Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:29

Lau schreef:
Dat wij kerstkaarten krijgen voor 4 verschillende families die hier niet meer wonen...

Haha dat hebben wij precies zo.
Ik ontvang ook tijdschriften en zo tegenwoordig lees ik die maar gewoon :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:42

fjordjes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:24

Mensen die dubbel parkeren, mensen die voor de ingang van een winkel mondkapjes op gaan doen en bespreken wie de winkel in gaat...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:30

Eigenlijk wou ik nieuwe wandelschoenen kopen bij de welkoop
Mijn vorige paar schoenen kwam daar ook weg en daar heb ik goede 800 km mee gewandeld.
Maar ik heb het niet gedaan.

Die winkel is momenteel open ivm diervoeding etc.. Dus dan is 't niet netjes om er heen te gaan ivm schoenen wat ook nog wel 2-3 week kan wachten...
Ik hou niet van corona

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:41

Katten zijn rare wezens. :')

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:54

hagelslag schreef:
Eigenlijk wou ik nieuwe wandelschoenen kopen bij de welkoop
Mijn vorige paar schoenen kwam daar ook weg en daar heb ik goede 800 km mee gewandeld.
Maar ik heb het niet gedaan.

Die winkel is momenteel open ivm diervoeding etc.. Dus dan is 't niet netjes om er heen te gaan ivm schoenen wat ook nog wel 2-3 week kan wachten...
Ik hou niet van corona

Hier is bij de welkoop alles afgeschermd wat geen dierenvoer en of medicatie is.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:02

Online bestellen? Als je van grisport koopt kun je ze ook online bestellen is vaak ook nog goedkoper als in de winkel.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:41

fjordjes schreef:
Online bestellen? Als je van grisport koopt kun je ze ook online bestellen is vaak ook nog goedkoper als in de winkel.

Jaa gripsport.

Maar als de rest vd spullen afgedekt is dan is het maar goed dat ik niet naar binnen gegaan ben.
Dat was dan verloren moeite geweest.

Maar ik merk na 5 km wandelen dat mijn hielen onder pijn gaan doen.
Dus ze zijn qua schokdemping op....

Met tijdens de 8.3 km wandeling mij flink geïrriteerd aan de regen... De eerst 3 km was het droog

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:48

Mannen en hun gebrek aan punctualiteit. Gewoon stom.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:08

Hond die wormen uitschijt terwijl we altijd netjes ontworming geven :roll:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:14

Hond slaapt bijna de hele dag.
Geen koorts, buik, hart, darmen en tandvlees in orde.
Krijgt wel antibiotica. Dierenarts dacht aan een maagingectie of bacterie.

Wat erg vuurwerk naar binnen gooien bij mensen.
Dan zit er een schroefje bij je los.

Nyaleti, heeft je hond misschien iets gegeten waar wormen inzaten?
Ik heb na ontwormen van een kat de dierenarts in paniek gebeld.
Kat braakte levende spaghetti/wormen.
Kwam door muizen eten en moest nog een keer ontwormen.

Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:15

Nyaleti schreef:

Da's niet zo gek. "Preventief" ontwormen bestaat namelijk niet. Als je hond een ontwormingsmiddel krijgt en hij loopt een week later een besmetting op dan heeft hij gewoon die wormen. Daarom is het ook beter om de mest te testen en aan de hand daarvan te ontwormen, dan stop je niet onnodig veel ontwormingsmiddel in je dier, zo gezond is dat niet.

Ik heb mijn hond van 10 misschien 3x ontwormd, en dat was na een bezoek aan een land waar je risico loopt op hartworm. Verder nooit, niet nodig, geen wormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:03

black_kelpie schreef:
Nyaleti schreef:

Da's niet zo gek. "Preventief" ontwormen bestaat namelijk niet. Als je hond een ontwormingsmiddel krijgt en hij loopt een week later een besmetting op dan heeft hij gewoon die wormen. Daarom is het ook beter om de mest te testen en aan de hand daarvan te ontwormen, dan stop je niet onnodig veel ontwormingsmiddel in je dier, zo gezond is dat niet.

Ik heb mijn hond van 10 misschien 3x ontwormd, en dat was na een bezoek aan een land waar je risico loopt op hartworm. Verder nooit, niet nodig, geen wormen.

Wij ontwormen de katten ongeveer iedere 3 maanden in de winter vaak minder omdat onze ouwe alleen buiten komt en die eet nu vrij weinig muizen etc. Maar sinds we dat doen geen wormen meer. We ontwormden eerst als we ze zagen. Maar nu dus preventief en dat lijkt vooral bij onze ouwe kat de wormen weg te houden. Wij gaan dan wel naar de dierenarts hiervoor en hij krijgt spul wat niet in de winkel te krijgen is.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:15

Mijn kat was een grote jager, nu ze 18 is niet zo heel fanatiek meer :D Ik kan me de laatste keer dat ze ontwormd is niet eens herinneren, zal in haar eerste paar levensjaren geweest zijn. Nooit wormen gehad.

Ook wormmiddel van de dierenarts heeft geen preventieve werking. Zijn er wormen dan haalt het middel ze eruit, zijn ze er niet dan heb je het voor niets gegeven. Het blijft niet voor langere tijd werkzaam zoals een middel tegen teken/vlooien.

Als je kat erg vatbaar is voor wormen dan zal elke 3 maanden ontwormen er ongetwijfeld voor zorgen dat je ze niet meer ziet. Persoonlijk zou ik in zo'n geval ook gewoon regelmatig de ontlasting laten testen, wormmiddel is een behoorlijke aanslag op een lijf.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:20

Ligt er denk ik ook aan wat voor wormmiddel je hebt?? Ik heb gisteren onze kat ontvlooid en ontwormd met spul van de dierenarts, dat zowel teken, vlooien als wormen doet maar gewoon in de nek gegeven kan worden. Dat lijkt me minder belastend dan een pilletje oid.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:22

Dat mijn oma heel ziek is sinds vorige week ( geen corona) ze heeft kanker al best een tijdje , maar begint zich nu heel misselijk te voelen. Eerst zei de dokter nog dat ze wel uit kon gaan van een flinke buikgriep waar ze ook wel wat voor gekregen heeft. Maar helaas is het nog steeds zo erg. Wel heeft ze andere medicatie maar ze is waarschijnlijk te ziek om morgen langs te komen voor een brunch. Ik vindt het zo sneu voor haar , dit is waarschijnlijk haar laatste Kerst en dan moet het zo lopen.... Zelf heeft ze gelukkig niet zo veel met Kerst en vindt het niks aan. Maar had het haar zo gegund dat ze haar laatste Kerst met ons en mijn oom en tante en neefjes door had kunnen brengen.... ( geen paniek , dit zou volgens de coronamaatregelen gaan).

Hoop dat we het anders nog een keer een soort van in kunnen halen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:34

Zebrastreep sterkte voor oma en jullie.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:48

Knuffel, Zebrastreep :knuffel:

Ik erger me aan het feit dat ik me onwijs klote voel maar ergens ook weer dat het niet aan mij ligt. Maar zo voelt het niet.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:52

Sta ik met mijn brave gedrag af te wassen. Laat ik vervolgens een glas uit mijn handen glijden boven op de wat al staat de drogen, resultaat glas kapot en glas overal.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:53

Sterkte Zebrastreep voor jullie en je oma :knuffel:

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:56

Dat de winkel waar ik iets heb besteld, bedoeld met 5 dagen levertijd dat het bij hun is en dus eind volgende week pas bij mij. Zet dan op je website 14 dagen levertijd.

Nu dus geen kerstcadeautjes voor de halve familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:06

Sterkte, Zebrastreep! En een knuffel voor Nayomie :(:)

Ik erger me aan mijn naïviteit. Pakje aangenomen voor een medebewoner en had die voor hun deur gelegd, omdat ik dacht voorlopig niet thuis te zijn. Binnen 2 uur was het weg. Gejat. We wonen in een complex met een afgesloten voordeur, dus het moet wel een medebewoner/bezoeker zijn geweest. Bijna allemaal leeftijdsgenoten. Waarom zijn sommige mensen zo laag -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:12

Buikpijn en waarom krijg zo'n idee dat dit zo'n 18 dagen gaat duren. :')

Waarom ben ik in vredesnaam zo'n zenuwpees. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:13

Zebrastreep schreef:
Dat mijn oma heel ziek is sinds vorige week ( geen corona) ze heeft kanker al best een tijdje , maar begint zich nu heel misselijk te voelen. Eerst zei de dokter nog dat ze wel uit kon gaan van een flinke buikgriep waar ze ook wel wat voor gekregen heeft. Maar helaas is het nog steeds zo erg. Wel heeft ze andere medicatie maar ze is waarschijnlijk te ziek om morgen langs te komen voor een brunch. Ik vindt het zo sneu voor haar , dit is waarschijnlijk haar laatste Kerst en dan moet het zo lopen.... Zelf heeft ze gelukkig niet zo veel met Kerst en vindt het niks aan. Maar had het haar zo gegund dat ze haar laatste Kerst met ons en mijn oom en tante en neefjes door had kunnen brengen.... ( geen paniek , dit zou volgens de coronamaatregelen gaan).

Hoop dat we het anders nog een keer een soort van in kunnen halen.

Als je oma het leuk vind wil ik haar graag een kaartje sturen <3

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:15

Dat ik gewoon op kerstavond naar spoeddienst van de DAP heb moeten rijden omdat onze hond het een goed idee vond om een HEEL pakje kerstkransjes op te vreten. Hele maaginhoud eruit kunnen halen.

Fijne kerst wel :')