Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 16:06

Ik gebruik tegenwoordig ook Waze, Google Maps gaf steeds een foutmelding op mijn A55. Dus overgestapt en bevalt prima.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:03

Sinds wanneer zitten er roze google bots op bokt? Of was dit altijd al en valt het mij nu pas op?

Afbeelding

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:40

Huh dat is toch gewoon grijs? Ik weet niet beter dan dat ze dat kleurtje zijn

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:51

Amalarab schreef:
We maken gebruik van Google Maps als navigatie maar wat is dat een vervelende app.
Ik kan niet vinden waar ik kan invoeren, alleen snelwegen. We rijden nu regelmatig op de meest idiote afsnijders. %)
Wat gebruiken jullie voor navigatie?

Waze!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:08

Amalarab schreef:
We maken gebruik van Google Maps als navigatie maar wat is dat een vervelende app.
Ik kan niet vinden waar ik kan invoeren, alleen snelwegen. We rijden nu regelmatig op de meest idiote afsnijders. %)
Wat gebruiken jullie voor navigatie?

Druk op de drie kleine stippels naast je bestemming en dan ‘opties’ al geprobeerd?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:23

Fearn schreef:
Prrrr schreef:
Ja, dat kan, kan ook uit je rug komen. Kan ook met je sinussen te maken hebben. Kan ook met stress te maken hebben. Dat is een hoop om uit te sluiten, ik zou met een ander kussen beginnen. Of bedenken of een kussen waar je met je been overheen kan liggen kan helpen voor je rug.

Je kan ook een keer naar een fysio gaan om je rug en nek te laten beoordelen. De fysio waar ik voor revalidatie van mijn schouder kwam constateerde dat mijn ribben niet helemaal lekker zaten, heeft dat in twee behandelingen opgelost en daarna heb ik nooit rugpijn meer gehad...

Ja precies, ik weet wel dat stress en vermoeidheid sowieso triggers zijn, maar het is wel opvallend dat de hoofdpijn gelijk wegtrekt als ik uit bed ga. Hoewel ook het slaap-en waakritme daarmee te maken kan hebben. Maar het gebeurt dus ook als ik gewoon overdag op de bank ga liggen. Dus ik dacht misschien iets vanuit m'n nek (of evt rug inderdaad).

Wat fijn dat je rugpijn zo snel opgelost kon worden.. ja een fysio raadplegen is zeker ook een goed idee.

Herkenbaar. Bij mij zitten er dan vaak wat wervels vast, die een fijne manueel therapeut weer losmaakt. Meestal trekt de hoofdpijn na zo'n behandeling pas goed weg.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:09

Waarom hebben we dit aangepaste boktlogo? :o?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:26

marleen_88 schreef:

Veulen verkiezingen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:05

marleen_88 schreef:

Ik denk de Boktveulenverkiezingen. Maar ik zie er geen veulens in eigenlijk. Ze hadden beter echt veulenfoto’s kunnen gebruiken.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:40

TessaxQuincy schreef:
Maakt een samsung laderblokje de batterij van een iphone kapot? Ik heb nu iets langer dan een maand mijn telefoon, ondertussen is de battery health al 98%. Ik gebruik mijn telefoon wel veel per dag maar laad ‘m bijna altijd alleen ‘s nachts op. Wel gebruik ik een samsung laderblokje, zou het daaraan kunnen liggen?

Geen idee, maar na een maand op 98% is wel heel snel.

Ik heb de mijne sinds eind December en sta nu op 97%. Heeft tot juli op 100% gestaan (15 pro max)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:10

Afbeelding

Deze reclameborden hangen in mijn woonplaats naast de weg. Is van een keukenzaak die het 30 jarig jubileum viert. Heb de naam maar even weggehaald, maar vind het een beetje rare advertentie. Ligt dat aan mij, heb ik een dirty mind? Wat vinden jullie?

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:36

Snap niet helemaal wat deze foto te maken heeft met keukens. Beetje gekke combinatie.
Je zou denken aan wat anders met de lolly en tekst erop.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:43

De naam van de keukenboer staat er nog op ;)

Maar misschien daarom wel, niet weten wat het ermee te maken heeft en dan word het ook besproken.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:27

Ik heb een nieuwe koptelefoon, met ANC (active noise cancelling). Knopje daarvoor aan of uit lijkt niet bijster veel verschil te maken.
Het een een Fresh and Rebel Clam 2.

Dus de vraag, hoeveel merk je (normaal) van die ANC?

Zoals het nu ging breng ik deze terug en bestel ik dezelfde zonder ANC. Scheelt toch weer €30 :)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:33

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik heb een nieuwe koptelefoon, met ANC (active noise cancelling). Knopje daarvoor aan of uit lijkt niet bijster veel verschil te maken.

Zoals het nu ging breng ik deze terug en bestel ik dezelfde zonder ANC. Scheelt toch weer €30 :)

Ik heb een Sony met ANC en wat ik normaal vnl merk van ANC is dat achtergrond geruis wordt weggefilterd (en dat is ook wel wat ANC is). Dus als ik in de trein zit, dan hoor ik het rijden van de trein niet meer. Gesprekken zijn wat gedempt, maar hoor ik nog wel enigzins

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:14

Kan ik geblancheerde worteltjes uit de diepvries koken en dan later nog een keer verwarmen?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:32

Dat denk ik wel. Als je maar niet te lang wacht met opwarmen. Maar ik denk niet dat het er lekkerder van zal worden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:05

Indy_Mouse_9 schreef:

Als ik ANC aan heb bij mijn airpods pro dan hoor ik echt nauwelijks meer wat van mijn omgeving, en als ik daarbij muziek heb aanstaan hoor ik niks/niemand meer. Maar ANC zonder muziek vind ik niet fijn, ik kan het niet goed uitleggen maar het geeft druk op mijn hoofd waarvan ik hoofdpijn krijg, met muziek daar geen last van.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:43

leintje_ en SCW bedankt!
Collega heeft ook nog wat kantoor specifieke dingen genoemd die hij niet meer hoorde, dat was ook handig.
Ik twijfel nog steeds, haha

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 02:09

Ik vraag me af hoe de 'doorsnee mens' oogcontact tijdens gesprekken ervaart? Ik vind dat zelf heel ingewikkeld. Ik kan mijn gesprekspartner wel aankijken wanneer ik zelf niet aan het woord ben (maar het is wel 'hard werken'), maar als ik praat schieten m'n ogen de hele ruimte door, anders kan ik niet nadenken over wat ik wil zeggen :=

Ik heb overigens geen autisme, wel op getest een paar jaar geleden en ik heb (nu, als volwassene) ook voldoende kenmerken maar in mijn jeugd was het niet duidelijk genoeg aanwezig.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 08:47

Ik herken dat, Karlijn. Oogcontact houden kost me heel veel moeite. Ik ben at en toe wel bang dat mensen me ongeïnteresseerd vinden lijken, maar ik kan er niets aan doen. Als ik niet heel hard m best doe gaat mijn blik alle kanten op.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:34

Voor zover ik weet is dat heel normaal :j Dus dat je tijdens luisteren veel meer oogcontact opzoekt dan als je zelf praat.

Ik had laatst voor mijn werk een sollicitant die heel strak oogcontact bleef houden en amper knipperde. Dat vind ik veel intenser :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:35

Fijn om te horen :D ik vind het echt knap als mensen recht in je ogen kunnen blijven kijken tijdens een gesprek haha!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:53

Ik kijk weg als ik praat en echt moet nadenken. Volgens mij doen meer dat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:59

Met luisteren kijk ik wel omdat ik de aandacht daar wil houden.
Maar als mensen echt dichtbij zitten en onbekender zijn vind ik het ook dan soms vervelend voelen.