Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:01

Zullen we gewoon weer ontopic gaan en niet zo op elkaar in lopen hakken? Beetje jammer dat het topic nu zo gaat!

Ik ben overigens opgelucht te lezen dat het aantal op de IC's redelijk stabiel blijft! Ik hoop ook dat nederland zich met de paasdagen gedragen kan en dat we toch op de goede weg zijn nu.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:02

Ik lees nu net op het Duitse ntv dat een Nederlandse van 107 jaar oud genezen is verklaard, dat noem ik nog eens goed nieuws! :D

Verder lijkt het Duitse leger ook 60 mobiele beademingsapparaten te gaan leveren naar het VK.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:02

Gewoon allemaal heeeel uitgebreid brunchen zodat we binnen blijven met elkaar. Met alleen je eigen gezin. Of op afstand via beeldbellen met familie en vrienden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:04

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:07

Janine1990 schreef:
Ik meende dat dat eerder ook naar voren werd geschoven...
Of was die piek eind mei op basis van de maatregelen?

Volgens mij heb je gelijk dat het naar voren geschoven is, als dat uit het artikel begrijp; https://www.ad.nl/binnenland/experts-nu ... oogle.com/

Dat is het aannemelijk dat er inderdaad begin mei het één en ander beter zal moeten worden en misschien wat lucht voor de zorg.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:15

De seconde dat je iemand meiske noemt is een brevet van onvermogen. Dat is iemand kleineren op basis van zijn geslacht.
Als je bent wie je beweerd te zijn zou je sterk genoeg in je schoenen moeten staan om elke persoonlijke aanval, nooit persoonlijk te nemen, te negeren en je focus te houden bij de inhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:17

Eleeke schreef:
De seconde dat je iemand meiske noemt is een brevet van onvermogen. Dat is iemand kleineren op basis van zijn geslacht.
Als je bent wie je beweerd te zijn zou je sterk genoeg in je schoenen moeten staan om elke persoonlijke aanval, nooit persoonlijk te nemen, te negeren en je focus te houden bij de inhoud.

Hahha, jij gaat nu weer off topic door he. Maar prima, ik ben zelf ook van het vrouwelijk geslacht en een meiske. Dus ik kleineer helemaal niemand op basis van geslacht ;)
Ik beweer overigens helemaal niet een bepaald iemand te zijn. Dus ik begrijp niet wat je daar precies mee wil zeggen maar enfin.
Laten we het over corona hebben en dit soort onzinnige zaken achterwege laten. Als Janine er aandacht aan wenst te besteden, stuurt ze me maar een pb.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:17

Eleeke schreef:

Als we het nu eens gewoon ontopic houden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:18

Olle schreef:
Janine1990 schreef:
Ik meende dat dat eerder ook naar voren werd geschoven...
Of was die piek eind mei op basis van de maatregelen?

Volgens mij heb je gelijk dat het naar voren geschoven is, als dat uit het artikel begrijp; https://www.ad.nl/binnenland/experts-nu ... oogle.com/

Dat is het aannemelijk dat er inderdaad begin mei het één en ander beter zal moeten worden en misschien wat lucht voor de zorg.

Die link is toch ook vrij positief gezien de nog te verwachten omstandigheden op de IC's!!

Uiteraard met betrekking tot de zorg onder de huidige omstandigheden. Maatregelen ineens laten wegvallen lijkt me nog steeds zeer onverstandig. Hoe graag ik ook zou willen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:21

Ik las een bericht over files bij de Duitse grensstreek ivm Duitsers die toch naar nl willen met Pasen ... dld heeft toch ook een soort reisverbod of iets?

https://www.1limburg.nl/marechaussee-aa ... sers-terug

Ik denk dat we, dit weekend in aankomst, toch nog wel even geen versoepeling van de maatregelen krijgen. Maar goed, als er streng gehandhaafd wordt valt t wellicht mee.
Laatst bijgewerkt door Cer op 09-04-20 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:23

Cer schreef:
Ik las een bericht over files bij de Duitse grensstreek ivm Duitsers die toch naar nl willen met Pasen ... dld heeft toch ook een soort reisverbod of iets?

https://www.1limburg.nl/marechaussee-aa ... sers-terug

Toerisme in binnenland is niet toegestaan en Nederland is nu een risicogebied. Dat betekent dat ze officieel 14 dagen in quarantaine moeten als ze terugkomen naar Duitsland, maar ik heb geen idee hoe ze dat willen controleren :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:24

Nou ja als ze niet in nl gekomen zijn hoeven ze niet in quarantaine natuurlijk :D maar dat je die reis gaat proberen terwijl de kans bijna 100% is dat je weer teruggestuurd wordt is ook niet heel snugger natuurlijk... :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:31

Cer schreef:
Nou ja als ze niet in nl gekomen zijn hoeven ze niet in quarantaine natuurlijk :D maar dat je die reis gaat proberen terwijl de kans bijna 100% is dat je weer teruggestuurd wordt is ook niet heel snugger natuurlijk... :=

Nou ja, in principe mogen ze nog gewoon de grens over, want die is open. Zoals ik het lees, vraagt de Marechaussee wel of ze om willen keren, maar is dit niet verplicht. En ze staan ook niet bij alle grensovergangen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:32

Zou het imo wel moeten zijn...grens dicht

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:33

Toch snap ik het punt van Joman, alleen ik zou het anders hebben verpakt.
Ik vind persoonlijk dat als de kans op een menswaardig leven na Corona, ongeacht de leeftijd heel klein is, je moet stoppen.
Dat het dan humaner is over te gaan op palliatieve sedatie.
En ja ik heb een oma van 83, licht dementerend maar kerngezond verder.
Zij zegt zelf een mooi leven te hebben gehad en wil mocht het gebeuren niet meer naar de IC.
Ze wil dat jongere mensen die nog veel langer te gaan hebben deze kans krijgen, in plaats van zij.

Maar ik ben ook geen voorstander van alles, alles redden.
Zoals zeer zwaar gehandicapte kinderen/volwassenen die enkel op bed kunnen liggen, niet/nauwelijks kunnen communiceren..
En zéker degenen die daar ongemak van hebben, want die ken ik ook.
Ze heeft down, kan zich niet uiten, iq onmeetbaar, kent drie woorden, niet zindelijk en inmiddels denk ik 16-18 jaar oud.
Meisje worstelt met woedeaanvallen omdat ze niet duidelijk kan maken wat ze wil of nodig heeft.
Het gebeurt ook duidelijk als ze iets wil of er iets is, niet random, en dat was bijna niet te doen voor haar ouders.
Kind werd ook ongesteld, leg het maar uit waarom ze buikpijn heeft etcetera.
(Vermoed dat ze nu de prikpil heeft daarvoor.)
Ik vind het ondanks programma’s als Five days inside een heel ding hoor.
Ondanks de bergen liefde, vind ik sommige gevallen heel, heel heftig.

En nee daar gaat het niet om 1940 taferelen vergelijken, maar is het humaan?
En die grens is voor iedereen anders, ik ben blij dat mijn oma er zo over denkt.
We zouden er als familie daarna extreem veel en extreem ingewikkelde zorg aan hebben.
Daar ga ik niet over uitweiden maar dementie is me een potje ingewikkeld in deze roerige tijd!!
Als zij het krijgt, wat we niet hopen, hopen we dat ze rustig mag gaan op een manier die ‘mooi’ en rustig is, met mijn moeder en tante bij haar.

Overigens ben ik ervaringsdeskundige wbt euthanasie van een relatief gezonde bejaarde.
Haar hoofd wilde zoveel meer dan haar lichaam kon, dat ze i.c.m haar medische kwalen toestemming kreeg voor euthanasie.
Voor mij was het praktisch mijn oma, ik deed mantelzorg met o.a. mijn moeder.
De band was beter als met mijn eigen oma..
Juist omdat ze zo bij de tijd was.
Het is heel heftig zo’n traject, ze is nu anderhalf jaar dood en we zijn blij dat dit haar bespaard is.
Ze had het vreselijk gevonden en totaal in paniek geraakt, ze had de Corona echt nooit overleefd.
Alleen al de maatregelen niet.
Maar ik kan zeggen, afscheid nemen is heel heel zwaar, en ik durf wel te zeggen dat ik hetgeen hierboven typ uit liefde.
En niet om 1940 erbij te halen.
Ik weet hoe het is om iemand, op het oog gezond, je uit te zien zwaaien voor de laatste keer, met de woorden “See you in heaven”.
Met een handkus, wetende dat ze er 3 uur later niet meer zou zijn.
Om 3 uur later naast een brancard te staan met het haar door haar verlaten lichaam.

Dat is k*t, en ik zocht nog maanden naar haar in mijn doen en laten, zo plots als ze weg was.
Het besef was er niet.
Maar toch hoop ik dat de keuzes qua behandelen van Corona gebaseerd is op is het nog humaan tov de uitkomst.
Hoe plots dan de keus ook soms gemaakt moet worden, en er nog kansen lijken te zijn.

Ik hoef hier verder ook geen commentaar op, mijn visie is er een uit liefde, degenen die het niet met mij eens zijn is er een uit liefde.
Beiden mogen er zijn wat mij betreft.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:34

Getup schreef:
Zou het imo wel moeten zijn...grens dicht

Ja, maar dat zijn ze dus niet :+

Getup

Nee :D

En Nederlanders ( en luxemburgers hier) maar thuis zitten..
Laatst bijgewerkt door Getup op 09-04-20 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Bij ons in het dorp zijn ook al aanzienlijk meer toeristen bij de plaatselijke jumbo volgens mijn man. Ook op de weg is het een stuk drukker zei hij. Ik verwacht eigenlijk wel een stijging qua besmettingen na de Paasdagen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:35

Mooi gezegd! Moonfish.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:36

Ohhhh. Echt hé. Ik heb nog nooit zo tegen feestdagen opgezien als nu. Niet persoonlijk, maar wat sommigen gaan doen. Hoe de zaak verergert.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:36

Ik meende dat de grens dicht was voor alles behave woon-werk

“ Maar de grens naar Duitsland over om op bezoek te gaan, te tanken of boodschappen te doen mag vanaf 10 april niet meer.”

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:38

Cer schreef:

“ Maar de grens naar Duitsland over om op bezoek te gaan, te tanken of boodschappen te doen mag vanaf 10 april niet meer.”

Het is dan ook nog geen 10 april.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:38

@moonfish
Zoals ik begreep ging de reactie over dan gaan we terug naar 1940 over de kosten die werden aangehaald.
Niet over het humane.
En DAT is waar mensen over vielen. Kosten.
Betreft het humane sta ik helemaal achter je bericht :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:40

Destination schreef:
Cer schreef:

Het is dan ook nog geen 10 april.

-O- Oh ja :')
Vandaar dat ze vandaag gaan waarschijnlijk ?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:42

Overigens staat op de website van het Duitse ministerie van buitenlandse zaken niet dat het verboden is, alleen dat de Nederlandse overheid mensen vraagt om niet naar Nederland te komen.

"Die niederländische Regierung hat jedoch dringend an ausländische Touristen appelliert, von Privatreisen zu Ostern abzusehen."
https://www.auswaertiges-amt.de/de/auss ... eit/211084