Destination schreef:elnienjo schreef:
Voor Nederland ja, maar dat vraagt purny niet. De vraag is wat het Italiaanse reisadvies voor Bangladesh is.
Met de EU is een lijst afgesproken van toestane landen van buiten de EU.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Maar raar dat het wereldwijd tegelijkertijd triggerde op te laaien.
Kijkend naar bijvoorbeeld temperatuur kan dat al niet.Pandora2 schreef:https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... d=msedgdhp
Interessant stukje over het vermoeden dat het virus al jaren sluimerde voor het uitbrak.
Sporen in rioolwater zouden dit vermoeden bevestigen.
Met vergelijking naar de spaanse griep en Sars.
Jessix schreef:MoniqueT schreef:Vreemd dat ik het hier wel zie. En Brabant!
Dat zou met je omgeving te maken kunnen hebben. Hier gebeurd het ook niet zo, althans niet dat ik zie of hoor. Je merkt wel (en daar ga ik zelf ook de mis mee in) dat 1,5 meten met vrienden wel wat korter wordt.Maar ik raak ze zeker niet aan en ze komen ook niet in mijn persoonlijke bobbel. Verder is het nog heel erg aftasten. Spontaan ergens binnen komen vallen is er hier echt nog niet bij.
Ik ben zelf 41, en heb vrienden in alle leeftijden, die ook weer kinderen hebben en ouders. En eigenlijk hoor ik overal een beetje hetzelfde. Op straat zie ik mensen een praatje maken, maar ik heb eigenlijk al maanden niemand spontaan omhelst of gezoend zien worden.
safina schreef:Ik heb één spontane bezoeker in huis gehad de afgelopen maanden. Mijn stokoude buurvrouw, net ontslagen uit het ziekenhuis, kwam via de achterdeur binnen (zoals hier heel gewoon is), plofte naast mijn man op de bank, trok een grote stoffen zakdoek uit haar zak, snoot haar overvolle snotkoker leeg, stak de zakdoek weer terug en sprak de legendarische woorden:"nee, doe maar geen koffie, met die corona overal."
Ik kreeg ineens een heel ander idee bij het woord "risicogroep".
Sclimpre schreef:safina schreef:Ik heb één spontane bezoeker in huis gehad de afgelopen maanden. Mijn stokoude buurvrouw, net ontslagen uit het ziekenhuis, kwam via de achterdeur binnen (zoals hier heel gewoon is), plofte naast mijn man op de bank, trok een grote stoffen zakdoek uit haar zak, snoot haar overvolle snotkoker leeg, stak de zakdoek weer terug en sprak de legendarische woorden:"nee, doe maar geen koffie, met die corona overal."
Misschien niet geheel veilig, maar toch wel onvervangbaar, zo'n buurvrouw
Sclimpre schreef:safina schreef:Ik heb één spontane bezoeker in huis gehad de afgelopen maanden. Mijn stokoude buurvrouw, net ontslagen uit het ziekenhuis, kwam via de achterdeur binnen (zoals hier heel gewoon is), plofte naast mijn man op de bank, trok een grote stoffen zakdoek uit haar zak, snoot haar overvolle snotkoker leeg, stak de zakdoek weer terug en sprak de legendarische woorden:"nee, doe maar geen koffie, met die corona overal."
Misschien niet geheel veilig, maar toch wel onvervangbaar, zo'n buurvrouw
tienus63 schreef:Dat trump nog niemand getroffen heeft die wattenstaafje een extra zetje geeft.
Heb zo’n vermoeden dat het hij niet door Mrs Trump het laat uitvoeren bij hem.....