[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:12

Dat is gewoon basis biologie: bestaan van soort gaat voor bestaan van individu.
Wees maar blij dat je mens bent en iets tegen de biologie kunt doen, als eend ben je mooi genaaid (letterlijk).
Ik denk zeker dat er mensen zijn die gewoon dichter bij hun ‚natuurlijke driften‘ staan dan anderen. Dat is dan dus niet op basis van weet ik veel wat voor overwegingen maar gewoon een gevoel.
Dat is net zo legitiem als dat iemand dat gevoel niet heeft of er bewust niets mee wil doen.

Echt, ik ben verschrikkelijk blij dat we als huidige westerse mens de keuze hebben (voor uitgehuwelijkte tiener meisjes werkt dat triest genoeg niet zo uiteraard)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:45

Oh man, afgelopen weekend op verjaardag met de twee meest poedersuiker kinderen ooit.

Ik ben best dol op kids en kinderen op verjaardag, prima. De kinderen die ik ken veroorzaken nooit grote problemen. Maar deze twee. Ik had de vader al wel eens ontmoet. Nu was het hele gezin mee op verjaardag van een vriend van mij. Nou, ik wilde hun kinderen echt vermoorden. Ik had heel veel dingen op mijn verjaardag niet getolereerd.

Ook toen ze binnen kwamen, vriendin van mij die naast me zat vroeg me te verschuiven want 'ik wil niet de hele verjaardag naast haar zitten'. Oh jee, dacht ik toen al. Die kende ze en hun kinderen en dat ze de hele tijd irritant bij mama zouden rondhangen. Daar wilde ze niet naast. Nou, dat begreep ik.

De vrienden waar we waren hebben net een nieuwe dure bank. Ging papa met zijn jongste kroost ravotten op de bank, terwijl dat kind schoenen aan had. Ik zag de anderen kijken, maar niemand zei wat en nouja het is niet mijn taak, niet mijn bank.. Maar dat doe je toch gewoon niet. Verder waren de kinderen met een prop cadeau papier aan het gooien. Papa ook. Een paar keer, grappig, beetje geinen moet kunnen, maar op den duur is het echt wel klaar en zeker als er steeds harder word gegooid. Uiteindelijk kwam de prop tegen oma aan en heb ik hem van haar schoot gepakt en gezegd dat het leuk geweest is. Toen stopten ze ook wel.

Alleen ze bleven druk op de bank, ook met een glas drinken in hun handen, dus ik verwachtte dat het sl fout ging en ja hoor, hele beker appelsap over de bank heen, zucht. Denk toch na.

Buiten was een zandbak. Ze hadden de helft van het zand al over de rand gegooid en ook daar werd niks van gezegd. Gaat 1 van die kids ook nog, omdat het ging regenen, de zandbak onder het afdakje slepen. Mama zegt er wat van, maar kind had hem al zo goed en wel gesleept. Ipv dat ze hem de bak terug laat trekken, laat ze hem erin spelen. Het zand wat hij eruit had gegooid is nu lekker aan het verregenen. Dat ruim je dan toch op? Kwartier later hoor ik de vrouw des huizes tegen haar man zeggen, tja, dan moeten we binnenkort maar even een nieuwe zak zand halen.. Ik had dat echt niet op die manier geaccepteerd.

Verder zaten ze overal in te graaien en wilden ze heel lief hun eten 'delen'. Dus kwamen ze met hun vieze slijmhandjes bij me om me zout stokjes te geven en toen ik zei, hoef ik niet, kreeg ik echt zo'n blik van moeders. Ja, sorry maar ik hoef je kinds kwijlstok niet.

Was blij om naar huis te gaan. Wat een ellende. Gewoon hoofdpijn. Ze hadden geen moment van rust. En maar spelen en gillen. De andere kinderen gingen vaak gewoon even zitten of op de tablet. Renden niet constant rond.

Ik kom niet weer op verjaardag als die monsters er zijn.. En het was echt niet de schuld van de Kids, die waren best lief verder, maar grwoon ongeleide projectielen omdat papa en mama ze compleet hun gang lieten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:51

Tja ik vind dan toch ook de vrouw des huizes niet slim.. Dat accepteer je toch gewoon niet? Als je ze met schoenen op de nieuwe bank ziet zeg je er toch gewoon iets van? Niet als gast, maar wel als gastvrouw..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:45

Relaxed schreef:
Tja ik vind dan toch ook de vrouw des huizes niet slim.. Dat accepteer je toch gewoon niet? Als je ze met schoenen op de nieuwe bank ziet zeg je er toch gewoon iets van? Niet als gast, maar wel als gastvrouw..

Dit ja.

Hypothetisch gezien zouden ze van mij per direct moeten vertrekken met die jong en sowieso zouden die ouders geen vrienden van mij kunnen zijn als ze zichzelf zo asociaal gedragen in andermans huis en met andermans spullen.

De gastvrouw heeft zelf ook kinderen dat ze een zandbak in de tuin hadden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:43

Als jij je verjaardag viert is het toch zeker niet jouw taak om twee van die mormels in het gareel te houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:48

Zeker niet, maar het allemaal maar laten gebeuren is het andere uiterste :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:50

Magrathea schreef:
Als jij je verjaardag viert is het toch zeker niet jouw taak om twee van die mormels in het gareel te houden :+

Het is de taak van de ouders idd, maar zou jij ze ongestraft je spullen laten vernielen of zou je ingrijpen als gastvrouw als je ziet dat die ouders ten eerste die kinderen niet kort houden en ten tweede zelf mee zitten te zieken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:32

Hier zouden ze al niet mee mogen komen
Probleem opgelost :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:35

Iets met selffulfilling prophecy O:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:18

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:

Het is de taak van de ouders idd, maar zou jij ze ongestraft je spullen laten vernielen of zou je ingrijpen als gastvrouw als je ziet dat die ouders ten eerste die kinderen niet kort houden en ten tweede zelf mee zitten te zieken?

Er zijn kinderen waar ik niks van kan hebben, dat ik al wild wordt als ze naar m'n katten kijken. Die contacten heb ik laten verwateren, klaar.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:06

Ingrijpen kan op sommige punten zeker, wanneer het om jouw spullen gaat. Maar waarom zou je je gaan bemoeien als het niet jou huis/spullen/kind is?

En als de kinderen een dusdanig slechte opvoeding hebben dat ze geen manieren hebben geleerd dan zouden die ouders waarschijnlijk ook niet echt mijn cup of tea zijn.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:16

Tja, mn broer heeft ook 2 van die onopgevoede kotertjes, komen ook je huis slopen als ze op bezoek zijn, vooral mn schoonzus laat ze gewoon begaan zonder in te grijpen. Onder het mom van ' Ze moeten kind kunnen zijn'. Dus als ik niet zelf ingrijp op een verjaardag doen ze waar ze zin in hebben, daar heb ik gewoon geen zin in en zou ze eigenlijk niet meer willen uitnodigen daarom. Inmiddels geen contact meer met ze omdat ze niet kunnen begrijpen dat ik geen tante voor ze wil zijn op deze manier, leer ze eerst maar eens normaal omgangs gedrag aan en hoe je je dient te gedragen op visite. Laatst werden ze zelfs niet eens uitgenodigd voor een familiediner omdat die koters van hun zo vervelend zijn, terwijl er een andere baby van een paar maanden oud geen probleem was.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:29

Nah, ik ben daar nog altijd simpel in, mijn huis, mijn regels.
Hond en katten worden gerust gelaten, ze kunnen spelen met speelgoed dat wij voorzien (lego) of dat ze meehebben. Maar voor de rest blijven ze overal met hun pollen vanaf. Willen ze iets te eten of te drinken, prima, maar ze moeten het vragen en alsjeblieft en dankjewel zeggen. Anders krijgen ze gewoon niks. Ik dreig ook gerust met ze buiten of in de kelder te zetten als ze niet braaf zijn :+.
(trouwens met alle kinderen hoor, niet enkel die van mijn broer, ook die van vrienden of kennissen dienen hun manieren te houden. Zijn de ouders er niet mee akkoord? Prima, ik toon je de voordeur wel en kom maar terug als je kinderen manieren hebben.)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:35

BopjeBo schreef:
Tja, mn broer heeft ook 2 van die onopgevoede kotertjes, komen ook je huis slopen als ze op bezoek zijn, vooral mn schoonzus laat ze gewoon begaan zonder in te grijpen. Onder het mom van ' Ze moeten kind kunnen zijn'. Dus als ik niet zelf ingrijp op een verjaardag doen ze waar ze zin in hebben, daar heb ik gewoon geen zin in en zou ze eigenlijk niet meer willen uitnodigen daarom. Inmiddels geen contact meer met ze omdat ze niet kunnen begrijpen dat ik geen tante voor ze wil zijn op deze manier, leer ze eerst maar eens normaal omgangs gedrag aan en hoe je je dient te gedragen op visite. Laatst werden ze zelfs niet eens uitgenodigd voor een familiediner omdat die koters van hun zo vervelend zijn, terwijl er een andere baby van een paar maanden oud geen probleem was.

Dat zou iedereen moeten die kids gewoon toegang weigeren tot zij en hun ouders zich weten gedragen. Meestal hoor je een hoop geklaag maar laten ze ze toch elke keer weer mee komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:43

Ook bij mijn zusje op dr verjaardag heb ik eens haar vriendin aangesproken. Zij zaten in de verste hoek van de kamer, dus die kinderen liepen voor de 86e keer langs de tafel (en heel ruim is het er niet) dus voor de zoveelste keer moest iedereen zijn glas drinken snel pakken omdat het anders omging. Wat dus ook voor de 3e keer ofzo gebeurde. Toen heb ik dus gewoon gezegd, houd je kinderen bij je op ga even aan de andere kant zitten, dit is toch niet handig? Ineens ging het licht aan bij ze :roll:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:55

Relaxed schreef:
Ook bij mijn zusje op dr verjaardag heb ik eens haar vriendin aangesproken. Zij zaten in de verste hoek van de kamer, dus die kinderen liepen voor de 86e keer langs de tafel (en heel ruim is het er niet) dus voor de zoveelste keer moest iedereen zijn glas drinken snel pakken omdat het anders omging. Wat dus ook voor de 3e keer ofzo gebeurde. Toen heb ik dus gewoon gezegd, houd je kinderen bij je op ga even aan de andere kant zitten, dit is toch niet handig? Ineens ging het licht aan bij ze :roll:

Ik snap uberhaupt niet waarom mensen hun kleine kinderen mee zeulen naar zoiets waar ze gewoon stil in een hoek moeten zitten. Regel oppas of kom niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:29

Ik ook niet, zelfs als ze het 's avonds vieren slepen ze de kinderen mee en moet het daar naar bed.. Nou dat weet je wel :roll:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:30

Relaxed schreef:
Ik ook niet, zelfs als ze het 's avonds vieren slepen ze de kinderen mee en moet het daar naar bed.. Nou dat weet je wel :roll:

No way dat zo'n kwijlend bacillen monstertje in mijn slaapkamer zou mogen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:24

Mijn neefje logeert wel bij mij, maar nog in het campingbedje. No way dat die momenteel op mijn bed gaat, hij trekt zijn luier 's nachts af en dat gaat natuurlijk wel eens mis :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:45

Qua slapen mag ik niet klagen met de kinderen van mijn vriend zijn kant... zet een kinderfilm aan, zet ze in de zetel, pyjama aan en binnen het half uur liggen ze allebei te ronken. Altijd geweest en nog steeds zo :+ En die slapen zodanig goed dat er gerust een bom mag afgaan haha. En hoewel er wel wat werkpuntjes zijn ga ik ook niet klagen over hoe ze zich gedragen op familiefeestjes. Ja, de ene is op zich best een onbeleefd joch, maar hij zal zich altijd stilletjes afzonderen en eigenlijk merk je amper dat hij er is. Zijn zusje is wat drukker, maar alweer, geen gillen of rennen of watdanook…

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:34

Wij waren het weekend ook op een verjaardag en een koter van 5 ging de hapjes uit delen.Warme hapjes,bitterballen loempia's kaassoufleetjes,hij graaide dat zo vast uit de schaal gooide het op een bord en ging dan rond,vervolgens vielen de hapjes op de grond werden weer op het bord gelegd en dan werd er verwacht dat je leuk een hapje pakte. Ik zei ,nee dank je,en we zijn opgestaan en weggegaan vroeger als gepland.Dat vind ik echt zo smerig.Kind kwam ook net uit de zandbak.
Ik heb een berg aan katten en honden in huis,dus ben wel wat vuil gewend,maar dit gaat bij mij te ver.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:32

Verdorie consult voor sterilisatie wederom verschoven :( bijna een maand naar voren..

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:36

Ouders snappen echt zelden dat niet iedereen op hun virusjes zit te wachten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:20

Ik neem niks bij zulke feestjes. Taart uitblazen door kind... inderdaad helpen hapjes klaarmaken en uitdelen. En zodra de kinderen bij de schalen kunnen hoef ik niks meer. Kwijl snot echt en inderdaad van de grond word zo weer terug gegooid.