Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:21

Die mening ondersteun ik van harte. Sowieso ben ik tegen harde muziek buiten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:08

Als je er naast woont is het wel even slikken maar ik vind het prima dat bouwvakkers harde muziek luisteren. Wat heb je daar verder nou last van?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:12

Ja vind ik ook geen probleem, gun die stakkers ook hun muziek. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:12

Ik begrijp ook wel dat met klussen de muziek aanstaat.
Als het bouwvakkers zijn zijn ze om 16.00 al weer weg.
is het particulier ga ik er wel vanuit dat ze de weekenden en de avonden wel rekening houden met geluid.
Ja het is rot, maar gaat ook altijd weer voorbij als de verbouwing klaar is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:14

Tot ze een jaar lang onder je raam verbouwen en om 6:30 beginnen.

Maar de muziek was minder erg dan de hijskraan die piepte. :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:15

Ja das balen, maar zou dat liever hebben dan kinder gejengel of gewoon buren die herrie maken, dat stopt nooit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:55

Urbanus schreef:
Als je er naast woont is het wel even slikken maar ik vind het prima dat bouwvakkers harde muziek luisteren. Wat heb je daar verder nou last van?

Dan doen ze maar 'n oortje in. Er wonen natuurlijk altijd mensen naast of in de buurt. Geluidsoverlast van apparaten, okee, maar muziek hoort er niet bij!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:13

elnienjo schreef:
Urbanus schreef:

Dan doen ze maar 'n oortje in. Er wonen natuurlijk altijd mensen naast of in de buurt. Geluidsoverlast van apparaten, okee, maar muziek hoort er niet bij!

Zij verdienen ook een prettige werkomgeving, als ze daar muziek bij willen, vind ik dat helemaal terecht. Oortjes zijn een beetje gevaarlijk denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:15

Niobe schreef:
Zij verdienen ook een prettige werkomgeving, als ze daar muziek bij willen, vind ik dat helemaal terecht. Oortjes zijn een beetje gevaarlijk denk ik
Nogal. :=

Snap ook niet dat iemand liever in de bouwherrie zit dan in muziek. :') Als ik ergens moordneigingen van krijg, is het wel het geluid van een boormachine of heipaal, brrrrr. Dan heb ik nog 100 keer liever dat ze hun hardcore of André Hazes iets te hard zetten, ook al vind ik dat ook niet om aan te horen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:16

Niobe schreef:

Nogal idd, ik zie niet hoe je met oortjes op een gevaarlijke bouwplaats kunt gaan lopen :n

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:19

Mkango schreef:

Snap ook niet dat iemand liever in de bouwherrie zit dan in muziek. :') Als ik ergens moordneigingen van krijg, is het wel het geluid van een boormachine of heipaal, brrrrr. Dan heb ik nog 100 keer liever dat ze hun hardcore of André Hazes iets te hard zetten, ook al vind ik dat ook niet om aan te horen. _O-

Maar de muziek maakt toch niet dat je de bouwherrie niet meer hoort :+ Dan drillen ze nog steeds de tegels van de muren, maar hoor je nu tussen de drilsessies door flarden van een smartlap.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:25

Bij ons vorige huis zijn ze maanden bezig geweest met axhterstallig onderhoud, ook met voegen uithakken/boren en ik heb me nooit aan die muziek geërgerd.
Ze hielden er wel rekening mee dat ze het niet om 7 uur aan deden gelukkig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:28

Ik heb liever bouwlui die muziek luisteren, die gaan weg :') Hier is buurman blijkbaar met pensioen dus ipv 1 avond in de week pokkeherrie, denk aan de meest foute oude Nederlandse muziek als dokter bernard en zulke soort, is het elke dag.

Geef mij maar bouwvakkers, sommige hebben een betere muzieksmaak :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:29

Gelukkig houden niet alle bouwvakkers van smartlap en staat er ook vaak 3fm of zo aan.
Oortjes gaat echt niet werken voor bouwvakkers.
En geen muziek ook niet, bij dat soort werk hoort nu eenmaal muziek.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:31

DuoPenotti schreef:
Gelukkig houden niet alle bouwvakkers van smartlap en staat er ook vaak 3fm of zo aan.
Oortjes gaat echt niet werken voor bouwvakkers.
En geen muziek ook niet, bij dat soort werk hoort nu eenmaal muziek.

en bij een buurt horen kinderen en kindergejengel.... :+ traditie is toch geen argument?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:32

klopt, en het erge daarvan is dat die niet na 16.00 uur of het weekend uit gaan.
Daarom vind ik dat ook veel storender.
En dan met name nog de opvoed skills van de ouders, of meestal het gebrek daaraan...
Want anders jengelen ze ook niet de hele dag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:34

BaileyMix schreef:
Mkango schreef:

Maar de muziek maakt toch niet dat je de bouwherrie niet meer hoort :+ Dan drillen ze nog steeds de tegels van de muren, maar hoor je nu tussen de drilsessies door flarden van een smartlap.
Was ook niet het punt. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:35

Heel eerlijk, de ergste plekken waar ik gewerkt heb waren plekken waar geen muziek aan mocht. Verschrikkelijk. Of dat ik geen muziek aan mocht hebben, maar de hogere functies allemaal wel in hun kantoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:37

Ah hij is onpopulair duidelijk. :P

Maar ik hoor liever alleen de klusgeluiden dan ook nog daarover heen keiharde muziek. De klusgeluiden stoppen soms en in de pauzes ook. De muziek begint voor de klusgeluiden en stopt na de klusgeluidenen gaan continue door. Mijn hersens vinden dat niet zo tof alle geluiden door elkaar heen. %)

Muziek ok maar niet zo hard om het boven de klusgeluiden en je gehoorbescherming uit te kunnen horen. :n Je hebt oorkappen met ingebouwde radio zet die dan op je kop. Wel muziek geen overlast
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-08-22 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:38

karuna schreef:
Ah hij is onpopulair duidelijk. :P

Maar ik hoor liever alleen de klusgeluiden dan ook nog daarover heen keiharde muziek. De klusgeluiden stoppen soms en in de pauzes ook. De muziek begint voor de klusgeluiden en stopt na de klusgeluidenen gaan continue door. Mijn hersens vinden dat niet zo tof alle geluiden door elkaar heen. %)

De oplossing :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:38

Wat staat er in de link?

Als het gehoorbescherming voor mij is helpt dat niks. De zware bassen voel je ook en daarmee gaat mijn lijf in staking. -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:40

elnienjo schreef:
Urbanus schreef:

Doe lekker zelf een oortje in als je er last van hebt. Je kunt als neurodivergent persoon echt niet verwachten dat de hele wereld met je mee draait.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:40

karuna schreef:
Wat staat er in de link?

Als het gehoorbescherming voor mij is helpt dat niks. De zware bassen voel je ook en daarmee gaat mijn lijf in staking. -O-

ik denk dat de trillingen van de bouw zwaarder doorbeven dan de muziek... :?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:42

Aight schreef:
karuna schreef:
Wat staat er in de link?

ik denk dat de trillingen van de bouw zwaarder doorbeven dan de muziek... :?

Ja hoeveel bas geven die radiootjes nou helemaal?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:46

Mwa die bouw radios met stevige boxen geven een beste bas hoor :P
Wat me vooral irriteert ze dragen zelf gehoorbescherming maar jagen daarna de muziek zo hard op dat ze daarover heen willen gaan om hun bescherming te niet te willen doen en de omgeving vervolgens ook gehoorbescherming moeten hebben vanwege hun muziek. _-:(