Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:41

Zam_Cas schreef:
Hier werkt de app wel, maar ik kan nergens mij.n portemonnee en mijn verkochte en gekochte items bekijken? Hebben meer mensen dit?

Ja, al een heel tijdje, had ik ook gepost, via de laptop kan ik het wel zien.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:42

BloemBloem schreef:
Daarbij ben ik ineens mijn portemonnee kwijt in de app, meer mensen last van?

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:43

BloemBloem schreef:
BloemBloem schreef:
Daarbij ben ik ineens mijn portemonnee kwijt in de app, meer mensen last van?

Ja de portemonnee las ik, maar ik kan mijn bestellingen en verkochte artikelen ook niet zien. Ook niet op een laptop.

Marije_jiplover

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:45

Bij mij werkt in de app alles voor zover ik kan zien nog gewoon, ook mijn portemonnee is zichtbaar en de verkochte items ook.
Van de week nog portemonnee uit laten betalen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:29

Hij doet het nu wel weer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:38

Citaat:
Wat een ellende! En de vervoerder en Vinted wijzen naar elkaar zeker? Ik heb eenzelfde soort probleem met DPD, alleen is dat nog niet retour dus maar eenmalig. Frustrerend zeg!

Nou ik heb bewust geen contact gezocht omdat ik bang ben dat er iemand ergens op een knopje drukt en ik zonder product zit. Vorige keer kwam het netjes retour en kon ik de transactie daarna annuleren en kreeg koper haar geld terug. Gaan we nu maar weer doen. Maar we balen beide. Ze gaat het geen derde keer kopen... wat ik ook wel snap.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:21

Nou, nu werkt bij mij de profielknop niet, wat een gedoe elke keer.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:41

Hoe makkelijk zijn jullie met retour ontvangen van kleding die niet past? Ik had een onenigheid met een vrouw die blijkbaar iets retour wilde sturen (maar dit niet aangaf in haar berichtjes na ontvangst), maar de schuld bij mij legt dat ik het niet aanbood.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:00

Arzil schreef:
Hoe makkelijk zijn jullie met retour ontvangen van kleding die niet past? Ik had een onenigheid met een vrouw die blijkbaar iets retour wilde sturen (maar dit niet aangaf in haar berichtjes na ontvangst), maar de schuld bij mij legt dat ik het niet aanbood.

Kleding die niet past is geen reden om retour te sturen, dit staat in de voorwaarden van Vinted. Risico van tweedehands kopen als je het mij vraagt.

Koper mag het zelf opnieuw aanbieden toch? :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:05

Ik heb dit ook in mijn profiel staan dat ik niet aan retour doe met kleding. Dat is imo ook het risico van tweedehands kopen. Ik ben geen kleding winkel. Dan moeten mensen het zelf maar weer doorverkopen bv imo.

Ik koop zelf daarom dus ook geen tweedehands kleding online tenzij ik 100% weet dat het bepaalde model en merk mij past in een specifieke maat. Maar op de gok iets kopen omdat ik het leuk vind uitzien bv en niet weet hoe het precies gaat vallen doe ik als koper dus al sowieso niet. Alleen bij gewone webshops waar ik kan retourneren doe ik dit. Vinted is imo daar echt de plek niet voor, ik vind dat altijd zo flauw dat mensen eisen dat je doet alsof je een professionele webshop bent terwijl je gewoon je tweedehands kleding wilt verkopen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:43

Zij beweert dat de broek extreem kort is en dat ik dat had moeten aangeven in de advertentie. Maar dit is mij dus nooit opgevallen, want dan had ik het uiteraard in de advertentie gezet.
Vervolgens een slechte recensie dat ik niet heb aangeboden de broek retour te zenden.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:05

Inderdaad, dan bieden ze het zelf maar opnieuw aan.

Ik koop ook alleen items waarvan ik zeker weet dat ze mij passen. Voor mijn dochtertje durf ik de gok wel te nemen en anders verkoop ik het weer door.

Maar zo heb ik idd ook ooit iemand gehad die een spijkerjasje had gekocht voor 1 of 2 euro. Ze vroeg of het retour kon want was haar te klein :+

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:18

Ok, ja ik had hetzelfde idee hoor. Dacht echt dat ik gek was geworden. Maar aan de andere kant, als ze er daadwerkelijk om had gevraagd had ik niet moeilijk gedaan en het gewoon retour ontvangen. Op haar eigen verzendkosten weliswaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:20

Mja dingen die heel anders vallen dan de maat aangeeft, vind ik wel tricky eigenlijk. Ik baal er ook van als mensen dat niet aangeven. Ik heb voor die kleine nu broeken van maat 134 en maat 152 die even lang vallen, daar kan je toch niks mee :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:24

Hoe geef je dat aan dat je niet aan retour doet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:26

Niet, gewoon niet accepteren :P

Maar ik zie soms wel in advertenties staan dat mensen daarvoor waarschuwen.

Als iedereen nou gewoon de moeite neemt om tenminste 1 maat op te schrijven..... ik ga ook niet alles meten maar leg bij het foto's maken altijd een meetlint op broeken en shirts zodat mensen kunnen zien hoe lang het is.

Bij volwassenen ook de okselbreedte. Omdat het gewoon netjes is om te laten zien wat de maten zijn.
En om gezeur achteraf te voorkomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:27

Oke ik heb nu alleen schoenen verkocht. Iemand vroeg wel om een okselmaat van de trui. Vond ik best wel slim. Superdry heeft verschillende maatvoeringen. Vroeger was het smaller dan nu. Dan zegt XL niet zoveel meer als het valt als een M.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:29

Ik zie hele leuke diadora schoenen die nieuw 230 kosten en iemand vraag dan 200 euro.
Ik vroeg een nieuw paar 80 euro en was al blij dat iemand ze daarvoor kocht.
Voor die 30 euro koop je toch in de winkel?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:33

Zonnetje81 schreef:
Ik zie hele leuke diadora schoenen die nieuw 230 kosten en iemand vraag dan 200 euro.
Ik vroeg een nieuw paar 80 euro en was al blij dat iemand ze daarvoor kocht.
Voor die 30 euro koop je toch in de winkel?

Dit zie ik ook voorbij komen met skikleding. Ja ik snap dat het slechts één week gedragen is en dat het nieuw veel geld heeft gekost. Maar een set die ik voor €350 nieuw kan kopen, ga ik op vinted geen €300 voor betalen. Het blijft toch een gokje en tweedehands

Aan de andere kant heb ik ook wel eens een jumpsuit (met kaartje) voor meer dan de nieuwprijs verkocht omdat het blijkbaar zo gewild was en toch niet helemaal mijn ding (via vinted gekocht én weer verkocht voor hetzelfde bedrag).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:38

Ik heb van de week wel diadora schoenen die ik op marktplaats had gekocht voor 31 euro weer verkocht maar dan voor 40 euro op vinted. Was niet het model wat ik bedoelde en ik vond ze cheaper ogen dan het model dat ik bedoelde. Ben benieuwd of zij er wel blij mee is. Ze waren wel gloednieuw.

Is toch nog anders dan bijna de nieuwprijs vragen.

Want ik heb een desigual jasje van 120 euro nieuw met kaartje eraan voor 35 aangeboden en hoe laag ze daar nog op bieden..........

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:52

pmarena schreef:
Mja dingen die heel anders vallen dan de maat aangeeft, vind ik wel tricky eigenlijk. Ik baal er ook van als mensen dat niet aangeven. Ik heb voor die kleine nu broeken van maat 134 en maat 152 die even lang vallen, daar kan je toch niks mee :=

Dat is het nou juist, dat zet ik er bij als ik vind dat het groter/kleiner uitvalt. Bij deze broek is me dat echter nooit opgevallen. Ze vindt hem voor haar dochter die in maat 122/128 zit super klein vallen. Terwijl mijn dochter echt nétnét uit de 128 is en ik zelfs nog een beetje zat te twijfelen om hem er nu al op te zetten. :')
Maar fijn, weer een slechte recensie rijker. En vervolgens nog ellenlang doorgaan via privé berichten nadat ik op haar recensie had gereageerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:00

Ja jeetje, dat is wel apart zo'n situatie. Vaak zie je dat mensen zelf allang niet meer weten hoe zo'n kledingstuk bij hun kind zat omdat het al een hele poos geleden is dat kind het droeg :=

Ik kan me bij jouw verhaal voorstellen dat je dan zoiets hebt van huh ZO klein kan het dan toch niet zijn.....? Maar het is natuurlijk ook maar net welke merken je gewend bent. Ik vraag tegenwoordig altijd de lengte van kinderspul voordat ik koop. Te vaak echt heel klein vallend spul gekocht.

Dat geeft niet als kind nog in een maatje tot 134 zit ofzo, want als je een paar maten vooruit koopt dan kan je het alsnog wel gebruiken. Maar nu zit meneer in maat 140 meestal, en past dus ook al dingen in maat 146 en 152 die wat kleiner vallen. En dan kom je toch in een maat / leeftijd waarin je niet meer teveel vooruit wilt gaan kopen. Vind ik.

Maargoed daarom zet ik altijd foto's met meetlint er op. Is iets meer werk bij het foto's maken maar heerlijk om te weten dat je dan geen gezeik over de maat krijgt. En zo wel dan hebben ze pech want ik heb de informatie verstrekt.

Ik zet het er ook bij als ik vind dat iets klein of groot valt. En als iets echt heel klein valt dan zet ik erbij dat ik het in een kleinere maat categorie heb gezet maar dat de labelmaat zus-en-zo is. En dan nog "zie foto's met meetlint" erbij.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:08

Voel je niet aangesproken, voor Vinted telt alleen de maat in het etiket, en het is dan (cru gesteld) coulance dat je zelf al in de tekst aangeeft of het klein of groot valt.
Koper heeft nog steeds onderzoeksplicht, het kost geen moeite om even een lengte na te vragen.
Ik zet nergens maten bij buiten wat in het etiket staat en verkoop vlot, soms krijg ik een vraag om wat op te meten en dan gaat het meetlint mee op foto. In de winkel pak je toch ook eerst iets vast met het idee: "ah, tof printje, goed model" en daarna pas ga je kijken of het zal passen?

Ik verkocht daarnet 2 zgan kinder polo' s van Lacoste, ik heb ze binnen de 5 minuten verkocht voor 10 euro / stuk, ging er nog iemand eerst afbieden... tss.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:12

foxy80 schreef:
Ik dacht dat je het zelfs niet moest inleveren daarvoor, omdat het systeem soms later pas verzending registreert. Dat zou betekenen dat je eenzijdig kan annuleren terwijl het al effectief ingeleverd is, toch?

Ik maak om die reden wel direct het label aan als ik verkoop zie.

Ik heb nu weer een skeer bieder. Kinderhemd vol kerstmannetjes, prima staat (want letterlijk 2 keer gedragen). Ik vraag 4 euro, krijg een bod van 2.4 euro (minimum dus). Ik ben de kwaadste niet, doe er nog een kwart af, 3 euro. Krijg je een tegenbod van 2.6 euro... Eurg. Het blijft nog wel even liggen. kerst is nog 10 weken.

Maandje verder, hemd is zonder gedoe voor vp verkocht samen met 4 andere kledingsstukken *\o/*

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:05

Even een vraag , via vinted een apple watch gekocht .
Keurig ontvangen, helaas zat het activerings slot er nog op .
Dit lukte de verkoper niet om het op afstand eraf te halen, dus horloge retour , ( op verkopers eigen aanvraag) . Horloge is ook bij haar aangekomen .
Nu staat er dit...
Dat zou gister zijn, alleen nog geen geld mogen ontvangen maar ook niet dat er een probleem gemeld is.
Kan ik nog iets ondernemen , ben ik mijn geld kwijt of meer geduld hebben ?
Afbeelding