Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:56

Ik heb nogsteeds 2 winter dekens liggen die ik aan de straatstenen niet kwijt kan terwijl ze splinternieuw zijn en ik toch ook niet de hoofdprijs vraag voor zulke kwaliteitsdekens

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:40

Ik ben op zoek naar een hoes voor een scootmobiel.

Ik zag op marktplaats een tweedehandse staan. Boven deze advertentie stonden allemaal website advertenties die hoezen aanboden voor 20 tot 30 euro. Ik klik op de hoes advertentie zelf en er staat bieden vanaf 5,-. Nou, ik bied 10,- en ik stuur een mailtje dat ik interesse heb en hoop op reactie of het bod geaccepteerd word, en zo niet, wat dan de minimale vraagprijs is.

Krijg ik een mail terug dat de hoes van dit merk is en nieuw 150,- euro was en dat 10,- te laag was. In één zin, zonder nette aanhef etc en vol typfouten. Ja, 10,- is inderdaad een veel te laag bod voor zoiets, maar hoe kan ik dat weten dan? Er stond geen nieuwprijs in de advertentie. Eigenlijk stond er niets beschreven, ook het merk niet.

Ik heb terug gemaild dat 10,- inderdaad veel te laag is voor deze hoes en dat ik het bod terugtrek omdat ik, wat zij er waarschijnlijk voor wil hebben, teveel is voor mij. Daarna heb ik wel gezegd dat ze heeft staan, bieden vanaf 5,- en dat er advertenties boven staan met nieuwe hoezen van 20,- en 30, - waardoor ik en waarschijnlijk anderen de impressie kregen dat zoiets de nieuwprijs zou zijn/was van deze hoes en dat ze dan lage biedingen zal blijven krijgen. Als ze dat niet wilt, dat ze het merk en de nieuwprijs erin moet zetten plus bieden vanaf hoger dan 5,- doen, zodat ze geen onzin biedingen krijg.

Ben benieuwd of ze me nog zal antwoorden. Sommige mensen appreciëren het absoluut niet om ongevraagd tips te krijgen :P Maarja, ik dacht, ik wil uitleggen waarom ik 10,- bood, want ik heb een hekel aan onzin biedingen en wil niet dat iemand dacht dat ik zo'n iemand was die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Maar ik heb ook echt zoiets van joh, wat is de moeite om even duidelijk te zijn in je advertentie. Als je dat in je mail kan, zet het dan ook gewoon daarin...

Waarom kunnen mensen niet gewoon duidelijk zijn aargh :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:49

joyce_eddy schreef:
Ik heb nogsteeds 2 winter dekens liggen die ik aan de straatstenen niet kwijt kan terwijl ze splinternieuw zijn en ik toch ook niet de hoofdprijs vraag voor zulke kwaliteitsdekens

Misschien handig om de maten in onderlengte er bij te zetten.
Maat S of maat M is wel heel ruim.

Mochten de onderlengtes er niet in staan, gewoon even meten :)

@ ElineS,

Lekker logisch die advertentie.
Maar zal wel een lokkertje zijn om je veel duurdere dingen te kunnen verkopen.
Snap het alleen van de adverteerder niet, want op MP werkt dat echt niet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:54

Kreeg vandaag een bod op mijn Girolle Fantasy kaaskruller van 4,50. Heb er geen vraagprijs bijstaan, maar aangezien het ding nieuw is (gewonnen) en in de winkel ca 35 euro kost heb ik netjes teruggemaild dat dat een stuk lager is dan waar hij voor weg mag en dat ik meer richting 17,50 zat te denken. Kreeg toen keurig netjes een bedankje voor mijn snelle reactie en de mededeling dat hij voor dat geld er liever eentje kocht van een ander merk. Vond het toch heel netjes dat hij dat nog even liet weten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 05:52

Ik heb nu ook een moeilijk geval, weliswaar niet via MP, maar ik zou nu wel willen dat het via MP was gegaan :') Dat had het minder moeilijk gemaakt.
Sinds eind juli had ik nog een laatste valkparkiet te koop. Verschrikkelijk mooi dier en er was ook een wachtlijst voor. De eerste gegadigde is een persoon waar ik geregeld via FB contact mee heb en komt erg betrouwbaar en ervaren over. Prima, die had dus eerste keus en wilde de vogel graag hebben. Hij woont alleen wel een uurtje reizen verderop en kan ivm jonge kinderen/werk niet direct komen. Geeft niet, de vogel zit me niet in de weg en het komt ook niet op een weekje aan.

Maar inmiddels zitten we al bijna op half oktober en zit de vogel hier nog steeds -O- De afspraak is al drie keer van zijn kant afgezegd ivm zieke kinderen, werk etc etc. De vogel zit me niet in de weg, hoor. Maar ik wil nu toch wel eens dat ze gaat verhuizen. Morgen zou hij haar echt heus waar 100% komen halen, maar ik had er een hard hoofd in en ja hoor. Vanochtend weer een berichtje dat er weer iemand ziek is en de afspraak verzet kan worden naar volgende week, want dan komt hij haar echt heus waar 100% halen :')
Ik heb nu toch heel sterk de neiging om de verkoop helemaal niet meer door te laten gaan, maar verder heb ik wel steeds goed contact met hem gehad en kom hem ook regelmatig tegen in FB groepen. Heb ook geen zin in boze reacties etc := Ik wil het nu nog tot volgende week afwachten, maar als het dan weer niet door gaat ben ik er wel echt klaar mee. Ondertussen ga ik me ook nog eens aan de vogel hechten omdat ze hier al zo'n tijd zit :7

Pffff -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 06:47

Ik zou laten weten dat het goed is, maar hij er zeker achter moet komen. Anders verkoop je hem door. Dat je hem al 3 maand reserveerd en onderhoud etc.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:17

Vraag anders een aanbetaling, dan geeft toch een stukje verbinding tot koop

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:27

Wat vervelend, en zeker omdat het om een levend wezen gaat!
Maar ik zou er inderdaad toch een berichtje aan wagen dat je hem/haar nog tot dan en dan voor hem apart houdt en anders met andere gegadigde verder gaat! Als iemand hem graag wil, had die in al die tijd echt wel een keertje langs kunnen komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:30

Aan zo'n persoon zou ik niet eens een vogel of elk ander dier willen geven.. :=

Ik krijg de kriebels van dat soort mensen.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:38

Ik had gewoon gemaild dat t beestje nu wel beetje jn de weg zit of de welke reden dan ook voor de verkoop, en hij t beestje moet halen binnen een x tijd. En als dat niet lukt je verder gaat kijken naar andere gegadigde.

Ben je duidelijk, beestje mogelijk weg en je kan verder. Vaak ontstaan zulke dingen door niet duidelijk communiceren met elkaar "omdat het wel makkelijk is" zo op deze manier ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:19

Sammie schreef:
Aan zo'n persoon zou ik niet eens een vogel of elk ander dier willen geven.. :=

Ik krijg de kriebels van dat soort mensen.

Ik ook een beetje...

Cayenne, ik denk dat de optie van DeMolenhoek de beste is. En desnoods laat je weten dat iemand anders je heeft gevraagd of je die vogel nog hebt en dat die eigenlijk gisteren nog op de stoep zou willen staan. Dan kom je er wel achter of het echt een liefhebber is. Kom op zeg, hoevaak kunnen kinderen ziek zijn? Dan regelt hij maar een keer oppas. Of blijft z'n vrouw maar lekker thuis/dumpt hij de kinderen maar even bij z'n vrouw.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:28

Ik zou idd er een duidelijk berichtje naar toe doen, en een uiterste datum bij zetten.
Mocht die dan niet geweest zijn, jammer dan.
En nare berichten hoef je waarschijnlijk niet bang voor te zijn, die mensen weten zelf heel goed hoe het zit en dat ze zichzelf meer schade doen met zulk soort berichten dan jou.
En ook gewoon vriendelijk blijven, of die de vogel nu neemt of niet.
Ook in de toekomst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:39

Het is wel een persoon die echt goed voor zijn vogels is, dus daar heb ik wel het vertrouwen in. Anders was dat dier überhaupt niet aan hem verkocht. Vanochtend heeft hij een berichtje gestuurd dat hij hem volgende week ECHT komt halen, maar als dat niet gebeurd is het idd gewoon klaar. Ik vind dat ik nu wel genoeg geduld heb gehad en dat heb ik vanochtend ook door laten schemeren. Ik denk dat ie dat nu ook door heeft.
En idd is een aanbetaling een goed idee. In de meeste gevallen doe ik dat ook, maar hij is al 40 jaar kweker en heeft mij in het begin ook veel tips gegeven en op weg geholpen, waardoor ik een aanbetaling niet nodig vond. Beetje naief dus, dat blijkt maar weer.

De drie ouders (ja, drie :') en het zijn ook nog eens pleegouders) voeren de kleine ook nog steeds, terwijl die allang zelfstandig is. Het is dus een soort van kleine parasiet momenteel :7 ) Nu met de winter in aantocht ben ik dat wel een beetje zat. Ik heb liever dat de ouders energie in zichzelf steken ipv het jong vol te pompen :P
Maar goed, ik blijf nog een weekje geduldig en dan is het over.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:00

Pfffff, ik bood op een cap van harry horse challenge sparkle cap!
Krijg ik toch een mailtje terug hoe gek ik ben, want die cap koste 149 nieuw bla bla
Even gegoogled, en overal zijn ze nieuw voor 94,95

Heb maar "vriendelijk bedankt" :')

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:37

Ik heb een nieuw wit anky dekje te koop.
Krijg ik zon domme vraag is die gebruikt en beschadigd nee natuurlijk niet hij is nieuw en nooit gebruikt staat erbij,vragen ze ook is de prijs ex verzenden er stond inclusief verzenden bij.
Zucht af toe 8)7

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:27

Uuh praat me er niet van. Erger me dood aan sommige mensen. Sommige mensen bieden zo ongelofelijk dom. Als er staat bieden vanaf 50,- waarom dan een mail sturen met ik bied 20,- meer heb ik niet. Ja jammer, niet mijn probleem.
Zelfde als dat ik nu 2x een uur op iemand heb gewacht die laarzen zou komen passen en me 2x heeft laten staan zonder belletje of app. En vervolgens niet meer reageert. Echt aso. Al die onreeele biedingen pff.
Mensen hebben toch zelf ook besef dat ding nieuw heel duur zijn. Als je overal maar 10,- voor wil betalen moet je gaan schaken, niet paardrijden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:30

Pff. Ik had gister toevallig meerdere advertenties open staan.
Had iets geboden maar bleek de verkeerde advertentie dus meteen bod verwijderd.
Had ik vanmorgen een mail: verwijder je bod, slaat nergens op.

Uh, ten 1e kan de verkoper dat zelf en ten 2e had ik hem meteen erna al verwijderd.
Heb teruggestuurd dat ik dat al meteen gedaan had en dat daar melding van kwam, had ze zich de mail kunnen besparen.

Snap dat je niet blij bent met een bod wat niet bevalt.. maar dit is dan ook weer niet zo netjes :')

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:33

Zeggen er drie ik wil hem overnemen stuur ik mijn gegevens en vraag hun adres hoor ik niks meer.
Ja liever dat je dan niet reageert ging over een dekje.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:02

Nou,via facebook had ik een afspraak met een meisje die zadel en 2 hoofdstellen zou komen halen voor 100 euro.
Het ligt in de weg en we willen er vanaf.
Alles is nog goed maar gebruikt.

Afgelopen zaterdag zou ze komen om 14.00 uur maar kreeg een berichtje smorgens of het ook om 17.00 uur kon want ze had haar moeders auto nodig en die was tot 16.00 weg.

Nou prima geen probleem,moet ik maar ff tijdens het melken weglopen.

Om 17.15 uur een berichtje gestuurd of ze het kon vinden.

Kreeg terug gestuurd dat de uitlaat onder de auto weg was geklapt en dat ze dus later zou zijn.

Wederom geen probleem,zou ik haar later wel zien.

Om 19.00 nog steeds niks maar toen ik een berichtje stuurde of ze een tijdsindicatie had kreeg ik terug dat het niet meer ging lukken om te komen.

Nouja,wilde iets nieuws afspreken maar ze reageerd gewoon helemaal niet meer.

Heb zo een flauw vermoeden dat ze uberhaupt niet op weg is geweest.
Wat een tijdverspilling.

En ondertussen zitten we nog steeds met zadel en hoofdstellen waar we graag vanaf willen.
Wembley international 17.5 inch in goed onderhouden staat en 2 complete hoofdstellen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:16

Hier juist weer een fijne ervaring. Gisteren bod gehad en akkoord gegaan en gegevens uitgewisseld. Bagage stond het geld er al op en dis pakketje op de post gedaan. Fijn als het zo snel kan!

Morgenavond iemand die een fleecedeken op wil komen halen voor mijn vraagprijs. Mailcontact haar erg prettig dus ik heb goede hoop!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:31

Vandaag toch nog even flink geschrokken. Ik had een beeldje gekocht op eBay van een verkoper goede recensies en zit er al op sinds 2010. Dus ik bieden, hij een tegen bod doen en die heb ik geaccepteerd vanmiddag geld via paypal over gemaakt. Een uur later krijg ik een bericht dat de aanbieding niet meer beschikbaar is, ik bekijk de pagina van de verkoper blijkt de verkoper niet meer ingeschreven staan bij eBay. Ik hoop maar dat mijn beeldje nog wel binnen komt en anders ga ik mijn geld terug vragen.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:02

Ik heb even een kwestietje wbt iets verkocht via marktplaats. Zou ik iemand een pb mogen sturen? Ben wel benieuw hoe iemand anders dit eventueel zou oplossen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:06

Stuur maar :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:09

Mag ook naar mij

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:36

Heerlijk zoals het soms kan gaan :D

Zoek een aquarium die 10 cm hoger is dan degene die ik nu heb, heb nu even een noodbakje staan.
Ik zocht, vond, belde, en kan hem vanmiddag al ophalen. Mail gestuurd voor verdere gegevens, en dan zitten mijn vissies snel weer wat ruimer :D