarom werd ik dan wel beter van griep toen ik antibiotica voor mijn keelontsteking kreeg?

Dat kan meerdere redenen hebben, zoals de ontsteking in je keel wordt bestreden door antibiotica waardoor je eigen afweer systeem zich kan richten op het griep virus.
Het is een feit dat antibiotica niet voor virussen werkt, omdat virussen in onze eigen cellen gaat zitten. Als je het virus wil bestrijden zal je dus je lichaamseigen cellen kapot moeten maken en dat wil je niet. Bacteriën hebben een eigen cel waardoor je die wel kan bestrijden aangezien je daar verder geen lichaams eigen cellen mee kapot maakt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:37

Je keelontsteking was dan een bacteriële infectie. Die is veroorzaakt door irritatie van het griepverschijnsel hoesten/keelpijn. Door de griep is je weerstand lager en door de irritatie van je keel kunnen bacteriën helemaal hun gang gaan daar.
En misschien had je eerst griep en voelde je je daarna door de keelontsteking ook grieperig. Want van een keelontsteking kan je ook koorts krijgen.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:49

Flowery schreef:
Shanna schreef:

Jaaa ik wil het ook zien :')

Het is mislukt want de tube is bijna leeg waardoor er niks meer te zien is:')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:50

SindyKaya schreef:
[ [url=m/dgFqlb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu vraag ik me af hoe iemand een tube tandpasta heeft doorgeknipt zonder m plat te drukken :')

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:53

Indy_Mouse_9 schreef:
SindyKaya schreef:
[ [url=m/dgFqlb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu vraag ik me af hoe iemand een tube tandpasta heeft doorgeknipt zonder m plat te drukken :')

Tube bevriezen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:00

Ik geef jullie wel halve uitleg.. my bad. Maarre

Ik was al 2 weken ziek incl opgezette klieren en overal al last van gehad (griep/koorts/hoofdpijn/buikpijn/keelpijn) ja ik voelde me echt een mislukkeling.. dus moest van de dokter bloedprikken en toen kwam er uit dat ik pfeiffer met verhoogde leverwaarden had en met keelonsteking. Die keelonsteking was dus maandag al in m'n bloed te zien en woensdag moest ik naar de dokter voor de uitslag en toen begon mn keel pas pijn te doen.. kreeg ik voor het eerst in m'n leven ab en die zou ik niet kunnen handelen vanwege die leverwaarden, maar na 1 dag was mijn ontsteking bijna weg, mijn griep minder tot weg en mijn klieren opeens voor de helft minder terwijl ik die echt al 2 weken had..

Das best raar toch?:') moe ben ik ook niet echt geweest en mocht 'n maand niet drinken maar na 3 weken toch gedaan, daar zou ik dan super ziek van worden maar dat is ook niet gebeurd. En mijn leverwaarden laten prikken ook die zijn weer priem!

Edit: maar ik ben nooit ziek maar zo ziek als toen.... pff :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:06

Dat is toch niet raar? Griepjes gaan vanzelf weer over en ik gok dat je al aan de beterende hand was. Dus als de ontsteking dan wordt weg genomen kan je lichaam zelf het laatste restje virus bestrijden.
Bottom line: antibiotica werkt niet tegen een griep virus

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:42

Ik vind het eigenlijk ook best logisch, als de keelontsteking wordt bestreden mbv de antibiotica dan heeft je lichaam ook meer ruimte om de rest op te ruimen. Antibiotica op de juiste plek/moment is ook een prima en mooi middel :) Het moet alleen wel nuttig en niet te snel ingezet worden, want dat werkt resistentie in de hand. Ik neem aan dat Rachelle's huisarts geen antibiotica bij alleen griep heeft ingezet, want dat is vrij nutteloos.

@Rachelle: met antibioticaresistentie bedoelen we niet resistentie bij jezelf. Het maakt niet uit hoe vaak jij het persoonlijk hebt gebruikt. Het gaat om het feit dat antibiotica vaak niet op de juiste manier wordt gebruikt, waardoor er bacteriën zijn die een kuur overleven (bijv om dat de kuur niet wordt afgemaakt), en daarna beter tegen de antibiotica kunnen. Herhaal dit heel vaak over een lange tijd en je krijgt stammen van bacteriën die niet meer op antibiotica reageren. Daar is men huiverig voor, want dat kan wel eens een groot probleem worden.
Heeft dus niets met jou persoonlijk te maken :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:50

Ik heb met de walibi Fright Nights deze euro teruggekregen, volgens mij kan ik hier niet mee betalen of wel? En wat voor euro (als het een euro is) is het? Welk land komt het vandaan?

Afbeelding

Afbeelding

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:59

Dat is een Bulgaarse munt :D Een lev, vergelijkbaar met een euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:03

"Vals" geld dus.. kan je inderdaad niet mee betalen (al kan je het natuurlijk wel proberen)..